Bp.... heb geprobeerd zwanger te worden (2/3 rondes) voordat mn vorige partner aan de chemo's moest.... omdat ik wist dat normaal kinderen krijgen er niet meer in zou zitten... (IVF) (overlijden zat echt niet in de kaarten....hij had met alles pech, zeiden de artsen) elke keer als ik dacht dat ik rond mn vruchtbare periode zat... moest hij met spoed opgenomen worden met een of andere ontsteking.... achteraf ook maar goed..... anders was ik zwanger geweest tijdens zijn overlijden........... de rest van het verhaal kennen jullie..... Soms lopen dingen gewoon vreemd.....
Dit kan echt veranderen hoor.... mn zusje riep altijd dat ze geen kinderen wilde.... nu is ze bijna 20, en had ze het vorige week opeens over... "ik wil later ook 3 kinderen...."....... ik stond ff zo. ===>
Maranka, shopse! Seth, dingen lopen soms inderdaad vaak anders dan verwacht. *Knuffel* Ik wou al vanaf 12 jaar serieus(ja heeel erg jong ik weet het) al graag kinderen. Speelde al vanaf kleins al veel met babypoppen Op mijn 16de ben ik door de pil zwanger geraakt, maar is in een miskraam geëindigd. Rond mijn 18de toen we groter woonde wouden we gaan beginnen, maar had toen een schouderoperatie, en het jaar erop ook met de revalidatie tijd, dus dat was niet handig. Uiteindelijk toch begonnen na mijn 2de operatie, maar helaas tot op heden nog geen resultaat. Waarschijnlijk zit het in de familie, oma was zwanger van de eerste op 18 jaar en bevallen op 19 jaar, mijn moeder 18 zwanger en ook 19 bevallen. Mijn moeder is net 43 geworden, en heeft 3 meiden van bijna 24,22,20. (en miskraam gehad tussen mijn oudste zus en mij in)
Sammie Sommige dingen zit idd in de familie...... tja tis dat bij mij alles zo raar liep anders was ik ook eerder begonnen..... al moet ik zeggen dat ik NU wel weer "ingelopen" ben Even voor BP... ik ben 30..... word in september 31.....
Seth: dat is wel heftig zeg. Ook al geloof ik niet het lot, ik geloof wel dat veel dingen gebeuren om een reden en dat alles altijd op zn pootjes terechtkomt. Eerdere gebeurtenissen in je leven maken jou tot de persoon die je nu bent. Onlangs stond er in de krant dat veel (hoog opgeleide) kinderloze stellen er niet bewust voor hebben gekozen. Kiezen hoog opgeleide vrouwen voor het niet krijgen van kinderen omdat de carrière voorgaat? In 4 van de 5 kinderloze relaties blijken partners er niet bewust voor te hebben gekozen. Er komen door omstandigheden carrière, relatiebreuk, werkloosheid geen kinderen, totdat het te laat is en het niet meer kan. (Bron) Dat is toch erg?! Daarom hebben mijn man en ik vorig jaar ook besloten om er gewoon voor te gaan. Er komt altijd wel iets tussen en voor je het weet is het te laat! Daar zou ik de rest van mijn leven spijt van krijgen. Misschien zijn onze omstandigheden op het moment nog niet ideaal (het had fijner geweest als ik ook een baan zou hebben), maar dat komt wel. Als je echt wilt, komt alles wel goed. Maar ik baal er wel van dat geen van mijn vriendinnen ermee bezig zijn, kan er met weinig mensen over praten. Het boeit ze gewoon niet... Dus ik ben heel erg blij met jullie! Misschien moeten we een keertje IRL afspreken?
Ja, maar de meeste van mijn vriendinnen zijn tussen de 25 en 30... Een andere vriendin is wat jonger, nu net 23, en die is inderdaad van "ik wacht wel tot na mijn 30e" naar "misschien over een jaar of 4" gegaan
BP, hier zou het misschien ook beter gaan als ik afleiding had mbt een baan. Ik wacht helaas nog steeds op goedkeuring van de arts, maar wil zo graag werken, ben al bijna elke dag aan het rond kijken. Helaas is er nu niet veel werk, want ik heb passend werk nodig, maar hopelijk duurt het niet lang meer. Het lot, ik geloof er ook niet echt in, maar heb ook inderdaad het idee dat dingen gebeuren met een reden. En IRL, alleen jij en Seth, of algemeen temp meiden
Ik heb afgelopen herfst ook geprobeerd om een baan te vinden, maar het is mij ook niet gelukt. Ik zocht fulltime banen, maar toen ik die niet kon vinden, heb ik gezocht naar een bijbaantje. Zelfs de AH wilde me niet hebben! (omdat ze het te tijdelijk vonden) IRL: Het gehele temp groepje natuurlijk! (inclusief zwangeren als ze willen) Lijkt me wel leuk om wat gezichten bij de namen te krijgen! Mijn moeder was ook relatief vroeg zwanger. Ze is 48 en heeft 5 kinderen tussen de 27 en 18.
Tja vaak begint er toch wel iets te "rammelen" over de 30 er komt ook altijd wel wat tussen... en je blijft onzekerheden houden... en OOK al heb je zekerheden er kan altijd wat veranderen.... Gewoon leven en genieten...... je weet nooit hoe het morgen is... IRL.... tja heb geen auto en ben niet zo iemand die ff op de trein stapt..... hahahahaha..... en volgens mij zitten we echt door heel het land, niet??
Ja, dat idee heb ik dus ook. Er zijn altijd onzekerheden. En als je wacht tot je leven perfect is, kun je lang wachten. Of je leven is zo perfect dat je maar beter geen kinderen kan nemen, want dat schopt alles weer in de war. Ik ben ook van het leven en genieten! IRL: zitten we echt zo verspreid? Ik woon vlakbij Utrecht.
Hah, ik zie het nu al, dat wordt niks Zonde... Ik wou dat ik een grote bus had (en een busrijbewijs) en dan kon ik overal langsrijden en iedereen ophalen 8)
BP, ik heb weleens een meeting georganiseerd met andere meiden van een ander topic, die kwamen van Friesland tot puntje Limburg, en hebben toen afgesproken in Scheveningen, niet echt centraal, maar was een geslaagde dag!
Wij zijn met de januarimama's bij elkaar gekomen... toen onze kindjes ongeveer 6 maanden waren... ook erg gezellig... We hebben ook een keer af proberen te spreken tijdens de zwangerschap, maar dat werd echt niets.... was op het forum al elke keer onenigheid over de datum enzo... (hormonen?? ) ik had toen het geluk dat er iemand redelijk in de buurt woonde.... mocht ik mee mee rijden.... en sindsdien zijn we ook vriendinnen gebleven...
Een meeting lijkt me echt heel leuk! Maar Rotterdam en Emmen zijn bijna twee uitersten! En zeker voor de meiden met kinderen is het natuurlijk extra lastig... Nou ja, even kijken wat de anderen ervan vinden. Ik moet er nu echt weer vandoor, heb nog niks gedaan aan mijn scriptie, terwijl ik al 2 uur in de kantine van de bieb zit Fijne dag meiden!