Hoi allemaal, Willen jullie mij eens helpen? Ik heb namelijk een tweede stijging na mijn ovulatie. Je hoort zo veel verschillende ervaringen daarover. dat het een goed teken is, maar ook dat het niets hoeft te zeggen. Hier is mijn kaartje: 284411 Ovulation Charts Alvast bedankt voor jullie reacties!! liefs Lotte
het ziet er goed uit maar eigelijk is het enige wat we kunnen zeggen dat het niets hoeft te zeggen.. de 1 blijkt zwanger bij een 2e temp stijging de ander niet.. helaas is het gewoon afwachten
Ik lees even mee want ik zit met hetzelfde!!! Heb mijn eisprong vorige week vrijdag gehad, daarna is temp. gestegen en vandaag ineens weer een stuk hoger!! Ben benieuwd.. We gaan er gewoon voor dat we allebei volgende week een positieve test in handen hebben oke?? Grtz. Linnieke
Hoi Lieve meiden! Ik kan het bijna niet geloven! Ik heb zojuist getest. Zit 4 dagen voor NOD en hij is heeeel licht positief!!! Vind het zzzzoooo spannend! Durf nog haast niet blij te zijn! liefs Lotte
Eeej, Nou, een voorzichtige felicitatie dan!! Ben benieuwd.. Houd ons op de hoogte.. Hihi.. Nu begin ik ook wel een beetje zenuwachtig te worden, ik zit namelijk ook met een tweede forse temperatuursstijging.. SUCCES!! Grtz. Linnieke
Ik sluit me aan! ik heb ook een tweede temperatuurstijging. Zie mijn kaartje. Het is de eerste keer dat ik temperatuur, dus ik weet niet goed wat het betekent. Lotte: (voorzichtige) felicitaties aan jou! Wel spannend hoor!
Hi Heppie, Wij lopen ongeveer tegelijk... HOe staat het met de temp. vandaag? Ben zeer benieuwd!! Grtz. Linnieke
Hoi Linnieke, ja, wat grappig! het lijkt bijna het zelfde kaartje! Na de tweede stijging is mijn temp weer wat gezakt en blijft nu heel gelijkmatig op 36,9. Zelfs wat dat betreft gaan we gelijk op De piek die ik in de temp had kan denk ik ook komen doordat ik die nacht slecht had geslapen, want het zakte toch ook weer vrij snel. Afwachten maar he. Wanneer is jouw NOD? de mijne over ongeveer 4 dagen. Ik denk niet dat het raak is, want ik heb typische PMS-klachtjes... Groetjes, Heppie
Hi Heppie, Typische PMS klachten? Wat houdt dat in dan? Mijn NOD is aanstaande donderdag/vrijdag.. Weet het niet zeker.. Ik ben wel heel erg benieuwd, ik hoop het zo.. Het mag nu mijn beurt zijn iig..!! Als we nou afspreken dat we volgende week allebei met een positieve test in ons handen staan.!!!!! Houdt me op de hoogte!! Grtz. Linnieke
mijn temp steeg ook een tweede keer naar 37,2 en daarna bleef deze verhoogt en heel constant op 37,0 vond het heel apart en toen wist ik eigenlijk al dat het raak was, maar ja het kan wel heel erg verschillen denk ik. Ik hoop voor jullie dat het raak is
Hoi Maja2, Dat meen je niet? Bleef jouw temp. ook contant hetzelfde? En jij bent zwanger nu?? ( Gefeliciteerd..) Nu wordt ik helemaal ZENUWACHTIG!! Heb de testen al thuis liggen, maar durf ze nog niet te doen omdat ik bang ben voor een teleurstelling!! WHAAAAHH>>> Hoop zo dat het nu mijn beurt is, en dat ik morgen/overmorgen ook met een positieve test zit!! Grtz. Linnieke
Ja, dat is een goeie afspraak, wieweet helpt het Typische PMS klachtjes zijn bij mij; puistjes, moe en een beeeeetje sjagerijnig. We houden elkaar op de hoogte! Leuk!
Hoi Heppie, Nou, als dat typische pmskwaaltjes zijn dan doe ik mee!! Heb namelijk ook al (sinds ik gestopt ben met de pil) last van puistjes, om eerlijk toe te geven ben ik vanmiddag naar de kruidvat gegaan om er iets voor te halen!! Moe, tja, moe ben ik eigenlijk altijd wel, een lekker middagdutje sla ik niet af, en chaggie.. Zijn we dat niet allemaal op zn tijd? Duss.... pms.. IK OOK! Maar jouw temp. is vandaag toch weer wat omhoog gegaan.. Spannend hoor, ziet er goed uit!! Bij mij is hij wederom 36.9.. Blijft hetzelfde! Heb vandaag overigens ook de 2 voor 5 euro testen in huis gehaald, ok. ik weet het.. ik kan beter nog niet testen.. Maar toch!! Had gewoon zin om ze te halen, was er toch, en kon de verleiding niet weerstaan!! Heb jij ook testen in huis?? Oh, houdt me inderdaad op de hoogt!! Nog maar een paar dagen!! Succes!! Grtz. Linnieke
Ja, ik heb ook de 2 voor 5 euro testen. Ik kon in de eerste ronde ook niet wachten met testen, zo spannend vond ik het. Inmiddels ben ik er wel wat rustiger onder, ik wacht nu gewoon af. Ik heb nog 1 test over. Toch wel een fijn idee dat ik er een heb. voor als ik echt te nieuwsgierig wordt. Vanochtend was mijn temp inderdaad 37.0, het blijft een beetje schommelen tussen 36.9 en 37. Mijn NOD is over ongeveer 3 dagen. We wachten af! Ik ga even bij jouw kaartje kijken. Klopt het trouwens dat je banner achterloopt?
Zo, dat is een mooie rechte streep zeg, geen berglandschap maar een echt hollands laagland en een overduidelijke tweede piek he. Ben je al lang aan het tempen? en is de tweede piek anders dan de vorige keren? Dan zou het toch wel wat kunnen zeggen toch?
Ja, dat klopt.. Die loopt inderdaad achter.. Heb geen flauw idee hoe ik dit kan aanpassen. Heb al wel even gekeken... Nee, dit is de eerste keer dat ik aan het temperaturen ben.. Dus heb helaas geen vergelijkenis!! Maar inderdaad een goeie temperatuursstijging.. Ik hoop steeds dat iets zegt, maar ik zit zo ook wel eens te kijken bij de kaartjes van onze zwangeren en daar zie ik dat die temperatuur echt in 1 x weer helemaal kan zakken!!
Maar eerlijk = eerlijk, jouw kaartje past ook goed tussen die van onze zwangeren!! Whaaah.. Hoop het zo voor ons, wordt steeds spannender zo!!
Jaaa, spannend he. Ik lees net op een ander topic over hetzelfde onderwerp dat ze dit ook wel een triphasic pattern noemen. Ik ga het ff googelen.
Dit zegt FF er over: Triphasic chart Als ik het goed begrijp moet je temp na de tweede stijging ook hoog blijven bij een triphasic pattern. Bij mij is hij toch weer gezakt naar het niveau na de eisprong. Een triphasic pattern kán voorkomen bij een zwangerschap maar komt ook voor bij niet-zwangeren. Tsja, het hoeft dus niets te zeggen.