Temperatuurkaartje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door C78, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C78

C78 Niet meer actief

Ik weet het, mijn titel hoort in een ander forumdeel thuis, alleen denk ik dat ik hier een beter antwoord kan krijgen... ik heb namelijk nog steeds geen goede eisprong gehad.

Ik ben sinds vorige maand met Clomid begonnen. Daarvoor heb ik 4 maanden progesteron laten prikken waaruit bleek dat ik geen eisprong had.
    Vorige maand met 50 mg clomid was mijn progesteron wel al wat gestegen, maar nog niet hoog genoeg. Nu dus 100 mg clomid.

Volgens mij kunnen jullie mijn laatste 2 tempkaartjes zien. Zoals je daarin ziet is mijn temperatuur vorige maand heel stabiel geweest (voor mijn doen).
    Alleen vraag ik me nu af waarom mijn temperatuur nu niet verder daald naar de vaste lage waarde??
    Ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad en toen heb ik ook geen temperatuur verhoging gehad in de 2e helft van mijn cyclus.

Zijn er meer die zoiets ook hebben gehad en er een verklaring voor hebben waarom mijn temperatuur nu vrij hoog blijft hangen?

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Je temperatuur kan verschillen per cyclus. Dit kan te maken hebben met de temperatuur buiten, temperatuur in huis, nachtrust etc.

Mijn temperatuur was de ene keer 36.9 de hele ronde, behalve na de eisprong. En de andere keer 36.5 (dan was het kouder buiten). Je hebt dus eigenlijk geen standaard vaste waarde, in verband met bovengenoemde oorzaken.

Wat betreft de temperatuur na je eisprong. Normaliter stijgt die 0.1 of 0.2 graden, men zegt tussen de 0.1 en 0.4 graden!

Bij jou zie ik zeker een stijging op het laatste kaartje, wat duidt op een eisprong. Ook de hoeveelheid graden wat hij stijgt verschilt per vrouw.

Ik zie dus wel een eisprong in je temperatuur en dat dalen vanaf je menstruatie kan dus meerdere oorzaken hebben.

Succes!

3. C78

C78 Niet meer actief

Dank je voor je snelle reactie!!!

Mijn progesteron was alleen wel nog te laag (op dag 5 en 8 DPO).
    Wat betreft de temperatuur... misschien dat het inderdaad ook met de omgevingstemperatuur te maken heeft. Dat vind ik op zich vrij logisch klinken.
    Hopelijk stijgt hij over 2 weken wel weer gewoon netjes!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat is de waarde van je progesteron dan? Ik neem aan dat de arts je eitje gewoon zelf laat springen?

Bij mij sprong er sowieso niks met Clomid, maar de ene keer dat er een eitje groeide, gaven ze een pregnyl injectie. Die geven het eitje nog een boost en dan springt hij beter. Dit heb ik van de artsen hoor!

Ik hoop ook dat hij weer mooi stijgt. Zie ook dat je wel een korte LF hebt, dus enerzijds is het logisch dat je progesteronwaarde dan niet hoog was ;). Als die al aan het dalen is, omdat er een menstruatie afkomt dan komt dat wel overeen (uit mijn hoofd werd je op 9 DPO ongesteld)?

5. C78

C78 Niet meer actief

ja, op 9 DPO.
    Mijn hoogste prog waarde deze maand was 26,1. Hij is al wel hoger dan zonder de clomid, dus vandaar nu 100 mg.
    Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de gyn en wilde ik gelijk vragen of ik niet toch een goede eisprong kan hebben, maar wel te weinig prog. aanmaak. Misschien heeft ze inderdaad ook nog wel een goed idee om mijn eitje te laten springen (en plakken natuurlijk!)

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat is inderdaad niet een geweldige progesteronwaarde, maar komt wel overeen met de menstruatie die op 9 DPO door heeft gezet.

Het gele lichaam breekt dan al af.

Je kan vragen om de Pregnyl (je kan dan alleen niet eerder testen). Ook kan je vragen om Utrogestan (bollen die je vaginaal inbrengt, smerig spul). Dit alles houdt je LF wel wat langer, waardoor een embryo meer kans heeft tot innesteling.

Al moet je wel nog zelf klussen volgens mij.

7. C78

C78 Niet meer actief

haha, dat zei die telefoniste die ik donderdag aan de lijn had ook... mevrouw, we raden u wel aan rond dag 14 gemeenschap te hebben!

Ik zal dinsdag eens goed navragen wat er nog voor opties zijn. In vergelijking met vorige maanden gaat het wel al een stuk beter nu. Mijn ovutest was nu ook positief rond dag 14/15 ipv tussen dag 19 en 22.
    Maar wederom bedankt voor je tips!

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja snap ik meissie! Maar houdt er wel rekening mee dat een embryo tussen 5 en 10 DPO innestelt. En stel je hebt een laatbloeier en je wordt 9 DPO ongi......

Ja dat zelf klussen ben ik al geruime tijd klaar mee ;). Dus zorg maar dat hij de route goed instelt op de Tom Tom, zodat die zaadjes de weg gaan vinden ;).

Succes!

Deel Deze Pagina