Temperatuurkaartjes 1-1-2010

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Zijvandehoek, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Laat het verder aan jou over.

En Seth heeft het feestje GISTEREN gevierd.
    Bietje laat Zijvandehoek.

Ik lijk wel een vergietje ... :p hoe zal dat nou komen.

2. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    hihii, heb mijn berichtje voor Seth maar even aangepast omdat het feestje gisteren was.

ZvdH een zeefje? Tuurlijk ZWANGER!

3. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Lukt het een beetje met prikken meid. Daar wordt je ook een vergietje door door al die gaatjes :D

4. Seth

Seth Niet meer actief

Dank jullie.... :)

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lieve Babii,

je moet maar eens kijken bij Progestan of Utrogestan (naam is veranderd).
    Ik gebruik deze capsules al een tijdje. Eerst prikte ik alleen gonal-f en dan pregnyl en na de eisprong begon ik dan met dit. Nu gebruik ik nog dezelfde hormonen alleen mét IUI. Na de iui begin ik dus met die vaginale capsules. Deze hormonen zorgen ervoor dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt en dat het eitje dus goed kan innestelen. Het nadeel is wel dat je het niet vóór eisprong kan gebruiken om het al dikker te maken. Ik begreep namelijk dat je baarmoedermond er ondoorgankelijk door wordt.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Sammie, misschien een domme vraag, maar hoezo moet je een maand wachten? Ik snap dat je ongie bent geworden (*kutzooi, sorry), maar met spuiten e.d. start je toch op CD3?

Of mis ik iets over het hoofd?

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    er zijn zelfs trajecten ivf waarbij je eerst een paar weken aan de pil moet en dan start je pas dus ja ik weet niet wat er besproken is sammie??

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Kijk dat is ideaal, moet je die je hele zwangerschap door gebruiken? Ik moet sowieso voortijdig Progynova slikken, deze ronde was me slijmvlies 7 mm en als die bolletjes na me eisprong het dikker maken, kom maar op dan ;).

Ga het even met de gyn overleggen! Super bedankt voor je tip :D. Wist wel dat er zoiets bestond, maar dacht dat het alleen voor IVF en ICSI werd gebruikt.

Hoe is het met jou?

9. Loe

Loe Niet meer actief

ik moet de oestrogenen doorgebruiken ipv progestan.......

10. Loe

Loe Niet meer actief

Na de eisprong wordt het gesprongen follikel omgevormd in het gele lichaam, en de productie van het tweede eierstokhormoon, progesteron, neemt snel toe samen met het oestradiol. Dit progesteron veroorzaakt een abrupte verandering in de eigenschappen van het baarmoederhalsslijm, die het pieksymptoom aangeeft, en de afname ervan tegen het eind van de cyclus veroorzaakt de menstruatiebloeding.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    En bevalt dat Loe? Nou ja, bevallen zal het niet. Maar mij lijkt het heel erg dat je zo giga nat van onderen wordt, dat je een inlegkruisje moet dragen?

12. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb geen progesteron bollen maar oestrogeen tabletjes. krijg er alleen hele zere () () van.

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ooo heb jij net als mij Proynova? Want dat dikt bij mij inderdaad het slijmvlies aan, maar zodra je zwanger bent moet je daarmee stoppen. Wellicht eerst de Progynova en vervolgens de balletjes.

Ga het echt even met de gyn overleggen, want zodra je stopt met die Progynova stopt de groei van het slijmvlies ook..

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik moet ze 14 dagen gebruiken en dan stoppen.
    Je hoort ook wel eens verhalen dat ze ongeveer 3 maanden doorgebruikt worden (als je zwanger bent).
    Het is trouwens idd niet erg prettig, continue rondlopen met een inlegkruisje. Maar ja, je hebt er alles voor over hè.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja Zeehondje! Dat heb ik zeker, onderga zelfs een operatie. Heb jij een Laparascopie gehad? Zo ja, hoe heb je dat ervaren?

Heb btw ook naaldenangst, maar moet wat voor een prachtig eitje he. Ga overigens ook gelijk aan de gyn vragen of ik iets meer mag spuiten, want heb telkens maar 1 eitje. En Babii is een beetje gierig :p. Die heeft er het liefst 2 of 3.

Hoeveel is het maximum eitjes voor IUI? Want volgens mij is 1 eitje niet genoeg? Nou het is genoeg, maar volgens mij zien ze liever meer toch?

16. Loe

Loe Niet meer actief

nou ik snap het niet meer hoor. Ik moet van mijn fertiliteitsarts juist DOORGAAN met de oestradiol als ik zwanger zou zijn. De oestradiol VERDIKT juist het slijmvlies.....

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Progynova mag niet hoor :). Maar weet niet of jij het over Progynova hebt. Ik ken ook inderdaad iemand die bollen in de vagina plaatst en die moet tot zeker 3 maanden na de zwangerschap doorgaan ermee.

Denk dat dit echt per gynaecoloog verschilt.

Ik moest op 10 DPO ermee stoppen, want dit staat er ook in mijn gebruiksaanwijzing:

Onder bepaalde omstandigheden mag Progynova niet gebruikt worden. Dit is het geval indien: º u zwanger bent of twijfelt of u zwanger bent;

Progynova - medicijngids - Ziekenhuis.nl

Maar ja, jij slikt geen Progynova he? Daarom ga ik dus vragen na de Progynova die bolletjes te gebruiken. Wellicht helpt dat. Pfoe het is wat zwanger worden zeg!

18. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Sammie kan geloof ik niet op dag 3 beginnen omdat ze pas op die dag haar intake heeft voor IVF/ICSI. Tenminste zo staat het op de lijst dacht ik.....

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    He verdorie! Zwaar irritant dat ze dan weer een maand moet wachten :(.

20. Loe

Loe Niet meer actief

Babii volgens mij is progynova hetzelfde als oestradiol. En ik moet het van mijn gyn ECHT gebruiken bij zwanger zijn.

Deel Deze Pagina