hee hallo, vraagje: ik hou nu zon dag of 15 mijn temp bij en hij schommelt onwijs; de ene dag 37, de andere dag 36. nou test ik niet op vaste tijdstippen maar wel altijd tussen 07 en 11. ik heb sinds gister posi ovutesten, temp is nog niet stijgende (gister en vandaag 36.4) ik zie veel kaartjes met weinig schommelingen, vroeg me af wat de oorzaak zou kunnen zijn. in elk geval mag ik toch verwachten dat morgen (na eisprong) temp in elk geval stijgt he? en dat hopelijk blijft doen!? dank voor wie er antwoord heeft.. liefs klingel
Volgens mij is het juist wel heel erg belangrijk om op vaste tijstippen te temperaturen. Tussen 7 en 11 lijkt mij iets te veel variatie?! Bij mij is het in ieder geval belangrijk, dat ik direct na het wakker wordt temperatuur (en dan ook direct) en niet nog eens een half uurtje lig te snoezelen in halfslaap wat bij het uitslapen vaak gebeurt. Als je echt wilt temperaturen raad ik je toch om je wekker te gaan zetten, anders kun je net zo goed stoppen. groetjes
hi trees, dank voor je antwoord. ivm met onregelmatige werktijden heb ik het eerst eens zo gedaan, het is ook met name uit nieuwsgierigheid. jij veel succes met weer zwanger raken; treurig dat jullie kruimeltje hebben verloren klingel.
Het was ook heel verdrietig, maar we hopen nu op een januaribaby! Ik las dat je ook ovutesten gebruikt en daaruit kun je natuurlijk ook heel veel aflezen. Ik ben wel benieuwd of je temp nu duidelijk gaat stijgen, want zoja dan werkt het tempen op wisselende tijden bij jou wel! Succes ermee!
ja jeetje dat lijkt me echt erg; ben je net zo blij met je zwangerschap gebeurt er zoiets maargoed, moeder natuur moeten we maar vertrouwen; sommige foetussen zijn gewoon niet levensvatbaar (genoeg) ... miw.. ik ovu test ook (control freak? maybe. maar kben ook niet meer zo heeeeeeeel jong dat ik denk/vind dat ik álle tijd heb!) en inderdaad, ik weet nu zeker dat eisprong vandaag of morgen is want gister en vandaag posi ovu test. dinsdag, vrijdag en gister geklust, en vanav ook nog eventjes. en morgenochtend wellicht meer kunnen we niet doen... morgen zou temp dan in elk geval hoger van 36.46 moeten zijn.. ben benieuwd. liefs klingel.
Ik ovutest trouwens niet hoor, ben ik dan net iets minder een controlfreak dan jij ? Grapje hoor, ik herken het wel dat ik precies wil weten wat er in mijn lijf gebeurt. Ben benieuwd naar je temp morgen!
hihih. het is controle, het is interesse, het is ook geen kans meer willen missen. misschien is 32 toch anders dan bv 26... het is alleen zo dat je lijf zich nooit helemaal laat begrijpen en dat vind ik eigenlijk ook wel weer erg mooi en goed
Vind het soms wel jammer hoor dat we geen displaytje op ons lijf hebben zitten, welke aangeeft wanneer we vruchtbaar zijn Ben het trouwens niet helemaal met je eens wat betreft de leeftijd. Okey ik ben natuurlijk zes jaartjes jonger, maar dat betekent niet dat de wens minder is. Helemaal na de miskraam wil ik geen kans missen, maar goed ik heb dan ook het geluk dat ik mijn eisprong voel aankomen en uiteindelijk voel springen. Daar kan natuurlijk geen ovutest tegenop en wil wel wat extra controle door middel van tempen. Ik ben waarschijnlijk net zo 'erg' en waarschijnlijk velen met ons, want als de wens er eenmaal is...
hihih inderdaad ja een displaytje! maar daarvoor werken de ovutesten dan opzich ook wel goed! trouwens HO stop; ik zei niet dat de wens groter was als de leeftijd ouder; ik zei dat het ongeduld&geen kans willen missen omdat je het idee hebt dat je niet nog jaaaaaaren de tijd hebt groter is! das wel een verschil ik denk dat een meisje van 18 net zo'n hevige kinderwens kan hebben als een meisje van 35. alleen, het meisje van 18 heeft nog misschien wel het dubbele van haar leeftijd om de kinderwens in vervulling te laten gaan, en dat kan toch niet gezegd worden van een vrouw van 35! (gelukkig niet)
We hebben het weer even duidelijk Enne hoe was je temperatuur? Gestegen? Ja ik voel inderdaad elke maand mijn eisprong. Eerst krijg ik een zeurend gevoel in mijn buik en na een dag of twee steekjes links of rechts. Daar kan geen displaytje tegenop!
hi trees! vanmorgen temp inderdaad gestegen, van 36.47 naar 36.64 als je zeurende buik bedoelt (en rommelen!) en dan inderdaad steken, dan heb ik m ook gevoeld denk ik. écht van die steken. kon er even niet van ademhalen! dat was zaterdagmiddag... vrijdag zaterdag zondag geklust, dus we zullen zien of het 'mag'... als je de temperatuurkaartjes van de zwangere meiden bekijkt zie je dat zowel de temp als de frequentie van klussen heeeel erg varieert he!
Klingel dat Klinkt als een eisprong. Bij mij gaat de temp daarna nog verder stijgen en daalt pas weer op de dag dat ik ongesteld moet worden. Dat is handig heb ik altijd tampons op zak Al zie hem liever niet dalen natuurlijk.... De temperatuurkaartjes varieren enorm, sommige hebben een echte innestelingsdip en anderen niet. Het enige wat we volgens mij kunnen doen, is zorgen dat de basisvoorwaarden goed zijn met een beetje extra (gezond eten etc. ) en verder is het een flinke portie geluk. Nu maar hopen dat we beiden geluk hebben komende maand! Ik heb trouwens afgelopen maand op mijn afscheiding gelet en daar kon ik heel duidelijk aan zien wanneer ik vruchtbaar was. Het klopte ook precies met mijn eisprong en temp, misschien heb je daar ook nog wat aan?
hi trees! vanmorgen was temp weer 0.2 lager maargoed ik tempte ook weer 3 uur eerder.. schiet niet op waarschijnlijk als je soms om 6 en soms om 10 tempt. misschien maar mee ophouden met die onregelmatige werktijden van me! dat slijm heb ik ook enorm gemerkt za en zo vroeg me alleen af, als je ovu-test posi is, kan je dan ook tijdens die stijging ovuleren? of is dat altijd NA de stijging? vorige maand had ik ook net als jij precies op de ongi-dag weer daling van de temp, na ei ongeveer 37 bleef.. maargoed, laten we inderdaad hopen dat we geluk hebben deze maand! jij helemaal ik weet het opeens niet van mezelf, maar zal wel door baaldag komen. die tempkaartjes zijn interessant, ook om het kluspatroon te zien veel succes! x klingel
ik werkte ook onregelmatig, dus temp ik gewoon heel vroeg in de ochtend elke dag, ook als ik niet hoeft te werken,,
hi daar, hoe is het vandaag? nog spannend nieuws? alles goed met temp e.d.? wat betreft zelfde tijd tempen: ik moet soms al om 06 op. dan MOET ik dus tempen. dat vind ik toch wel erg ondoenlijk voor elke dag, ook voor mijn vriend, maar ook omdat ik soms dan weer pas om 2 terug ben van werk. (dan schijnt 4 uur later alweer tempen ook niet betrouwbaar te zijn) anyway, vanmorg om 09 had ik 36.97, das wel echt een goede stijging. en dan val ik meteen weer ik een andere twijfel: als vandaag deze stijging, dan gister pas ei-sprong? terwijl za en zo posi ovu test? na ja ach ik denk dat ik maar eens wat minder nieuwsgierig ga worden (beginnersenthousiasme he ) en gewoon eens kijk/merk hoe het loopt! wens je fijne dag en veel succes, klingel
Ik snap het even niet?! Bedoel je dat je temp altijd stijgt na de eisprong of dat je tijdens de stijging ook kan ovuleren? Bij mij is het vaak zo dat ik eerst een dag een lage temp heb, dan krijg ik een eisprong en stijgt mijn temp maar deze heeft wel een soort aanloopje. Afgelopen maand had ik bijv. 36,3 35,9 (dag van eisprong) 36,5 36,6 36,8 37,0 etc. Het is bij mij dus niet direct hoog, maar wel in vergelijking met de lage temp. Met onregelmatige diensten is het inderdaad erg lastig. Wat bij mij in ieder geval zo is dat mits ik maar temp bij de eerste keer dat ik wakker wordt temperatuur dat ik geen rare dingen krijg. De tijd maakt dan niet al teveel uit en gelukkig slaap ik na het tempen weer door. Wat bij mij wel weer een verschil maakt als ik temp terwijl ik al in soort halfslaap ben, bijv. bij het uitslapen. Vul jij je temp ook in op fertility friend? Deze rekent je eisprong voor je uit en dan kan je ook invullen als je een positieve ovutest hebt gehad en vruchtbaar slijm. FF houdt hier weer rekening mee. Bij jou begint het nu weer erg spannend te worden he? Ik vind de laatste twee weken altijd het ergst. Het gevoel dat je er nog zo weinig invloed over hebt en maar moet afwachten. Ik ga heel hard duimen voor goed nieuws voor jou over twee weken! Ik ben bijna ongesteld-af en ga denk ik overmorgen weer beginnen met temp! Ik ben erg benieuwd of mijn cyclus weer normaal gaat worden. Mijn vorige cyclus duurde veertig dagen, maar was ook na de curretage. Groetjes Tes
hi tes, ik bedoelde of je je eisprong ook kan hebben ín de zogenaamde lh-piek, dus als je een positieve test hebt. ik dacht dat de eisprong ná deze piek kwam en dat je temp daarná ging stijgen maar ik weet het ook niet allemaal nog! ik heb temp ook ingevuld op ff, ondanks tijdverschillen. ff vond, ook in combi met de positieve ovu-testen en bv het vruchtbaar slijm dat ik heb ingevuld, mijn ei op zondag 6/4. we hebben 1/4, 4/4, 5/4 en 6/4 geklust. ben benieuwd of dat genoeg is maar je weet het niet he, de 1 wordt zwanger na 1x klussen, de ander na maaaaaaaanden na 10x klussen... wat dat betreft beslist moeder natuur en zo hoort het ook opzich.. jij bent weer bijna lekker ongi-af. ik hoop dat de komende cylcus weer korter mag zijn, en dat je snel wat dat betreft weer een beetje 'normaal' bent. dat je lichamelijk er weer helemaal klaar voor bent om opnieuw te gaan voor een zwangerschap zegmaar... een curretage is veel heftiger dan het zo 1-2-3 klinkt als je het opschrijft; het moet een heel heftige ingreep geweest zijn niet alleen voor je lichaam maar ook voor je geest ... geen ongeluk meer dus voor jou! [-o< het is nog maar mijn 2e ronde maar wat je zegt ben ik helemaal mee eens: de laatste 2 weken zijn zo hulpeloos, je hebt geen invloed meer, je moet gewoon lijdzaam afwachten tot... je NOD. ik vind het wel spannend maar ergens denk ik dat het niet gaat werken deze x, en dat komt omdat ik gewoon beetje onzeker ben over dat hele ei en omdat ik gewoon niet meer de allerjongste dus vruchtbaarste ben voor mijn gevoel. maargoed, ik ben ook maar nét bezeten door het IkWilEenBabyVirus.... tja graag in 2008 een beeb, maar ik teken er ook voor ALS ik gewoon een gezonde beeb mag krijgen, wanneer dan ook! hier in het noorden moeten nog wat meer kerstbaby's bijkomen; wat jij ! take care, klingel
hey Klingel, Mmmh ik heb werkelijk geen idee hoe het met de lh-piek zit en of je tijdens de piek ook een eisprong kan krijgen. Hoe betrouwbaar zijn ovutesten eigenlijk, net zo betrouwbaar als de gemiddelde zwangerschapstest? Ik dacht wel eens gelezen hebben, dat ze er nog wel eens naast zitten, maar of dat waar is? Maar wat lees ik nu, ben je ook een noorderling? Ik ben weliswaar een geimporteerde noorderling, maar ik heb een echte Drenth in Groningen aan de haak geslagen . Jij gaat voor het kerstkindje, ik heb besloten dat ik januari toch mooier vind en ga voor 2009! Ben jij iemand die netjes wacht voordat je overtijd bent of ben je net zoals ik en heb je al 60 testen versleten voor je nod? Hoe hard ik het me ook voorneem, ik test met altijd veels te vroeg al suf. Bedenk altijd wel weer een ingewikkelde beredenering waarom ik denk dat ik langer zwanger ben dan mogelijk is en dus mag testen?!? De curretage was inderdaad heftig. Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat het niet goed zou zijn de eerste echo. Ik voelde me zo op en top zwanger en heb de hele zwangerschap geen druppel bloed verloren of buikkramp gehad. Op de echo zagen we een klein minibabietje wat slap in mijn buik hing. Ik dacht echt dat ik gek werd toen ik het zag, het klopte niet met hoe ik me voelde. Doordat ik nog zoveel HCG aanmaakte kwam er ook geen miskraam op gang en vandaar een curretage. De ingreep stelde lichamelijk niet veel voor. Het gebeurt gelukkig onder algehele narcose, waardoor je niks merkt. Alleen het lege gevoel in mijn buik toen ik wakker werd, was heel naar. De eerste week na de curretage had ik nog steeds last van zwangerschapsmisselijkheid en dat was emotioneel heel confronterend. Uiteindelijk was pas vier weken na de curretage al het HCG uit mijn bloed en voelde ik me voor het eerst weer een beetje mezelf. Het is nu ruim zeven weken geleden en heb af en toe nog een moeilijk moment, maar over het algemeen voel ik me weer heel positief. Ik heb echt het gevoel dat het wel goed gaat komen en dat ik ooit moeder ga worden. Ik heb er echt weer vreselijk zin, want zwanger zijn was zo bijzonder en mooi gevoel. Nou ik merk dat ik alweer een complete roman aan het schrijven ben en ook niet echt over het vrolijkste onderwerp. Ik heb een idee zullen we afpreken dat we kindertal in het Noorden even wat gaan opkrikken! Daar worden we wel vrolijk van. liefs Tes
HI trees! ik snap ook weinig van dat hele lh-pieken-gedoe; ik hou het er maar op dat die piek de aanstaande ovulatie aankondigt, en dat je dus dan nogal vruchtbaar bent! we zullen het merken, of niet natuurlijk... want al klus je nog zó perfect getimed; dan nog moeten de zaadjes en het ei allerlei wonderen verrichten voordat je zwanger wordt he! en dan.. zwanger blijven bwhoeh! je verhaal is heel treurig .. als je zo op je roze wolk zat en er dan afkukelt en dan nog wel die gemene zwangerschapshormonen die je extra tarten! ik hoop dat je SNEL weer zwanger mag raken! is je cyclus wel weer enigszins normaal te noemen nu? ik vind het wel mooi zoals je erover praat, en ook hoe je helemaal goede moed hebt dat het wel goed gaat komen! en terecht ook natuurlijk; jij hebt je ongeluk op dit front al wel gehad... mijn grootste zorg is eigenlijk: hoe moet IK in godsnaam nou zwanger worden? het lijkt me zo raar dat MIJ dat zou lukken op een of andere manier. maar ik doe wel erg mijn best en ik denk wel dat ik een heel lieve mama zou zijn! ha, ik noem mezelf wel een noorderling hoewel we onszelf er pas een jaar geleden heen hebben getransporteerd eerst een half jaar in de buurt van grunn gewoond terwijl ons huis werd gebouwd, en nu sinds een jaar wonend in drenthe. wel import hoor; ik kom eigenlijk uit het midden van nederland, en mijn vent uit frieslan! DEAL dat we het beebiegehalte van het noorden gaan opkrikken en snel een beetje! ik ga voor kerst in het kader van 'zo snel mogelijk, elke kans benutten' hoewel ik, toen we in november allebei overvallen werden door het 'wewilleneenkindvirus' nog hee hard (en hoe naief) riep dat ik pas in augustus zwanger 'ging' worden (duh) want een kindje van mei leek me zo mooi. nou, nu is de wens zo verschrikkelijk sterk dat elke dag 1 te laat is, raar he hoe dat zo kan gaan! ik ben HEEL erg op het gebied van testen! ik ben nu nog maar in ronde 2 maar ik zal je vertellen dat ik VANDAAG een matcare ultra heb gedaan, terwijl mijn NOD pas de 20e is! en dan ook nog beledigd zijn dat je een nega test hebt! domme doos he! maar ik weet wel dat ik zooooveel te vroeg ben dat ik nog amper 'ingenesteld' zou kunnen zijn áls het al mag en dat ik dus sowieso nog wel 5 dagen nega zou testen. ik ga dan ook 'pas' woensdag de 16e weer matcare ultra-en. en dan voel ik me wel een heel ongeduldige doos maar ja.... humzz als jij ook zoeentje bent dan snap je me wel gelukkig nou, ik ga even op de bank hangen met een dekentje voor de open haard , wachten wachten maar ik denk dat het niets is deze x, ondanks rare buik en rugpjn. ik had in januari echt ALLE zwangerschapssymptomen terwijl ik nog maar net de pil aan de kant had gegooid, daar lijkt het nu nix op. vooral die echt ruperROZE afscheiding die ik toen heb gehad, die doen me nu, nu ik via het forum opeens heel veel informatie heb vergaard, denken dat ik misschien toen wel heeel heel even... liefs klingel