Twinny, het enige waar ik erover kan praten is eigenlijk opinet. Ja en mijn moeder en mn zus maar daar heb ik de eerste weken heel erg veel mee gepraat en daarna 'zocht ik het zelf uit'. Op de één of andere manier wil ik anderen daar niet mee lastig vallen, du sben ik mijn heil gaan zoeken op inet. Ik zit ook bij een praat groep Lieve Engeltjes waar allemaal meiden/vrouwen zitten die ook een kindje zijn verloren. Dat heeft me heel erg geholpen en nog. Zo ook hier op deze site. Ik zie dat jij nog een paar weekjes moet, ik hoop dat je de laatste loodjes nog wel trek en dat je een snelle bevalling hebt, dat alles goed mag gaan!
Ik geloof dat trisomie18 wel vaak voorkomt, tenminste ik hoor en lees het best vaak... k begrijp dat jullie wel 'blij' zijn dat jullie niet zelf hoefde te beslissen over Sterre* haar leven. Het is verschrikkelijk om je kindje te moeten verliezen, maar gelukkig heb je hier niet zelf over moeten beslissen. Maar je wereld wordt wel onder je voeten vandaan geslagen Hebben jullie Sterre* begraven of gecremeerd? Voetafdrukjes gekregen? Wij hebben Valentijn* laten cremeren en zelf naar het crematorium gebracht in een zelf gemaakt kistje. Want hij was nog zo klein daar hadden ze geen kistjes voor. Ook hebben ze een voetafdrukje kunnen nemen. Ik heb alleen geen urntje terug gekregen, volgns hun was daar te weinig 'weefsel' voor, maar een vriendin van mij die heeft ook een zoontje verloren bij 16 weken en zij heeft wel een urntje... Dan ga je wel denken.. Ja bij ons allebei is er bloed afgenomen. Eerst bij mij voor mijn schildklier want die waardes waren te laag, deze uitslag was goed, en nu loopt het chromosoom onderzoek nog. De placenta is ook onderzocht en daar konden ze niets aan vinden. Mss dat deze niet goed functioneerde, niet goed doorbloed ofzo maar ze heben geen afwijkingen gevonden. Ik heb wel gevraagd of er nader onderzoek werd gedaan en aanvankelijk zeiden ze dat dat niet gebeurde bij de eerste, maar gelukkig heeft de gyn die ik nu heb van het zh ervoor gezorgd dat er wel onderzoek wordt gedaan, omdat dit eigenlijk mijn 2e was. Ik ben eerder zwanger geweest alleen toen was het heel vroeg in de zwangerschap al mis gegaan, al bij 2 weken overtijd dus 4 weken zwanger ofzo, maar dit zie ik niet echt als een kindje. Valentijn8 was echt een kindje had alles erop en eraan. Gewoon een heel mooi jochie. Mss moet ik idd vragen of er vaart achter gezet kan worden, we zijn immers toch bezig voor een 2e in principe. Gelukkig sta ik wel onder controle van het zh mocht ik weer zwanger raken en dan mag ik elke week voor een echo zei ze. Vandaag heb ik weer getempt n m'n temp is nog steeds hoog, niet hoger dan gister maar toch. De spotting is ook verdwenen, maar heb nog wel krampjes en steekjes. Ik hoop het zo, maar ik ga ervanuit van niet. Jouw kaartje is ook spannend zeg, duurd lang he dat wachten.... Hier mijn kaartje even voor vandaag...
Dankjewel vraagtekentjes, het doet me zo goed te lezen dat jullie mij sterk vinden want af en toe twijfel ik er wel aan ben ik echt zo sterk? Maar ik sta nog steeds, dus het komt wel goed met mij. Alleen heb je van die momenten dat je het liefst weg wil kruipen. Dat wat er in de tram gebeurde kwam zomaar op zetten. Ik zat bijna tegen een hyperventilatie aanval aan. 'Gelukkig' heb ik daar ervaring me ik heb heel veel en heel lang last gehad van hyperventilatie, dat heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer weg durfde zelfs niet een blokje om, omdat ik bang was die aanval te krijgen. Dat leidde er weer toe dat ik straatvrees kreeg, van het één kwam het ander dus, gelukkig heeft dat niet lang geduurd hoor. Mijn moeder heeft ook veel hyperventilatie gehad door stress en dergelijke spanningen, en zij heeft me ook geleerd hoe je een rustpunt voor jezelf kan creëeren. En dat lukt me aardig goed al zeg ik het zelf Even een paar keer goed ademhalen, en tegen jezelf zeggen niks aan de hand alles komt goed, want doe je dat niet dan gaat het wel fout ja. En als je eenmaal in een hyperventilatie aanval zit, kom je er niet zo makkelijk uit. Je denkt namelijk echt dat je dood gaat, heel beangstigend. En mocht het echt mis gaan bel ik m'n moeder dus
Bengeltje, mss kan je teunisbloemolie capsules gebruiken dat zorgt ook voor een regelmatige cyclus. Ik heb het ook gebruikt.
Het komt maar bij 1 op de 3000-4000 zwangerschappen voor... niet zo vaak dus. Maar 1 op de 6000 levendgeboren kindjes heeft het. Gecremeerd, het was een heel mooi en waardig afscheid. De as moeten we nog ophalen, die willen we begraven en er een boom op planten. Dat moet dus nog gebeuren. Ja, gelukkig wel. Heel dierbaar. Ja, vreemd... Ook bij ons is de placenta onderzocht. Vreemd dat ze dat bij de 1e niet zouden doen. 15 weken is toch niet meer een "gewone" miskraam... Ja, alles erop en eraan, hè... zucht... Wel fijn dat je vaak echo's mag bij een evt. volgend kindje. Je kaartje ziet er goed uit. Er is nog vanalles mogelijk... erg spannend, hoor.
Dit is mijn tempkaartje. Ik had mijn ei op de 18e cyclusdag. Maar omdat mijn temp opeens steeg dacht de ff dat ik hem op cyclusdag 32 zo hebben. Wat denken jullie?
@ SheDevil, "Gelukkig" ken je het gevoel van hyperventileren, ik helaas ook; idd niet het meest prettige om te ervaren ja Maar dat je het herkent is al het goed en scheelt al veel ja. Maar wederom, dat je dus overwonnen hebt wat je ermee mee hebt gemaakt bewijst het opnieuw he !? Jij hoeft écht niet te twijfelen aan jezelf hoor! Ik weet, makkelijker gezegd ... Ik heb uiteraard geen flauw idee of je mensen om je heen hebt met wie je goed kunt praten (je moet dat dan ook nog eens willen natuurlijk) maar zelf heb ik ook vaak het idee dat ik iemand "lastig val", ik leer op dit moment dat dat in de praktijk eigenlijk wel meevalt; je moet alleen wel echt iemand hebben wie je er 200% voor in vertrouwen durft te nemen. Iemand waarbij je het gevoel hebt dat hij/ zij echt voor je openstaat, dat is moeilijk... Wat betreft het internet; kun je aan en uit zetten wanneer je wilt hihi, heerlijk he? Een welkome invulling als je thuis niets wilt/ kan zeggen! En zeker als je met iemand die speciale ervaringen kunt delen. Lekker blijven doen zolang dat goed voelt dus. Je zegt het gelukkig zelf, met jou komt het wel goed, daar ben ik van overtuigd! Het ís al goed, puur en alleen al omdat je die instelling hebt. De emoties die je ervaart (boos onzeker onmacht verdriet) mogen er zijn, je hoeft niet altijd vrolijk te zijn/doen om anderen te ontzien, ze doen ook niets af aan je sterke persoonlijkheid! Kijk met trots in de spiegel, dan weet ik zeker dat er iemand trots naar je terugkijkt, en dat is degene die als allereerste trots op je moet zijn want die doet het toch maar even allemaal!
@ Jessica83, poeh, lastig... Ben ook geen tempdeskundige Maar ik denk eigenlijk wel dat FF meer in de buurt zit omdat je temp nu pas zo stijgt ja... Maar dan heb je ineens wel een lange cyclus! Ben je ook pas voor het proberen zwanger te worden gestopt met de pil, of al eerder? Want in de eerste maanden is helaas alles mogelijk... Succes!
Bij mij deed ie ook zoiets raars, volgens FF is het nu ineens dag 28. Ja daag. Denk het dus zelf niet maar goed dat is afwachten. Had maandag ongikrampen en gisteravond. Maar tot nu toe geen ongi te bekennen. Weet bijna wel zeker dat ik voor dag 16 mijn ei heb gehad, gezien mijn zere borsten toen die daarna afnamen. Snap er dus helemaal niks meer van deze maand. Ik geef het even op Misschien daalt mijn temp morgen wel. Nou ja hopelijk word ik dan snel ongi. Doei groetjes Nikkie p.s. hier nog nieuws verder?
Lastig te zeggen, maar ik denk dat FF gelijk heeft omdat je temp nu pas hoog is. Het is trouwens wel goed om ook de slijmwaarnemingen in te vullen en wanneer je "geklust" hebt. Dan heb je een completer beeld. Ik ben daarnaast zelf nog met ovulatietesten bezig, maar dat hoeft niet.
Ik ben niet zo goed in die FF. Slijm heb ik nu niet, moest namelijk al 6 dagen geleden ongesteld worden. Sinds mijn NOD is mijn temp zo hoog. Vorige cyclus is hij helemaal niet zo hoog geweest, ook niet tijdens mijn ei. Dat slijm heb ik begin deze maand gehad tijdens mijn ovulatie die ik wel degelijk gevoeld heb. Ook heb ik sinds mijn ei last van vage dingetjes die kunnen wijzen op zwangerschap. Maar dat hebben meerder vrouwen en zijn niet zwanger.
Hoi Meiden @SheDevil en aguilegia (goed geschreven?), wat ontzettend dapper dat jullie je verhaal zo goed kunnen opschrijven, blij dat jullie steun aan elkaar hebben... @jessica, ik zou aaan de hand van je kaartjes zeggen dat dag 32 wel in de buurt komt @bengeltje, hij herkent dag 25 niet omdat je temp daarvoor zo hoog was, hoe hoog was je basistemp de vorige rondes? @vraagtekentjes. balen meid, maar geen bloed geeft moed toch.. ik ga voor de mei-meid! @twinny, goh meis, hoe bevallen je laatste loodjes? meiden bedankt voor alle knuffels en duimen! liefs rensie