sjee An, hoe kan dat nu.... je zat zo hoog en dan maar een hele kleine daling? raar..... Meis, succes in de volgende ronde dan! En nog even een hele dikke knuffel lieverd..... Hier is de schouder om even tegen aan te leunen. Mercedes: eerst achtbaan en nu lekker constant. spannedn hoor... leanne: wat apart.... ik hoop dat je temp miss toch nog stijgt en dat je nog een ei hebt.... had je dat al eerder, begrijp ik dat goed? Roses: gelukkig, nu kan je weer lekker verder met tempen.. Mamafleur: ik heb een tijdje een complete vertaling gemaakt. Ik zal het even opzoeken, dan zet ik het hier weer neer.
mamafleur, ik heb het weer gevonden. hier komt het: Bij enter data geef je je datum in van de dag dat je wilt beginnen. Bij Temperature vul je je temperatuur in (bv. 36,1) Bij Time vul je de tijd in Bij cervical fluid vul je in of je slijm droog, kleverig, cremig, waterig of eiwittig is. Bij Menses/Spotting geef je aan of je ongi bent (en hoe erg, dus 'gespot', licht, medium of heel erg) Bij Intercourses/Insemination kan je aangeven wanneer en hoeveel keer je hebt geklust. Als je gebruik maakt van ovu-testen, dan kan je in die rubriek aangeven of je test positief (dus binnenkort ei) of negatief is. In de rubriek Cervix kan je aangeven hoe je baarmoedermond aanvoelt. In de rubrieken daaronder kan je aangeven hoe je je voelt. Dan klik je op save en voilá je eerste dag is getemperd. Als je de VIP versie hebt en je wilt je kaartje zien: Ga dan naar analysis en klik op review charts. Dan zoek je je kaart van de cyclus uit en voilá je kaartje is zichtbaar. Deze kan je nu opslaan en hier plaatsten. Heb je geen VIP versie, dan kan je helemaal bovenin met CHART of CALENDAR heen en weer zappen. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.... Ik heb ook nog even verder gekeken naar de vertaling van de bewoordingen (in de VIP versie): Buikpijn kun je invullen als CRAMPS = kramp Backache = pijn in je rug Fatigue = vermoeidheid Increased Sex Drive = sexlust Bloated = opgeblazen gevoel Fever = koorts Injury = verwonding Breast Self Exam = borst zelfonderzoek Frequent Urination = frequent plassen Irritability = geirriteerd Constipation = verstopping Gassy = winderig Miscarriage = miskraam Cramps = kramp Headache = hoofdpijn Nausea = misselijkheid Decreased Appetite = verminderde eetlust Heartburn = maagzuur Ovulation Pain = ovulatiepijn Diarrhea = diaree High Energy = veel energie PMS = Pre menstruatie klachten Dizziness = duizeligheid High Stress = veel stress Skin Break Out = uitslag Drinking = gedronken Illness = ziek Sleep Deprived = slaap tekort Exercise = oefening Increased Appetite = toegenomen eetlust Tender Breasts = gevoelige borsten
heeyyy ingiemoppie, das een goeie uitleg, superjoh. wist ook van ene paar dingen niet wat ze waren, thanxxx
Hoi allemaal, Wat hebben jullie veel geschreven zeg Mowtom, Sandra & An: balen meiden, dikke *knuffel* Sandra: Lijkt mij wel interessant om meer te weten over kruidengeneeskunde. Pearly & Ingiemoppie & Me2: wat een mooie stijging van temp. Ik duim met jullie mee! Ik kan volgens mij binnenkort weer gaan klussen! Moet zeggen dat ik best wel trots ben op mijn kaartje *gniffel*. Nu hopen dat het voor mij duidelijker word wanneer mijn ei-sprong is en eventueel mijn verlate NOD. Of is dit pas duidelijker na een aantal rondes temperaturen? Gr, Butterfly
dank je sam... het onderste gedeelte heb ik ook weer van iemand overgenomen. het eerste gedeelte had ik zelf geschreven bij de vorige rubriek van de tempkaartjes. maar helaas ben nu zelf niet meer VIP dus heb ik aan die vertalingen niets.... maar iemand anders wel toch? en an........ komt weer een lieve knuffel:
@Ingemoppie; bedankt voor de uitleg, ik had er ook nog een paar waarvan ik echt niet wist wat ze betekende : Ben weer een beetje wijzer geworden,
Goedemorgen Ladies! Ik had vanochtend een pos. ovu. test Dus zodra mijn ventje thuis is..... Iedereen een hele fijne dag vandaag!
He bedankt alvast voor alle uitleg ik ben al een stuk wijzer en geloof dat er zelfs al iets is gelukt. Ik weet zelf alleen nog niet hoe lang mijn cyclus is. Oh ja op de voorbeeld kaartjes staan allemaal strepen en enzo komen die er vanzelf op uiteindelijk of moet je die zelf zetten ? En maakt dit programma zelf conclusies of is het alleen maar een soort kladblok waar je alles online neer kan zetten ? Zijn er hier mensen die VIP hebben en wat betekend dat ? Is dat gratis of kost het geld ? Hier kan ik jullie vast mee laten genieten van mijn temp lijstje
Hoi, Als het goed is zet het propgramma zelf een streep neer (van de ei-sprong). En de VIP account is 30 dgn gratis (heb ik nu ook) en daarna (als je dit wil behouden) moet je ervoor betalen. En dit heb ik gevonden: Ovulation Patterns An ovulation pattern is visible on your chart when your fertility signs collectively form a coherent picture: * Your BBT will rise after ovulation. * Ovulation usually occurs the day before your temperature rises. * Once you have a sustained rise (3 days or more) the ovulation detector will automatically mark your ovulation date on the chart (red crosshairs). Gr, Butterfly
[img=http://img152.imageshack.us/img152/4143/chartgraphmodulebk8.th.png] wat moet ik hier nou mee, ik wil ong worden
Lieve meiden,...ik heb voor mezelf een beslissing genomen die me nu al rust geeft... Ik ga stoppen met tempen..... Ik word er helemaal peux nerveux van en het brengt onwijs veel spanning in het klussen....en het moet natuurlijk wel leuk blijven... Inmiddels weet ik dat ik een eisprong heb, dus dat is al heel wat. Maar nu ga ik me weer eens concentreren op het 'wij-gevoel' want dat hele ei-gedoe is soms best eenzaam hoor... En hoe kan ik mijn hubbie nou kwalijk nemen dat ie daar geen bal van snapt... Vandaag ga ik eens even bellen met de mevrouw van de kruiden (Klazina uut Zalk...noemden we haar al..hiih) en dan ga ik eens vragen hoe of wat. Ik heb tijdens die workshop een geweldige Reiki-behandeling gehad die veel blokkades heeft weg genomen....ik voel echt weer energie door mijn lijf stromen! Maar laat ik die energie nu maar in de goede dingen stoppen dan he? Dus...de thermometer gaat in de la, de kaartjes ook...en ik ga lekker de boel andersom gooien...nu maar hopen dat dat me lukt.. Maar ik blijf hier wel komen als jullie het niet erg vinden...vind het veel te gezellig en ik wil jullie heel graag blijven volgen.... @Zanoni,...jippie! Een ei in aantocht... @Butterfly, zodra ik meer weet over de kruiden...laat ik het je weten! @ah78,....meis wat balen zeg...
He Sandra wat goed ! Ik kan me je gevoel zo 100% voorstellen want dat ik ook toen ik in de MMM zat en al die tijd er voor. Ik werd soms echt gek van al die testen, temperatuurlijstje, + en - en het verplicht klussen etc . Ik heb bij mezelf en om me heen wel gemerkt dat het positief kan uitwerken als je het allemaal gewoon zijn eigen gang laat gaan en het wat rust kan geven. Er te veel mee bezig zijn kan negatief werken (lees het hoeft dus niet) maar denk dat het zeker geen slecht idee is van je. Volg je gevoel en dan komt het moment vanzelf ! Succes ! Hoop niet dat je me te bemoeierig vind want ik kom nog maar net op dit forum
Zeker niet meis....fijn om de bevestiging te krijgen van iemand die ook in mijn schoenen heeft gestaan....
Mj24 zie ik het goed en was je eerste cyclsu 114 dagen ? dan zal je nu toch ook wel een lange cyclsu hebben misschien en duurt het daarom zo lang