Temperatuurkaartjes (23-10-2006)

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    :) haha ok dat laat ik dan aan jou over ;) Gewoon eventjes kijken of er nog hoop is haha :oops:

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb deze maand ook eens een tempkaartje bijgehouden. Kan er op zich nog niet veel wijs uit worden, maar ja, dit is dan ook de eerste. Ik snap alleen die temperatuur rond mijn ei niet helemaal. Als je ei is geweest, dan stijgt de temp?

3. Niet meer actief

Ik heb gisteren een grafiekje laten zien, zelfs de dag van olulatie liep gelijk, en de dgn erna een lange flatline bij beiden, op dag 7dpo ging haar temp omlaag en bij mij nu ook precies zo...flippen!
    Maar ja, zegt nog helemaal niks, natuurlijk!

4. Niet meer actief

je zou bijna denken dat je ovulatie 2 dgn later geweest is, maar ik ben ook maar een leek hoor!
    Hihi, ik zie dat je ook al zo'n mooie flatline heb, en ik maar denken dat er iets mis met mijn thermometer was.. ;)

5. Niet meer actief

maar ik zie trouwens dat je een superhoge temp. hebt, goed hoor!

6. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik denk dat ik mijn ei idd op donderdag gehad heb, want toen was de buikpijn bijna helemaal over. Als je die lijn zo ziet, zal je het idd wel zeggen.

Het valt mij idd op, dat mijn temperatuur erg hoog is vergeleken met die van andere. Maar ik temp pas ook pas rond 8 uur, dan ben ik pas wakker. :oops: Zou dat er mee te maken hebben?

8. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Ik durf hier toch echt nie te hopen dat er een eispong is geweest maar als het wle zo is dan zou het super zijn. Nu nog even een bevrucht eitje en we zijn helemaal happy maar dat zal wel niet zo zijn. Ik moet gewoon afwachten.

Heeft niemand nog een temp lijstje voor me kunnen vinden met een dip van de innesteling ? Of een stukje op interent waar staat wanneer dat dan is en hoevele de temp dan daalt enzo ?

Katootje, Hij gaat vast wel weer omhoog die temp van jou

Sterrekind, volgens mij kan je over ene dag of wat wel eens gaan testen of niet ?

Carmen, Je dipje lost zich vast en zeker wel op, dat was dus bij de vergelijkende temp lijst ook zo. I moet zeggen dat ik dat tempen ook wel een beetje stressie vind maar niks weten wat er met mijn cyclus gebeurd maakt me nog onzekerder dus dan temp ik liever
    Je moet je niet gek laten maken hoor

Jaycey, vrijdag testen, spannend hoor maar het zal vast positief uitvallen en dan hopen dat al die mensen om je hene ook opknappen

Roses, Hoe leg je die grafiekjes over elkaar en hoe krijg je dat zo mooi te zien ? Hoe weet je dat deze persoon zwanger is ?
    Wel toevallig dat het er zo enorm op lijkt

Twinny, super temp heb je dat komt vast helemaal goed en ik weet niet precies wanneer er een innesteling is maar het zou volgen smij best nog kunnen bij jou

Me2, Succes met klussen en wat heelrijk zo´n regelmatige cyclus

Micha, jij dus in de stress wachtweken. Heb je geen temp kaartje dat je kan laten zien ?

Ingie, Jij ook klus ze en ik zal mijn best doen mijn temp hoog te houden, blaas jijd an nog even ?

9. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Adine ik krijg je temp karatje niet goed te zien maar hoe hoog is je temp dan ?

10. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    @ mamafleur, als je op FF kijkt en dan bij "Chart galery" kun je allemaal leuke plaatjes vinden. Ook van innestelingen die je zoekt.
    Je moet er maar ff een beetje mee gaan puzzelen. Je kan ook aangeven dat hij een kaartje moet zoeken die op die van jou lijkt. Bij zoeken en dan "Find Charts Like Yours".
    SUcces!

11. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Ha meiden

Hoe kun je ook al weer de lengte van je cyclus bij FF invullen?
    Ik heb een nieuwe aangemaakt, maar hij vroeg er niet naar, de vorige keer wel.

Gr van Friezin

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Zanoni...ik kan niet wachten tot je weer gaat testen, maaruh streep is streep. Dus gefeliciteerd alvast.

Jaycey, Ziet er goed uit hoor...ga voor je duimen dat het raal is.

Micha, welkom terug! Hoop dat de pauze je even goed heeft gedaan en jullie er weer tegen aan kunnen.

Liefs Britt

13. Niet meer actief

Goede middag tempdames

@ Zanoni Alvast voorzichtig gefeliciteerd, meis. Hoop dat je over een paar daagjes nog steeds 2 dikke strepen hebt (ik vind posi testen voor NOD altijd zo eng)

@ Jackie Hmm....korte ongie...volgens mij is dat een goed teken ;)

@ Steffie Toch vreemd dat je al spotting hebt en je temp blijft hoog :( Ik kan me je verwarring goed voorstellen. Nog ff afwachten, meis.

@ MamaFleur Ik denk toch dat FF het goed heeft gezien. Eisprong op dag 26.

@ Jaycey Dat kaartje van jou gaat goed hoor

@ Katootje Niet getreurd. Je zit nog boven het pikkeldraad. Ik zal es ff warme lucht jouw kant op sturen FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFt. Morgen istie weer omhoog, wedde!!

@ Sterrekind Jouw temp gaat ook erg lekker

@ Carmen31 Jij was toch degene die het kaartje had vergeleken met een zwangere kaartje!? Nou, die zakte toch ook effies. Dit lijkt me een hele mooie innestelings dip. Kop op meis, hij gaat lekker. Morgen weer de lucht in.

@ Twinny En wat is er mis met een innesteling op dag 11?! ;)

Mijn kaartje weer:

Vind 'm een beetje vreemd deze keer. Hij blijft maar schommelen. Denk dat ik toch maar weer een nieuwe termometer ga aanschaffen ;) ;)

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Hier weer eens een kaartje van mij.... ;)

Rond mijn eitje toch eventjes getempt zodat ik zeker wist dat ie geweest was.... ;)
    Ik moet zeggen dat nu ik er niet zoveel meer mee bezig ben het wel weer ff grappig was om te tempen...... :)
    De reden van het tempen was dat hubbie en ik ineens een heel verliefde periode hebben..hiihih...en we elkaar wel errug lief vinden..maar rond mijn eitje moeten we dan natuurlijk ff niet te vaak klussen he... ;)

Succes allemaal! :D

15. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Maar hoe kan je die kaartjes dan over elkaar leggen ?

en ik zoek eigenlijk ok ene site met info over wanneer je een innesteling hebt en wat de temp dan doet

Sandra, mooi kaartje weer en wil je nu dan juist niet zwanger worden of begrijp ik dat verkeerd ?

Gerrina, ja laten we het hopen dat ~FF het goed heeft en dat de gyn het toch mis had en dat die cyste het niet was ofzo
    Bij jou schommelt het wle maar het blijft wel hoog dus geen reden tot denken dat het niet goed zou zitten

16. Niet meer actief

hey mamafleur: je moet, als je een mooi grafiekje hebt gevonden, chart overlay aanklikken...
    en adine, ik temp om half 8, maakt volgens mij niet uit, als je het maar doet zodra je wakker bent en niet eerst gaat plassen ofzo!

17. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi mamafleur, ik heb ff voor je zitten speuren op FF en heb 2 kaartjes gevonden waarop een duidelijke dip te zien.

Bij het bovenste kaartje werd die persoon weer ongesteld. Bij het onderste kaartje bleek het om een zwangerschap te gaan.

Verder zegt FF het volgende over een innestelingsdip:

Signs of implantation or possible pregnancy, however, (brief spotting, a second temperature shift or a temperature dip at about seven to ten days after ovulation) can happen with or without conception and implantation. In fact, all these chart patterns frequently occur on charts that do not result in pregnancy. These signs are thus quite unreliable for early pregnancy detection, though they can offer some clues.

Implantation signs and very early pregnancy signs are considered 'hindsight' signs. They are something that you can speculate about once you know you are pregnant but you can never be sure that they are related to implantation or pregnancy achievement.

The best signs to see on a chart when you are hoping for pregnancy are: a clear thermal shift, well-timed intercourse in the days before ovulation, and temperatures that remain high past your usual luteal phase length.

Dus eigenlijk kan je achteraf pas bepalen of een dip een innestelingsdip in geweest. Dus pas als je een positieve test in handen hebt... ;)
    Hoop dat je hier iets aan hebt.

18. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland

Dit is dus het onderste kaartje, kon er maar 1 per berichtje kwijt.

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    MamaFleur is dit iets?

20. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0