Nieuw en een vraag

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Olvera, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olvera

Olvera Lid

23 mrt 2007
    15
    0
    0
    Hallo,

Ik ben Olvera ik heb me net aangemeld.
    Ik wilde graag van de gelegenheid gebruik maken om even een vraag te stellen.
    Ik heb een cyclus van 27 dagen, min temperatuur begint bij de eerste dag al op 36.8 en zakt dan naar beneden.
    Nu afgelopen keer had ik had ik ook een cyclus van 27 dagen, maar mijn temperatuur is veel te hoog, dat was nu 37.4. Volgende dag zakte het naar 37.2, volgende dag hetzelfde, toen zakte het naar 37.2. dat heb ik nu drie dagen.
    Ik voel me de laatste dagen misselijk, verschrikkelijk moe, gewoon anders dan anders. Ben ik normaal ongesteld geweest, dan kan ik de draad weer fatsoenlijk oppakken, maar nu is het net of ik er tegen aan zit.
    Ik heb net een test gedaan, maar die was negatief.
    Mijn vraag aan jullie is, wie weet waar dit op kan duiden?

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Hoi Olvera,

Ik heb een paar vragen: Wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest? Temp je altijd rond dezelfde tijd na een blok van 3 á 4 uur slaap vóórdat je uit je bed komt? Ben je net van de pil af? Heb je een temperatuurgrafiekje? Kan het zijn dat je een beetje ziek bent?

Sorry voor de vele vragen, maar deze zijn wel belangrijk om een goed antwoord te kunnen geven op jouw vraag. Ik hoor het wel van je.

3. Olvera

Olvera Lid

23 mrt 2007
    15
    0
    0
    Hallo Daam,

Bedankt voor je reactie, ik vind helemaal niet erg dat je zoveel vragen stelt.
    Ik was zondag avond rond acht uur écht ongesteld geworden, dat duurde tot maandagavond.
    Toen zakte het af, en dinsdag omstreeks 11 uur kreeg ik steken in de onderbuik en begon toen heftig te bloeden.
    Dat duurde een halve dag, toen begon het af te nemen, woensdag was ik klaar.
    Voor dat ik ongesteld werd, heb ik ook nog van vrijdag t/m zondagavond oud rood en licht rood gevloeid.
    Ik temperatuur elke ochtend, om de zelfde tijd na een nachtrust van omstreeks 8 uren, tijdens wakker worden. Vanmorgen was het weer 37.2.
    Ik ben niet ziek, noch aan de pil.
    Helaas weet ik niet hoe ik het grafiekje moet sturen, want ik snap niet hoe ik aan dat grafiekje moet komen.
    Ik heb wel op de site gekeken waar het grafiekje was, maar ik weet niet hoe ik er aan moet komen.
    Zelf gebruik ik een grafiek, die ik van internet heb geprint
    Als ik hem via internet moet invullen, dan heb ik daar ook bezwaren tegen.
    Mocht je verder nog vragen hebben, laat me maar weten.

Olvera

4. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Hoi Olvera,

Zou het kunnen dat je een hele vroege miskraam hebt gehad? Dit kwam bij me op omdat je zo'n vreemde menstruatie hebt gehad. Ik weet dat het behoorlijk wat doet met je hormonen (vandaar misschien de hoge temp.) Maar de vraag blijft: waarom heb je dan een negatieve test? Het kan zo zijn dat je (even uitgaande van een vroege miskraam) weinig HCG hebt aangemaakt dat je negatief hebt getest. Met welk merk heb je getest? Met bijv. een kruidvattest test je sneller positief dat een clearbluetest. Het kan ook zijn dat het HCG alweer zo gedaald is dat je niet meer positief test. Als je je zo rot blijft voelen, zou ik even naar de huisarts gaan maandag, misschien kan hij er iets meer over zeggen.
    Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

5. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Sorry twee keer! :oops:

6. Olvera

Olvera Lid

23 mrt 2007
    15
    0
    0
    Ik ben inderdaad maandag naar de huisarts geweest, bloed laten testen op o.a zwangerschap, alles was goed.
    Geen zwangerschap.
    Na het zelfde verhaal te hebben verteld aan hem, is hij toch bang dat het een miskraam is geweest.
    Het verbaasde mij dat hij zo reageerde, want ik ben al meer dan 10 jaar ongew. kind. loos, Bij IVF is geconstateerd dat ik Folikelaire cystes aan maak inplaats van eicellen.
    Je zou zeggen dat alles nu afzakt, maar nee.
    Ik heb de zelfde klachten en sinds drie dagen opgezwollen tepels.
    Misschien dat mijn hormonen wel erg met mij aan de haal zijn
    Olvera

Deel Deze Pagina