He Nies. wat balen meissie.....hoop dan nu toch maar op je ei.... Pearly: knuf is ontvangen, waarvoor mijn dank! Jij veel succes op de wachtbank!
Hey allemaal, First of all, allemaal bedankt voor de lieve berichtjes! Nou ik ben hard aan het evalueren geweest wat betreft het bezoek bij de gyn maar ik weet nog niet helemaal zeker wat ik ermee moet. Allereerst gelukkig het goede nieuws dat het bij mijn vriend allemaal dik in orde is, dat is al een hele opluchting. Mijn progesteron-waarde was wel gestegen maar wel te weinig ( kan zijn dat de eisprong een dag later was, of dat er geloof ik een " zwak" eitje is gesprongen maar dat kan ik niet helemaal goed snappen nog) vervolgens geloofde ze niet dat er een zwangerschap was ivm temp. daling en dus bloedprikken ( om 16 uur kan ik bellen) Niet dat dat zin heeft wat op het moment dat ik thuis was en naar de wc ging was ik ongesteld ... en een pijn dat ik heb ( weet ineens weer waarom ik destijds aan de pil gegaan ben, jeetje) Nou heb ik dus en clomid gekregen, en ik moet bellen voor een afspraak voor een HSG ( eileiders controleren, niet niet niet blij mee) en een afspraak voor een TVE, geen idee wat dat is, nog ff opzoeken. Maar nu ben ik me aan het bedenken of ik deze stap wel wil zetten nu al. Mijn cyclus lijkt goed te gaan, al zal dat nog moeten blijken gezien mijn verleden met een 3 maandelijkse cyclus, maar goed dat weet ik dus niet. nou mijn vraag, doen of niet doen? ik weet het echt niet, en natuurlijk zie ik onwijs op tegen die HSG:S
@Mistimon Dat bloed moet je wel laten afnemen hoor, want stel dat er toch een bevruchting heeft plaatsgevonden dan kunnen ze dat aan je bloedwaarden zien en weet je al iets meer over je lijf. Er kan dus best ie van HCG in je bloed zitten ook al ben je nu ongesteld en dus niet zwanger (snap je me nog?) Zelf zou ik ervoor kiezen om de onderzoeken te laten doen, maar laat je eerst goed inlichten over de procedure en eventuele gevolgen (hier weet ik ook niks van, maar je arts natuurlijk wel) Ik hoop dat ik je hier een klein beetje mee help, maar de beslissing is natuurlijk aan jou. Veel succes!
Dankje! Het bloed is al afgenomen, om 16 uur moet ik bellen. Maargoed die kans is eigenlijk nihil, lagere temp. en ongesteld. Die clomid en TVE vind ik ook nog meer dan prima, maar die HSG, is het daar niet een beetje te vroeg voor? en het schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn. :S
Persoonlijk onderga ik liever een onderzoek dan dat ik "troep" moet slikken. Ik ben misschien niet objectief omdat ik als pleeg een hele hoop medicijnen zie langskomen en daar een beetje een aversie tegen heb. Kun je geen roesje krijgen?
Jeetje mIstimon, wat een afwegingen allemaal. Die HSG is toch alelen een foto met vloeistof en een laproscopie is toch pas een echte operatie? En wat is dat TVE? Waarom krijg je Clomid? Allemaal vragen die ik al heb, laat staan dat jij nog een hele boel emer vragen hebt. Ik zou je eerst eens heel erg goed laten informeren voordat je beslisingen neemt!
Mistimon: Oh ik heb het al gevonden een TVE is een transvaginale echoscopie. Gewoon een inwendige echo dus, daarmee kunnen ze het slijmvlies zien ed. Da's niet eng. Voorzover ik kan zien zijn de onderzoeken die je krijgt volkomen normaal en (bijna) pijnloos. Ik hebw el erg met je te doen. Ga je daar weg, loop je met nog meer vragen dan waarmee is binnen kwam. MAar in ieder geval wordt er nu iets aang edaan.
Mistimon wet erg voor je, ik snap even iets niet je krijgt toch een eisprong zo te zien aan je kaartje? ik dacht dat clomid alleen werd voorgeschreven als je geen eisprong hebt of is dat wegens de hormonen? Ik heb het ook erg met je te doen en ik weet zeker dat eens de tijd zal zijn voor zo,n lief klein grummelke ook voor jullie komt die tijd dat weet ik zeker. Ik blijf hopen voor jullie komt goed koppie op. Veel knuffels jennie72
@ me2, ik was er inmiddels inderdaad al achter dat het een inwendige echo bedoeld wordt, deze heb ik al vaker gehad dus dat vind ik niet erg. Dat valt weer mee gelukkig, het zal dus wel een FM worden omde groei van de eitjes in de gaten te houden. Die HSG is inderdaad een foto met vloeistof, maar dat schijnt wel pijnlijk te zijn. Met een eendenbek naar binnen, dan doen ze een kapje om je baarmoedermond en die zuigt zich dan vacuum, daarna wordt de vloeitstof ingespoten ( wat dus schijnbaar ook pijnlijk is) BRR Clomid krijg ik omdat mijn cyclus zonder pil 1 keer in de 3 maanden is EN omdat er een kralenkrans te zien was op de echo. En wat ik ook denk, maar niet zeker weet is dat er wel een eitje gesprongen is de vorige keer maar niet met de goede " kracht" of afmeting oid. ( naar aanleiding van de lage progesteron-waarde) Eigenlijk moet ik dankbaar zijn dan mijn/ onze gyn zo fanatiek is en eerst alles wil uitsluiten voordat je de verdere mmm ingaat... Maar die HSG... zucht
@meissie: open rondje betekend dat je of op een later of eerder tijdstip gemeten hebt of dat je iets tegenstrijdigs bij de gegevens hebt ingevuld.... zoals koorts ofzo volgens mij
Nou moet m'n temp morgen ff omhoog en dan krijg ik m'n kruis heb ik gespiekt op dag 16 Ohoh, ik vind het zo spannend dat temperaturen, ben zo benieuwd wat er gaat gebeuren. En ook benieuwd wat hier gaat gebeuren, wanneer de +jes me om de oren vliegen. Ik duim voor hoge temp-kaartjes! Liefs, Mariekepieke
@jennie72, Ik voel me ook niet zwanger moet ik zeggen, al weet ik ook niet hoe dat voelt hoor! Het enige wat erger lijkt dan normaal is mn borsten. Die lijken echt wel bont en blauw, ze zijn echt mega gevoelig. En ik heb wat witverlies. Meer niet eigenlijk @rensie, ja moet er inderdaad vroeg uit voor werk, moet nog een pittig stukje reizen, vandaar Nog meer omhoog met die temp meis, ik blaas nog een keer voor je Pfffffff @Indigo, ik vind het lastig om een voorstelling van je kaartje te maken (haha niet zo erg visueel ingesteld blijkbaar ) ik zou zo geen antwoord op je vraag weten @hairdresser, hehe eindelijk daar issie dan (waarschijnlijk), nu lekker met je kont op de wachtbank, succes met wachten! @zico, zozo jij zit mooi hoog op 10 dpo! Hopelijk is dat een goed teken @babyblues, hopelijk is de bonje opgelost? Je kaartje ziet er mooi uit! Lijkt wel een innestelingsdipje! Afwachten geblazen @monika, he ik had nog een beetje hoop, toen je weer omhoog ging maar nu ga je weer naar beneden . @mistimon, heeeee balen dat je ongesteld geworden bent! Je kaartje was zo mooi . Dikke knuf! @avalon, wooow wat een mooi kaartje! Zo lekker hoog zit je! Houden zo he meissie, dit keer wil ik dat het goed raak is! Ik hoop het echt zo voor jullie! @Nies, voel je je al ietsje beter? Ben je alleen verkouden of heb je ook nog een griepje onder de leden? Vervelend zeg! Beterschap! Balen van je negatest .. @sylvia, dat gaat een mooi dipje worden denk ik! Morgen dan weer omhoog he! Ik blaas alvast pfffffffff @me2, hihi dank je! Ik ben benieuwd of de temp ook zo mooi blijft Ik hoop ook dat je gauw naar de andere kant van het forum gaat, en daar blijft! Dat zou super fijn zijn. @mirre, het ziet er naar uit dat je eitje vandaag aan het springen is! Ga je nog klussen vandaag? Zo ja, veel plezier @daam, jij blijft ook lekker zitten daar! Goed zo! Lekker hoog @pearly, ff is dus zeker van je kruis, ik blijf het een aparte cyclus vinden, maar nu dus lekker op de wachtbank! Succes met afwachten en lekker omhoog gaan he!