Temperatuurkaartjes 25-2-2007

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi meiden,
    tsjonge moest even 20 minuten bijlezen. had gisteren ouderavonden dus kon niet bijlezen en vanochtend lukte het ook niet...

bij mij is er na die megadip geen megastijging gekomen... :cry:
    olga, rot he als er ukkies geboren worden. wel heel leuk, maar vsnbinnen toch ook sip.
    moet zondag ook op kraamvisite. en er zijn er deze maand nog 2 uitgerekend.
    diddl, kan het feen innestelingsbloeding zijn...
    indigo, hoop dat je je snel beter voelt
    voor de rest weet ik het even niet meer sorry, weet wel de gebeurtenissen, maar niet meer welke naam erbij hoort. moest er ook zoveel teruglezen...
    sorry

Liefs rensie
    [​IMG][/url][/img]

2. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi meiden,
    wat word er hier veel geschreven op een dag, bij de augustus mama's kon ik het af en toe ook nie bijhouden, maar nu ook niet.
    Komt ook wel dat ik veel dingen aan m'n hoofd heb en nie echt de rust kan vinden om rustig te gaan zitten lezen..
    Ik heb even een vraagje..(ja wéér!)
    Ik heb vanochtend getempt, dit alleen wat vroeger dan normaal, maar ben dan ook vroeger naar bed gegaan dan normaal.
    Nu is mijn temp ineens zó laag, dat het (ik las het vd week ergens hier) een zwárte piste is :)
    Is dit normaal of doe ik iets nie goed?
    Wat is eigenlijk de tijd dat je moet aanhouden om te tempen?
    Moet je hem bv 1 of 2 minuten inhouden?
    En FF geeft aan dat ik vandaag waarschijnlijk het vruchtbaarst ben, daar snap ik helemaaaal niks van :S

Alvast bedankt!

http://img201.imageshack.us/img201/5354/ffronde1nt8.png

en waarom zijn mijn plaatjes steeds te groot Ggrrrr!

3. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam

zo dan...?

4. he shedevil,

wat een leesboel he

het is wel belangrijk om op dezelfde tijd te tempen, dat kan met een verschil van 30 min naar de beiden kanten.

hoe bedoel je hoe lang moet ie erin zitten?
    wat voor een thermometer heb je? die van mij piept als hij klaar is en dan gaat ie eruit.

hij ziet dit als de dip voor het ei, vandaar vruchtbaar. maar ook ff gokt soms daarin een beetje...
    liefs rensie

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi rensie,
    ja het is best veel en allemaal gesprekken die door elkaar lopen.
    Ik kan de laatste tijd me eigen soms nie eens volgen ken je nagaan hier op zo'n druk (maar gezellig!) forum. :)

Ik doe wel elke dag zo rond dezelfde tijd ik zet m'n wekker ervoor, maar vandaag was het heel erg vroeg en scheelde dat wel meer als een uur, ik kon ook nie blijven liggen want ik móest eruit.

Ik bedoel eigenlijk, hoelang die thermometer moet blijven zitten. Die van mij piept nie, ik heb een digitale van philips... Dus ik laat hem altijd zo'n 3 minuten zitten.
    Vanmorgen stond m'n temp echt vast op 35.52 maar soms loopt ie ook nog wel eens langzaam omhoog, en dan zit ie al 3 minuten!

Oh dus ik zou m'n ei nu kunnen hebben? Aan m'n temps te zien, wat denk jij?

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

een paar dagen weg geweest, even mijn banner checken. Ik zit inmiddels op 9 dagen na mijn eisprong en vanochtend was mijn temp 37,2, maandag weer even 36,8 (innesteling?).

Nouja morgen naar de Gyn, dan zien we wel verder. Oja heb 1 hele zere borst, helemaal hard aan de zijkant (?)

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Daam
    die 3 weken wachten vind ik gek genoeg niet eens zo heel erg (ach ja als je al in ronde 23 zit dan is 3 weken peanuts :()
    Heb wel stille hoop dat over 3 weken de cyste weg is..i hope so..., want anders zal er veel langere tijd overheen gaan als dat K R E N G in de weg blijft zitten :(

Indigo
    Lief van je die knuffel!
    Grillige meid ..hihi...moest er wel stiekem om lachen ;)

Aan het Mirre front is het drama , want heb erg veel trubbels met betr tot m'n werkgever/mijn ziek zijn etc.
    Ga jullie er niet mee vermoeien, maar geloof me ...ik heb er al dagen slapeloze nachten van!

Verder lees ik wel met iedereen regelmatig mee hoor.

Liefs Mirre

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Nou heb net even bijgelezen, en ga nu op iedereen reageren ;)

@Indigo, meis wat vervelend dat je vriendin nu (ongepland) zwanger is. Lijkt me heel moeilijk dat het bij jou nog niet wil lukken, en dat het bij haar ongepland is! Dikke knuffel voor jou hoor. Hopelijk is het bij jullie ook snel raak.
    En bedankt voor het duimen trouwens :) laten we hopen dat ik bij die 1x per maand hoor hihi.

@Twinny, het is gelukt met een fictieve temp! Heb ook pijnlijke borsten, dus mn eitje is echt geweest. Op 9 of op 10 maart, dat weet ik nu natuurlijk niet precies, maar dat geeft niet.
    Hoe is het bij jou met je zwangerschap?

@Evi27, ik vind mn kaartje ook nogal vaag. Ik heb vorige maand een foute innesteling gehad, dus ik denk dat mn lichaam daar nog een beetje van van slag is, maar mn eitje is in ieder geval geweest, dat weet ik zeker! Alvast veel plezier op wintersport!

@susan, je temp ziet er goed uit zeg! Lekker blijven stijgen hoor!

@Olga, dat is inderdaad frustrerend. Hij gaat binnenkort ook voor 1,5 mnd weg. In de zomer is hij wel thuis, maar liever nog voor die tijd! En als het voor die tijd niet lukt… moet ik heel lang wachten…. Hij gaat in het najaar 3 mnd weg.
    Deze cyclus dacht ik mn ei te krijgen mooi voordat hij wegging, dus dan is het wel even zuur als dat niet zo is…. :(
    Balen zeg dat je ongesteld geworden bent! Nog een dikke knuffel voor jou, en heel veel succes aankomende ronde! Hoe was het bij de gyn?

@tijgertje, wat heb je nu in ene een mooi rustig kaartje zeg, super! Clomid heeft dus wel goed aangeslagen denk ik? Veel plezier met klussen

@Berna, mooi kruis! En nu lekker omhoog! Ik blaas alvast voor je: pfffff je hebt in ieder geval goed geklust!

@jennie, oh jee meis, dat ziet er niet zo goed uit…… Dikke knuffel voor jou!

@zonneschijn, misschien heb je te vroeg getest? Je kaartje is in ieder geval heel mooi!

@daam, als ik de temp van 10 mrt weg haal, gaat mn kruis ook weg! Maar dat komt omdat ik die temp mis precies rond de dag ná of ván mn eisprong……
    Je kaartje geeft nu weer hoop he! Verder nog geen ongi te bekennen? Wat spannend zeg!

@Diddl, Ik heb goede hoop voor jou! Je kaartje ziet er mooi uit, en nu ook al een piepklein beetje bloed! Klinkt als een innesteling, ik duim voor je meis!

@divi, ook een mooi kaartje! Je temp houden zo he! Gaat lekker en je hebt een mooi dipje ;)

Haha ik ben bijna helemaal klaar met op iedereen reageren, maar nu belt mn mannetje, dat ik hem kan komen ophalen! Dus dat ga ik nu doen, sorry voor degene waar ik nog niet op heb gereageerd, misschien vanavond nog even!

9. het zou je ei kunnen zijn, hoop het, maarre dat dacht ik voor mijzelf ook.
    is het niet makkelijker om een piepende thermometer, zelf heb ik die van kruidvat... ik hoor ook meiden over een bij de blokker die er maar 10 seconde in hoeft kost een 10tje geloof ik, die van kruidvat minder dan de helft...

liefs rrensie

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo, ik zal eens even mijn verhaal komen doen.

Eerste keer bij gyn was best spannend en er komt toch best veel op je af vind ik. Gelukkig is het een hele aardige man met een rustige, lage stem en probeerde hij ons echt gerust te stellen.

Hij vindt de zwemmertjes van vriendlief helemaal niet tegenvallen. Hij produceert er voldoende, alleen is niet alles van topkwaliteit; dus dat heft elkaar zo'n beetje op zegt hij...

In een jaar tijd heb ik 9 cyclussen gehad, waarvan er zeer waarschijnlijk een paar (1 of 2) zonder eisprong zijn geweest. Dus eigenlijk hebben we pas weinig echte kansen gehad.

Ik moet nu 50mg clomid gaan slikken in de hoop dat mijn ei sneller springt. Hopelijk reageert mijn lichaam hier direct op en hoeven we niet naar hogere doseringen. Ben zo blij dat ik vandfaag terecht kon, want nu kan ik er morgen al mee beginnen!

Verder moet ik voor een HSG onderzoek. Dat is, (als ik het goed begrepen en onthouden heb) dat er contrast vloeistof door baarmoeder en eileiders/eierstokken gespoten wordt om te kijken of alle doorgangen goed zijn. Heeft iemand hier al ervaring mee? De gyn zei dat het zonder verdoving gaat, maar dat je er heel erge buikkramp van kan krijgen doordat je baarmoeder opzet.

Ook moest ik bloed laten prikken om hormonen te controleren.

Verder moeten we over 5 weken terug komen om te kijken of de clomid heeft aangeslagen of dat ik zwanger ben natuurlijk.

Ben blij dat we in ieder geval iets doen nu.

Liefs Olga

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    eindelijk actie veel sterkte en natuurlijk succes met de vervolgstappen!

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dank je Berna!

Roses, ik heb een idee. Als jullie nou zelf een voorraadje invriezen, dan kan jij zelf insemineren als hij weg is? Zie je het al liggen in de vriezer.....

Mirre, neem een kopje 'goede nachtrust thee' voor je gaat slapen, of ga even in een lekker ontspannend kruidenbadje liggen....

Linda, succes morgen bij de gyn. Moet je ook voor de 1e keer?

Olga

13. Olga, heel veel succes! fijn dat er nu wat gebeurd!

haha geweldig plan had je voor roses, zie het al liggen als een stel ijslollies in de vriezer! :confused: :D

jammer dat dat niet werkt, anders goed plan ;)

liefs rensie

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hi hi, ik heb af en toe ook een beetje teveel verbeeldingskracht...

15. he meiden,

wat denken jullie, ik twijfel even heel erg...
    ik lees van een heleboel lange cyclus meiden dat ze naar de ha gingen en clomid kregen zodat ei eerder springt.
    ben nu een half jaar van de pil en heb nog steeds zeer lange rondes, nu 3 achter de rug..
    wanneer gingen jullie naar de ha of zouden jullie gaan?
    aan de ene kant denk ik, deze lange rondes word ik gek van (en hubbie ook), aan de andere kant ben ik niet iemand die snel naar ha gaat...

wat denken jullie?

liefs rensie

beetje off topic, ik weet het, maar op dit forum heb ik het idee dat ik het aan mijn vriendinnen vraag...

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He Rensie,

ik zou het niet heel gek vinden als je naar de HA gaat als je nu weer een lange cyclus hebt. Ik werd niet eerder doorgestuurd omdat ik in het begin redelijke cyclussen had.

Ben even vergeten hoe lang jij al tempt. Maar is bij jou wel steeds duidelijk een eisprong te zien?

Olga

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    O ja,
    Ik ben vorig jaar maart gestopt met de pil en ging in december voor het eerst naar de HA.

18. er is bij mij wel een ei te zien, maar fase na ei is kort, eerste keer 7 dagen, tweede keer 11 dagen

19. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi dames nou ik ben ongie geworden vandaag. Ik heb besloten niet meer te tempen geen banners meer en geen ovutesten meer, even wat afstand. Das beter. Iedereen veel geluk en ik kom af en toe nog wel eens langs hier. Bedankt voor jullie steun en toeverlaat. jennie72

20. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Jenny72,
    Dat meen je niet he. Wat rot zeg. Ik hoop dat, nadat je afstand doet van de banners, ovu testen en tempen, dat je de volgende ronde meer geluk heb meid.
    Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen en ik denk aan je meis.

@Roses,
    Dank je wel meis! Ik denk dat het niets word deze maand. Sinds vanavond heb ik erge last van menstruatie krampen, hoofdpijn en zere borsten. Dus ik denk dat mijn ongi er snel aan zit te komen.

Morgenmiddag heb ik een heerlijk middagje vrij. Nou ja heerlijk. Morgen middag heb ik om 13.15u een afspraak met de gynaecoloog. Als het goed is krijg ik dan de uitslagen van mijn bloed. Ik heb namelijk 2 weken geleden bloed moeten laten prikken op hormonen en een week geleden ook voor hormonen en voor mijn eisprong. Ik ben benieuwd wat de uitslagen hiervan zijn.
    Als het goed is krijg ik nu ook te horen wat er nu verder gaat gebeuren.
    Ik moet ook mijn temp kaartje meenemen en ben benieuwd wat hij daarvan zegt.
    Tot morgen meiden.

liefs Divi

Deel Deze Pagina