Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ok, nou, alsnog spannend...
    Ik duim voor je dat alles goed is.

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Wat houdt een hsg onderzoek eigenlijk in? :oops:

3. kleintje1

kleintje1 Lid

18 feb 2009
    54
    0
    0
    @MP; Ik heb ook pco en ik moet zeggen dat ik het nu de laatste maanden pas een beetje begin te begrijpen. Ik wist al op mijn 14e dat ik het had, maar toen kreeg ik gewoon de diane35 voorgeschreven voor elke maand een bloeding. Wanneer je die bloedingen niet regelmatig hebt kun je chocolade-cysten krijgen, dat zijn verklevingen.
    Vorig jaar heeft mijn internist me naar de fertilliteitsarts gestuurd. Zij stuurde me eerst weer weg, omdat ik nog niet zo lang met de pil was gestopt, dus misschien kwam de menstruatie nog... Na zo'n 1,5 maand en nog steeds geen menstruatie is ze me toch gaan helpen. Ik kreeg Provera (ongeveer hetzelfde als Primolut) om mijn menstruatie op te wekken en toen dat niks op gang leek te brengen ben ik november op de 3e dag van mijn cyclus begonnen met Clomid 50 (na een kuur Provera). Hierbij groeide 1 eitje tot 14mm, maar die kromp weer en was toen weg. In december begon ik na een kuur Provera met Clomid 100, geen reactie! In Januari begon ik na een kuur Provera met Clomid 150, toen zat er op de 14e dag ineens een cyste van 5cm. Toen moest ik om de dag komen om te kijken of hij vanzelf weg zou gaan. En toen bleek op de 19e dag in de andere eierstok een eitje te zitten van 12,5mm, deze was op de 21e dag 16,5mm. Dus hij groeide zoals het moest, dus dat weekend zou ik een eisprong krijgen. En dat heb ik dan ook duidelijk gevoeld op de avond/nacht van de 22e dag. De cyste wordt langzamerhand steeds kleiner! Op de 21e dag hebben ze ook gelijk bloed geprikt om te kijken of het een goed eitje was (geen lege dus), en hij was helemaal goed.
    Doordat je dan steeds die inwendige echo's krijgt weet je precies wanneeer je moet klussen, dat zeggen ze dan ook.
    Nu hebben ze op de 31e dag weer bloed geprikt om zeker te weten dat ik een eisprong heb gehad, daar krijg ik morgen de uitslag van, maar dat kan niet missen.
    En als ik dan dit weekend ongesteld word (ik hoop het natuurlijk niet!) dan kan ik op de 3e dag weer beginnen met Clomid 150, en dan moet ik op de 14e dag weer komen voor een follikelmeting (inwendige echo).
    Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Mensen met pco zijn tegenwoordig super te behandelen dus maak je geen zorgen, komt echt goed :)

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ MP, poeh wat een opluchting zeg! Wel vervelend dat je PCOS hebt, maar er zijn ergere dingen natuurlijk! Ik ben heel blij voor je dat het 'wel meevalt', en dat het doemscenario niet uitgekomen is!
    En wat fijn dat ook de inwendige echo meeviel, zou ik ook best tegen op zien!
    En je zou ook écht niet de enige zijn die zo zenuwachtig zou zijn voor een bezoek aan de gyn! Volgens mij heeft (bijna) iedereen dat hoor!
    Maar hartstikke goed van je dat je het toch hebt doorgezet!

@ Prettymommy2be, lief dat je komt checken :) Als morgen mijn temp hoog is, test ik inderdaad. Als hij gedaald is, ben ik bang dat het niet meer nodig is.

@ Hanna, ik zal proberen jouw stemming over te nemen :) Maar is denk ik zelfbescherming, om de eventuele teleurstelling.
    [/quote]

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Kleintje, wat een gedoe allemaal bij jou, maar wat heerlijk dat je nu zo'n duidelijke eisprong hebt! Zou wat zijn als het gelijk raak zou zijn! Maar het kan natuurlijk!

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa en degene (ik weet niet meer wie) die de eitjes dans voor me heeft gedaan...
    Het lijkt erop dat het heeft geholpen! Als mijn temp morgen nog hoog is dan krijg ik op dag 22 een kruis.

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wauw, wat een tempstijging :D Wat fijn voor je zeg, dat lange wachten is ook niet leuk! Volgens mij kan het nu niet meer missen dat je temp morgen ook hoog is hoor, maar voor de zekerheid nog maar een keer *BLAAS* *BLAAS*

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is een contrast foto van de baarmoeder. Ze brengen contrastvloeistof in, maken een foto en klaar ...
    Ze kunnen daarmee zien of er verstoppingen/verklevingenin de eierstokken zitten bv (vloeistof zal daar dan doorheen stromen), en andere dingen die er niet horen.

Wordt op de röntchen-afdeling gedaan ..

9. 1984

1984 Niet meer actief

ja kruidvat testen die van ongeveer 7 euro per 1.

10. 1984

1984 Niet meer actief

Heel lief dank je wel :)

Succes allemaal dat het maar snel raak mag zijn voor jullie allemaal!

groetjes

11. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

ja kruidvat testen die van ongeveer 7 euro per 1.
    ====
    ik gebruik de 2 voor 5 aan gerade door me fert en gyno

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    In heel veel filialen van de Kruidvat zijn deze (tijdelijk?) niet meer te koop. Wel jammer, want ik lees ook vaak dat die goed zijn.

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    De testen van het Kruidvat 2 voor 5 euro werken inderdaad heel fijn en duidelijk.
    Jammer dat ze niet meer te koop zijn hoor.

Sheann, wat een mooie stijgingen heb je de afgelopen dagen.
    PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF, ik blaas nog even voor morgen!

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meiden,

Ik doe de pc uit, voel me niet zo lekker, voor de 2de dag keelpijn en nu ook misselijk...

Mosa,

Hoop dat ik morgen positief nieuws zie wanneer ik de pc aan zet!

Iedereen welterusten!

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Haai, bij ons filiaal waren de 2 voor 5 euro zw-testen van Kruidvat enige tijd niet verkrijgbaar maar intussen zijn ze er weer in grote getalen!
    Deze zijn heel gevoelig en hebben geen last van indroogstreepjes. Mijn nega testen waren echt nega en posi echt posi!

@MP; vervelend nieuws die PCOS maar wel fijn dat het geconstateerd is!

@Mosa; temp steady and high! Gaat nog steeds prima!

@rest; niet heel goed bijgelezen. Ik ga zo lekker in mijn mandje TV kijken. Ben uitgeput!

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Sammie, wat rot dat je je niet lekker voelt! Hopelijk wordt je niet echt ziek! Beterschap in ieder geval, ik hoop dat je je morgen weer wat beter voelt!

@ Pookie, fijn dat die testen er weer zijn! Ik heb nu die van 2 voor 10 euro, die met een kruis.
    Hoe gaat het verder met je? Zit je al een beetje op de roze wolk?

17. Loe

Loe Niet meer actief

Goedenavonden meiden, hier ben ik dan ook weer! Nou Mosa, kijk naar mijn tempkaartje..........weinig of zeg eigenlijk maar geen hoop hoor. Ik ben gelukkig nog niet ongesteld geworden, heb ook nog steeds echt zere borsten zeg. Allememachies. DAt valt niks mee.

Jouw kaart Mosa ziet er goed uit he. Morgen testen heb ik begrepen?
    Spannnnnnnnnnnnennnnnnnnnnnd!

Sammie, ik heb ook n verstopte eierstok. Was alleen met heeeeeeeeeeeeeel veel moeite en veeeeeeeeeeel pijn even te zien met heeeeeeeeeel veel drukken op mijn buik.

Klussertje: hoe kan ik jouw kaartje zien? ik zie nergens een FF linkje..........

18. Loe

Loe Niet meer actief

oja, ik was met hub de economiecrisis wat minder aan het maken in Enschede......was gezellig.

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Loe, je kaartje ziet er inderdaad niet zo goed uit :( Wat jammer zeg! Toch ga ik hopen dat hij morgen weer wat stijgt, je zit in ieder geval nog niet onder de lijn!

Morgen ga ik inderdaad waarschijnlijk testen, als mijn temp tenminste minimaal 37.0 is. Maar ik heb er zelf een hard hoofd in :rolleyes:

Dus jullie hebben leuk gewinkeld! Nog wat leuks gekocht?!

20. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Kleintje1, dankje wel voor je hele uitleg! Doet me goed. Ik schrok eerst eventjes maar daarna kwam al snel de goeie kant van je verhaal gelukkig :) . Ik hoop dat je snel mag genieten van een wondertje in je buik hoor! Dan geef je mij alleen nog maar meer hoop.

@ Mosa, Jij ook bedankt voor je lieve woorden!

@ Sheann, die eitjes dan was van mij :) hahaha. Maar je temp is hooooog! Geweldig!

@ Strijkkraal, thnx voor de uitleg. Dus ze kunnen het niet zien met een inwendige echo of je verklevingen hebt en die dingen?

Ik kan er toch vanuit gaan dat mijn eierstokken wel werken? :oops: Omdat op beide kanten zoveel cystes zaten.

Mijn dag kan niet meer stuk :D ik heb me in maanden niet zo goed gevoeld hihi.

Deel Deze Pagina