Zo ziet mijn kaartje er uit met primolut, 26 maart begonnen met slikken nu tot en met morgen en daarna verwacht ik de ongesteldheid.
Hey! @ Maar: spannend hoor die temp. van jou! Ik ben erg benieuwd wat hij morgen gaat doen! Zal morgenochtend kijken op m'n werk. @ all: ik heb nog steeds geen positieve ovu test gehad en temp. gaat ook nog niet omhoog, zucht... ik ben zo bang dat ik weer een cyclus van bijna 80! dagen ga krijgen. Zo wordt de kans op zwanger worden zo klein! Tuurlijk, we gaan gewoon voor, maar toch denk ik.. is er niet iets wat ik kan innemen om mijn eisprong op te wekken? Krijg je Clomid of Primolut van jou huisarts voorgeschreven als het na 1 jaar proberen niet lukt of bijv. geen eisprong hebt? Het is toch niet normaal dat ik na 2 cyclussen van 65 en 79 dagen nu weer een cyclus heb die waarschijnlijk lang gaat duren? Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven!
@Leonie, Misschien moet je even met je huisarts over het probleempje praten, of ben je al geweest? Misschien wordt je al meteen door gestuurd. Het zijn niet echt normale cyclussen en wordt je dan wel meteen geholpen, dat denk ik in ieder geval dan. Zelf heb ik best wel nette cyclussen als ik dan die van jouw zie. Veel succes meid.
@ wops: Ik ben vorige cyclus bij de huisarts geweest. Hij zei dat het normaal zo is dat je een jaar moet proberen zwanger te worden. Lukt dat niet, dan wordt je doorverwezen. Hij zei dat in mijn geval ik gewoon minder keer per jaar een eisprong heb en dus minder kansen heb om zwanger te worden. Ik moest vorige cyclus afwachten en als het daarna niet korter wordt mocht ik in juni dit jaar terugkomen. Maar ik denk dat ik terug ga als ik op CD 40 nog steeds geen eisprong heb gehad. ik vraag mij nu gewoon af welke medicijnen goed voor mij zouden zijn? Wat is Primolut en wat is Clomid? Spannend voor jou aankomend weekend Wops!
Wat vervelend zeg dat je eigenlijk niet meteen geholpen wordt. Je hebt groot gelijk dat als je bij cd 40 nog geen eitje hebt gezien dat je gewoon net doet of je gek bent en terug naar de arts gaat. Lijkt me erg frustreren zeg. Over de medicijnen enzo weet ik echt helemaal niets, maar misschien hier enkele meiden wel. Las dat er hier ook meiden zaten die primolut en/of clomid gebruiken. Ja best spannend ja komend weekend, als ik natuurlijk niet ongi wordt deze komende daagjes. Vind het eigenlijk best vervelend dat ik niet weet wanneer m`n nod zou zijn, maar ja we hebben geduld. Alle cyclussen bij elkaar opgerekend en dan kom ik op een gemiddelde van een cyclus uit op 32 dagen.
Jeetje wat spannend hier allemaal zeg. Weet iemand misschien hoe het kan dat mijn temp zo laag blijft? Bij het proberen zwanger te worden bij m'n dochtertje 2 jaar geleden zat ik na de eisprong altijd op zo'n 37 graden. snap er niets van...
Ik heb nog steeds een erg vreemde maand. Ik snap er niks van. Volgens mij heb ik mijn ei al gehad op dag 21/22. Dit is dezelfde dag als de twee maanden ervoor. Maar als ik naar de temp kijk kan dit toch niet? Dan zou mijn temp daarna toch omhoog moeten gaan? Iemand enig idee? Of zou ik mijn ei nog moeten krijgen? -------- http://www.fertilityfriend.com/home/254f3b
Anoniem: Je link klopt niet want ik krijg mijn eigen kaartje te zien. Onder 'sharing' en dan 'homepage' vind je de juiste link.
@anoniem, Ik denk hetzelfde als sheann. Gisteren of vandaag misschien eitje en dat je temp. de komende dagen alleen maar stijgt.
Ik zou zeggen probeer het uit. Ik zit ook altijd met FF te spelen om te kijken of ik een kruis krijg als mijn temp hoger is de aankomende dagen.
@Sheann Bedankt voor de tip. Ik zal het meteen eens gaan proberen --------- http://www.fertilityfriend.com/home/254f3b
@Leonie: normaal gesproken ga je na ongeveer een jaar proberen naar de HA, maar mijn Gyn adviseerde om eerder aan de bel te trekken als je onregelmatig ongesteld bent... En gewoon even pushen dat je doorverwezen wordt als je dat graag wilt Ik heb Clomid gekregen om mijn cyclus te verkorten (en werkt als een tierelier).
Ik ben een aantal dingen gaan uitproberen op FF. Als ik vanaf morgen 3 dagen een hoge temp heb dan krijg ik een rood kruis.....afwachten dus.. ---- http://www.fertilityfriend.com/home/254f3b
hey meiden, Nou, ik zie dat een aantal meiden met spanning op hun ei zitten te wachten. Wops voor jou ook spannend he Mag nu wel een keer raak zijn haha Mosa hoe is het met jou? Al beetje gewend aan het idee dat het toch echt raak is? Hier alles nog steeds rustig en saai....Heb een tempdipje gehad, maar hij zal nu wel weer stabiel zijn tot ei....en dat duurt nog ff
Hoi Sylvia, is Clomid een middel om je eisprong op te wekken? Wanneer en hoeveel moet je dat innemen? En heb je verder nog onderzoeken bij de gyn. moeten doen?
@ Leonie, je mag na een half jaar worden door gestuurd, en je bent toch al een half jaar pilvrij? Of nog niet? Ik denk dat jij ook PCOS hebt... Gewoon om een doorverwijzing vragen bij je ha hoor. Je bent de enigste die voor jezelf kan opkomen, mijn huisarts boeide het ook niet echt en ik heb zelf aangegeven dat ik naar de gyn wilde. Primolut wekt een ongesteldheid op. En clomid wekt een eisprong om.
Maar ik zou in ieder geval niet zelf met hormonen aan de gang gaan hoor, hiervoor moet je echt naar een gyn.