Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje1

kleintje1 Lid

18 feb 2009
    54
    0
    0
    Ik heb al 4 keer Provera gebruikt en daar krijg je echt een hele rare temp. lijst van! Het wekt net als de Primolut geen eisprong op, alleen een menstruatie zoals bij de pil. Soms is zo'n cyclus een hulpje om je eigen cyclussen weer op gang te krijgen, maar meestal ga je daarna over op de combinatie Provera/Primolut en Clomid. Daarmee heb je een grotere kans op een eisprong. En als je geen eisprong krijgt ga je een dosis Clomid zwaarder.
    Ik ben begonnen met Clomid 50; geen eisprong, toen Clomid 100; geen eisprong, toen Clomid 150; wel een eisprong laat in de cyclus dus nu weer Clomid 150. Dat proberen ze 6 keer en dan ga je over op extra Metformine erbij en daarna op hormonen spuiten in je buik. Dit is in ieder geval hoe het bij mijn FA zou gaan.
    Ik hoop dat je hier wat mee kunt...

Liefs Kleintje1.

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Maar: He gatverdikkeme

Nijntje: Groot gelijk dat je thuis bent gebleven. Weet je zeker dat je het morgen aan kan? Anders zou ik wachten tot na het weekend.

Ilona: balen zeg. Ik heb niet zoveel verstand van ovutesten. Heb ooit een keer die van de Kruidvat geprobeerd maar werd er niet zo wijs van dus heb ze nooit meer gebruikt.

Sylvia: Ik ga voor je duimen dat je wordt aangenomen.

Kleintje: Awww dikke knuffel. En huilen is niet erg, het reinigt de ziel.

Anoniem: Als je nog geen eitje hebt dan moet je de eitjesdans doen. MP is daar erg goed in. Hier alvast een voorproefje...
    :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Wops: Het is niet raar als je tegen de tandarts zegt dat je misschien zwanger bent. Dan kunnen ze er rekening mee houden.

Mosa: Bedankt voor de HCG. Ik heb extra veel gevangen :)

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Krijg ik ook de eidans :( ...

4. kleintje1

kleintje1 Lid

18 feb 2009
    54
    0
    0
    Dank je, ik baal er ook enorm van! Ik had zo gehoopt dat het nu eindelijk eens goed was... Weer een ronde verder. Als ik terug kijk denk ik; hoe ben ik in godsnaam al die maanden doorgekomen? Nu duurt elke dag me te lang. Ik wil ook zo graag mama worden en het lijkt wel of om me heen ineens iedereen "zomaar" zwanger raakt!

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Haha tuurlijk Sammie
    :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Kleintje: Ik weet hoe je je voelt. Vorige ongi baalde ik ook heel erg. Hoe langer ik bezig ben hoe moeilijker het is om er nuchter tegen aan te kijken. Ik heb vorige ongi ook een traantje weggepinkt :)

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Sheann, daarom heb ik ook zo veel HCG gestrooid, genoeg voor iedereen!
    Je hebt trouwens een mooi tempkaartje! Kun je misschien deze cyclus ook in de overlay zetten, ik vind dat makkelijker kijken.

@ Sammie, ik kan de eidans niet, maar anders zou je hem zeker van me gekregen hebben ;)

@ Sylvia, daar had ik nog niet eens op gereageerd terwijl ik er zelf naar vroeg ( :oops: ), maar spannend! Hopelijk wordt je aangenomen!

@ Kleintje, is ook een rotgevoel, vooral aan het begin van een nieuwe cyclus. Dan moet je weer zo lang wachten voor een nieuwe kans :( Ik weet dat het nu voor mij makkelijk praten is, maar ik probeerde me altijd wat meer te focussen op andere dingen en ook de positieve kanten van het (nog) niet zwanger of mama zijn te waarderen. Zoals eten en drinken wat je wil, lekker uitslapen als je dat wilt, doen en laten zonder rekening te houden met een kindje. En tuurlijk weegt dat niet op tegen zwanger zijn als je dat graag wilt, maar ik kon alles op die manier redelijk goed relativeren.
    En het is logisch dat je er nu heel erg van baalt, maar over een paar dagen zal dat gevoel vast wel weer wat afzakken. Je hebt natuurlijk ook zó in spanning gezeten de afgelopen tijd!
    En daarbij, je hebt achteraf gezien pas één echte kans gehad op een zwangerschap, dus wie weet heb je in de volgende ronde wel meer geluk!

8. kleintje1

kleintje1 Lid

18 feb 2009
    54
    0
    0
    Tja, ik heb het idee dat je de positieve punten extra goed wilt aangrijpen. En dan kun je bijna niet meer nuchter denken. Ik had na maanden nu eindelijk mijn eerste echte eigen eisprong. Dan denk ik ook gelijk; nou, gemeenschap op het juiste moment, sperma is gecheckt en zeer goed, wat kan er nou misgaan, dan moet het toch raak zijn. Hoe zweverig kun je denken... Vreselijk.

9. kleintje1

kleintje1 Lid

18 feb 2009
    54
    0
    0
    @ mosa; daar heb je ook gelijk in. En ik ben ook zeker niet de enige die hiermee zit (al voelt dat af en toe wel zo). Ik ben in gedachten ook al weer met de nieuwe ronde bezig. Vanochtend was het even moeilijk, maar na een goed gesprek met mijn lieve mannetje ben ik weer een beetje positiever. En al jullie lieve woorden en tips werken daar ook echt aan mee! Hoe voel jij je nu eigenlijk? Al wat baby-dingetjes gekocht?

10. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Kleintje: Ook al doe je alles goed dan heb je nog maar 20% kans dus je kan jezelf niet de schuld geven.

Mosa: Ik wil ook weer VIP... snik snik... Hij pakt deze maand niet in de overlay dus helaas.

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Kleintje, je hebt inderdaad 'maar' 20% kans per cyclus ook al doe je alles goed. Maar het is wel erg fijn dat je nu tenminste een echte kans hebt gehad.
    Ik zou trouwens proberen bij je volgende cyclus uit te gaan van een lange lf. Mijn lf was vaak 16/17 dagen en daardoor wist ik dat een hoge temp op dag 14 of 15 niet zoveel hoefde te zeggen. Dat scheelt een hoop teleurstellingen kan ik je vertellen.

Ik voel me prima! Ik heb nog geen babyspulletjes gekocht, alleen leesvoer over zwanger zijn. Is ook erg leuk, maar voor echte spulletjes vind ik het nog iets te vroeg.

@ Sheann, o ja, dat is inderdaad alleen met VIP :( Ik heb nog iets van 28 dagen VIP over, jammer dat je die niet kunt overnemen. Of zou dat wel kunnen?

12. Misschien is dat het. Maar in mijn vorige cyclus ging m'n temp. al een beetje omhoog en daarna had ik 2 dagen posi-ovu testen en daarna ging m'n temp. nog verder omhoog (zie kaartje van nov. 08).
    Zou het kunnen dat je zo'n korte lh-piek hebt dat je het zelf met ovu-testen dagelijks mis zou kunnen lopen?

13. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Mosa, ik bedoel niet nu, maar na de ongesteldheid van de primolut.. Het bevat Norethisteron trouwens.

@ Kleintje, als het niet zo mag zijn nu, dan hoop ik voor je dat je snel weer verder kunt idd. Het is klote wanneer er weer een maand voorbij gaat en al helemaal niet wanneer het zo niet lukt, maar het komt wel goed met ons hier hoor. Bedankt voor je uitleg hoe het bij jou in ze werk gaat. Wanneer alles goed is met mijn mannetje en bij mij nog steeds niks dan gaan we ook bezig met clomid ga ik vanuit.

@ Sammie, ik heb een rotte bijwerking. Bultjes die jeuken op me borsten en bovenrug.

* Doet de super eidans voor alle meiden die op eitjes jacht zijn ;)
    \:D/ :whistle: dance dance :whistle: \:D/ :whistle: dance dance :whistle: \:D/

:-$ :) haha.

14. woops

woops Niet meer actief

Goede morgen,

Nou ja voor mij is het meer slechte morgen.
    Heb geen oog dicht gedaan van de pijn van de kies.
    Je zou toch denken dat de pijn weg zou moeten zijn naar een behandeling, en ja dit is al een 2e behandeling aan deze kies dit jaar.
    Ik denk dat ik m`n besluit al getrokken heb en ga vandaag denk nog bellen om te laten trekken.
    Ik kijk het even nog een paar uurtjes aan, en dan ga ik bellen, wil zo het weekend zeker niet in.
    Durf ook geen pijnstiller te pakken, met het oog op de kans op zwangerschap.
    Misschien denk ik teveel na over een eventuele zwangerschap, maar ja kan het niet los laten staan tegenover dit.
    Zodra ik weer meer weet, of als de kies eruit is zal ik jullie weer berichten.

Iedereen fijne dag en iedereen succes vandaag.

15. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    wops, wat vervelend voor je.
    Anders toch vandaag een testje doen dan weet je meer ivm met medicijnen enzo.
    Sterkte ermee.

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wops,succes met je kies!

Maar, balen zeg dat je ongi bent geworden!
    Hopelijk is de volgende ronde jouw ronde!

17. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Mogge mEIden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Doet me echt goed. Gister was een shitdag.
    Gisteravond nog een begrafenis gehad en dan word je wel weer ff helder van hoor!
    Pas 65 jaar en er zo ineens tussenuit piepen... pfff. Wat maak ik me dan druk om een ongi!

Ik heb ik elk geval voor volgende week een afspraak bij de HA gemaakt en dan gelijk ook maar ff dat uitstrijkje laten doen. :(

Ik ga gauw wat doen, want ben onwijs druk!
    Kom later nog ff buurten.

Fijne dag lieverds!

Ps. Mosa, je hebt een pb!

18. 1984

1984 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Nou temp is nu zo laag als mijn normale temp 36.5 namelijk maar er is nog geen :evil: te bekennen. Snap er niks meer van..

Als ik niet zwanger ben moet het wel doorzetten zo snel mogelijk anders word mijn cyclus wel erg lang staat nu al op 32 dagen ipv max 28 dagen :(

Word er niet zo vrolijk van...

Iemand dit eerder mee gemaakt?

Groetjes

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ MP, oke, dan begreep ik je inderdaad verkeerd. Ik weet niet of je dan 'zomaar' een eisprong kan hebben.

@ Wops, wat vervelend zeg :( Sterkte met de pijn!

@ Berbel, dat is nog eens een stijging :confused:

@ Maar, hartstikke goed van je dat je meteen een afspraak hebt gemaakt met de HA! Misschien is het wel tijd!

@ 1984, je hebt best kans dat als je temp vandaag zo laag is, dat je vandaag ongesteld wordt. Bij mij ging mijn temp meestal in 2, maar soms in 3 dagen naar beneden voordat ik ongesteld werd.

20. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik ben thuis van de tandarts.
    Heb ik daar een potje zitten janken, ik heb echt zo`n pijn.
    Nu ze heeft gekeken en wel een foto gemaakt voor de zekerheid.
    Het zag er op zich gewoon goed uit.
    Gisteren hebben ze dus het gat zeg maar goed schoon gemaakt en ze hebben er medicijnen in gespoten.
    Dat moet dus verdovend werken, maar helaas bij mij dus niet.
    We gaan alsnog voor de kroon en heb nu antiebiotica en extra zware pijnstilling.
    Ik ben m`n huilende mond, toch maar even gevraagd hoe het zit als je zwanger zou zijn.
    Dat wist de tandarts niet zeker en dus heeft ze gezegd dat ik even bij de apotheek info moest vragen.
    Zo gezegd zo gedaan.
    Helemaal nog met m`n traan gezicht, dat blijft altijd zo lang zichtbaar.
    Ik had het gevraagd en ze ging meteen in de computer kijken en zie
    "Er staan niet in de computer dat je zwanger bent?!"
    Ja klopt zeg ik, want ik weet het ook nog niet zeker.
    Beetje onwennig allemaal.
    Toen zei ze "heb je wel een duidelijke kinderwens?"
    Ja die heb ik duidelijk ja, wel wel even fijn gesprekje.
    Ze heeft het in de computer gezet en elke keer als ik nu medijnen ga halen kijkt de computer of het wel of niet mag.
    De antiebiotica die ik kreeg was zo ie zo geen probleem.
    De zware pijnstilling kon geen kwaad in het 1e trimester.
    Dus die heb ik ook genomen.
    Ze zei nog wel dat een paracetmol het beste zou zijn ipv die zware pijnstilling die ik nu heb.

Nou het is een heel verhaal geworden, maar misschien is het een tip om bij je apotheek het in de computer te laten zetten dat je een kinderwens hebt, zo krijg je altijd goede medicijnen wat geen kwaad kan voor je kindje.

Voel me ineens wel heel zwanger, als je er zo over praat.

Omdat ik nu niet kan kauwen zit ik aan een pyjamapapje van nestle, is eigenlijk voor baby`s vanaf 6 maand.
    Er zit opvolgmelk in, zal wel aanzetten denk ik, maar goed ik moet iets.
    Maar het is zo heerlijk, het zat in de tas van de negenmaandenbeurs.

Nou ik ga even in de douche en even rusten.
    Groetjes

Deel Deze Pagina