Ik vind het nu ook wel erg lang duren hoor Maar misschien zouden ze helemaal niet gelijk naar huis gaan na de afspraak, dat weten we natuurlijk ook niet eens. Maar we wachten rustig af!
Wij gaan allemaal naar de januarimama's. Ik voel het aan m'n water (haha, van de vele plassen als je zwanger bent)!!!!
Slechte zaad uitslag .. nog geen 4 mil. zaadjes, wat normaal rond de 20mil hoort te zijn.... Nu 2e keer zaad inleveren.. Afwachten.. Heb primolut + clomid gekregen. Kijken of we het aan de praat krijgen zei de gyn/fert. arts. Maar op zwangerschap is zo weinig kans.. Voel me heel dubbel.. Ik denk dat ik de schok nog wel krijg, want ik besef het nog niet helemaal. Lief dat jullie zo meeleven. Het was erg uitgelopen en we hebben bij mijn ouders gegeten. Ik moet eerst een zwangerschaps test gaan doen voordat ik begin met primolut en clomid, hoe stom. Maarja .
Hoi meiden, Nog geen nieuws van MP?? Ik heb niet alles terug gelezen, maar ik wil ook mee naar de januari mama's!! maar dan moet mijn ongi toch wel snel komen. Ik heb trouwens besloten om even te stoppen met tempen, totdat ik ongi ben. Mijn temp zegt nu toch niks... Ik blijf natuurlijk wel gezellig meekletsen. Aankomend weekend trouwens niet, want morgenmiddag vertrekken we naar Eurodisney. Personeelsuitje met het werk van mannetje. verder nog nieuws? Of allemaal op de wachtbank voor een (verlaat paas)ei of de NOD. Tot maandag!! Liefs, Nijn
Mp, Met 4 miljoen is er nog wel een kans. En er kunnen er ook nog een hoop goed zijn. Mijn vriend heeft dan wel per zaadlozing (3 dagen onthouding) 162 miljoen, maar 5 procent is het eerst half uur bewegelijk en 2 procent na 1 uur... Toch een hele dikke knuffel! Om je gerust te stellen, 1 van jong en zwanger willen worden haar vriend had minder dan 50 zaadjes en stond op de wachtlijst voor donorzaad. Tot ze vorige week een test deed en toch zwanger was... Er hoeft dus maar 1 zaadje te zijn om zwanger te raken.
@ Nijntje, veel plezier @ Disney . Hier ben ik, mijn berichtje staat boven de jouwe. @ Sammie, er is idd maar 1 nodig.. Maar dit maakt je zo onzeker.
MP, een hele dikke knuffel!! Sammie, wat kun jij alles toch positief benaderen. Super!! Ik zou willen dat ik dat ook zou kunnen...
@ Sammie, er hoort 50% beweeglijk te zijn toch??.... Dit was bij me vriend 40%.. Als ik het goed onthouden heb allemaal.. Ik wilde het zo onthouden allemaal, maar ik ben nu zo in de war.
@ MP, o jee, niet de uitslag waar je op gehoopt had natuurlijk Wat balen zeg! Hopelijk is het de volgende keer iets beter. Positief lijkt me wel dat je clomid gaat krijgen, blijkbaar vinden ze het niet zó slecht dat je bijv. IUI of zoiets moet. Maar ik snap dat het voelt als een klap in je gezicht, je was er bang voor en dan is het ook nog zo. Veel sterkte met het verwerken van dit op het eerste gezicht slechte nieuws en een hele dikke knuffel!
Nijntje, alvast heel veel plezier in Eurodisney! Ik hoop dat je alles een beetje van je af kunt zetten en kunt genieten!
@ Mosa, dankje wel. De gyn die wil het nu bij mij aan de praat krijgen, hij zei lukt het niet met 50 ga je op 100 en als het dan nog niet lukt gaat we naar 150. Dus volgens mij verwacht hij niet dat ik nu een eisprong ga krijgen? Ik hoef trouwens ook alleen maar te tempen om te checken of ik een eisprong krijg. En ze doen zoiezo pas vast stellen dat het weinig is wanneer hij voor de 2e keer zaad ingeleverd heeft. Ik ga het nu maar stapje voor stapje bekijken. Primolut slikken. Clomid slikken. Wachten en tempen en klussen natuurlijk. Dan voor me nod afspraak bij me gyn/fert. arts. En dan uitslag zaad. Ga proberen me er niet druk over te maken, want wat schiet ik ermee op.
Ik denk niet dat zo iemand van te voren weet welke dosis clomid aanslaat bij iemand, ik denk dat dat per persoon verschilt. Maar aan de ene kant wel logisch dat hij het eerst bij jou aan de praat wil krijgen. Heel knap van je dat je gaat proberen het stap voor stap te bekijken, ik denk ook dat het heel goed is. Maar ik vind het wel heel rot voor je dat het zo gelopen is. Ik ga in ieder geval heeeeeel hard duimen dat het de volgende keer toch iets meevalt, en dat het er iets positiever uitziet voor jullie!
Weetje Mosa, me vriend was wel gestressed omdat we geen folie hadden en hij moest daarvoor naar de winkel.. Zijn collega had de griep, en ik had het een week daarna en niemand met wie ik in contact gekomen was had de griep, dus waarschijnlijk droeg me vriend dat bij zich.. We hadden die week veel feestjes en mijn vriend drinkt dan aardig bier.. Het was ook te weinig sperma: 1,8ml en het hoort 2 ml te zijn. Hij had het ook nooit meegemaakt dat het zo weinig was wat eruit kwam. Maar hij denkt nu echt dat het door de stress kwam. Dus dan ga ik hopen dat het volgende x beter is, maar wie weet is het wel gewoon zo weinig bij hem.. Maar voor nu laat ik het wel rusten.. En hij gaat minder drinken. Gaan we eerst maar afwachten of de Clomid aanslaat . Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan, want soms is het echt moeilijk wanneer je er met niemand (op 1 persoon na) over kan praten.
Mp, Het kan inderdaad te maken hebben met de alcohol gebruik en de griep. Wellicht is de volgende keer stukken beter. Zaad, heb even de uitslag erbij gepakt van vriend... 74 miljoen per ml. totaal 2.2ml - 164 miljoen. Na 1 uur 50% zaad totale zaad waarvan 30% traag en 20% onbeweeglijk. Na nog 1 uur 30% totale zaad waarvan 30% traag en 40% onbeweeglijk. 5% normaal van alle zaad= 8 miljoen waarvan 5% normaal, normaal boven de 10%. 95% afwijkende koppen en dat is normaal maar 80%. Dus er komen maar een paar duizend boven. Dan kan het bij jou vriend stukken beter zijn, bij die van mij kwam het door een slecht verleden. En wat ik al zei, je hebt er maar 1 nodig .
Wij hebben geen lijst meegekregen.. Wat gek.. Ik weet ook niet hoe het na 1 uur was enzo. Lief dat je het hebt opgezocht en getypt hebt, dankje wel Sammie!! Ik ga achter de pc vandaan nu.. Kan wel janken, me vriend doet zo opgefockt en kwaad !!
MP, stress kan een hele grote invloed uitoefenen op zaad, dus dat zou er heel goed mee te maken kunnen hebben. En dat hij minder gaat drinken, kan in ieder geval geen kwaad natuurlijk. Rookt hij niet? En ik weet ook dat bijv. hete baden en strak ondergoed geen goede invloed heeft, misschien kun je daar iets mee? Buiten dat kan ik me heel goed voorstellen dat het voor een man érg spannend is om je zaad te moeten inleveren! Je moet ook vooral alles van je afschrijven hoor! Daar zijn we juist voor! Sammie, ik heb er niet veel verstand van, maar dat van jouw vriend klinkt ook niet al te best Maar hoe bedoel je dat het bij jouw vriend komt door een slecht verleden (als ik vragen mag?)?