thanks meiden! hopelijk morgen een dikkere 2e streep! heb last van steekjes, maar geen ongi gevoel ofzo... we wachten morgen maar af! @nijntje: ik duim voor je meid! liefs rebbel
Thnx, Rebbel. ik duim ook erg voor jou. Milan is trouwens op een hele mooie dag geboren... onze trouwdag... We waren toen precies 10 jaar bij elkaar en vonden dat lang genoeg om te trouwen.....
@ Rebbel, voorzichtig gefeliciteerd meid! . Ik zag dat er naar mij gevraagd werd, nou me temp is weer gezakt. Voel me er echt rot om. Waarom houd ik nou elke maand die hoop en waarom word ik vervolgens weer teleurgesteld.. Vroeg me af waarom je 's ochtends geen ovu test mag doen, zit er 's ochtends meer LH in de urine? Wie kan die vraag beantwoorden, iemand?........
MP, hele dikke knuffel!!! Het zit je allemaal niet mee.... Geen idee, waarom je 's ochtends geen ovu-test mag doen. Misschien omdat het te geconcentreerd is dan?? En dat je dan vals positieve testen krijgt... Ik doe ook maar een gok...
MP, De ovulatietest detecteert LH (luteïniserend hormoon) in urine. De primaire functie van LH is het vrijgeven van een rijpe eicel in de eierstokken. De snelle stijging in de hoeveelheid LH in de urine, de "LH-piek", is het signaal van de start van de eisprong of ovulatie. LH is altijd aanwezig in de urine, maar tijdens de piek is de hoeveelheid 10-20 maal hoger dan de normale hoeveelheid. Deze piek duurt 1-2 dagen, daarna daalt de LH-concentratie snel weer naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt plaats 20-48 uur na de start van de LH-piek. Dit is de meest vruchtbare periode van de menstruatiecyclus. De uitslag van een ovulatietest is niet te vergelijken met een zwangerschapstest. Bij een zwangerschapstest is het resultaat al positief als er een tweede lijn ontstaat. Bij een ovulatietest is het resultaat pas positief als beide lijnen even donker zijn. Als de testlijn donkerder is dan de controlelijn, is het resultaat ook positief. Ochtendurine is niet geschikt om mee te testen omdat LH synthetiseert gedurende de nacht. De LH-piek komt pas in de ochtend op gang en het hoogtepunt ligt rond 12 uur 's middags. Dat is het beste tijdstip om de ovulatietest uit te voeren.
myprecious; de ovu testen van cb, die digitale kun je wel 's ochtends gebruiken... Meiden, mijn zwangerschap zit er weer bijna op... zie hier alleen nog steeds te veel meiden, waarmee ik samen elke dag op dit topic zat... Ik hoop dat jullie heel snel een mooie test in handen mogen hebben. Marloes...
Wauw Marloes, wat is het snel gegaan met je zwangerschap!! Kan nu echt zeggen veel succes met de laatste loodjes meid. @ Sammie, thnx voor de tekst en waarschijnlijk voor het opzoeken ervan. Apart dat je 's ochtends geen LH piek kan krijgen met ochtendurine haha ik dacht juist dat het andersom was. Ik baal echt van dit klote lichaam pff.
hoi meiden! JAAAAAA!! nu geloof ik het pas! de 2e streep is nog niet even dik als de controlestreep, maar hij is duidelijk aanwezig! gister moesten we hem nog zoeken! hopelijk houdt ons kleintje zich nu goed vast! [-o< [-o< een 3e keer zou ik niet trekken... dit is mijn tempkaartje! ik heb dus elke keer dat ik zwanger was, nu de 4e keer, een tempdipje gehad voor ik posi test! liefs rebbel
Goedemorgen, Ik heb geen tijd om op iedereen te reageren, dus een knuffel voor iedereen @ Rebbel, GEFELICITEERD!!! @ MP, klotezooi!! Was je temp weer op het oude niveau of nog wel een beetje hoog? En hoe was hij vandaag? @ All, fijne dag!
gefeliciteerd Rebbel! hier nog meer onduidelijkheid... eerst getempt, normale tijd: 36.4... ik lag daar een beetje over te denken en pak letterlijk na 5 min die thermometer weer, temp nog een keer (tussendoor niet uitgeweest, niet liggen draaien, niks....) en : 36.8! ben nu een beetje bang dat mijn rottige tempkaartje zo rottig is doordat de thermometer kuren heeft. Maar goed halverwege de ronde een andere gaan gebruiken heeft ook weinig zin, denk dat ik maar ff een nieuwe ga halen en er dan 2 na elkaar gebruik om te zien hoeveel ze verschillen... bah baal echt. FF heeft met de 36.8 wel een kruis gezet, maar ik heb er nog weinig vertrouw op dat het klopt (ondanks de afscheiding...
@ malin: die van mij doet dat ook !!! en ik heb hem nieuw gekocht bij mediamarkt dus dat de batterijen miss. leeg zijn daar kan het niet aan liggen maar ja heb s 3x achterelkaar gemeten en alledrie verschilden van mekaar wat als je die 36,8 naar 36,4 veranderd geeft ie nog steeds kruisje? ego: we hebben gezellig geklust gisteren was wel iets minder als eergister omdat we toen echt deden puur omdat we zin hadden en gister was er toch een druk van ja nu moet het ? maar het begon er steeds meer op te lijken hahahaha we zien wel we hebben ons best gedaan
Nijntje: Hoe is het nou met de ongi? Over de buikfoto's, ik heb er twee in mijn album staan maar mijn buik is nog niet echt gegroeid dus ik wacht nog even met een nieuwe maken. Rebbel: Wat goed zeg. GEFELICITEERD meid!!