Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Loe, het blijft toch erg lastig met tempkaartjes.
    Als je alleen naar je zwangere kaartje kijkt, dan verwacht je dat je gemiddelde temp na je eisprong toch wel 37.3 en 37.4 moet zijn om zwanger te zijn, maar dit hoeft natuurlijk niet!
    Ik denk dat er genoeg vrouwen zijn die meerdere keren zwanger zijn geweest met hele verschillende kaartjes.

Bij mij zag ik (achteraf) duidelijk verschil, bij de 'mislukte' cyclussen had ik erg onduidelijke en twijfelachtige kaartjes en mijn laatste was er echt één uit het boekje.

Maar je weet het toch niet. En misschien is het wel zo dat je een beetje 'zwakke' eisprongen hebt en dat je daardoor een niet al te hoge temp hebt? Maar daar is dan toch juist clomid geschikt voor?
    Ik denk wel dat je deze cyclus een eisprong hebt gehad, en of het raak is, is toch altijd afwachten.

Maar ik neem aan dat als je binnenkort weer naar het ziekenhuis moet, dat ze wel wat aandachtiger naar je eisprong gaan kijken en dat ze wel wat voor je kunnen betekenen.

2. Loe

Loe Niet meer actief

Thanx Mosa, zit erover te denken om nu al een afspraak met de fert.gyn in het verre land te maken (zeg met opzet niet waar het is, je weet nooit wie er meeleest he) zodat we niet zolang hoeven te wachten. Kan ik m altijd weer afzeggen. Handig of niet handig?

Oja, over dat verder kijken: ik geloof er met geen drol meer in in dit ziekenhuis. Hij ging volgens mij 1 keer kijken en dat was ten eerste of het restweefsel weg is.....(blijkbaar zou t m nu wel lukken om dat op de echo te zien, en eerder kon niemand het zien, blijfhet vreemd vinden) en 1 keer naar de eierstokken. Ik moet aan twee van de drie criteria voldoen om clomid te krijgen in mijn ziekenhuis: afwezige menstruatie, pcos eierstokken en een bepaalde verhouding fsh/lh. dus.....als ik ongesteld word krijg ik toch niks. Hij vond mijn bloedwaarden twijfelachtig en de stokken, weet ik niet wat hij daarvan vindt. Zal ook wel twijfelachtig zijn, ik ben altijd twijfelachtig met zulke dingen. Als ik dus ongesteld word (juist fijn in mijn geval) krijg ik waarschijnlijk geen clomid. Eigenlijk vind ik het absurd!:(

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    hoe is het Sammie vandaag?

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik kan er natuurlijk niet over oordelen omdat ik niet in jouw situatie zit, maar voor mijn gevoel zou ik eerst even die afspraak van binnenkort afwachten (de 13e toch??).

De vorige keer vond je dat die arts veel beter meedacht en had je er een beter gevoel over, en wie weet gaan ze zich nu wel helemaal voor jullie inzetten om zo snel mogelijk uit te zoeken wat er zich allemaal afspeelt in je lichaam.

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sammie is nog niet langs geweest.

6. Loe

Loe Niet meer actief

Je bent zo'n positieve denker (ook positief bedoeld). Maar ik heb er zo'n slecht voorgevoel over. Als we de 13e moeten komen, dan is dat net voor zijn ok programma dus hup hup hup nog even er tussendoor gepropt. Denk niet dat het een uitgebreid consult gaat worden......

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou je toch willen aanraden om het even af te wachten, je zult al genoeg hebben meegemaakt waardoor je er zo negatief over denkt, maar uiteindelijk zal elke arts zijn patienten zo goed mogelijk proberen te helpen.
    En voor mijn gevoel loop je nu erg op de zaken vooruit en valt het je misschien reuze mee hoe het in dat ziekenhuis nu verder gaat.

Maar nogmaals, voor mij makkelijk om te zeggen! Je moet vooral je eigen gevoel volgen, dus als jij je er prettiger bij voelt om alvast een afspraak met de verre arts te maken, dan moet je dat vooral doen!

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ook dit bedoel ik positief ;), maar nu loop je weer op de zaken vooruit. Wie zegt dat jullie er tussen gepropt worden, misschien sta je wel versteld van de tijd die hij voor jullie neemt :)

9. Loe

Loe Niet meer actief

Je hebt gelijk, ik geef het misschien wel een kans:D.

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Uiteindelijk blijft de situatie waarin je nu zit gewoon klote! En daar zal die andere arts waarschijnlijk ook niet meteen verandering in aan kunnen brengen. Eerst zal toch bekeken moet worden wat er nu precies aan de hand is.
    Maar nogmaals, als je wel liever alvast een andere afspraak achter de hand hebt, dan moet je dat doen hè?!

Dikke knuffel in ieder geval, ik kan me voorstellen dat deze onzekerheid killing is!
    Ik ga er weer even vandoor, tot later :)

11. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Marb,

Ik heb zelf 13 mnd borstvoeding gegeven en na 9 mnd werd ik weer ongi. Het heeft te maken met het aantal uren dat tussen voedingen gaat zitten geloof ik. Vanaf dat moment was het elke maand gewoon weer aanwezig! Ook normaal!

Groetjes Britt

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Oh ja en was precies een jaar na de geboorte van mijn zoontje zwanger! (helaas is dit toen mis gegaan) Dus cyclus was in ieder geval na 3 maanden alweer op orde!

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ britt: bedankt voor je uitgebreide antwoord!
    Of je cyclus terugkomt hangt idd af van de hoeveelheid tijd tussen de voedingen, maar ook van het aantal voedingen per dag en het aantal minuten dat het kind daadwerkelijk aan de borst drinkt. Dus als je een kind hebt dat in 10 minuten de borst leegklokt (zoals Sarah :D) zou je sneller weer een eisprong moeten hebben.

Wat de tijd tussen de voedingen betreft zit ik redelijk. Overdag zit er ongeveer 3 uur tussen, maar 's nachts slaapt ze 13 uur achter elkaar.

14. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Dag meiden.. :)

Hier terug van de verjaardag van mijn pa. Helaas kon ik hem niet het kado geven wat ik had gehoopt. Nougoed, morgen temp maar weer afwachten en dan zien we maandag wel weer.. :)

Alvast slaap lekker meiden, en tot morgen !
    & sorrie voor het ego berichtje !

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Geeft Butterfly snap heel goed wat je bedoeld dikke knuffel

16. Loe

Loe Niet meer actief

B.fly, ik kan me er ook in inleven hoor! Schoonpapa is hier volgende week jarig, maar t zal niet zo zijn. Balen he meid. Knuffel!

Ricmar, je gaat opnieuw als een tierelier!

17. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ja, maar je zou zeggen, als je langer ligt dat je temp dan hoger is.
    Of bedoel jij hetzelfde?

Oke, verder reageren doe ik nog ff niet, want ik moet nog behoorlijk wat terug lezen.
    Dus laterrrr

18. Loe

Loe Niet meer actief

Meestal is zoiets het geval bij mij VOOR de eisprong.

19. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ooooh en ik ben zo gek op dit weer. Zalig. Het is niet koud het waait lekker en straks weer de prachtigste herfstkleuren.
    Ja hoor ik vind het het genieten. Mijn zoontje ook trouwens:D

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

ZvdH: kan zijn dat je eitje nu geweest is. Op tijd van bil gegaan? Succes, ik zal blazen voor een verdere stijging morgen!

ricmar: gewoon hoop houden hoor. Ei is zeker zo'n 24uur vruchtbaar zijn mijn consulente. Ik had deze ronde ook geen echte hoop omdat me kaartje zo raar was en FF mijn eisprong op een hele rare dag plaatste en tis toch helemaal goed gekomen!

Yaaraa: ook jou ei zou nu wel eens kunnen zijn, duim voor een verdere stijging morgen

BF: blijf duimen hoor

Pina: succes deze ronde, wanneer verwacht je je ei?

MArb: er zijn al best wat mensen die het weten, komt natuurlijk omdat ze wisten dat we er mee bezig waren. De rest vertel ik pas was na de 12 wkn echo denk ik.

Zeehondje: wat ontzettend balen meis. Hopelijk kan de gynaeocologe je snel verder helpen.

twinny

Deel Deze Pagina