mogge molly miepie, mss is dat wel een goed teken dat je geen dip hebt op 2dpo. desiree, wat een mooi kaartje zeg, hopelijk wordt dat en positieve test! mijn kaartje, ben vandaag omhoog, dus denk nu echt mijn ei gisteren. als ik morgen en overmorgen 36.5 heb dan krijg ik mijn kruis van ff. fijne dag iedereen, ik ga lekker werken :x
Mogge vroege vogels! Wies, fijn je ei en dan de IUI mooi op tijd. Maakt het weer spannend. Desiree, voor jou ook spannend, hoe is je LF altijd 14 dagen? Miepie, ook bijna je kruis! hoe was je temp vandaag... en heb je hem gekregen van FF. Bij mij begint het weer saai te worden hoor. Ik voel ook nog niks... niet dat dat moet natuurlijk. Heeeeel lichtelijk een klein steekje op de bikinilijn, maar eingelijk bijna niks. Kan toch iedere ronde heel anders zijn wat je allemaal voelt. Als ik weet dat er niks aan de hand kan zijn, dan voel ik echt niets. De ene keer zere boops of tepels, dan weer veel krampjes.... geen pijl op te trekken hoor. Vanmorgen wel heel lang op de plee gezeten omdat ik zo'n kramp had, maar dat heb ik wel eens vaker. Licht in het hoofd en koud zweet.
Goeiemorgen! Wow Molly, kan ik je alvast voorzichtig feliciteren? Ik weet niet welke test ik twee streepjes zag staan, maar ze staan er, dus proficiat. Ik weet uit ervaring dat de CB heel veel HCG nodig hebben. Nadat ik de laatste keer pregnyl gesproten heb heb ik elke dag een test van CB gedaan, om te kijken hoe lang het duurt voor de pregnyl uit je lijf is. volgens het schemaatje halveert pregnyl elke dag, en CB heeft minimaal 50 nodig om positief uit te slaan. schemaatje en testen gingen als volgt. zondag 1500 EH pregnyl gespoten dus dan gaat het als volgt: maandag 750 dinsdag 375 ( vet positief binnen een seconde) woensdag 187 ( nog steeds vet positief) donderdag 93 ( niet meer positief, dus ik denk dat de pregnyl al eerder uit je lijf is) vrijdag 46,5 ( licht positief) zaterdag 23 ( heel licht positief, maar ben toen ook ongi geworden, dus ik denk dat de test toch nog heeft gereageerd op pregnyl). Aan de hand van dit schemaatje maak ik aan uit dat CB een hoge HCG waarde nodig heeft om überhaupt positief uit te slaan. Met de kruidvat testen heb ik slechte ervaringen, die slaan op de een of andere manier positief uit als je gewoon ongi bent, de arts zei ook al dat zij vaker horen dat die van kruidvat niet zo best zijn. Misschien als je gewoon in één keer zwanger bent en blijft dat dit goeie zijn om voor je zelf te weten te komen of je zwanger bent, maar als je in een heel traject zit, dan raad ik die echt niet aan. Wies, hopelijk dat de IUI goed is gegaan. Spannend hoor, nu is het wachten en duimen draaien. Aquilegia, fijn dat je hier weer bent. Gaat het weer een beetje? Onze situatie is absoluut niet met elkaar te vergelijken, laat ik dit voorop stellen, maar ik kan je gevoel van wanhoop en verdriet zo goed begrijpen. En als je dan op een dag als de verjaardag van Sterre ook nog zo`n ellendig lijf hebt dat je zo in de steek laat dan moet je zelf alle zeilen bijzetten om niet helemaal in te storten. Ik hoop voor jullie en iedereen hier die al zolang wacht en hoopt op een kindje dat we binnenkort allemaal eens goed nieuws te melden hebben. Even over het ziekenhuis. Ik ben niet geweest. die verrekte migraine, ik word er niet goed van. Ik denk dat ik mezelf veel te druk gemaakt hebt over wat er gezegd zou gaan worden, dat ik gisteren om 11 uur al weer thuis in bed lag. medicijnen hielpen niet, dus dan helpt alleen slapen, slapen en nog eens slapen. Ziekenhuis gebeld,om situatie uit te leggen en de secretaresse zou het doorgeven Gaat hier om half 1 de telefoon. Was dat de arts, ze wilde vragen hoe het ging en of ik niet kwam vanwege die buikklachten, want als dat was dan moest ik komen, want dan wilde ze het toch heel graag bespreken. Ik zei dat ik in bed lag met migraine en dat dat de reden was. Afspraak verzet naar woensdagmorgen. Ik was met stomheid geslagen, welke arts belt er nu om te vragen hoe het met haar patiënt gaat? Dus, ik heb van haar een hele lijst met noodnummers gekregen : waar ik heen moet bellen als het s`avonds of in het weekend mis gaat. Dat zijn de verloskamers/gyneacologie in het ziekenhuis, en die kunnen zo bij mijn dossiers, zij heeft ook instructies in mijn dossier opgeschreven voor het geval ik zou komen ( ja, het wordt steeds vreemder). Er is altijd een gyneacoloog die dienst heeft, dus ik kon altijd terecht en ze drukte me op het hart dit ook te doen, en niet te bellen naar huisartsenpost maar naar het ZH. Maar, aangezien het elke dag wat beter gaat lijkt het me niet waarschijnlijk dat ik daar nog terecht kom dit weekend. Even een hele andere vraag, want we zitten per slot van rekening allemaal in het zelfde soort schuitje. Voelen jullie je ook weleens schuldig tegenover je partner? Ik merk dat ik hier de laatste tijd wel last van krijg. Ik heb het moederschap vanwege diverse redenen altijd voor me uitgeschoven. Allereerst de opvoeding die ik gehad heb, was voor mij reden om te zeggen dat ik geen moeder wilde worden, diep in mijn hart wel,maar omdat ik door mijn eigen moeder jáááren geestelijk mishandeld en verwaarloosd ben durfde ik het niet aan, want stel je voor dat ik hetzelfde zou worden als zij, dat wilde ik mijn kinderen niet aandoen, want dan hing ik mezelf nog 100 X liever op. Ook het feit dat mijn gyn. al jaren geleden gezegd had dat kinderen krijgen voor mij hoogstwaarschijnlijk moeilijk zou worden, was voor mij reden om te zeggen, voor mij geen polonaise aan mijn lijf. Mijn man wil en wilde altijd al graag kinderen, maar heeft de keus altijd aan mij gelaten, hij zegt, ik heb gewacht tot jij er klaar voor was en zelf met die beslissing kwam, want ik kan dat niet voor jou beslissen en je moet het zelf willen. Twee jaar geleden toch besloten dat ik wel een goeie moeder zou zijn en dat ik niet hetzelfde ben of word als mijn moeder en na lang nadenken heb ik toch durven zeggen dat ik graag kids zou willen. Alleen, nu loopt het dus zo, en ik wil zo graag dat ik de moeder ben van de kinderen van mijn man, maar zoals het nu loopt begin ik die hoop een beetje op te geven en ben bang dat ik mijn man nooit een kind zal kunnen geven.Hij zegt zelf dat we hier met zijn tweetjes aan zijn begonnen en dat we het ook met zijn tweetjes afmaken, hoe de afloop ook zal zijn, en dat hij mij en ons leven samen het allerbelangrijkste vind en als we geen kind(eren) zullen hebben samen, dat we dan een heel ander leven gaan leiden met zijn tweetjes en dat we dan ook heel gelukkig zullen zijn. Daar knaagt het bij mij een beetje, want IK ben degene die het altijd maar heeft uitgesteld en nu lukt het niet, en ik voel me daar dus wel schuldig over. Temeer omdat hij altijd zo lief is en vol begrip en ons leven samen voorop stelt. Hebben jullie die schuldgevoelens ook weleens of hebben jullie hier geen last van?
Goedemorgen allemaal! @ Molly: he bah, wat een naar verhaal zeg! Ik snap precies wat je bedoelt met dat je voelt alsof je faalt! Zo voel(de) ik het ook! Hoe voel je je nu, want het is nog niet gek lang geleden?
hierbij mijn gekke kaartje van vandaag. Snap niets van mijn temp.. vraag me zelfs af of ik eigenlijk wel een eisprong gehad heb. Denk zelf namelijk dat ik weer gewoon een hele lange cyclus ga krijgen.. Nou ja als mijn temp nog verder zakt weet ik genoeg toch? [/url][/img]
Havefun, dat is niet niks wat je allemaal al hebt meegemaakt. Kan me toch wel voorstellen dat je er zo over dacht/denkt. Ik geloof niet dat je je schuldig hoeft te voelen, je hebt een kanjer van een man die heel lief voor je is en helemaal voor jou gaat met of zonder kids. Dat komt vast wel goed. En is het geen kleintje van jullie zelf dan is er misschien nog een andere weg die jullie kunnen kiezen. x
Goedemorgen.. nou mijn temp vanmorgen was 37.1 dat is echt mijn ongi temp altijd. Nog nergens last van, maar nu komt mijn ongi ook altijd in 1 x aanzetten en heb ik ook gelijk bloedverlies. Dus dat zal wel vanmiddag zijn. Eerst maar afwachten. Mijn bm zat nog wel erg hoog en was hard en nog wel redelijk dicht. Weet niet hoe snel die open gaat en naar beneden zakt.. En Mieke mijn LF is 11 à 12 dagen (laatste keer 11, daarvoor 12).
Goeiemorgen! Molly, nog niet weer getest? zit hier vol spanning op het puntje van mijn stoel te duimen Havefun, wat naar die migraine :-? En ook een heel raar verhaal van je gyn, maar op zich wel fijn dat hij je zo serieus neemt. Ik hoop hard dat je het niet nodig gaat hebben. Wat dat schuldgevoel betreft; bij ons is het een beetje andersom. Ik wilde al heel lang kinderen, man was er nog niet aan toe. Vorig jaar gaan proberen, 2 maanden geleden naar de HA gegaan en het 1e zaadonderzoek was héél slecht. We wachten nog op de uitslag van de 2e. Hij weet dat het wat mij betreft een probleem van ons tweeen is, niet alleen van hem, maar hij vindt het toch heel moeilijk en voelt zich schuldig tegenover mij En dat krijg ik er niet uit... Mieke, mooi kaartje! Nog een hele lange week wachten... :-? Ik heb idd mijn kruis gekregen vandaag: Geen 2DPO dipje dus (meer een 1 én 2 DPO dipje ) dit keer. Juffie, inderdaad een wonderlijk kaartje... niet wat grieperig/verkouden geweest met die hoge piek?
Ik geloof er nog weinig van, laat geen positieve gevoelens toe, eerst maar zorgen dat er een bloedtest gedaan wordt. Toch was ik in de trein tegen misselijk aan (niet echt misselijk, meer een bijna kokhals gevoel) en moest ik zorgen dat ik iedere 2 uur wat at. Na 7x plassen vandaag vind ik het gek dat een ov test negatief is nu. Ik, stomme trut, had ook gewoon geen ov.testje moeten doen daarnet. Ga geen zw.test doen, dan maak ik mezelf gek. De laatste sensitest die ik heb doe ik maandagochtend. Ik heb trouwens in de ochtend vaak juist niet zo'n geconcentreerde urine, die is in de ochtend vaak veel lichter dan in de loop van de dag. Waarschijnlijk omdat ik 2 grote mokken koffie en aardig wat water drink 's avonds. Havefun, feliciteer nog maar even niet De enige schuldgevoelens die ik hier voel is tegenover alle dieren.
Molly, ik snap je gevoelens van onzekerheid en twijfel. Wil je morgen voor je eigen gemoedsrust je arts even bellen voor een bloedtest? want zulke onzekerheid en de bijbehorende stress daar ga aan je onderdoor. ( ikke tenminste, want 10 dagen overtijd en geen ongi en geen positieve test zou mijn tot wanhoop drijven.) Een lichaam is echt een vreemd iets, dat is één ding wat ik al geleerd heb van deze hele trip naar het verlangen naar een kindje. Ik bijv. heb nu een kaartje waar ik helemaal geen wijs meer uit kan. Je zou zeggen dat ik mijn ei al gehad zou hebben, maar aangezien ze woensdag nog een inwendige echo gedaan hebben en er toen alleen maar dun baarmoederslijm zat en nog geen ei te bekennen ( zou ook wel vroeg zijn, 3 dagen na ongi) kan dat eigenlijk ook niet. Een ei groeit gemiddeld 2 mm per dag en springt als hij/zij/het ongeveer 20-24mm is, dus doet er ongeveer 10-14 dagen over om te rijpen en ik zit nu op dag 9!
@Wies, hoe gaat het nu met je na de IUI behandeling? heb je er een goed gevoel over of blijf je gewoon neutraal?
Het frustrerende is inderdaad dat ik een andere zwtest niet positief krijg, havefun. Heb morgenmiddag die belafspraak en ik vertel haar dat die Sensitest licht positief was en dat ik wil dat ze in het bloed kijken, dan ga ik dus dinsdag bloedprikken. Ze zal daar denk ik wel toestemming voor moeten geven maar bij tegenwerken ga ik eisen. Niet echt nodig, want ik verwacht geen tegenwerking. Temp vandaag 36.9 Inderdaad vreemd kaartje, maar we zitten nu ook met een uur tijdverschil he. Ik denk ook niet dat je nu al van een ei moet uit gaan.
Hoi Molly. Ik mag toch hopen dat je gyneacoloog gewoon een bloedtest laat doen. Je zou misschien kunnen vragen of je voor dinsdag en donderdag een bloedtest zou kunnen laten doen, ivm de eventuele stijging van hcg. Ik heb net een beetje zitten knutselen op FF. Ik heb mijn menstruatie verwijderd en de twee kaartjes aan elkaar geplakt en dan krijg ik net zo`n raar kaartje als jij hebt. Ik dacht dat je na een paar maandjes tempen een idee kreeg van hoe je cyclus in elkaar stak, maar het wordt steeds verwarrender ipv duidelijker, ik heb nu 5 cyclussen opgeslagen bij FF en ik kan er nog niet één herkenbaar patroon in herkennen. Dit is mijn kaartje als ik ze aan elkaar plak, als je dit kaartje zo zou zien, dan zou je haast zeggen dat ik een zwangerschapstest zou kunnen doen, maar ik weet wel beter.
Heb je een test in huis? Je werd "ongi" zo'n 15 dagen na je ei. Mijn innestelingsbloeding de vorige keer was op dag 12 en 13 na mijn ei...
Molly, misschien vanavond even wat minder drinken als je morgenochtend toch de test wilt doen. Havefun, zie er geen ongi temp in nu je je kaartjes aan elkaar hebt gemaakt. Ik had gister een behoorlijk lamlendig dagje. Eerst 's ochtends 2x met kramp op de plee gezeten en kwam er alleen maar diarree uit. Moe, duizelig bij het opstaan en geen tot weinig eetlust. Zo'n bal in je maag gevoel. Af en toe bij een boer kwam er dan ook maagzuur mee, bah (sorry). Temp weer iets gestegen! Enne ik geloof dat mijn lichaam (nog) niet aan dipjes doet.
@Molly, helaas, geen testen meer in huis. A.s. woensdag moet ik toch weer terug naar het ZH en dan zou ik op CD 12 zitten, dus als er dan geen ei te zien is op de echo, dan kan ik daar ook een test laten doen. Maar, het lijkt me vrij onwaarschijnlijk, omdat ze van de week HCG geprikt hebben en die arts zei toen dat er niets zat. @Mieke, mooi kaartje hoor, spannend, Ik zie idd ook geen ongi temperaturen in mijn geknutselde kaart, dus het wordt hier steeds vreemder. Weten jullie misschien hoe je baarmoederslijm is net na of bij een menstruatie, want de arts zei dat het mooi dun was, dus dat wil eigenlijk zeggen dat ik een goeie menstruatie gehad heb?
@ Molly: ik hoop dat je morgen positief test! Wellicht maak je misschien wel langzamer HCG aan dan de vorige keer! Het kan allemaal! maar vreemd is het wel!