Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha Havefun gaat naar de volgende ronde, die heeft het juiste antwoord gegeven! =D>

Molly, succes.

Hier ook geen blauwe lucht en zon meer hoor :(

2. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @Ikdus,
    ik werk in zo`n ouderwetse "buurtsuper". Lekker gezellig, de hele dag wat kletsen en ouwebetten, af en toe ook nog wat werken tussendoor, dus een "luizebaantje" Ik doe voornamelijk de bestellingen maken, zorgen dat alles voor die dag klaarkomt ( klinkt raar in dit topic :D ) contacten onderhouden met vertegenwoordigers, geneesmiddelenafdeling is ook mijn ding, kortom, een manusje van alles. Volgens mijn papieren ben ik boekhoudster, maar ik kan hier geen leuke baan in vinden en als ik er al één vind, dan staat het loon me niet aan. Dat is het voordeel van werken voor een eigen supermarktbaas, dat je ongelofelijk goed verdient. Bijv. een vriendin van ons is medehoofd op een verkoeverafdeling in een ziekenhuis. Zij werkt 32 uur, ikke 24 uur p/w. Ik verdien met mijn uurtjes werken meer als zij. Dus, ja ,laat mij dan maar lekker kassamiep zijn, zit 5 minuten van huis, dus ben altijd zo thuis, heb tussen de middag een uur pauze die ik fijn thuis door kan brengen, ik heb altijd lang weekend, van vrijdag 17.00 tot dinsdags 12.00 dus ja, ik zit er eigenlijk goed. Vandaag jubileum, ben vandaag 12,5 jaar in dienst. wow, klinkt wel heel erg lang!
    tussendoor ben ik ook nog nagelstyliste, daar heb ik vorig jaar mijn papieren voor gehaald, ik dacht heel naief, als we straks een kindje hebben dan kan ik dat lekker thuis gaan doen. Ben er ook mee begonnen, had al vlug een leuke klantenkring opgebouwd, maar ja, als je tig keer per maand naar het ziekenhuis moet, en tussendoor ook nog eens een paar keer miskramen krijgt, dan moet je aan jezelf gaan denken. dus, dat staat nu op een laag pitje, wat ik hééél jammer vind, wat ik vind het kei gaaf om te doen. Maar, dat komt wel weer, ik kan maar 1 ding tegelijk en ik moet mezelf niet voorbij gaan lopen ( zat hier ooit s`avonds nog na een dag werken bij iemand nagels te doen, dat werkt niet , dat hou je niet vol) dus, wie weet heb ik over een paar jaar wel iets voor mezelf, maar kinderen staan nu op de eerste plaats, de rest komt allemaal wel.
    Wat doe jij voor werk en wat ga je in Spanje dadelijk doen?

3. Niet meer actief

Nou dat klinkt echt als een super baan !
    En Nagelstyliste kan je weer oppakken als de beeb er is !

Ik doe nu niets, maar in Spanje wil ik graag in een animatie team liefst als kids entertainer. Heb me net toevallig gesolliciteerd bij Arke, alleen de trainings week valt net wanneer ik vetrek naar Spanje :( Dus heb weinig hoop dat ik daar word aangenomen !

En omdat dit seizoens werk is lijkt het mij leuk om misschien sport instucteur te worden want dat kan het hele jaar door, ik heb geen idee hoe in eens in mijn hoofd kwam, maar ik droomde er over en ik vond het een hele leuke droom. Normaal ben ik eigenlijk best lui en zo niet sportief ! Maarja met lekker weer en een lekker zonnetje krijg ik meer energie :D.. Ik moet denk daar gewoon mij weg vinden, als ik de spaanse taal goed beheers en genoeg centjes heb ga ik misschien daar terug naar school om een vak te leren. Wat weet ik nog niet maar dat komt wel.
    En anders neem ik wel een LOI studie weer, stuurt mijn mama het maar door naar Spanje ;) Want examens kan je ook lekker via de pc doen, het is dan wel duur maarja.

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ikdus, kun je niet wat eerder gaan, zou een mooie kans zijn wanneer je er voor uitgenodigd wordt toch?
    Zou bijna zonde zijn om dat te laten schieten.
    Ze zullen daar misschien voor 1 of 2 weken wel onderdak voor je kunnen regelen? vaak is dat toch wel intern?

Ik ben zelfstandig ondernemer, grafisch vormgever en werk voornamelijk vanuit huis en soms op freelance basis en zit ik bij reclame bureaus te werken.

Leuk hoor zo even over ons zelf ;)

5. Niet meer actief

Nee het is gewoon in Nederland die trainings week. En later vetrekken doe ik echt niet hoor, 28 april komt de verhuis wagen alles ophalen en ik ga hier niet in mijn ééntje zitten zonder iets !
    En per 1 mei word dit huis ook verhuurd, en bij mijn moeder kan ik niet terecht. Of tenminste kan wel maar dat wil ik niet want ik vermoord haar vriend dan nog eens !

Lijkt me wel lekker hoor voor je zelf beginnen.
    Gaat mijn oom, tante en vriend ook doen.

6. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Bloed is afgenomen, heel lief prikmeisje. Ze zei "oe, spannend, ik ga het gelijk wegbrengen en dan zou over een uurtje de uitslag al bekend moeten zijn". Heb ik niet echt iets aan want moet wachten tot de gyn me vanmiddag belt. Gadverdarrie ik zit echt met de zenuwen nu. Ze zei ook nog dat het niet altijd even makkelijk is om HCG in urine aan te tonen, en ze had laatst nog bloed afgenomen bij een vrouw van 51 jaar die zwanger bleek te zijn.

7. Niet meer actief

Wauw 51 jaar en dan nog zwanger, toen was mijn oma allang oma haha !

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Molly ik geloof ook sterk dat er altijd van die 'gevallen' tussen zitten waarbij het allemaal in het lichaam net even tegendraads doet dan het zou moeten.

Wat had je nu met de gyn afgesproken, een tijdstip?

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    jent: veel succes weer!!!

mooi kaartje Mieke!!! Nu weer verde romhoog he

molly: krijg je dan meteen vandaag de uitslag?? duim voor je.
    Leest ff verder en weet het antwoord al ;)

zo ik heb m'n kruis... ben erg benieuwd of hij blijft staan...

10. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Gisteren belde ze om 13.20 uur, Mieke...

11. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    spannend molly, ik hoop echt dat je bij het rijtje "rare"lichamen thuishoort en dat er in je bloed een mooie hcg waarde zit. Ik ga zo werken, dus ik lees vanavond pas wat de uitslag van je is.

Ikdus, een mooie en spannende uitdaging dus daar in Spanje. Maar, zoals je al zei, het mooie weer en de zon doet een mens veranderen, dus wie weet ben je over twee jaar ofzo een volleerd fitnessinstructrice ( hahaha).

leuk ja, om zo iets over een ander te weten te komen, ben benieuwd wat de anderen allemaal voor baan hebben.

hebben jullie ook nog wensen, zoals fulltime huismoeder worden ( als er een kindje is) of blijven werken, of combineren. Ik zou het liefste fulltime thuisblijven, maar aan de andere kant, het is toch ook wel fijn als je niet elke maand elk dubbeltje om moet draaien en gewoon kunt gaan uiteten of zoiets als je daar zin in hebt. Dus, fulltime huismoeder zal er hier niet inzitten, helaas.

12. Niet meer actief

Mijn vriend gaat samen met mijn tante huizen opknappen en dan verkopen. Ze zijn beide super handig mijn vriend is ook meubelmaker, dus die kan lekker de hele dag bij de beeb blijven.

Ik wil niet fulltime mama zijn, ik wil parttime blijven werken, ook precies om wat jij zegt.
    In Spanje verdien je natuurlijk ook minder en als je het zelfde gaat doen als bouwval gezocht heb je natuurlijk geen vaste inkomsten elke maand, wel meer dan genoeg geld als het mee zit, maar dat is ook maar afwachten.

In Spanje zijn de kdv ook gratis dus ik wil ons kindje ook zeker daar heen laten, is ook makkelijker voor de beeb om spaans sneller te begrijpen.

Vind het ook wel leuk om meer dingen te weten komen over anderen, leer je ze toch een beetje kennen :)

Molly ik vind het echt zoo spannend hè, ik hoop echt dat je zwanger bent :D

13. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Mijn grootste wens is dat ik fulltimemoeder zou kunnen zijn.
    In ieder geval tot ze naar school gaan.
    Maar inderdaad, je wil toch ook de leuke dingen blijven doen.
    En als alles rond is dan gaan we een nieuw huis kopen.
    Een 2 onder 1 kap met 5 slaapkamers ( haha, ja we hebben plannen!) :)
    Dus voorlopig hebben we mijn loontje ook wel echt nodig.
    En eigelijk heb ik ideale werkdagen.
    2 ochtendjes en 2 hele dagen en dan tóch 32 uur!
    Ach, eerst moet ik maar zwanger zien te worden van ons eerste kindje. ;)

14. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden!

Ik heb even een vraag.
    Wanneer je je eisprong hebt gehad stijgt je temperatuur.
    Dit is ook bij mij zo.
    De afgelopen dagen bleef mijn temperatuur schommelen tussen 36.1/36.2.
    Maar vandaag is die ineens 36.4.
    Betekent dit iets?
    Ik zal even mijn kaartje erbij zetten.

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Stoetel, het is altijd goed als je temp omhoog gaat en natuurlijk hoog blijft.
    Helaas is er nog steeds geen temp die duidelijk aangeeft, hee jij bent zwanger.
    Dus toch nog geduldig blijven afwachten.

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Haha, mijn droom was het tot voor een jaartje of 5-6 ook om 's zomers kinderanimatrice of sportinstructrice (bv kano of bergsport 8) ) te zijn, gecombineerd met 's winters (kinder)skilerares en dan het liefst in Frankrijk...

Nou, ben toen 8 maanden voor m'n studie in Frankrijk geweest en had al snel ontdekt dat dat iig in Frankrijk niet haalbaar zou zijn voor mij (zijn niet zo dol op buitenlander uit vlakke kikkerlandjes 8) en bovendien zou ik dan eerst een paar jaar flink moeten werken en sparen om die opleidingen (vooral tot skileraar) te kunnen betalen).
    Heb toen mijn blik naar Oostenrijk verlegd (daar zijn NL-ers zelfs meer dan van harte welkom :D ), heb daar een soort van stoomcursus tot (kinder)skileraar gedaan en gelijk een heel seizoen lesgegeven. Daar ook veel contact gehad met kinderanimateuren van een hotel en dat hoefde van mij dus ook gelijk niet meer 8) . Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in touw zijn voor het hotel - natuurlijk ten alle tijden met een vriendelijke lach op het gezicht -, met geluk 1 dag in de week 'vrij' (maar ook dan moet je vriendelijk en behulpzaam blijven tegenover de gasten) en het salaris was ook niet echt jofel (wel gratis kamer en eten/drinken)...

Zou dus wel ff de precieze werkomstandigheden (dus niet wat in het contract staat, maar de realiteit!) uitzoeken, voordat je in die branche stapt!

Maar goed, ik heb uiteindelijk mijn man in Oostenrijk leren kennen en ben gelijk bij hem, in Oostenrijk, gebleven. Heb nog 1 seizoen skiles gegeven, seizoen erna hadden we al een ukkepukkie en sindsdien ben ik 'voltijd mama'! :D
    Heb er wel over gedacht een part-time baantje te zoeken, maar zou niet weten wat (is hier niet veel wat op m'n studie frans aansluit :rolleyes: ). Bovendien krijg je in Oostenrijk de eerste tijd wat financiële ondersteuning van de staat om enerzijds het thuis blijven van moeders beter mogelijk te maken en anderzijds de moeders die weer willen gaan werken te helpen met de kosten voor kinderopvang. Is natuurlijk heel fijn, dat financiële 'opkikkertje', maar het betekent wèl dat ik gelijk een voltijd baan zou moeten nemen, willen we er financieel ècht een beetje op vooruit gaan en dat vind ik dus weer een beetje veel van het goede! Dus blijf ik voorlopig lekker thuis-mama en verdrijf indien nodig de tijd op dit forum! O:) :)

Wij hebben het financieel idd niet echt ruim, maar ook niet super krap. We moeten wel opletten, zeker met grotere uitgaven, maar ben van huis uit relatief spaarzaam en snel tevreden (uit eten hoeft voor mij bv al helemaal niet zo, moet je altijd al zo lang op je eten wachten en ben je zo laat pas weer thuis;) ), dus uiteindelijk valt het allemaal best mee! 't Is maar wat jezelf van het/je leven verwacht!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Iuno, wat een leuk verhaal en leventje zo ;)

18. Niet meer actief

Tjee, wat een verhalen in Spanje verdien je sowieso niet zoveel, maar als ik van uit Nederland werk is dat misschien wel meer dan normaal, en met sport instructeur bedoel ik meer in de richting van fitness.

Ik wou vroeger zooo graag in een kinderdag verblijf werken, mijn eerste stage daar vond ik helemaal geweldig, tot ik naar het MBO ging en helpende welzijn deed, man o man wat had ik een spijt dat ik die richting ben op gegaan, die stage in de kdv was zo kut ! Ik was er meteen op uitgekeken. Gelukkig was de school erg leuk de klas ook en de lessen, maar de stages ik kon wel janken :(

Nouwja, ik denk dat ik gewoon in Spanje moet kijken wat voor werk ik wil gaan doen, maar in een animatie team lijkt me echt geweldig, jammer dat het zo seizoens gebonden is.

Maar zo te zien heb jij het wel goed daar in oostenrijk !

19. Niet meer actief

Grrr, ik word er zo moe van ik word bij elke sollicitatie maar afgewezen zo dus ook bij Arke, en ze geven nooit een normale reden waarom ik afgewezen word :(
    Nou gelukkig wist ik al dat ik afgewezen zou worden hier door omdat ik geen tijd heb voor de training.

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hey hier mijn tempkaartje
    heb dag 7 op discared gezet had toen amper geslapen. me kaartje is tot nu toe niet echt veel aan.

Deel Deze Pagina