Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Toch vreemd hoe mensen in je omgeving kunnen reageren. Een collega die ik al jaren liever kwijt dan rijk ben, 16 jaar ouder dan ik, zegt net "in mijn tijd werden we gewoon zwanger, het is niet normaal om te horen waar JIJ je allemaal mee bezig houdt". Alsof ik niet het recht heb om te zorgen dat ik kijk op mijn lichaam heb... Raar wijf.

Nieuwe belafspraak maandag, ergens tussen 12.00 en 14.00 uur.

Ik lees later bij, te veel mensen die in- en uitlopen op mijn werk.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Molly, wat een reactie van je collega :confused:
    Mijn ervaring met oudere collega (vrouw, bijna 50 jaar): noemt een miskraam met 5 wkn na 3 positieve testen "jammer dat je toch nog ongesteld bent geworden". :confused:
    Ik bedoel: dat klinkt toch alsof je DACHT dat je zwanger was, maar dat je het niet ECHT was? Terwijl ik gewoon vet posi had getest. Grrrr... die mensen hebben geen idee wat wij doormaken. En dan bedoelt ze het nog goed ook. Zeg dan gewoon: "jammer dat je een vroege miskraam had".

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier mijn kaarytje heb nog nooit zo kaartje gehad dit is de eerste cyclus na de BBZ

havefun sucses straks

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tsssss belachelijke reacties zeg! bah ze weten gewoon niet waar ze het over hebben en wat er tegenwoordig allemaal speelt.

Jolanda, mijn langste LF was 16 dagen.
    Ik hoop het vol te kunnen houden om daarna pas te testen, indien nodig natuurlijk.
    Heb nog steeds het gevoel van waarom zou het nu wel raak zijn en ik voel niks.

5. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Oh Mieke wat spannend nog 5 dagen dan is je nod, zal voor je duimen!

6. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Valt het jullie niet op dat zulke reacties vaak komen van mensen die al een hele zooi kinderen hebben en zich nog nooit bezig hebben hoeven te houden met alles waar wij midden in zitten?

Ook ik heb zo`n k.... collega van 50+, die het durfde te zeggen dat ik me niet zo aan moest stellen, haar schoonzus had een miskraam gehad met 7 maanden DAT was pas erg, wat er bij ons was gebeurd dat stelde allemaal niets voor. Ik moest van haar ook maar gaan tempen, want dat werkte bij haar perfect, zij had er per slot van rekening 4 . Ik heb toen tegen haar gezegd dat ik dit niemand toewens, maar zij heeft 3 dochters en één schoondochter, en ik zei dat ik hoopte dat het bij hen allen niet 1,2,3 zou lukken, dan wist ze waar ik het over zou hebben. Ook heb ik een vriendin de laan uitgeschopt, zij is namelijk woedend op mij omdat ik gezegd heb dat ik haar reactie een beetje tegen vond vallen. ( ik vertelde mijn verhaal en toen begon zij over haar zwangerschap en dat ze hoopte vlug weer zwanger te zijn, en de bevalling en hoe leuk het was om kinderen te hebben) Reactie :( Dan niet, met zulke mensne wil ik nog niet eens meer bevriend zijn. Het is in goede én slechte tijden, maar sommigen willen daar niet aan.

Ik denk dat het hier een na het weekend ei wordt. Ei was net 10mm, dus het duurt nog wel een aantal daagjes voordat er leven in de brouwerij komt ( manlief ook weer blij, kan ie vanavond op zijn gemak voetballen kijken.) Mijn eien springen meestal bij 24 mm, een aangezien zo`n ei 2mm per dag groeit, moet ik nog ongeveer 7 dagen wachten. maandag weer terug naar gyn. Zo, nu ga ik stofzuigen en bankhangen en hopen dat mijn ontsteking wil springen, dan ben ik daar ook weer vanaf.

7. goedemiddag dames,
    een tijdje niet geweest.
    zitten nu vollop in de mmm.
    zaad en bloed was goed.. samenlevingstest was de 2e poging positief
    nu moeten we afwachten of ik ongesteld word, zo ja dan krijg ik een foto van mn baarmoeder... geen leuk onderzoek..

hier mijn kaartje...
    ineens een forse stijging.. dus hoop dat die zo blijft!

krijg trouwens geen rode streep meer want hij wil de opk/monitor niet pakken...vreemd...

8. Niet meer actief

Marloes, je maakt een mooi bergjes van haha...

Havefun, hoe was je eitje ?

Wies, leuk om te horen dat alles goed is met Symoen, ik hoop ook dat jij dr snel mag volgen.

Juffie, jij maakt er ook bergjes van !

Nou, ik denk toch dat mij ei wel op dag 19 is gesprong met 17 mm, misschien is het die nacht gebeurt en groeit mijn eitje in de nacht.
    Mijn ongi heeft nog niet door gezet, dus ik straks overtijd hopelijk zet het vandaag nog door.
    Mijn temp was 36,8.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    marieke dasa toch een hsg onderzoek.
    zoja daar heb ik niets van gevoeld

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je :D

11. Niet meer actief

Ik duim ook voor Mieke :D ik hoop het zoo

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :oops:

13. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @Ikdus, ei was klein maar fijn, 10mm dus nog een weekje wachten tot eisprong. Wordt weer een lange maand.

@Mieke, mooi kaartje hoor, spannend, ik hoop het voor jullie en zal voor jullie duimen ( niet dat dat iets uithaalt, maar het gaat om het idee) :)

14. Niet meer actief

over 5 dagen is hij toch al 20 mm springt hij dan nog niet bij jou?

15. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @Ikdus, nee, bij mij springt ie meestal pas bij zo`n 24mm! wow, in oktober of november vorig jaar had ik een ei van 26mm die maar niet wilde springen, toen heb ik die dag een spuit van 5000IE Pregnyl moeten zetten zodat ei geprikkeld werd om toch te ontspruiten :D
    Dus, ik ga er maar vanuit dat het nu weer lang wachten wordt. In ieder geval valt het mooi in mijn vrije dagen, dus dat komt goed uit voor het klussen.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat valt mij ook op. Collega in kwestie heeft 4 kinderen waarvan een aantal sneller kwam dan gepland...
    Ongelooflijk dat jouw collega dat tegen jouw durfde te zeggen :confused: Je mag verdriet nooit met ander verdriet vergelijken. En ook gezien het aantal miskramen dat je hebt gehad.

Maar je hebt toch ook geen positieve ovulatietest ingevuld?

17. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Hoi Aquilegia
    , hoe is het nu met je? Ik kan misschien beter vragen hoe het emotioneel gaat? Weer een beetje tot rust kunnen komen of is door de geboortedag van Sterre een hele hoop 'oud"zeer naar boven gekomen waar je nog moeite mee hebt. Het valt me op dat je voorheen vaak hier was en op het moment is het nogal rustig rond je persoontje. Geeft natuurlijk helemaal niets, maar ik was benieuwd of je het nog allemaal trekt. Het is natuurlijk ook niet niks wat er allemaal is gebeurd.
    En dan heb je ook nog van die fijne mensen die zulke leuke reacties geven of menen commentaar te moeten geven op het hoe en waarom en voor jou willen beslisen hoe je het dan wel moet doen, daar wordt je ook niet vrolijk van. Zelfde als die mensen die zeggen dat je na de daad een half uur met je benen omhoog moet blijven liggen? Ik heb weleens voor de gein ( je moet toch iets doen om het ook een beetje luchtig te kunnen blijven zien) na het klussen op mijn kop met mijn benen tegen de muur gestaan. Ik dacht dat mijn man er in bleef hangen! Ik lig nog dubbel als ik er aan terug denkt. Maar, af en toe een geintje maakt het niet zo zwaarbeladen, zeker als je al zoveel moet.
    Je wilt allebei zo graag pa en ma worden dat je er zoveel voor over hebt, maar ooit lukt het dus niet en ja, dan moet je iets doen om de spanning er af te halen. Als vrouw zijnde heb je het dan toch iets makkelijker als de man, want hij moet dan op dat moment presteren om resultaat te boeken.

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Havefun, goed hoor al die positieviteit! helemaal top!
    Wachten we saampjes nog ongeveer een weekje jij op je ei ik op mijn test ;)

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Marloes, heb je je stijgijzers al ondergebonden ;)?

Mieke en Wies, wat een mooie kaartjes met een mooie dip allebei! Duimen draaien hier op topsnelheid...

Wat een rare (nare) opmerkingen allemaal :( Wij hebben maar een select groepje verteld dat we bezig zijn en dat het niet wil lukken. Bij mijn ouders (uiteindelijk 4 kinderen gekregen) heeft het ook een tijd geduurd bij de eerste 2 en mijn schoonvader had een spatader, bij hun heeft het uiteindelijk 4 jaar geduurd, toen een miskraam en bij de 2e (mijn man, eigenlijk helft van een tweeling) ging het weer bijna mis. Kan dus gelukkig uit mijn directe omgeving op flink wat begrip rekenen gelukkig. Hoop ook nooit zo'n opmerking naar mijn hoofd te krijgen :-?

O, vanmorgen nog niet geplaatst; hier mijn kaartje van vandaag:

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat ik minder hier ben, heeft een paar oorzaken.
    Het is druk op het werk, dus kan in minder vaak tussendoor op de site spieken.
    Ook dat Sterre een jaar geleden geboren is, en dat we NOG steeds niet zwanger zijn, dat heeft er wel ingehakt. :cry: Het was een hoop verdriet dat eruit kwam.
    Ik heb daarnaast eigenlijk geen zin meer om te hopen op zwangerschap, want het valt meestal toch tegen. Behoorlijk negatief, dat geef ik toe, maar ik heb er echt geen zin meer in. :( :x Zelfs tegen het klussen dat binnenkort toch zal gaan moeten gebeuren, zie ik een beetje op. Weer klussen, weer hopen, weer ongesteld. Bah, elke maand 't zelfde liedje. :x
    Wat ook meespeelt, is dat veel vragen zolangzamerhand wel een paar keer beantwoord zijn. Dus ik denk nu vaker: laat een ander maar een keer antwoorden. En dat gebeurt dan meestal ook, dus prima toch? ;) Maar ik lees meestal wel even bij hoe het met iedereen is; ik wil wel op de hoogte blijven. :)

Deel Deze Pagina