Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik ben een beetje emo de laatste dagen. Kan dan weinig hebben of ik ben aan het huilen. Erg lastig vooral als je een weekend moet werken. Beetje lullig om huilen aan de telefoon te hangen met een ouder van je client, maar goed.

Ik merk heel erg dat mijn stemming zit vastgekoppeld aan mijn cyclus. In het begin gaat het wel. Rond de eisprong gespannen. Richting NOD hoopvol en met een ongi emotioneel.

Met mijn vader gaat het naar omstandigheden goed.
    De bloedwaardes zijn slecht en zijn haar is nu bijna helemaal uitgevallen. Maar hij doet nog wel van alles. Bezoekjes bij vrienden en familie en af en toe een klusje her en der in huis.
    Hij krijgt om de twee weken een zware chemo waarvoor hij dan een dag in het ziekenhuis moet zijn.

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ maranka

idd een onduidelijk kaartje, gaat weer op en neer. Maar ga daar morgen ook ff naar vragen. Als je ongesteld word gaat je temp omlaag maar deze ronde was mijn temp nog vrij hoog toen ik ongesteld werd. Dus heel vreemd. En ben er nu eindelijk vanaf ( NA 8 DAGEN ONGESTELD ZIJN ) jaiks

3. skatjuh87

en veel sterkte met je vader meis.

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    dank je skatjuh.

Ik zie wel vaker kaartjes die in het begin van de cyclus erg schommelen hoor. Na de eisprong zie je vaak dat ze dan stabieler zijn.
    En ja bij de een zakt de temp voor de ongi en bij anderen pas tijdens.

Maar 8 dagen ongi lijkt me vreselijk!

5. Seth

Seth Niet meer actief

Maranka
    Veel sterkte.... en wel goed dat je vader nog "in beweging blijft" en zeker niet stil gaat zitten....
    ook al valt dat niet mee.........

Tja Tis ook niet niets wat je voor je kiezen krijgt... en alle schommelden hormoontjes helpen ook niet echt......
    Zou niet weten wat je daar tegen kan doen, misschien hebben andere tips???

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik heb laatst al een gesprek met mijn leidinggevende gehad. Om aan te geven dat wat er allemaal speelt op het ogenblik en wat dat met mij doet.
    Mocht mijn vader ziekr worden en ik moet daar ondersteunen zal ze er alles aan doen dat ik vrij kan krijgen.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Thanks meiden! Jullie zijn sweet!

@ Loe, ik had met de Ovitrelle (zelfde als Pregnyl, alleen anders gemaakt) een LF van 18 dagen... :( Er staat ook dit op de site van Pregnyl:

Als u twee weken na de poging tot bevruchting nog niet ongesteld bent, is er kans dat u zwanger bent. Het kan echter ook zijn dat de menstruatie door de hormonen wat later komt.

Al was mijn temp op 13 DPO al gezakt, dus ik hooppppppp op een mooie zwangerschap!! Het moet, het moet :D :D :D :D:D :D :D :D:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

8. Seth

Seth Niet meer actief

DAT is HEEL MOOI.....!!!!

Toen mijn vriend zo ziek was (en toen leterlijk doodziek), kreeg ik een contractgesprek... wat mijn toekomstplannen waren...?:x
    (daar staat je hoofd na)
    en of het nog lang ging duren....?

Mijn antwoord... of hij wordt binnenkort beter, of hij gaat binnenkort dood.....:(
    gesprek was in september... 20 november is hij overleden..
    5 december ben ik weer gaan werken...... en wat kreeg ik te horen:
    "dat is wel lekker om nu te beginnen, heb je gelijk een vroegertje...:x

Sorry voor mn gezeur.... maar zoiets ligt nog gevoelig bij me... en zeker in deze maand:(.

9. skatjuh87

@ maranka, wel fijn dat ze op je werk zo lief voor je zijn. Het is ook allemaal niet niks.

@ babii, ik ga ook hopen voor je meis. Deze ronde gaan we voor een positest.

@ all, ik begin enorm nerveus te worden voor morgen. Geen idee waarom maar ik heb echt het idee dat we weggestuurd gaan worden. Ik heb deze afspraak erin geramd natuurlijk. Ik hoop gewoon zo dat we eens antwoorden krijgen

10. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Helemaal geen gezeur. We zijn er toch voor elkaar hier! Hele dikke knuffel voor jou meid. En leuke mensen op je werk zeg!

11. skatjuh87

@ seth, jeetje wat een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat deze maand niet jouw topmaand is. Veel sterkte

12. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik hoop ook voor je dat het een goed gesprek gaat worden Skatjuh. Succes in ieder geval. Je had al vragen op papier toch?

13. skatjuh87

ja ik heb al vragen.
    Ik zoek ze ff op en plaats ze dan ff hier, zouden jullie mee willen kijken of ik iets vergeten ben?

14. Loe

Loe Niet meer actief

Seth, wat is dat nou voor antwoord zeg op je werk! Afschuwelijk voor je. Wat bedoelen ze trouwens met een vroegertje? Mensen worden BEWUST steeds asocialer. Dat is mijn mening.

Maranka, ik voel me net zo als jij met die hormonen. Alleen heb ik het moeilijk ook in het begin omdat dat zoooo lang duurt voordat die eisprong komt voor mijn gevoel. Dan ben ik wel depri omdat ik nergens houvast aan heb op die dagen. Na de eisprong krijg je toch inderdaad telkens weer hoop en is het spannend. Doe mij dan toch die twee wachtweken maar. Maar tis best slopend qua emoties, dat ervaar ik zelf ook. En ik wil je heel veel kracht geven met de situatie van je vader. Wat moeilijk.

Skatjuh, dank je wel meid. Vraag jij maar eens uit over je cyclus, ben benieuwd wat hij/zij zegt.

15. skatjuh87

Waarom word ik niet in de gaten gehouden met het gebruik van Clomid? Er bestaat een kans op overstimulatie en verder vind ik het prettig om te weten hoe mijn lichaam erop reageert.

Volgens de gyn heb ik de afgelopen cyclus rond dag 15 mijn eisprong gehad, dit was te zien aan de hand van het temperatuurkaartje. Op dag 25 ben ik teruggekomen en heb toen ook bloed laten prikken. Kan er na 10 dagen nog aan het bloed te zien zijn dat ik een eisprong heb gehad op dag 15?
    Volgens een ander ziekenhuis is dit niet meer mogelijk namelijk.

Er wordt hier veel gekeken naar het temperatuurkaartje, dit omdat er veel aan te zien is. Als je een eisprong hebt gaat je temperatuur omhoog, als je ongesteld word gaat de temperatuur weer omlaag. Mijn temperatuur was de vorige keer vrij hoog en toch werd ik die dag ongesteld. Wat betekent dit?

Wat is het protocol bij mensen die problemen hebben met het krijgen van kinderen?

In het eerste gesprek met de gyn gaf ze aan dat we een samenlevingstest zouden krijgen. Tot op heden is dit nog niet gebeurd. Ik heb nagekeken wat dit precies is en kwam erachter dat hieruit kan blijken of je vijandig slijm hebt. Wanneer zal dit nagekeken worden, als dit wel het geval blijkt te zijn, is dit alles voor niks geweest.

Ik heb wat navraag gedaan bij andere ziekenhuizen over het gebruik van Clomid, Dit omdat ik wat meer informatie wou over de manier van werken hiermee. Ze adviseerden me allemaal om een afspraak te maken voor cyclusdag 10, vandaag dus. Toen ik de afspraak maakte, telefonisch, werd ik door de assistente behandeld als een klein kind. Ze kleineerde me enorm en ik voelde me erg opgelaten. Ik voelde me echt een nummer en niet een persoon.

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Loe ik zie een streep

ego
    net langs Poli geweest mag nav temp stijging nu vrijdag pas progestoron prikken, vanaf vandaag weer over op mijn oude medicatie voor de bloeddruk wel met andere dosering dubbele van wat het was.
    Had 3 keer 1 tablet nu 3 keer 2 tabletten.
    Overleg gehad over sluiting IUI lab in dec, kort gezegd schuif door naar januari dat is nu zeker.
    zit dat precies 1 jaar na de vorige geslaagde poging dus duimen dames tegen die tijd.

17. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Skatjuh, prima vragen hoor!

Ricmar dat gaat vast heel veel geluk brengen. Precies een jaar later!

Loe, jij omschrijft het helemaal zoals ik het ook voel.

18. Seth

Seth Niet meer actief

op ons kantoor mochten we dan om 15.00 uur naar huis ipv 17.00 uur.... (om sinterklaas te vieren..)

maarja.. half rotterdam mag dan eerder weg... met als gevolg dat je nog onderhand nog later thuis bent als anders...:D

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Skatjuh, ik ga met je mee hoor! NIEMAND LAAT JE WEGSTUREN!!!! Geloof me :p Als ik meega laten ze je echt wel terugkomen en krijg je antwoorden ;).

Hoe is het eigenlijk met Butterfly???

20. Seth

Seth Niet meer actief

Skatjuh

Goeie vragen MAAR... ik zou het laatste wat anders omschrijven....
    je kunt wel opmerken dat je het niet netjes vond, maar je zegt het nu niet volgens de : "feedback" regels...

Ik begrijp dat je pissig bent erover.... maar hoe dan ook... je hebt ze nog nodig... vandaar zou ik niet zo "wijzen".... ;)
    snappie?

Deel Deze Pagina