Waarom word ik niet in de gaten gehouden met het gebruik van Clomid? Er bestaat een kans op overstimulatie en verder vind ik het prettig om te weten hoe mijn lichaam erop reageert. Mijn tempkaartje laat bovendien geen tempstijging zien, waardoor er ene kans bestaat dat ik misschien geen eisprong gehad heb. Volgens de gyn heb ik de afgelopen cyclus rond dag 15 mijn eisprong gehad, dit was te zien aan de hand van het temperatuurkaartje. Op dag 25 ben ik teruggekomen en heb toen ook bloed laten prikken. Kan er na 10 dagen nog aan het bloed te zien zijn dat ik een eisprong heb gehad op dag 15? Zeg zoiets: toen ik bij het lab kwam, zeiden ze dat dit meestal binnen 5-7 dagen na de eisprong plaatsvindt, omdat dan de waarde het hoogst is. Waarom is het bij mij op dag 10 gemeten? En wat is mijn waarde? (en wat zijn de referentiewaarden) Volgens een ander ziekenhuis is dit niet meer mogelijk namelijk.zeg dat maar niet, schieten ze in de verdediging bij het woord ander ziekenhuis. Er wordt hier veel gekeken naar het temperatuurkaartje, dit omdat er veel aan te zien is. Als je een eisprong hebt gaat je temperatuur omhoog, als je ongesteld word gaat de temperatuur weer omlaag. Mijn temperatuur was de vorige keer vrij hoog en toch werd ik die dag ongesteld. Wat betekent dit? in combinatie met geen duidelijke bifasische temperatuurcurve (dus laag in het eerste gedeelte, hoog in het tweede gedeelte, twee fasen betekent bifasisch) Wat is het protocol bij mensen die problemen hebben met het krijgen van kinderen? In het eerste gesprek met de gyn gaf ze aan dat we een samenlevingstest zouden krijgen. Tot op heden is dit nog niet gebeurd. Ik heb nagekeken wat dit precies is en kwam erachter dat hieruit kan blijken of je vijandig slijm hebt. Wanneer zal dit nagekeken worden, als dit wel het geval blijkt te zijn, is dit alles voor niks geweest. laat dat laatste maar weg (is alles voor niks geweest: je hebt wel gelijk, maar hup daar gaan ze direct weer in de verdediging). Ik zou het jammer vinden dat als blijkt dat ik geen eisprong heb en een samenlevingstest (op het juist moment!!) negatief is, dat de kans dat ik zwanger zou raken minimaal is, ondanks de inzet van clomid. Opvolging bij clomid is van belang om de eirijping in de gaten te houden en evt. overstimulatie. Ik heb begrepen dat er een op dag 10, 11 of 12 wordt gekeken wat de reactie van mijn lichaam is op de clomid en daarna wordt gekeken,hoe de eirijping verder gaat en of het follikel daadwerkelijk gesprongen is. Ik heb wat navraag gedaan bij andere ziekenhuizen over het gebruik van Clomid, Dit omdat ik wat meer informatie wou over de manier van werken hiermee. Ze adviseerden me allemaal om een afspraak te maken voor cyclusdag 10, vandaag dus. Toen ik de afspraak maakte, telefonisch, werd ik door de assistente behandeld als een klein kind. Ze kleineerde me enorm en ik voelde me erg opgelaten. Ik voelde me echt een nummer en niet een persoon. Ik heb recht op normale uitleg, en ik heb ook het recht om vragne te stellen bij onduidelijkheid. Ik wens dan niet op deze manier behandeld te worden. Graag zou ik in overleg met u: - opvolging willen bij gebruik van clomid - weten of mijn baarmoederslijmvlies voldoende van dikte is - wanneer de samenlevingstest uitgevoerd gaat worden - of ik deze cyclus 5-7 dagen na de verwachte eisprong progesteron kan gaan prikken.
Weet je wat fijn is? Dat me tepels al verdorie 3 dagen pijn doen... Ik ga ze eraf schroeven... * Kan iemand een schroevendraaier geven*??
Feeback regels; je zegt niets over de assistentie, maar over haar GEDRAG en hoe het op JOU overkomt. Dus niet: assistentie is belachelijk door mij als eenkind te behandelen maar: De assistente hielp mij op een manier, waardoor ik behoorlijk ben geschrokken en mij niet serieus genomen voelde in mijn vraag. ik voelde mij door haar manier van reageren gekleineerd. Waarom dan vraagt hij: omdat zij mij het gevoel gaf....
@ seth, ik ze zo op papier gezet maar ga het niet precies voorlezen hoor. Ik heb het er zo neergezet zodat ik het niet vergeet. Wil gewoon aangeven dat ik me er niet zo prettig bij voelde en hoe ik dat precies ga zeggen zal ik morgen pas weten denk ik. @ babii, mijn man gaat gelukkig mee maar die houd meestal zijn mond dicht. Ondanks dat ik hem er wel bij wil hebben ga ik vanavond nog wel ff flink porren dat hij ook zijn mond open moet doen, en niet alles aan mij overlaten. Wel fijn om te horen dat de vragen goed zijn. En ja soms zou het makkelijk zijn als er iemand mee gaat die er wat verstand van heeft hihi
Juist.... !!! zo bedoelde ik het dus.... maar zag daarna jou lange berichtje al loe... Goed gedaan loe!!
Nee dat begreep ik al... wil alleen maar even "aantippen"... dat je ff uit moet kijken hoe je het zegt... want vaak horen mensen alleen nog dat ene..... "verwijt"... en luisteren ze niet eens meer naar de rest... (= mijn mening)
*geeft accu-schroefmachine aan Babii * Butterfly zit nu een week voor NOD aan haar banner te zien. En in haar onderschrift zie ik dat ze vandaag bloed gaat laten prikken op progesteron. 2-12 uitslag. Spannend meid! Misschien wil ze wel meedoen met de testmarathon!
(Maranka "ronselt" de testers wel hoor.......) maar spannend. BTF.... hopelijk een goede uitslag... en mee testen 8-12!!!! (als ik dat haal)
@ loe, zo jij hebt hier ervaring mee hihi. Helemaal super. Ik vind dit soort dingen moeilijk om te doen en laat me daardoor maar wegsturen. Terwijl ik mijn bekkie echt wel op de juiste plek heb. Ik ga de dingen die jij hebt geschreven even overnemen en dan op een andere manier neerzetten. Eens ff kijken hoe het dan word. ( moet nu ff n beetje rustig worden, ben egt nerveus )
Heb me toch een pesthekel aan Unive !!! Mijn ziekenhuis wordt niet vergoed door Unive... Moet ik naar een ander ziekenhuis JA DAAG!!!!
Ik heb nog nooit gehoord dat een zorgverzekeraar iets niet vergoed vanuit een ziekenhuis, mits het een ongecontracteerd ziekenhuis is, maar dat bestaat niet in Nederland. Ik denk eerder dat je medicatie niet vergoed word
@ Ricmar, nee er staat dit: Univé heeft voor de verzekerden van ZEKUR afspraken gemaakt met meerdere ziekenhuizen. Zorg is voor jou altijd dichtbij, want we hebben in elke provincie ten minste één ziekenhuis gecontracteerd! Voor planbare ziekenhuiszorg maak je gebruik van de door ZEKUR gecontracteerde ziekenhuizen. Ga je voor planbare zorg naar een ander ziekenhuis, dan brengt ZEKUR 20% van de nota bij je in rekening (tot maximaal 500,- per polis per kalenderjaar). Mijn ziekenhuis staat er niet bij, maar ik ga echt niet naar een ander! Dit ziekenhuis kent me hele verleden... En ik kan dus ook niet van zorgverzekeraar overstappen GRMPF.... Ik moet dus per kalenderjaar 500 betalen max.
volgens mij vergeten ze een woordje in de reclame "Unive daar plukt u de ROTTE vruchten van...".... pfffffffff..... idd overstappen dan maar...... ben je gelukkig nu wel in de goeie tijd voor...
uhhhhh en je kan niet een brief schrijven naar je ziekenfonds ofzo..... want lijkt me als je naar dat andere ziekenhuis zou moeten... en verschillende onderzoeken weer overnieuw moet doen... dat dit Unive misschien nog wel meer geld kost....(?) Nee heb je, ja kun je krijgen....????