Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Morgen ga ik testen als de temperatuur nog steeds hoog is!Denk het zelf echt niet want heb ook geen symptomen of niks.Ik laat morgen ook nog wel wat weten.Dankje voor je reactie mieke8!
    Liefs Yvette

2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ik denk ook dat het misschien toch geen ongi is geweest...
    En geen symptomen zegt niets hoor!
    Toen ik de 1e keer zwanger raakte, wist ik dat alleen doordat de test 'zwanger' aangaf (streepjes test) :D , ja en natuurlijk omdat de :evil: :evil: :evil: weg waren gebleven, maar dit laatste hoeft dus niet altijd het geval te zijn!

@ Mupkuh
    Zou het ook 'watery' noemen.
    Vind het zelf overigens ook altijd moeilijk de afscheiding juist te interpreteren. Bij mij is het vrijwel altijd 'lotion-achtig' (wittig van kleur), maar soms kan je er hele lange draden van trekken en soms niet... :(
    Echt doorzichtig heb ik volgens mij nooit... :-k
    Vul dus altijd maar 'creamy' in en als ik draden kan trekken 'eggwhite' en als ik het gevoel heb dat 't d'r 'zo' uitloopt 'watery'...

3. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    He nou maakt mn hart een sprongetje bij het lezen van je berichtje Iuno :D Nou dan word het toch nog spannend morgen en dat terwijl ik deze maand al had opgegeven...Was wel veel bloed gister, wel zonder buikpijn wat ik normaal wel heb,maar toch..Stel (ik zeg stel he)dat ik toch zwanger blijk te zijn, kan ik dan een inwendige echo ofzo krijgen om me gerust te stellen want volgens mij geloof ik het dan niet..Was te veel bloed.(toch?)

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Thanks meiden, dan heb ik denk ik watery alleen dan niet doorzichtig :(

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goh ik heb dus gewoon nooit draderig / eggwhite.
    Zo raar, bij mij houd het op na watery!

Yvette, heb al bij 2 meiden een keer gelezen dat ze dachten ongi te zijn en dus een nieuwe cyclus hadden maar toch zwanger bleken te zijn hoor.
    Dus het kan echt. Ben benieuwd, spannend dus.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daarom heb ik ook maar genoteerd, die ovu-test. Hij was bij benadering net zo dik als de controle streep. Ik heb ze allemaal bewaard dit keer, omdat ik er geen kaas meer van kon maken. Het "rare" is dat ik vorige maand niet heb getempt, maar wel met ovu-testen in de weer ben geweest en toen had ik op dag 13 echt een dikke streep.

Nah ja, ik zal vanavond eens m'n hubbie flink verleiden ;)

Grtz,
    Suus

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Suzy,

Ik had eerst ook nooit echt duidelijk een positieve test, maar sinds ik ben overgestapt op andere testen heb ik nu al 2x een vet positieve test gehad en maarliefst 2 dagen na elkaar.
    Misschien is dat ook bij jou? Welke tests gebruik je?

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Had CB, maar toen die op waren heb ik hubbie op stap gestuurd naar de apotheek (bij ons om de hoek) en die kwam met huismerk apotheek terug ...

Welke gebruik jij dan?

Grtz,
    Suus

9. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0

Kijk ook nog ff op pag. 66 bij NOD mei, daar staat dit berichtje van Indira...

Zij voelde zich dan wel 'echt zwanger', maar zoals al gezegd, je hoèft geen verschijnselen/zwanger-gevoel te hebben!

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ik heb nu 2x de tests van Sensitest gebruikt. De 1e keer kreeg ik 1x een dikke streep, de 2e keer 2x. Maar heb de 1e keer 's middags getest (12:00) en de 2e keer 's avonds (20:00). Weet niet of jij altijd op dezelfde tijd test, Suzy, maar anders kan het misschien ook daar nog aan liggen...

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Misschien dat ik dat maar eens moet doen. Ik test nu in de ochtendurine en als ik 's avonds thuiskom (zo tussen 18.30 - 19.00). moet ff kijken hoe ik dat hier op kantoor ga doen :)

In ieder geval thanks - m'n eigen lichaam geeft ook rare signalen af. Voel me al een paar dagen een beetje bleuh, met pijntjes die het meest als ongi-krampjes kan worden omschreven. Alleen trekt het af en toe naar m'n maag toe. Niet dat ik vreselijk misselijk wordt of een sprint naar het toilet moet trekken, maar als het gebeurd, moet ik echt ff naar adem happen. Heb ook vandaag drie keer echt een "fysieke" kramp in m'n baarmoeder gevoeld (zo'n gevoel als dat je in een stressballetje knijpt :oops: sorry, weet het ff niet beter te omschrijven ...)

pffff - zo af en toe ...! Soms zou ik wel eens wensen dat ik een luikje in m'n buik heb en dat ik die zo af en toe eens kan openen om te kijken wat er daarbinnen nou gebeurt ... ;)

Grtz,
    Suus

12. ik heb dat ook en soms niet eens watery.. soms denk ik dat ik daardoor ook niet zwanger kan worden..

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ik heb trouwens toch maar creamy genoteerd. Weet ook niet waarom, heb denk gewoon dunne cream :) Maar watery zou wel kunnen aangezien bij bmm laag is, en ik vruchtbaar zou zijn nu.

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Op FF staat dat je niet alle soorten afscheiding hoeft te hebben en dat je elke afscheiding op verschillende momenten in je cyclus kunt hebben.

Kan dus best zijn dat 'creamy' bij jou gewoon je meest vruchtbare slijm is.

Je vruchtbare periode bepalen a.d.h.v. je afscheiding kan dus ook alleen maar, als je zeker weet wat precies jouw 'vruchtbaar slijm' is en dat je dat alléén rond je eisprong hebt.

Ik heb de ene cyclus relatief veel afscheiding, de andere weer (nagenoeg) helemaal geen. Dat 'Eggwhite' heb ik eigenlijk pas 2x duidelijk gehad. 'Watery' schijnt nòg vruchtbaarder te zijn dan 'Eggwhite' (las ik ergens op FF) en veel vrouwen hebben maar 1 van beiden (en sommige vrouwen geen van beide)...

Mijn conclusie dus: cervixslijm is een aardig 'controle' middel op temp. en/of ovu-tests, maar zegt op zich vaak helemaal niets! Trek me er zelf dus ook niet al teveel (meer) van aan. :)

15. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Hoi meiden!
    Mupkuh, rond je eisprong moet je bmm juist hoog zijn. En zacht.
    Hier cd 13 en vanmiddag een nog net niet positieve ov test. Ben benieuwd hoe die vanavond en morgen ochtend is. Ik PROBEER dit weekend wat bij te lezen. Zal toch niet het hele weekend aan 1 stuk door aan het klussen zijn? ;)

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Yvet, het is wel de bedoeling dat je meestal rond hetzelfde tijdstip test en dat je ook 4 uur lang je plas ophoudt.
    En zo min mogelijk drinkt de laatste 2 uur van die 4 uur.
    Ik doe het altijd zo, plas 's ochtends, daarna 4 uur ophouden en dan doe ik de test.
    Met ochtend urine kan het niet, een enkele test die dat wel kan hoor.

Ik heb de tests hier van matcare de sticks.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou hier dus nog eentje die dat dan denk hoor! :(

18. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Het lastigst vind ik het om de dag na klussen te onderscheiden van ehhhh ander slijm.

19. Nog even mijn nieuwe kaartje..

Nu hoop ik niet dat mijn temp verder gaat zakken natuurlijk.. maar dit is voor mij ook nog geen ongi temp dus kan nog alle kanten op.

Ik doe altijd mijn ovulatietesten 's avonds, want overdag drink ik veel meer en ook heb ik dan nooit een positieve test. En wij zijn echte avondklussers.

20. ik ruik het altijd :oops:

Deel Deze Pagina