Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
  2. Clarissa81

Clarissa81 Actief lid

3 apr 2008
    252
    0
    0
    Limburg
    Halo iedereen,
    Even een domme vraag, maar ik had begrepen dat je temp tijdens af vlak voor je menstuatie omlaag gaat. Nu heb ik al een paar dagen last van spotting ( heb ik altijd voor ongi ) maar de menstuatie zet niet door. En veel vreemder, mn temp is aan het stijgen. Had deze maand een stabiele temp, maar een vreemde ovulatie ( 4 keer positief getest op ovu, maar kan ook aan kruidvat test liggen heb ik begrepen ) Ik heb de laatste ovu test niet genoteerd op FF. Heb wel de typische menstruatie klachten als normaal.

Iemand raad? :(

Clarissa

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Stijging kan betekenen zwanger. Wanneer is je NOD?

4. Clarissa81

Clarissa81 Actief lid

3 apr 2008
    252
    0
    0
    Limburg
    Dat zou morgen zijn. ( vandaag zou ik ongesteld moeten zijn maar heb alleen maar spotting) Heb wel 2 dagen geleden een test gedaan en deze was negatief.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wacht het anders nog even af tot het weekend.
    Spannend!

6. Clarissa81

Clarissa81 Actief lid

3 apr 2008
    252
    0
    0
    Limburg
    Bedankt, heb nog een testje liggen, hoop dat ik me kan bedwingen hem niet voor het weekend te doen, dacht eigenlijk dat mn cyclus afgelopen was tot ik een stijgende temp kreeg ipv dalend. Maar denk dat ik toch ongi ga worden ( en hoop stiekum van niet haah)

Heb ook n dochter van 7 en kan me eigenlijk niet herrinneren wanneer ik toen had gestest, omdat ik helaal geen periode bijhield.

Heb trouwens voor het eerst sinds 7 jaar geen gespannen borsten voor mn ongi...

Jullie horen t wel,

7. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Nou meiden, nieuwsflash uit het ziekenhuis.
    GÉÉN EISPRONG ( morgen weet ik het zeker, want dan bellen ze weer met de bloeduitslagen, maar zoals het er nu uitzag geen eisprong gehad)
    Engelengeduld ja, idd, en dan moet je je voorstellen dat ik een zeer ongeduldig typje ben. Cyste/follikel kwam weer prominent in beeld, inmiddels weer wat gegroeid en de rest zag er nog steeds hetzelfde uit.? Grrrr, heb zin om een potje lekker te gaan lopen vloeken. :evil:
    Ik word er nu toch wel heel wanhopig van. volgende week woensdag moet ik weer terug. Maandag hebben de artsen overleg met de gyneacoloog en wordt er eindelijk besproken wat ze nu met mij aan moeten vangen, want het is een groot mysterie. Dan heb ik woensdag een afspraak staan van een half uur, dus ik heb zo`n idee dat ze al wel iets denken, maar dat eerst willen kortsluiten. Zeker toen ik vroeg of het normaal was dat ik in een jaar tijd ruim 10 KG aan ben gekomen ( terwijl wij heel gezond eten ivm hoog cholesterol/hoge bloeddruk van manlief)Ook heb ik al mijn BH`s aan de kapstok kunnen hangen en 1 tot 2 cupmaten groter kunnen kopen. Verder houdt ik nogal wat vocht vast en kan ik bijv mijn ringen niet meer om en krijg ik ze bij uitzondering s`morgens om, dan knellen ze na een half uur mijn vingers af. Ook heb ik veel vocht in mijn benen/enkels en voeten. Ik weet ook niet of dit allemaal met elkaar te maken heeft, maar het lijkt er veel op dat mijn hele hormoonhuishouding door elkaar is gehusseld en niet meer goed wil komen.
    Iig geval, bedankt voor jullie berichtjes. wordt vervolgd................

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik wil alleen maar even zeggen: STERKTE MEID!

9. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
  10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Havefun, al eens gedacht aan een traagwerkende schildklier.
    Een andere meid hier op het forum heeft dat ook, hierdoor neemt de vruchtbaarheid ook af en tja je wordt er ook dikker door.
    Wie weet kunnen ze je bloed daar eens op testen.

Enne, je mag hier wel even een potje vloeken hoor!
    Knuffel.

11. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Fijn dat jullie zo meedenken, maar al die opties vallen allemaal al af. dit is allemaal al meer dan één keer onderzocht, daarom snappen ze er in het ziekenhuis ook helemaal geen ene reet meer van.
    Was het maar iets, dan kan ik ook zelf beslissen of ik dan verder wil met behandelen of dat ik zeg van; nou jongens, we zijn nu 2 jaar verder en ik stop er mee, want er is zo weinig kans, dat trek ik niet meer. Maar, er is niets, geen een oorzaak, helemaal niets wat dit zou kunnen verklaren. Ik heb nu ook echt zoiets van: nou, kom maar op, zeg nu maar definitief wat het is, want dit is echt 100 X niks. Ik heb in ieder geval ook geopperd of het niets ernstigs zou kunnen zijn ( lees:kanker), maar daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Nou, als het dat niet is, dan vind ik het wel best, dan laat het maar iets zijn, als het dan ook maar iets is, want zo wordt je helemaal gestoord van onzekerheid.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    @ havefun: ik vind het echt vreselijk voor je. Dit is waardeloos, soms wens je dat je iets hebt, want dan weet je ook gewoon wat *digiknuf*

Ik weet niet je hele achtergrond, dus misschien zeg ik iets wat je allang hebt gedaan, maar misschien een second opinion? Een paar verse ogen kunnen misschien iets bieden. Ik ben groot voorstander van de medische wereld in België en als het ff kan ga ik daar naartoe (ik woon in NL, maar wel dicht bij de grens).

Maar goed, aan de andere kant kan ik me he-le-maal voorstellen dat je hier even zo klaar mee bent. Sterkte!

Grtz,
    Suus

13. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Tja, aan de ene kant heb ik zoiets van een second opion, daar sta ik wel voor open, maar aan de andere kant, hier in het ZH zit een heel team van 5 gyneacologen en 2 fertiliteitsarten die allemaal in overleg met elkaar werken, dus ik denk aan de andere kant, als die het al niet meer weten,?
    En, ik moet zeggen, ze hebben eigenlijk al alles onderzocht wat er te onderzoeken valt, voor zover ik weet en het enigste wat nog open staat is een kijkoperatie, maar aangezien ik al zo veel operaties gehad heb, ben ik daar niet echt een voorstander van, maar ja, wat moet dat moet en dan heb ik misschien iets meer duidelijkheid.
    Ook ben ik al vanaf mijn 13e bij de gyneacoloog onder contrôle, hij houdt het achter de schermen allemaal een beetje bij, en aangezien deze poli tot de beste van nederland horen zie ik het niet zo zitten om nu weer ergens anders heen te gaan. Dan moet ik denk ik een busje huren om mijn hele dossiermap in te vervoeren, want die puilt inmiddels behoorlijk uit.
    Maar, ik ga nu eerst het gesprek afwachten en hoop dan op meer duidelijkheid. Daar ben ik wel heel hard aan toe. Wel of niet, maar die twijfels? Grr, slopend voor een mens.
    Maar, dan kom ik hier weer even frisse moed halen en kan ik er weer even tegen.
    :thumup:

14. Jemig havefun, dat is echt enorm balen.. Vooral dat er niks is te vinden.. Heel veel sterkte meid en ik hoop dat er nog wat uit het gesprek komt waar je wat aan hebt.

15. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Havefun, hier iets van een site over Chinese geneeswijzen geplukt.
    Afwezige ovulatie of zeer onregelmatige cyclus
    De menstruatiecyclus is Chinees gezien een samenspel waarin vooral de energie van de Nier en de energie van de Lever belangrijk zijn. De energie van de Nier moet de energie leveren om een eicel te laten rijpen, de energie van de Lever moet evenwichtig doorstromen om ovulatie en menstruatie regelmatig te laten plaatsvinden. Aanwijzingen voor een onevenwicht in de energie van de Nier ('gebrek aan Nierenergie') kunnen bijvoorbeeld zijn: lage rugpijn of pijn in de knieën, het altijd koud hebben 'tot op het bot', hevige pijn, koude buik en bloedklonters aan het begin van de menstruatie. Aanwijzingen voor een onevenwichtigheid in de energie van de Lever ('gestagneerde Lever-energie') kunnen bijvoorbeeld zijn: premenstruele klachten, onregelmatige cyclus, bloedklonters tijdens de menstruatie.
    Zowel een 'gebrek aan Nier-energie' als 'gestagneerde Lever-energie' kunnen gunstig worden beïnvloed door Chinese kruiden, acupunctuur (nogal eens aangevuld met moxa-behandeling). Het is de afgelopen jaren regelmatig voorgekomen dat mensen met kinderwens en de genoemde verschijnselen na enkele maanden gebruik van kruiden en acupunctuur / moxabehandeling in verwachting raakten.
    http://www.de-kraanvogel.nl/kinderwens.html

Ook las ik vanmiddag iets over het focussen op zwanger worden, waardoor een bepaald hormoon vermindert en de kans op zwangerschap minder wordt. Loslaten veroorzaakt vaak dat mensen ineens toch zwanger raken.

Sterkte meis!

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Jee Molly, ik gellof wel in acupunctuur.
    Ik heb ook een aantal sessies gehad voor nek/schouderklachten helaas was dit niet de oplossing voor mij.
    Maar ik geloof zeker dat andere mensen er wel baat bij hebben en er heel sterk op kunnen reageren.
    Nooit bij nagedacht dat dit ook in deze vorm toegepast zou kunnen worden.

Wie weet Havefun, je zou eens een paar sessies kunnen proberen.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Even een klein berichtje van mij.

Ben net terug van vakantie. We hebben de eisprong goed benut. Ik heb er een goed gevoel over, maar ja, dat zegt niet alles. We hebben alleen de fertility monitor meegenomen, géén themometer dus. "Kaartje" is zichtbaar via link in onderschrift (heb hem net zitten invullen op FF, ja ik heb het wel bijgehouden, m.n. om te kunnen vaststellen wanneer ik kan testen mocht dat van toepassing zijn), maar qua temp valt er dus weinig te zien. Verder hebben we heerlijk genoten van cultuur, natuur, zon, lekker eten....

@Molly: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

@Havefun: wat ontzettend vervelend voor je. Ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen, maar het lijkt me erg frustrerend en naar. Knuffel.

Verder zie ik veel (voor mij) nieuwe namen hier. Maar Mieke is er nog steeds bij. Ben je al op vakantie geweest, Mieke?

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Die link die Molly geeft, leidt trouwens naar de site van mijn acupuncturiste!

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Aquilegia, ik zat er gister nog over te denken om je een pb te sturen om te vragen hoe het met je gaat.
    :D toevallig.
    Jullie gingen idd ook in mei met vakantie, dat is ook zo.
    Wij gaan dinsdag! dus gelukkig nog een fijn uitje in het vooruitzicht en idd ook dan mijn vruchtbare dagen, dus goed uitgepuzzeld.
    Fijn dat jullie ze goed benut hebben.
    Hoe gaat het verder met je, weer wat beter na de afgelopen tijd?

20. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Welkom thuis, Aquilegia!

Deel Deze Pagina