Het piepje duurt bij deze thermometer langer dan bij andere, gewone thermometers. Hij neemt langer de tijd om te meten, zodat het nauwkeuriger is. Ik heb daar in het begin erg aan moeten wennen. Dacht ik: is hij nu nog niet klaar?!
Ja, dat had ik ook. Ik dacht eigenlijk dat ie helemaal geen piepje gaf, totdat ik 'm eens in m'n handen had na een meting en 3 seconden later kwam dat piepje ... niet dat ik 'm hoor als ie aan het meten is hoor, daar is ie echt te zacht op. Ik laat 'm gewoon zo lang mogelijk zitten ... @ Aquilegia: goed hoor, gefeliciteerd. Hubbie moet ook een test doen, maar het potje staat nog steeds onaangeroerd op tafel, al sinds dinsdag ... Nou zit het weekend er weer tussen dus dan wordt het weer volgende week, terwijl ik toch maandag gehoopt had de ha te bellen voor de uitslag. Ik begrijp dat het niet fijn is voor hubbie's mannelijkheid (lees: zijn ego), maar kom op zeg ... het is voor een goed doel... baal d'r een beetje van. Grtz, Suus
Suzy, laat je man maar even. Die van mij ging ook niet gelijk het onderzoek doen. Hij zei op een gegeven moment: "ik zorg dat ik die test doe, maar bemoei je er niet mee". Toen kwam ik een paar dagen later thuis en had hij het ingeleverd. Hij kan zijn eigen tijd indelen dus hij had tussen de middag een paar uurtjes vrijgepland en toen was hij het gaan doen. Maar hij had het niet tegen mij gezegd uit angst dat het zou mislukken, waardoor ik teleurgesteld zou zijn. Over het piepje: ik hoor het wel, maar ik zorg wel dat het dekbed er niet (helemaal) over zit.
@Aquilegia hardstikke fijn voor jullie zeg! En inderdaad mijn mat care thermo doet het ook gewoon, inderdaad iets langer ingeduwd houden, bedankt voor de tip
Oh, ik zeg er ook niets van. Als ik iets heb geleerd in al die jaren dat ik hubbie ken is dat ik 'm niet moet pushen, werkt namelijk totaal avenrechts dus ik heb geleerd m'n mond te houden wanneer dat nodig is ... ik maak er wel grapjes over in de trant van " nou, als je niet aan de wetenschap wil doneren ... doneer dan maar bij mij" en dan schiet meneer direct onder de douche en hebben we een gezellig klusavondje. Maar toch ... dan denk ik "verdikkie schat, denk je dat het voor mij makkelijk is om z'n onderzoek te starten?" Hij zal het ook wel doen hoor, daar twijfel ik ook niet aan . hoe was het ook al weer ... mannen komen van mars en vrouwen van venus ?
Hallo, weet iemand hoe het precies zit met de cervix opening bij FF? Is het OK in combi met eggwhite gunstig voor ovulatie of niet? Dit is de huidige status van mijn kaartje, ik vind het wel weer spannend worden. Ik heb nog maar 5 ovulatietesten. Wat denken jullie ervan zal ik vandaag al beginnen met die testen?
haha nou ik ben een keer tijdens het meten weer in slaap gesukkeld en na een half uur werd ik weer wakker... toen was ie uit gegaan.
Zo herkenbaar Suzy, zo pak ik het ook altijd aan. Beetje subtiele hint maar niet pusherig en vaak in de vorm van een grapje. Werkt meestal wel beter. En vwb de zaadjes inleveren, bij ons moest het echt in die en die week ivm uitslag van mijn onderzoeken en dat de test van het zaad meegenomen kon worden tijdens onze afspraak. En het moest ook voor een bepaalde tijd ingeleverd worden.
mij ook gebeurd ... weet hoe ik wakker werd? Omdat hubbie zich omdraaide, het dekbed verschoof en toen voelde ik het wel ...
Je kan het doen, ik weet niet wat je gebruikelijke cyclus is ... Ik ben vandaag maar wel weer begonnen met ovutesten. Ik had z'n belachelijk korte en voor mijn doen lichte menstruatie dat ik een beetje bang ben dat ik 'm mis omdat ie opeens heel snel komt ...
suus: hopelijk kun je snel je eitje vinden met de testen.... hier.... ik was te snel met roepen. heb er nu maar spotting van gemaakt. denk 3 druppels ofzo
@marloes, jij maakt het wel heel spannend hoor. Ga je vandaag nog testen of niet, want die zou dan wel eens positief kunnen zijn, zolang na je eisprong? spannend.! Hier is het nog steeds hetzelfde, had ook niet anders verwacht.
Jeempie Marloes, idd je maakt het spannend. En tja je hebt ook eigenlijk helemaal geen ongi temp hoor! Dus dat was gewoon een klein bloedinktje of zo. En je temp gaat ook maar weer omhoog, haha! Suus, ik wacht nog even met ovutesten. Zal wel wat lastig worden straks op vakantie. Eerste test zal ik dan in het vliegtuig doen, dat komt mooi uit want dan kan ik mooi proberen mijn plas op te houden tot aan de landing, hahaha. Wil er op dag 13 mee beginnen, mijn ervaring is dat ik niet echt dagen van te vorgen hoef te beginnen, zonde van mijn tests. Mijn ei zit toch meestal tussen dag 15 en dag 18 in.