Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Mijn kaartje. Ja er valt eigenlijk niets over te zeggen.

xxx joyce

Marloesik benb toch wel nieuwsgierig hoe het meje afloopt. Wanneer ga je weer testen?

2. Clarissa81

Clarissa81 Actief lid

3 apr 2008
    252
    0
    0
    Limburg
    Hey marloes wat een spannend kaartje.
    Ik ben vanaf gisteren heel heftig mn nieuwe ronde ingegaan. 4e ronde na laatste pil. Bah had zo veel ontpillingsverschijnselen da ik deze maand niet meer echt wist wat mn lijf zei haha.
    1e en 2e ronde aan een stuk door misselijk, en bij alledrie de rondes pijn rond ovulatie die echt ondraagbaar was. De eerste keer dacht ik een nierbekkenonsteking, tot iemand me erop wees dat je nieren echt aan de achterkant zitten ;) En weer rugpijn een week voor iedere ongi bah bah.
    Maar... de zomer doet veel goeds. Dus aan de slag...

Weet iemand eigenlijk wat je moet voelen bij jecervix , voel vanalles maar geen idee hoe of wat. Heb al een dochter van 7, dus had begrepen dat je t dan zelf beter zou moeten kunnen voelen.
    Liefs Clarissa

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    tsk ... Marloes, je maakt het wel spannend hoor :)

ik denk ook wel dat ik vroeg ben begonnen, maar ik wil 'm niet missen. Twee cycli geleden startte ik op dag 10, en had ik m'n ei op dag 13, vorige cyclus begon ik ook op dat 10 en had ik m'n ei op dag 16 en nu met maar 4 dagen menstruatie (normaal 6) en minder zwaar dan daarvoor heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen. Ik denk dat ik aan het einde van deze cyclus dan ook wel zo ongeveer weet waar ongeveer m'n ei komt ...

Hierbij mijn kaartje - niets spannends eigenlijk. Temp met nieuwe thermometer is iets lager dan met de oude, maar gemiddeld houdt ie wel de dezelfde lijn ... zit z'n 0.2 verschil tussen

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    het verschil ...

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Idd Suzy, iets lager, beetje zelfde patroon.
    Nou bij mij compleet anders hoor (zie link).
    Neu na 9 rondes tempen weet ik nu wel dat mij ei niet ineens op dag 13 of 14 zal komen.
    Maar kan me voorstellen dat je het zekere voor het onzekere neemt hoor.

6. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Hoi meiden,

Ik wil graag jullie mening over mijn kaartje. Kan ik het wagen om te testen?

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hij maakt een mooie sprong naar boven ... zou toch nog even tot morgen wachten, als je temp dan nog steeds hoog is dan zou ik idd een testje er tegenaan gooien ...

Spannend!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Pookie: ik begon (toen ik ze nog gebruikte) met ovulatietests vanaf het 1e vruchtbare slijm.

@Marloes: er is nog hoop dus, innestelingsspotting? Je zou nu op 11 dpo kunnen zitten (kan de cyclusdag niet zien op je kaartje, te klein, maar misschien heb je later geovuleerd dan FF denkt)

@Mieke: ik wacht gewoon tot het piepje, geen idee hoe lang dat is... maar mijn vorige piepte sneller. 2-3 min is zeker genoeg met een digitale thermometer.

Ik ben óf ongesteld geworden, óf het is flinke spotting. Het is nog bruiverlies, maar redelijk wat. Dus het zal wel doorzetten :( Wat baal ik hiervan. En ik zit pas op 11 dpo, terwijl mijn LF normaal 12-14 dagen is! Dus ik kan eigenlijk pas op zijn vroegst op 13 dpo gaan menstrueren!

Hier mijn zeer incomplete kaartje op de OPK/Monitor-stand.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Jessica: volgens mij kun je testen, hoor. Zelfs als je op dag 20 geovuleerd zou hebben (wat zou kunnen), zit je al op 14 dpo met een hoge temp. Hoe lang is je LF normaal?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Aquilegia, die monitor, wat is dat nu precies. Ik heb er al eens mee zitten frobelen, maar ik het echt geen idee wat het is. Wat test je als je die monitor invult op je chart?

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Suzy, de monitor is een soort omgekeerde Persona, bedoeld om zwanger te worden dus. Deze is alleen te koop in de VS en de UK, niet op het vaste land van Europa. Dat is marketing beleid van ClearBlue, die zowel de Persona als de FertilityMonitor op de markt brengt. Er passen wel gewoon Persona-test-staafjes in, die ik dan ook gewoon gebruik. Wij hebben de monitor besteld via Amazon en betaald met creditcard. Je kunt ook de Persona nemen, maar deze moet 3 maanden aan je cyclus wennen en dan nog zullen de eerste 'vruchtbare' dagen die hij aangeeft, slechts een kleine kans op zwangerschap bieden. Dit omdat hij anders ingesteld is. Persona moet een zwangerschap vermijden, de Monitor moet hem bevorderen.

De monitor test oestrogeen (dat ook voor vruchtbaar slijm zorgt) en LH (dat je ook kunt meten met een ovulatietest). Het resultaat is: vruchtbaarheid Low, vruchtbaarheid High (hoog oestrogeen) of vruchtbaarheid Peak (LH piek, ovulatie waarschijnlijk op de 2e piekdag, soms op de eerste).

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dat denk ik ook hoor!ik denk rond dag 27-28.... we wachten maar gewoon af

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wel een handig ding dus! Klopt het ook altijd met je temp?
    Ik heb zo'n persona onder mijn nachtkastje liggen... gekocht, maar toen was ik zwanger... dus nu verstopt onder een dikke laag stof

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Heel handig. Tot nu toe klopt hij altijd met mijn temp, maar nu twijfel ik eraan omdat ik te vroeg "ongesteld" ben geworden. (of is het toch spotting? Ik haat die onduidelijkheid....). Ik ken iemand die persona gebruikte en eerst een temp verhoging had en toen pas de ei-symbolen op de persona. Het klopt dus niet áltijd.

15. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Jessica ik zou gewoon morgenvroeg testen als je opstaat nu is de ochtend toch al voorbij en je bent vast a een paar keer naar toilet geweest. Maar het ziet er wel heel goed uit. Succes met testen.

xxx Joyce

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Beu, het heeft doorgezet :(
    Vandaag is het dag 1.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Aquilegia, wat een domper zo na de vakantie zeg.
    Gelukkig hebben jullie wel enorm genoten.
    Knuf meid!

18. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Kan het geen innesteling zijn, Aquilegia?

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Heb ik ook aan zitten denken; het is niet veel en niet zo rood, maar wel met slijm enzo... niet alleen oud bloed. Ik hou het in de gaten of het stopt. Durf ik natuurlijk ook niet te drinken straks op een feest waar ik naartoe moet :(

20. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ Aquilegia, mijn LF is nooit langer geweest dan 14 dagen. Meestal zakt mijn temp bij 12 of 13 DPO om dan de volgende dag ongesteld te worden.

Ik ga morgenochtend testen. Heb expres gewacht met testen omdat ik niet zeker wist wanneer mijn eisprong is geweest.

Deel Deze Pagina