Jessica zwanger moet je wel in het roze zetten he niet in het rood. Tijgertje van harte gefeliciteerd met het huwelijksaanzoek. Balen dat het zwanger worden niet lukt, maar dat gebeurt vast gauw genoeg als jenu met het trouwen bezig bent. hihi. xx Joyce
ik heb geen idee. denk eerlijk gezegd, dat FF er naast zit met het kruis en ik nu op 13 dpo zit.... heb vrijdag met zo'n ultra test getest en die bleef spierwit... toen zag ik die dag, na het controleren van de baarmoeder/slijm opeens rood... dus ik dacht, daar zijn de duivels.. maar niks dus. en tot nu toe is mijn baarmoedermond weer mooi dicht en heel hard.
hij hoort wel dicht en hard te zijn geloof ik. Maar hij sluit zich sowieso na de eisprong, en gaat pas weer open als je ongesteld wordt, volgens mij... dus ja, kan nog alle kanten op dan
@ Jent, haha ja natuurlijk. Ga het gelijk maar aanpassen. @ marloes80, dacht er net pas aan, ga het gelijk doen.
hallo dames...ben nieuw hier op het tempkaartjes gebeuren en vind het tempen nu al spannend...whaha....dit is pas mijn 3 e dag en ben nu al 1 rechte temp....36.9 36.9 36.9 ben altijd saai geweest maar dat ik zo saai was dat wis ik neit zelf zijn temp is saai!
Meiden, weet je wat ik me nu afvraag he. Zoals bijv. bij Jessica, die is toch al aardig wat rondes bezig, waarom kiest het zaadje/eitje dan dit moment dat het wel bevrucht wordt en goed innesteld en niet al eerder? Waar zou dat nou door komen? Snappen jullie wat ik bedoel? Misschien een beetje stomme opmerking/vraag, maar toch wel gek eigenlijk.
Ik heb cystes gehad in mijn eierstokken. Het valt op dat ik na 2 rondes na het verwijderen ervan zwanger ben geraakt. Ook heb ik een te traag werkende schildklier, dit kan een innesteling in de weg zitten. Ook kan het zijn (zoals bij mij) dat je niet altijd een eisprong hebt. Als je onregelmatige cyclussen hebt ik het ook moeilijk in te schatten wanneer je moet klussen. Nouja "moet", wat de beste timing is. Heel veel redenen waarom het niet altijd gelijk in 1x lukt.
Dat is zeker zo Jessica, maar ja jij bent natuurlijk niet de enige. Op een ander topic, ze heeft hier ook even gepost, Taby, die had een cyclus van 363 dagen, daarna ongi en daarna zwanger, ook heel bijzonder eigenlijk. Vind het alleen zo bijzonder dat er zoveel verschil in zit per persoon. Bij de een waarbij niks afwijkends is duurt het een jaar en bij de ander 2 maanden. Viel me gewoon even op, hahaha.
Jessica, nog gefeliciteerd! Wat een mooie positieve test ook! Lynn ik had deze ronde ook de eerste 8 dagen 36.9.. Gek he dat het soms zo lang duurt dat iemand zwanger wordt.. en mijn schoonmoeder heeft altijd een trage schildklier gehad en kreeg al snel 2 zoons.
@ lynn1986: welkom. Tja ik heb ook regelmatig 3 dagen dezelfde temp ... @ mieke: dat vind ik nou eens een interessante vraag. Ik vind het ook we eens vreemd. een ex-schoonzusje had een eetstoornis maar was hyper-vruchtbaar. Dat vond ik altijd heel apart, maar iedereen is anders.
dames, vraagje ... Watery CM, moet je daar draden van kunnen trekken? Ik twijfel namelijk een beetje? Mijn CM lijkt het meest op water, maar je kunt er geen draden van trekken nl. Met dank ...
goeiemorgen meiden. @jessica, jeetje zeg, wat ben jij al vroeg wakker! Kon je niet meer slapen van de opwinding of moet je gewoon zo vroeg opstaan? Ik weet nog van de keren dat ik zwanger was dat ik s`morgens ook zo vroeg langs mijn bed stond te springen. Interessante vraag, waarom een zaadje en eitje juist dat ene moment uitkiezen om elkaar te vinden. Er moeten zoveel dingen kloppen op het juiste moment dat het eigenlijk een groot wonder is dat er zoveel mensen op deze wereld rondlopen. Een hele tijd geleden hebben mijn man en ik een hele mooie documentaire zitten kijken over het ontstaan van de mens. Wij kwamen s`middags terug uit het ziekenhuis, na de 6e miskraam en zaten er helemaal doorheen. Daar lig je dan thuis op de bank te wachten tot alles eruit is dus wat doe je dan? zappen, janken en nog meer zappen. Toevallig kwamen we bij deze uitzending. Hier hadden ze vanaf het begin van de bevruchting gefilmd ( beelden natuurlijk ook bewerkt met computer) echo`s gemaakt en die naderhand allemaal ingekleurd, zeg maar. Dat was zo mooi om te zien, ook wel confronterend, want ze lieten van week tot week zien hoe zo`n vruchtje zich ontwikkeld. Toen ze op het moment kwamen van de 6-7 weken, lieten ze zien hoe het hartje klopte etc en op dat moment denk je wel: shit, zover was ik ook en het heeft al echt geleefd in mij, hoe cru kan het zijn. Maar, het was zo bijzonder om dat te zien dat we het niet weg konden zappen. Achteraf was het voor mij ook wel heel goed dat ik dat gezien had, want het bleef maar malen door mijn hoofd: waarom, waarom? En niemand die mij antwoord kon geven. Na het zien van die documentaire weet ik hoe bijzonder het is dat men uberhaupt zwanger kan raken en dat daar gewoon een mens uit voortkomt. Er moet zoveel gemaakt en geregeld worden, er moet zoveel groeien en er gebeurt zoveel in je lijf dat het voor mij beter te begrijpen was waarom het zovaak mis is gegaan. Maar, dat geeft natuurlijk nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het bij de ene wel lukt en bij de andere niet. Ik heb ook mijn vragen, mijn zus stopt met de pil en is binnen anderhalve maand zwanger. Over een maand is zij al uitgerekend. Niks geen problemen, zoals iedereen in mijn familie, behalve ikke. Ook verschillende vriendinnen worden zomaar zwanger, net zoals kennissen. Maar, ik heb ook drie vriendinnen waar het ook niet bij lukt. Bij de een ligt het aan de man zijn zaad, dat ik helemaal niet goed, maar bij de andere twee ligt de oorzaak ook bij de vrouw. Oorzaak?gewoon pech. ook zij worden zwanger , maar dan gaat het ook mis, of miskraam, of zo`n ernstige afwijkingen dat de zwangerschap tot 2 X toe afgebroken moet worden. Neem mijzelf, 6 X spontaan zwanger geworden, ondanks hele rare schommelende cyclussen, en vanaf december doet mijn lichaam precies wat ie wil, maar net niet wat ik wil. Geen eisprong, spontane bloedingen, lange cyclussen, cyste, noem maar op, dus ja, waar ligt het dan aan. En ik geloof niet dat stress de doorslaggevende factor is, want de mensen die allemaal bezig zijn met IUI/IVF/ICSI staan nog veel meer stijf van de stress, want zij weten precies wanneer wat kan gaan gebeuren en bij velen lukt het ook, dus ik denk niet dat stress van groot belang is van het niet slagen. Maar goed, dat blijft denk ik een van de grote mysteries waar men nooit een sluitend antwoord op kan geven en misschien is dat maar goed ook. Raar maar waar, ik heb een kruis gekregen van FF. Weliswaar een stippeltjes kruis, maar toch. zelf denk ik dat als er een eisprong plaats heeft gevonden dat dat een dag later is dan dat FF aangeeft ,maar goed, ik ben bang dat er helemaal niets is gebeurd. Nog steeds last van spotting, en hogere temperatuur.
Havefun: moet je nu nog naar het ziekenhuis om te laten controleren of er wel en geen eitje gesprongen is? hier bijna einde verhaal, neem ik aan...