@marloes, woensdag moet ik terug. @molly, nee! mss een dipdagje in temperatuur en een kleine bloeding om het oude bloed eruit te laten komen? Ik ga voor je duimen hoor.
Ik duim mee havefun voor molly, maar ik herken he van de tweede keer dat ik zwanger was helaas. Heel veel sterkte molly. Havefun het lijkt er idd op dat je toch een eitje hebt gehad. 'xxx joyce
Ik was mijn kaartje vergeten. Deze maand veel last van mijn buik rond het ei na het ei. heb ik normaal geen last van en daarnaast heb ik sinds het weekend ook zo'n last van hongergevoel. Vooral 's morgens maar ook vaker 's avonds in een keer. Wie heeft dat ook wel eens. En vanacht ontzettend slecht geslapen. xxx joyce
Ik heb last van poetsdrang. Hubbie is vanmorgen al vroeg ( 6.00 uur) aangereden. Hij moet naar Utrecht voor een cursusdag een aangezien het altijd file is 3 uur van te voren aangereden. Wonen onder Eindhoven dus het is eigenlijk maar anderhalf uur rijden, maar om 6.15 uur vanmorgen stond er al file!Cursus duurt tot 17.00 dus die is vanavond pas laat thuis. Ga zo even boodschappen doen, dan kan ik daarna aan de slag. Ramen wassen, keuken uitsoppen, badkamer poetsen etc. Dan heb ik mss ook niet zo erg in die buikpijn. Ik denk dat ik of ongi wordt of dat cyste is gesprongen. Heb zo`n gespannen gevoel in mijn buik, net of er een band heel strak rond mijn buik/onderrug is getrokken en last van steken. Wat ik aan bloedverlies heb ik donkerbruin/heel donkerrood en een paar vliesjes erbij? Is dit nog spotting of al menstruatie, het is makkelijk op te vangen met inlegkruisje en heb alleen wat met afvegen en zeg maar drie druppels bij het plassen. Ik weet het ook niet meer.
Molly nee, ... dat mag toch niet. Ik ga hard voor je duimen dat het toch goed zit. PS: ben je nog aan het tempen? Dat wordt afgeraden als je zwanger bent, leidt tot ongerustheid als het een keer wat lager is. @Marloes: jammer, dat ziet er niet goed uit...
havefun het is nog vroeg, maar als het een ongi is dan zet die vandaag nog wel door. Maar het lijkt er wel heel erg op. Meid succes met poetsen. xxx joyce
Havefun, mooi verhaal meid! ook wel ontroerend eigenlijk. Wat heb ik toch weer gevraagd hier Marloes, hmmm heel raar dit zo, maar misschien gewoon een raar dipje. Molly, zuchterdezucht, wat is dit nu weer, ook bij jou misschien een raar dipje. Misschien zijn het wel pest-dipjes. Ik ga vandaag maar eens een ovutest doen. Tempkaartje zie link!
@mieke, geeft niets hoor, ik merk aan mezelf dat ik ook wel een beetje emotioneel ben. Ben voor mezelf denk ik al afscheid aan het nemen van het idee dat ik ooit nog zwanger zal worden en dat wij nooit een kindje van ons samen vast zullen kunnen houden. Ik merk ook dat ik stikzenuwachtig ben voor a.s. woensdag, hangt een beetje als het zwaard van damocles boven mijn hoofd. Maar, ik heb geen zin meer in al die ziekenhuisbezoekjes, elke keer weer iets anders te moeten horen, elke keer weer dat mijn lijf me in de steek laat en elke keer weer die teleurstelling. Ik heb er geen zin meer in en geen puf meer voor .Ik moet me elke maand weer opnieuw op zien te laden voor weer een nieuwe ronde, weer steeds echo`s, weer die spanning of er iets groeit, weer die wachtweken, na twee jaar is de puf er een beetje uit. Ik begin er nu vrede mee te krijgen dat we kinderloos door het leven zullen gaan, en daar wordt ik een beetje emotioneel van, vandaar misschien mijn lange verhaal, maar het was ook zo`n mooie documentaire.
Leuk is het natuurlijk niet/nooit. Maar ik vind het nog steeds heel knap van je. Ondanks dat je al langzaamaan afscheid aan het nemen bent, hoe zwaar en emotioneel het ook is, is wel goed. Er moet natuurlijk een punt zijn waarop jullie zelf aan geven, niet verder dan dit.
verdorie,wat een vervelende dingen zijn er hier weer gebeurt. Molly, ik hoop echt dat het vals alarm is hoor meid, heel veel sterkte. En ik zou me idd niet teveel op je temp richten, daar wordt je helemaal door verward. Ga je de gyn bellen? havefun; ik snap precies hoe je je voelt. ik heb geen miskraam gehad,dus daar kan ik niet over meepraten, maar de teleurstelling en al die bezoekjes ben je gewoon beu op een gegeven moment. Je wordt er gewoon moe van en kan het niet meer opbrengen positief te blijven en te blijven hopen. Ik ben ook al bezig met of we verder gaan met IVF, de kansen liggen wel wat hoger, maar het is toch eenhele ingreep. Dan gaat er door je hoofd of je ooit nog een kleintje vast zult houden. Dat idee maakt je heel verdrietig. Ik hoop voor je dat je wat duidelijkheid zult krijgen en dat de kansen nog niet verkeken zijn,waardoor je misschien nog een sprankje hoop krijgt. sterkte! tijgertje, succes met de ivf, het is inderdaad heel wat. Heb je hormonen gebruikt tijdens de iui? jessica, gefeliciteerd nog, geniet er maar lekker v an, wanneer heb je je 1e echo? Ik heb morgen mijn 4e IUI, ik heb gisteren avond de pregnyl gespoten, na 3 dagen menopur te hebben gespoten. Die ging veel te snel, het is stopgelegd en gisteren was het gelukkig niet doorgegroeid en zijn er waarschijnlijk 2 eitjes die springen. Morgen zit ik nog maar op dag 11, dus een lekkere korte cyclus. Ik vraag me af of mijn lf dan korter of langer zal zijn, iemand een idee?
Kom ook weer even buurten Molly, kleine frum bij je houden hoor! En wat Aquilegia zegt, stoppen met tempen, maakt je alleen onzeker. Spotting hebben heel veel zwangere vrouwen in de eerste weken, maar maak idd even een afspraak bij de gyn als je je erg onzeker voelt. Dikke knuf. Mieke, goeie vraag Denk dat gewoon alles moet kloppen, een goede bevruchting is van zoveel dingen afhankelijk... Als er 1 factor niet top is, houdt het al helemaal op :-? Jessica, gefeliciteerd! Eindelijk... Havefun, gewoon een hele dikke knuffel ! Wij zitten inmiddels midden in de onderzoeken. Morgen voor de 4e keer potje inleveren (benieuwd of het stoppen met roken heeft geholpen), 27 mei naar de gyn en 6 juni de volgende afspraak bij de uroloog. Vooral wachten dus....
Hey hey, Ik ben er weer, gelukkig doet internet het weer. Mijn kaartje is alleen nog te saai om hier te plaatsen. Temp is wel weer omlaag gegaan gelukkig. Vandaag begin ik wel met ovutesten. Met jullie alles goed?
Over de zwangerschapskansen: het schijnt dat de mens de enige diersoort is, waarbij de voortplanting zo krakkemikkig geregeld is. Als dieren paren, komt daar meestal een dracht uit voort. Maar bij mensen dus niet. Evolutionair kan daar het nut van zijn, dat hoe langer het paar bij elkaar is, hoe meer kansen het kindje heeft, omdat hij/zij zowel vader als moeder heeft om hem/haar te beschermen en te voeden. Ook geldt bij de mensen sex als bindmiddel tussen man en vrouw, en dient het niet alleen de voortplanting. En nog een lichtpuntje: hoe langer de vrouw er over doet om zwanger te worden, hoe kleiner de kans op zwangerschapsvergiftiging! (vraag me niet waarom... dat is niet duidelijk)
Haha, grappig om te weten, Aquilegia . Als ik erbij nadenk... hebben idd meer vriendinnen die snel zwanger waren tegen een zwvergiftiging aangezeten.
hey molly ik had ook toen ik 5 week en 1 dag zwanger was bruine spotting dat hielt aan tot 5 week en 3 dagen toen kreeg ik het weer toen ik 6 week en 2 dagen was tot 6 week en 3 dagen nu ben ik 8 week en 1 dag en had gistermiddag wat superlicht bruin slijmachtig verlies zou toch proberen je niet twe veel zorgen te maken makkelijker gezegt dan gedaan weet het maar bij mij was alles goed ik heb dan vrijdag weer echo en hoop dan dat het hartje nog steeds klopt sterkte
Miepie en Wies, leuk jullie hier weer even te zien meiden! Spannende tijden voor beiden. Wies succes met jullie 4e iui poging, 2 eitjes.... wie weet een 2ling! Miepie, al uitslagen van de voorgaande zaadonderzoeken gehad? Aquilegia, idd grappig om het zo te lezen, zit wel een logica in. Wij blijven langer bij elkaar dan dieren, hahaha. Gek eigenlijk dan die redenering over zwangerschapsvergiftiging. Nog een uurtje plasje ophouden en dan mag ik weer testen.
Fijn altijd, die 4 uur plas ophouden... Ik heb deze maand de ovutesten overgeslagen (kon er toch weinig aan doen als het eitje te laat kwam > 3 dgn onthouding voor het zaadonderzoek). Mieke, wij hebben alleen van de eerste 2 onderzoeken de uitslag (heel slecht, 220.000 zaadjes per ml, waarvan maar 2% redelijk normaal, 98% heel slecht). Verder was het bloed en de echo ok, dus nu 3e en 4e zaadonderzoek en een prostaatecho en ik word ook onderzocht...
Poeh, nog heel wat onderzoekjes te gaan dus. Ja dat van die eerste 2 had je al eens hier gepost Hopelijk zijn de 3e + 4e dan beter!