Havefun wat een verhaal meid. Ik post hier niet meer zo vaak, maar lees en leef nog wel steeds met jullie/jou mee... Jij hebt de laatste tijd echt veel te verduren he? Ik kan me voorstellen dat je hoofd op dit moment helemaal vol zit, met alle info en alle dingen waar je weer over moet nadenken. En als de onderzoeken idd pijnlijk zijn, is het nog lastiger, maar aan de andere kant, mocht het allemaal achter de rug zijn en je wordt uiteindelijk wel zwanger dan valt het je mss iets minder zwaar. Maar het blijft moeilijk hoor meid. Ik vind het ook heel lastig om je te adviseren. Aan de ene kant denk ik dat ik er voor zou gaan en wel eens zou willen weten wat er allemaal gaande is in het lijf, maar aan de andere kant die hele mmm is ook erg stressvol en geeft uiteindelijk natuurlijk ook nog steeds niet de garantie... Wat zegt je mannetje er van? Heel veel sterkte meis met het nadenken en overwegen van de verschillende onderzoeken........ Dikke knuffel........ Liena
@jent: spannend, ik zal voor je duimen, hoe ziet jou kaartje er nu uit, en op hoeveel dagen zit je nu?
L83, mocht je idd maar een LF hebben van 8 dagen dan zou ik contact opnemen met de HA. Dit was mij eerder ook geadviseerd, omdat ik op 8 LF begon met bruine afscheiding en dacht dat ik ongi zou worden. Ik had toen ook een afspraak gemaakt met de HA, maar bleek achteraf wel zwanger. Dus mocht je ongi toch komen dan zou ik in ieder geval ff informeren ........ @ Jent jou kaartje is ook wel weer spannend. Ik ga ook voor je duimen....
@jent, sorry heb je kaartje al gevonden, ik heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij kan het nog alle kanten op, ik duim in ieder gaval heel hard voor een positief resultaat. @Liena, mocht ik deze ronde niet zwanger zijn dan moet ik zowiezo terug naar huisarts met mijn tempkaartje, er was twijfel of ik wel een eisprong had, tot nu toe lijkt het er op van wel, maar dan komt hij alleen heel erg laat Maar kunnen ze er wel iets aan doen dan, als je LF zo kort is?
Ja volgens mij kunnen ze dan iets met pilletjes of zo doen, maar heb me er verder niet echt in verdiept dus precies weet ik het niet. Maar jij hebt idd een behoorlijk lange cyclus zo onder je banner te zien. Heb je dit altijd al gehad? Gaan ze dan bij de ha onderzoeken of je wel een eisprong hebt?
ik ben in oktober (als ik het goed heb) voor het laatst bij gynacoloog gweest, ivm mogelijk endometriose en verklevingen. Ben in november met de pil gestopt en zou als ik na een jaar proberen nog niet zwanger ben terug komen naar gynacoloog, voor mogelijk kijkoperatie. Nou was ik voor de pil ook altijd al onregelmatig ongesteld, maar toen niet aan gedacht om dat ook tegen de gynacoloog te zeggen. Toen cyclus zo lang duurde ben ik dus bij huisarts geweest en die stelde voor om volgende cyclus te gaan tempen. Aan de hand van dat kaartje kijkt hij dan weer of ik eerder terug moet naar Gynacoloog Mijn moeder was ook zo onregelmatig, soms zelfs een half jaar niet ongesteld, dus bij mij valt het nog mee hihi. Zij heeft met behulp van medicijnen toch 2 kinderen gekregen, dus ik blijf heel positief, bovendien kunnen ze tegenwoordig veel meer, en we zijn ook nog niet zo lang bezig. Duurt soms alleen wel erg lang dat wachten, helemaal omdat je elke maand maar 1 kans hebt, en als die maand (cyclus) dan 2 maanden duurt hihi
Ja dan kan ik me voorstellen dat je er soms een beetje moedeloos van wordt. Helemaal als je kinderwens zo sterk is en er geen duidelijkheid is over je eisprong is het wel lastig om raak te schieten . Maar idd wel fijn dat je huisarts je niet laat aanmodderen en je evt al eerder weer doorstuurt. Want anders kan het nog best een poosje duren. En positief blijven is idd een heel goed ding. Al kan ik van sommige meiden wel begrijpen dat dat niet altijd meevalt en helemaal niet als je steeds neg. berichten krijgt. In ieder geval heel veel suc6 en ik hoop voor je dat het deze maand gewoon raak is en je niet voor al die onderzoeken hoeft te gaan. Ik ga voor je duimen.............. Dikke knuf Liena
ben er gelukkig nog niet al te moedeloos van, maar het duurt soms wel erg lang zo'n cyclus, positief gezien ook wel weer fijn om niet zo vaak ongesteld te zijn hihi. Tja en raak schieten is lastig he, altijd om de dag lukt bij ons gewoon niet zo, daarbij is manlief nu een aantal weken van huis en werken mijn onregelmatige diensten ook niet altijd mee, dan wil ik soms alleen maar slapen hihi, tja en daar krijg je niks van Ik heb idd een erg fijne huisarts, heel begripvol etc, doet ook niet zo moeilijk met doorsturen enzo. Ga gewoon heel hard duimen dat zaadjes goed hun best hebben gedaan, en dat temp morgen weer omhoog gaat [-o< PS heb je alles al klaar voor het aanstaande huwelijk, geef je een groot feest of ben je met een klein gezeldschap?
Hoi allemaal, even een tijdje niks geschreven. Wel soms even bijgelezen. havefun: jeetje, jij blijft eigenlijk maar tegenslagen krijgen. Hopelijk gaan ze binnenkort nou eindelijk eens de oorzaak, of eigenlijk belangrijker, de oplossing vinden. Sterkte. jent: een spannende tijd volgens mij, hopelijk is het toch raak en hoef je niet naar de gyn. Als dat wel nodig zou zijn, succes. Het komt vast allemaal goed. Zeker omdat je al een keer zwanger bent geweest, weet je toch dat je lichaam het wel kan. Alleen dan de volgende keer een beetje beter. Desiree1986: ik hoop voor je dat het toch een innestelingsdip is en heeft je man dus heel lang levend zaad, haha l83: ook een innestelingsdip voor jou hoop ik! Want zo'n lange cyclus lijkt mij ook niks. Nu even wat over mezelf. Afgelopen maandag voor het eerst naar de gyn geweest. Een hele aardige en vlotte vrouw. Eerst wat vragen over gezondheid e.d. en daarna over m'n cyclus. Wat was de eerste dag van deze cyclus? Nou, 7 dagen geleden. Dat kwam even mooi uit, kon ze gelijk beginnen met de onderzoeken. Ik heb dus gelijk een inwendigonderzoek gehad. Waarbij ze de baarmoeder voelt en de eierstokken. Ze voelden geen cystes. Daar was ik al heel blij mee! Daarna heb ik ook gelijk een inwendige echo gehad en er waren al drie eiblaasjes te zien. Twee aan de ene kant en aan de andere kant ook eentje. De grootste was al 12 mm en hieruit concludeerde dat deze cyclus weer wat korter dan 33 dagen zou worden. Daarom moet ik aankomende vrijdag weer terug voor een volgende echo en kunnen ze zien of het eiblaasje goed gegroeid is. Daarna weer een keer terug en hopen dat ik een eisprong heb gehad en dan wordt er ook bloed onderzocht. Ik ben benieuwd. Ook mijn man moet natuurlijk zijn zaad laten onderzoeken. Maar daar wachten we even mee om een afspraak te maken. Want je mag 3 tot 5 dagen geen ejaculatie hebben gehad. En dat zou niet handig zijn tijdens mijn vruchtbare dagen. Dus een afspraak eind volgende week maken ofzo. Het is nu wel echt begonnen en het is best spannend allemaal. Fijn om hier even wat dingen van je af te schrijven. Het is ook wel fijn om er nu met wat meer mensen over te kunnen praten. Eerst is het iets wat je met z'n tweeen doormaakt. Maar nu heb ik gelukkig ook steun van familie en vrienden. Niet dat iedereen het nu weet dat het niet wil lukken zeg maar, maar mensen die dichtbij je staan wel. En dat is fijn.
@Havefun: wat een informatie hebben ze over je heen gestort! Vreselijk, nu dit weer. Een vriendin van mij heeft een te traag werkende schildklier, dit wordt nu opgelost met medicijnen. Ze heeft al 3 kinderen, maar na de BV van de laatste kwam de menstruatie nooit meer op gang. En haar gewicht was ook toegenomen en ze had last van vermoeidheid. Dus als jij dit ook zou hebben, dan is dat volgens mij heel goed te behandelen. Maar eerst de onderzoeken afwachten. Sterkte daarmee! @Zeehondje: ook succes met de onderzoeken.
Havefun jij en je mannetje veel sterkte en succes met alle beslissingen, het is ook een hoop informatie zeg.
hihi dat denk ik ook, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe het bij jou was deze maand ( moet ik eerst je kaartje terug zoeken)
Havefun, heb speciaal voor jou even ingelogd om je gesprek even te lezen die je hebt gehad. Meid wta een hoop weer. Ik wil je toch even vanuit hier een hart onder de riem steken en je heel veel sterkte wensen. Liefs Mieke
Nou ja al die innestelingsdipjes ook he Ik had op de dag van mn eisprong geklust en de dag ervoor, dan was het in ieder geval niet oud
Aan alle lieve mensen hier. Allemaal bedankt voor jullie berichtjes en digisteun. Vanavond na het eten kwam de hele spanning eruit.Had me al dagen op zitten vreten over wat er vandaag zou komen. Vanmiddag de hele middag hier in huis wat gerommeld, op de bank gelegen en ik wist me mezelf eigenlijk geen raad. Eten gekookt, wat voor geen meter was gelukt en dus ook niet lekker was. Daarna met mannetje nog eens het hele gesprek van vanmorgen besproken en toen kwamen de tranen, het gevoel van onmacht de teleurstelling en weer het gevoel van onzekerheid, want voordat alles bekend is zijn we weer zeker een maandje of 2-3 verder. Voel me nu wel wat beter, opgeluchter, heb mijn twijfels uitgeproken en heb er de hele middag over na kunnen denken. Heb een fijn gesprek gehad met manlief, die gelukkig begrijpt, of althans probeert te begrijpen hoe ik me voel. Ik besef me heel goed dat ik me gelukkig mag prijzen met zo`n man, die het niet altijd begrijpt, dat zijn vrouw de ene dag "normaal"is en de dag erop een emotioneel wrak, maar dat hij het wel wil begrijpen. Ga zo lekker pitten en hoop dat morgen weer nieuwe hoop gaat brengen. Nogmaals, allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet een mens goed,