Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nee heb niet getempt deze cyclus maar wel mijn bmm in de gaten gehouden.

Ik heb de pil ook niet netjes geslikt.
    Ik wist niet dat je weer aan de pil moest beginnen op cd 1, ik ben pas begonnen op cd 6 geloof ik.
    En in week één, ben ik 2 keer de pil vergeten.
    Ik had nu ook voor het eerst vruchtbaar slijm en een echte zachte bmm. Rond mij eisprong heb ik even een wat betere stoelgang, en dat had ik nu weer. Dus veel dingen wijzen er op dat ik een eisprong heb gehad.

Ook heb ik wel even af en toe in de avond getempt.. ( deed k ook toen ik niet aan de pil was )
    En mijn temp is precies het zelfde als voor mijn ei in de avond en na mijn ei.
    Voor mijn ei is het nooit hoger dan 37,1 overdag/in de avond. Maakt ook niets uit wat ik doe, al ren ik de hele dag ofzo.
    En na eisprong is het 37,2 + overdag. Vanochtend wel getempt en dat was 37,1 een echte temp voor na de eisprong.

Sorry hoor erg lang verhaal, maar wil even goed zetten waarom ik denk dat ik een eisprong heb gehad.

2. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    he meiden even een vraagje. ik zit vandaag op dag 9 en heb nog steeds wat last van spotting. Maar bij die spotting zit nu ook heel veel slijm net zoals dat vruchtbaar slijm, wat moet ik nu toch maar klussen voor de zekerheid of hoort het nog bij de ongi ik weet het niet. Normaal vind mijn man het namelijk niet prettig om te vrijen als ik nog wat ongi/spotting heb Maar wat zouden jullie doen graag advies.

xxx Joyce

3. Niet meer actief

Zeggen dat je geen spotting hebt en klussen haha :p

Nee, ik heb geen idee wat je moet doen. Volgens mij is het voor jou toch ook wat te vroeg voor een eisprong of niet?

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk ook dat je het niet moet zeggen, want ik denk dat hij het niet echt zal merken of wel?

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihihi Joyce, dat zou die van mij ook hebben hoor!

Maar hoe zit het dan met je temp?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Ikdus: aha, ik snap het!

7. Niet meer actief

Ja, dat is begrijpelijk.
    Vriendlief en ik hebben dat ook eens gehad.
    En ik voelde mijzelf echt rot toen, hem maakte het niets uit.
    Maar als je een handoekje er onder doet word de laken niet zo roze ;)

En soms hoeft spotting niet voor te komen tijdens de sex.
    Wij hebben het ook soms tijdens de spotting gedaan in de hoop dat mijn ongi dan later door zou breken. Maar ik had tijdens en na helemaal geen spotting meer..

Het kan zijn dat je nu wel al vruchtbaar bent en dat je ei op dag 12 springt. Even afwachten dus, en toch proberen om te klussen met je vent.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn kaartjes zijn ook niet elke cyclus zo duidelijk als nu, hoor! Kijk maar eens naar mijn kaartjes via de link in mijn onderschrift. Met name cyclus 6 (waarin ik zwanger werd!) en cyclus 9 waren onduidelijk.

9. Clarissa81

Clarissa81 Actief lid

3 apr 2008
    252
    0
    0
    Limburg
    Vandaag lekker gerelaxed in de speeltuin, heerlijk, boekje erbij, dochter een adv dagje. En boh hey ik heb me wat afgesnoept. :oops:

Aquilegia, thanx had ff een oppepertje nodig, zie dat veel mensen echt een duidelijke tempstijging hebben. Ik niet bij mij gaat het in fases omhoog. Dit is de eerste keer dat ie op een totaal onverwachte plaats super laag gaat. Zo laag is ie nog nooit geweest ook niet voor mn ei. probeer nu gewoon op mn lijf te vertrouwen, heb namelijk duidelijke voortekenen voor mn ei. Ben benieuwd wat mn temp morgen gaat doen. Heb je site bekeken, moest ff een traantje wegpinken. ( okey dan een heleboel :rolleyes: )

Mn broertje had ook een vrij onbekende chromosonenafwijken. Vroeger heette dit het Shprintzen Syndrom, tegenwoordig bekend onder VCFS / deletie 22q11, hij is nu ons engeltje. ( als je t vervelend vind dat ik erover schrijf hoor ik t graag, kan me voorstellen dat je hier misschien geen behoefte aanhebt )

Clarissa81

10. Clarissa81

Clarissa81 Actief lid

3 apr 2008
    252
    0
    0
    Limburg
    Mannen moeten niet zo zeuren Dusse handdoekje eronder enne gaan voor die banaan. 8) ( dat zegt ie van mij althans, maar vond het in het begin ook ongemakkelijk, met praten kom je vaak al een heel eind )

Als ik elke keer niet kon vrijen als ik spotting had werd het een mager liefdesleventje. --> 3 dagen voor ongi spotting 3 dagen na ongi spotting, ovulatie spotting en vaak ook nog tussen ovulatie en ongi ook niet een dag of drie en als ik pech heb tijdens het vrijen een gesprongen vaatje.

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hoi ikdus, leuk dat je er weer bent, en even aan de pil geweest las ik.zou wat zijn als je nu door de pil heen zwanger zou zijn geraakt. ben je al helemaal gewend in spanje?

ik heb vanmorgen naar het zh gebeld en het uitgelegd aan de assistente. ze heeft nadat ze het gevraagd heeft aan de gyn teruggebeld, en zolang er geen helder bloed bij zit, telt het niet als ongi, en mag ik niet met menopur beginnen. Als het maandag nog steeds alleen bruin is moet ik weer bellen. Dus ik schiet er niks mee op eigenlijk. ik heb heel de dag nog bruinverlies gehad, op een gegeven moment dacht ik, hè hè, nu komt het, ik had een hele klodder op mijn papiertje, sorry hoor, maar het was alleen maar bruin slijm. het is meer dan afscheiding en net wat minder dan ongi, dus ik weet echt niet meer wat ik moet denken. Ik wacht weer temp af van mrogen en overmorgen, en dan test ik mss nog zondag. wat denken jullie?

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    dames nog bedankt voor het kijken naar mijn lijst ik weet het ook niet meer...ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn ei nog niet geweest is dus gaan we verder met klussen....en eind van deze maand zal ik zien welke dag mijn ei is geweest....thanx nog,...

13. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen

O o het zal toch weer niet :confused:
    Wie wil me temp weer omhoog blazen

Verder krampen in me buik maar dan ook weer niet
    Heel vaag allemaal

liefs tijgertje23

14. Niet meer actief

Heey wies, Ja ben even een maandje aan de pil geweest, maar heb geen pil strip meer. Dus even kijken hoe het daar in Spanje gaat. Want ben daar ( nog )niet verzekerd. Ik ben nu in NL als het goed is ben ik hier ook niet meer verzekerd maar even kijken of ik wel nog de pil kan krijgen hier voor een half jaar ofzo.
    Ik heb terwijl ik de pil slik wel een eisprong gehad (afgelopen dinsdag/woensdag) Dus even afwachten of ik mijn doorbraak bloeding krijg, ben al voor de zekerheid gestopt met de pil ( 4 dagen te vroeg )
    Ik heb verder geen idee wat ik moet denken, vind het een beetje vaag allemaal bij jou.
    Ik hoop echt dat je gauw positieve duidelijk heid hebt, een dikke knuffel voor jou!

Tijgertje, oowneee het zag er zo mooi uit. Hopelijk late innestelings dip pfff pfff pfff blaas blaas blaas.

15. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @wies, oh, wat moet dit slopend zijn, zeg.
    ben je eindelijk overtijd, weet je nog niets! En dan maar weer afwachten.
    Heb je nog een test gedaan of ga je nog een test doen? Ben wel heel erg benieuwd hoor.

Ik had vorige cyclus die provera. Normaal wordt ik altijd erg ongesteld, maar met die provera was een inlegkruisje eigenlijk te veel,maar ja, voor het gevoel moet je toch was in doen. Nu heb ik weer die provera, en moet straks op dag 3 van de nieuwe cyclus beginnen met clomid. Gevraagd of ik die paar druppels bloedverlies ( volgens mij heb ik niet echt duidelijk helderrood bloed gezien) ook als een ongesteldheid moet zien, of als spotting. De fert.arts zegt dat als ik na deze kuur provera weer hetzelfde heb als vorige keer dat ik dat gewoon als ongesteldheid moet zien. nu heb ik voor mijn gevoel wel zoiets, als het weer die spotting zou worden ipv een 'normale"ongesteldheid voor mij, dan ga ik een dag voor de clomid wel een test doen, om zeker te weten dat ik niet iets ga slikken terwijl ik zwanger zou zijn. Niet dat ik geloof dat ik dan wel ineens zwanger zou zijn, maar wil het dan wel zeker weten voordat ik een hoop rotzooi ga slikken.

Temp. hier weer een klein beetje gestegen.[​IMG]

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    iets gezakt,ik ga er maar vanuit dat het toch mijn ongi is, en dan tel ik gisteren als dag 1. anders weet ik niet wanneer ik moet starten met de menopur. dit is niet echt een zwangere temperatuur,
    hij zal wel verder zakken morgen. Ik doe morgen voor de zekerheid nog een test, is ie negatief, begin ik morgen met spuiten.

fijne dag allemaal!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tijgertje, dat is idd een daling zeg, pfffffpfffffpfffff hoop dat het helpt.

Wies, wat naar zeg zulke onzekerheid.
    Zou er maar vanuit gaan dat het een ongi is, ook omdat je nu langzaam zakt.
    Maar ja dan nog... echt zegt ook weer niet altijd iets. Morgen maar afwachten wat je temp doet voordat je een testje doet.

Havefun, bij jou ook een beetje het spoor bijster...
    Ik hoop echt dat de clomid voor jullie z'n werk gaat doen.

Ikdus, mijn oom en tante wonen in Frankrijk, maar die zijn gewoon in NL verzekerd, dat kun jij toch ook doen?
    Of werkt dat voor Frankrijk en Spanje weer anders?

Pffff ik werd vanmorgen gewoon zo vroeg wakker, zullen de zenuwen wel zijn nu mijn cyclus weer op zijn eindje loopt.
    Droomde ook voordat ik wakker werd dat mijn thermometer het begeven had, en ik dus niet mer kon tempen tot aan NOD, zucht, waar je je al niet druk om maakt.

Maar goed, ik wil nog geen zwangerschapstest doen, maar kon me niet bedwingen en heb dus een ovulatietest gedaan.
    Nu is deze eigenlijk best wel positief en zit ik hier met bibberende vingers te typen.
    Nu weet ik dat een positieve ovulatietest ook kan betekenen dat je zwanger bent.
    Maar als dat nu zo is, dan ga ik echt nog even proberen te wachten met een echte zwangerschapstest hoor, want vind het nu toch wel eng worden.

Dus heb ik er maar even een fotootje van gemaakt.

Links is dus de controle streep en rechts de test streep, wat vinden jullie?

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland

19. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Mieke, Mieke toch, foei, nou heb je jezelf nog onzekerder gemaakt dan je al was.! :)
    Tja, nu weet je eigenlijk nog helemaal niets, alleen nog meer twijfels.
    Een positieve ovulatietest wil nog steeds niet zeggen dat je zwanger bent.
    Ik zou gewoon eens een testje gaan halen bij de drogisterij en morgenvroeg eens een 'echte'test gaan doen, anders blijf je maar aan het twijfelen.
    Ik hoop voor je dat die net zo duidelijk is als deze ovulatietest!

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) Havefun, heb testjes in huis hoor.
    Maar wilde ze niet meteen verspillen.
    Maar Molly en Freesia (ook van hier) die hebben beiden ook met ovulatietestjes positief getest.
    Ik wacht het maar even af, morgen of maandag.

Deel Deze Pagina