geeft zo'n ovutest altijd een 2e streepje trouwens, of ook wel eens blanco? en mammakitty, oh, dit geeft mij wel hoop. die van jou was dus ook iets lichter dan de controlestreep. ik dacht echt dat ie hartstikke donker moest zijn en van het schem af moest knallen
wies wies, foei, nou heb je jezelf nog onzekerder gemaakt als dat je al was! Hoe moeilijk het ook is, probeer te wachten tot 14 dagen na je IUI, en doe dan een zw.test, is altijd duidelijker als een ovutest. Trouwens, heb je na de IUI nog hormonen moeten gebruiken of tijdens ( net voor de IUI). Want pregnyl blijft ,afhankelijk van je dosis, wel eventjes in je lichaam aanwezig en kan een vals positief resultaat geven. pregnyl 10.000 eenheden blijft bijv. ruim 14 dagen in je lijf voor pregnyl geld dat het per dag met de helft minder in je lijf zit, dus als je pregnyl 1500 heb gespoten dan zit dit nog 7 dagen in je lijf.
Ik geloof dat dat per persoon verschilt. Ik heb meestal geen tweede streepje, alleen in de buurt van m'n ei, maar ik geloof dat er ook vrouwen zijn die altijd een tweede streepje hebben...
marb, oh,da's ook nog eens verschillend, wat raar zeg het vrouwenlichaam. havefun, ik heb 1500 moeten spuiten, dat is nu 14 dagen geleden. daarna heb ik geen hormonen of iets meer moeten nemen. dus dat is er wel uit toch? ja, en ik weet het,ik wilde me nog bedwingen, maar ik schrok al zo van die temp, voordat ik er bij nadacht had ik de test al gedaan. Ik ben ook zo'n stuk ongeduld wat dt betreft.
Wies, geeft niets hoor , is ook logisch dat je "gestresst"zit te wachten op je testdag! Meid ,koop een zw.test of twee en doe morgen of overmorgen een test, of probeer liever nog te wachten tot je NOD, dan is het zeker goed. Veel succes met wachten, enne, ik duim voor je!
ja, ik heb nog 1 zwtest liggen, die bewaar ik tot woensdag. ik hoor verschillende verhalen over de ovutest gebruiken dus ik focus me er maar neit teveel meer op.
Hey dames, ik ben vh w-end druk geweest, maar heb net ff bijgelezen! @mamakitty: Gefeliciteerd!! Geniet ervan @wies: ik heb geen ervaring met posi-ovutesten wanneer ik zwanger mocht zijn ( ik heb dit vorige x alleen met zw.test getest ) maar je leest idd veel verschillende verhalen.. Wel spannend zeg! Als je mijn album checkt zie je dat ik ook iedere x wel heel vaag streepje heb. Maar tijdens mijn piek is posi daarnaa weer vaag... *duim duim* Mijn temp blijft mooi hoog ik moet nog 2 a 3 dagen spannend!
mooie temperatuur kita, spannend hoor! wanneer wil je gaan testen? ik heb ze gezien in je album, maar die positeve die knallen er echt af,meer dan die van mij. maar de andere bij jou zijn wel weer een heel stuk vager dan die van mij, hij hangt er een beetje tussenin, lekker verwarrend.
he wiesje, Ik zie dat je een pos ovutest hebt, dat is goed nieuws. Ik hd op 12 dagen dpo ook een positieve ovutest en heb daarna een zw test gedaan en ja hoor was zwanger. Ik duim voor je meid, laat me zeker iets weten he. Volgens mij ben je zwanger Een ovutest wordt na eisprong terug veel lichter tot dat het verdwijnt, normaal had die streep weg moeten zijn als het niets was.
Zie mijn tempkaartje bij temparatuurkaartjes zwangeren, daar kun je zien wanneer mijn ovutest posi was na mijn eisprong. daarbij was mijn ovutest 2 dagen voor nod (dus 12 dpo) niet even donker, maar de teststreep was wat lichter dan de controlestreep......maar dus wel vet zwanger! Suc6!
@ wies: duimerdeduim ... @ kita: wow, dat is een prachtkaartje ... spannend vanochtend bij de gyn geweest. Goed gesprek en het resultaat is dat ik in de volgende cyclus de hele onderzoeken reeks ga krijgen. Op zich naar aanleiding van mijn tempkaartjes was er toch een eisprong te zien, maar omdat mijn LF vorige cyclus maar 9 dagen betrof, achtte hij het wel goed om de onderzoeken te doen en niet (waar ik eigenlijk een beetje bang voor was) nog 3 maanden te proberen en dan terug te komen. Dus als mijn cyclus is begonnen dat moet ik bellen voor een fm op CD11 en wordt er een samenlevingstest gedaan. Verplicht klussen op CD10 dus ... Een week na de eisprong bloed prikken. Van de uitslag van het sperma onderzoek kon hij ook niet echt kaas maken. Het zag er op het eerste gezicht redelijk normaal uit of in zijn woorden ..."niet al te beroerd", maar hij zal nog een potje in moeten gaan leveren. Natuurlijk hoop ik dat die volgende cyclus er niet gaat komen, maar om heel eerlijk te zijn vrees ik van wel. Sinds vanochtend begin ik weer de bekende ongi krampen te voelen, en in combi met de temperatuur duikeling van vanochtend is dat geen goed teken. Maar goed, stap 1 is er. Ik wil mezelf nog niet in de mmm verklaren, daarvoor is er vooralsnog niets aan de hand en wordt er alleen nog maar onderzocht ...
Strijkkraal, fijn dat ze iets gaan doen, hopelijk hoef je inderdaad niet verder de mmm in, maar lukt het alsnog spontaan! Ik had ook zo'n moeite met die samenlevingstest. dat verplicht klussen werkt niet echt bij ons. We moesten het een keer doen, hadden we net die avond ruzie gehad, was gelijk goedmaaksex,haha. Maar goed, het is voor het goede doel hè!
Hoi Suzy, eigenlijk wel goed nieuws uit het ziekenhuis. Ik wilde even zeggen dat als je een korte LF zou hebben, dat dit gemakkelijk te reguleren is met pregnyl te spuiten. meestal op dag 3,6 en 9 na de eisprong, en dan heb een mooie langere LF.maar, ik loop al veel te ver op de zaken vooruit, eerst maar eens de rest van de onderzoeken afwachten. In ieder geval is het niet verloren en kun je positief zijn!
Remmar, als je niet zwanger wilt worden maakt het niets uit, maar een eitje moet ook de kans krijgen om bevrucht en wel de baarmoeder te bereiken en zich daar lekker in te kunnen nestelen. Hier staan gemiddeld een dag of 8 voor, dus als je een hele korte LF hebt, dan krijgt het eitje eigenlijk bij voorbaat al geen kans. Volgens mij heb ik het zo simpel en goed uitgelegd? Heeft ook te maken met je hormonen, LH,FSH, progesteron en oestradiol, en bij een korte LF werken die hormonen "niet goed"zeg maar en wordt een zwangerschap een moeilijke wens. Ik zeg niet dat het niet kan, maar vaker niet als wel, dus een "normale"LF is wel heel erg gewenst bij een zwangerschapswens.
@ havefun: bedankt voor je antwoord! Hoor het hier wel eens voorbij komen en kon me er wel wat bij voorstellen, maar dan was het ook meer gokken dan het weten.... Je verhaal is duidelijk! Bij mij is ie, geloof ik, de afgelopen cyclussen rond de 10 dagen. Das dus wel oke..
Hey meiden Ik maak weer toch een smakkerd naar beneden Hoop dat de temp weer omhoog gaat Heb 30 dagen vip gekregen Is echt makkelijk liefs tijgertje23
Wies, je weet mijn test nog wel toch? Staat in mijn album. Ik heb vaak genoeg met een ovutest voor of op NOD getest waarbij ik echt nooit een 2e streepje heb gehad. En afgelopen keer was ie super positief en de zwangerschapstest daarna ook..... Wil je niet op stang jagen hoor meid, maar mijn duimpjes draaien weer voor je Suzy, fijn dat ze toch gelijk stappen gaan ondernemen hoor en niet over 3 maanden. Ik blijf mee lezen hoor.