Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Strijkkraal, ik heb precies hetzelfde, ik gisterenavond rond 11.00. dus ja, toch de 1e dag dan denk ik.
    Dus helaas, voor mij is het ook game-over...

2. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    He wat balen meiden bij jou Wies had ik dat echt niet verwacht. Dikke knuf succes in de volgende ronde.

xxx joyce

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Jent: sterkte met afwachten en ik hoop dat je goed nieuws krijgt.

@Suzy: volgens mij zijn de meningen verdeeld. Je hoort wel eens dat als menstruatie na 18.00 uur begint, de volgende dag dan CD1 is. Je hoort ook wel eens als het rond de tijd dat je naar bed gaat begint (22.00-23.00 uur) dan de volgende dag CD 1 is. Dat laatste doe ik zeker; als het later op de avond begint is de volgende dag CD1, dat heb ik ook van een guide van FF. Maar jouw situatie is een beetje een twijfelpunt.

@Wies: wat jammer....

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn temp is vanochtend omhoog gegaan; eitje geweest op cd 14 of 15; dat zal wel dubieus blijven, maar dat maakt niet uit.
    Mijn vriend begon gisteren weer avances te maken. Eigenlijk hadden we nog een keer kunnen klussen op de 2e monitor piek-dag, maar hij was pas om 22.00 uur thuis en we waren allebei best moe. Ik had er toch de puf niet voor. Hij vroeg nog wel nieuwsgierig of de monitor al "High" aangaf. Ik heb mijn antwoord maar vaag gehouden... ;) Dus volgens mij weet hij echt niet dat we het klussen rond de eisprong al succesvol achter de rug hebben. :) Ik laat hem nog maar even in de waan, want dan is de wachttijd ook niet zo lang voor hem. Het allermooiste zou natuurlijk zijn als ik hem, veel vroeger dan hij verwacht, zou kunnen verrassen met een positieve test en een cadeautje daarbij... bijv. een knuffeltje. Droom, droom... zucht.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wies, wat kl*t zeg....had goede hoop voor je!

Strijkkraal, jammer meid!

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik neem gister maar als CD 1. De spotting begon al rond 11.00 uur en na 16.00 uur begon het beetje bij beetje meer te worden en nadat ik thuis kwam rone 18.00 werd het alleen maar meer.

Ik ga zo eerst even het ziekenhuis bellen voor een afspraak ...

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend en heel herkenbaar allemaal! ik duim!

Wies en Suzy :cry:

Jent, balen die onzekerheid.

Aqui, duim ook voor jou, goed gedaan zo met je mannetje hihi.

(echo in album)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Leuk je te "zien" Mieke. Hoe was de echo? Kon je het hartje al zien kloppen of was dat nog te vroeg?

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Havefun: wow wat heb je een mooi kaartje meid!!! lang leve jouw huisarts!!!!

Aquilegia: heb je goed gedaan, je man een beetje ion de waan laten, ;)... hopelijk komt je droom nu dan eindelijk uit!!

Suus: balen van je ongi, en idd wat is je temp nog hoog!!!

Wies.. voor jou ook, geen zwangerschap voor je 30e... Hoeveel IUI's mogen jullie nog doen.

Jent: spannend voor jullie. pfff wat heb je lang moeten wachten in het ziekenhuis zeg. Duim voor je dat de waardes mooi gaan stijgen!!

Hoe zal het met Ikdus zijn in spanje... ben wel benieuwd.

Super echo, Mieke!!!

Hier ondertussen op dag 11 aangekomen... dus ben weer aan het tempen. kaartje is nog saai, dus plaats ik niet.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja 'we' voor al ik, mannetje had zijn bril niet mee, sukkel hihi, heb het hartje zien kloppen.
    Nou ja het is meer zoek en gij zult zien knipperen, hihihi.
    Maar de vk vond het nog wat pril voor een echo maar het is toch met een uitwendige gelukt.
    Trots hoor en nu voelt het pas als echt aan.
    Straks hebben we de intake bij de vk en dan hoor ik wel wanneer de termijn echo zal zijn.
    Dan kunnen ze ook beter bepalen hoe ver ik ben en welke datum ze zullen nemen wanneer ik echt uitgeteld ben.

x

11. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd Mieke.
    De rest thanks
    xxx Joyce

12. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @suzy, net als Aquilegia denk ik ook dat je alles wat er na 18.00 uur gebeurt voor de volgende dag moet tellen.
    Ik had dit met tellen van de dagen wanneer ik welke hormonen moest gebruiken, en als ik bijv. maandagavond om 19.00 ongesteld zou worden, dan telde dinsdag pas als CD1.
    Maar, als je net als jij s`morgens al meer als spotting hebt en in de loop van de dag wordt het erger dan kun je denk ik wel die dag aanhouden als CD1.

@Marloes, die man verdient een gouden medaille :) :)
    Deze ronde is idd heel erg mooi, en ik hoop dat het zo blijft gaan, natuurlijk niet eigenlijk, maar ja, een eisprong op zich is al heel wat, dus ik ga niet op de feiten vooruit lopen.

13. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik begon altijd dag 1 te tellen wanneer de eerste verschijnselen van spotting zich aandienden.

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    marloes, nog 1 iui na de zomerstop, en dan op naar ivf, bbbrrrr

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Spotting is nog geen menstruatie, Zico, tenzij het zich dezelfde dag nog doorzet!

16. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ja bij mij zette het ook altijd door, het begon met spotting en een uurtje of 2 later zette het door

17. Clarissa81

Clarissa81 Actief lid

3 apr 2008
    252
    0
    0
    Limburg
    Sorry nog nie bijgelezen,
    FF vraagje aan de dames die ook vroeg wakker werden. Welke temp vullen jullie in ?wor nu sinds 3 daagjes tussen half 5 en 5 wakker ( en moet dan ook plassen anders kom ik nie meer in slaap ). Moet ik dan gewoon ff tempen of pas op mn normale tijd tempen? Als ik ga plassen val ik wel weer in slaap.

Alvast bedankt

18. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @clarissa, ik word elke dag ( zelfs in het weekend) rond half 6/kwart voor 6 wakker, dus met andere tijden heb ik geen ervaring.
    Maar, ik heb dit wel ooit nagevraagd in het ziekenhuis aan de fert.arts ivm als je eens een avondje bent wezen stappen. De fert.arts zegt dat het tijdstip van wakker worden niet zo belangrijk is en niet zo stipt komt, maar dat het meer is dat je je 'normale"uren slaap hebt gehad. Dit was belangrijker als het tijdstip van wakker worden. Dus, ik denk dat als je je normale uren slaap gehad hebt die je altijd hebt, dat het niet zoveel uitmaakt als je eens wat vroeger wakker wordt. Je zou ook kunnen kijken als je om half 5 tempt en dan weer terugkruipt hoe je temp is na je slaapje. Als die dan het zelfde is dan weet je zeker dat het niets uitmaakt.

@wies, stomme vraag, maar weten jullie al of dat het IVF wordt of ISCI. Vrienden van ons hebben eerst ook IUI gehad, maar zijn zaad was zo slecht, dat ze sowieso niet in aanmerking kwamen voor IVF maar meteen doorgingen naar ISCI? Het is wel ingrijpend hoor, zo`n behandeling, pfff, van de week was die vriendin hier, want de 1e poging was mislukt. Heel ingrijpend, zoveel hormoongebruik, eitjes weghalen, terugplaatsing, wachtweken...... Erg spannend allemaal.

Hier ben ik heel blij met mijn kaartje tot nu toe!
    Ik vind het een mooi en stabiel kaartje en kan niets anders doen dan afwachten. Mss is het deze keer wel raak, deze maand hebben we ontspannen kunnen klussen, zonder de "moet'erachter en kwam allemaal spontaan, dus wie weet? Spannend, maar ik hoop nergens meer op. ;)

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Misschien ben ik heel blond hoor maar ik weet niet wat ISCI is, wat betekent het?

Hier weer eens mijn kaartje; ben een beetje depri omdat mijn temp lager is vandaag. Maar het lijkt mij no wat te vroeg voor het doorbreken van de :evil: :evil: . Misschien innestelingsdip [-o<

20. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    @pookie, even heel kort door de bocht. Bij ISCI worden er zoveel mogelijk eitjes gekweekt dmv hormonen. Net voor het springen worden deze eitjes allemaal weggehaald. Tegelijkertijd heeft de man zijn sperma ingeleverd en zijn hier alle goede zaadjes uitgehaald. Als die eitjes worden met één zaadje bevrucht op een schaaltje en gaan drie dagen onder de lamp. Na drie dagen wordt bekeken of er een goede bevruchting heeft plaatsgevonden. Hieruit worden de uitstekende of de goeie geselecteerd, de rest wordt weggegooid. Dan wordt er één of twee bevruchte eitjes in de baarmoeder teruggeplaatst. Dan moet je 14 dagen hormonen gebruiken en na 18 dagen weet je of dat de bevruchting goed is verlopen of dat het is mislukt.

Deel Deze Pagina