Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh, ja, ook al de hele dag ongi krampjes.. maar er gebeurt niets.. vind het vreemd. Heb het ook nooit. Zal morgen wel ongesteld worden denk ik.

2. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Dat zou jammer zijn, Desiree...

3. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @ Sylvia, Ik kon het niet geloven (vooral omdat het de 1e ronde met de persona is en morgen het laatste testje zou zijn) :D ben er blij mee!

@ Houmar, Had gedacht een cyclus van 31.. Maar ik denk als ik deze maand weer een dpo van 11 heb dat hij dan 34 is.

(bedankt voor jullie reactie trouwens :) )

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Wil iemand mij alstjeblieft helpen, ik heb een paar vragen....
    dit is mijn kaartje van deze maand (vorige maand staat in album)

er staan veel open rondjes vanwege de vakantie, laat naar bed soms helemaal niet geslapen, en daar ligt ook de vraag.

* dag 13 ovulatiekrampjes etc, dacht dat ei zou komen.
    Hele nacht niet geslapen, temp bij thuiskomen 36,6 na slapen 38,8
    * dag 14 moodswings, alle kenmerken van ovulatie
    * dag 15 weer niet kunnen slapen, temp om half 5 36,7 half 9 36,5 en ns alen (sliep pas som half 7) 37,0

Vreemde was dat op de zogenaamde dag van ovulatie mijn BM hoog zat maar er hard was .

Mijn vragen:
    1) kan die harde BM te maken hebben met het klussen, dat ie gevoelig is en hard word ofzo?
    2) is het logisch dat ik mijn ei heb gehad, maar gewoon veel minder last dan in ronde 1 en 2 van ovulatiepijn (normaal lig ik dubbel, nu enkel wat krampjes)
    3) is het logischer dat er nog geen ei is geweest en komt die dan nog? Of sla je soms gewoon over?
    4) mijn BM is nu van hoog en hard naar lager en zachter gegaan maar is vanmorgen halverwege en weer harder en gesloten, ik snap er niets meer van en word hier best onzeker van.
    Sorry als ik zo zeur in ronde 3 :oops:
    maar ik had zulke mooie cycli van 28 dagen en ei op dag 16 en dag 14 en nu ineens weet ik niet eens of dat ei swel geweest is en of ie uberhaupt nog komt want alle klachten zijn weg, het komt allemaal overeen met vorige maand hoe ik me voel, behalve dat mij epels nu veel gevoeliger zijn.

bedankt voor de hulp......
    \\maaike:

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    waarom ik me dus een beetje druk maak is dat als ik de laagste temperaturen invul, dit mijn kaartje is.....

en ik weet niet welke temps ik het beste aan kan houden, die het dichts in de buurt van de normale temptijd (dus zonder slaap) of die met wel geslapen (dat zegt FF) maar die liggen veel hoger....maar waarom is die van gisteren (was eersst blauw rondje, weet niet waarom hij open is geworden) en vandaag dan niet et zo hoog als vorige maand.......zucht.......

:(

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    zou het zin hebben ovulatietesten te gaan halen vandaag?
    En welke dan het beste, kruidvat zit hier in de buurt, ook wel een DA of apotheek.....

7. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Goedemorgen, hoe is het vandaag met jullie kaartjes?

Hier temp weer ietsie pietsie omhoog. Maar was ook eerder wakker vandaag, 6 uur vandaar open rondje.

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    effe spieken hoe het met de kaartjes is! Spannend!
    Ik heb vancohtend voor het eerst in anderhalf jaar tijd niet meer getempt. We hebben gisteren ons smurfje gezien en alles zag er goed uit. Het was nog te vroeg voor een hartje, dus over 2 weken moeten we terug komen.

Groetjes allemaal!

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    majkuh, je moet wel geslapen hebben voordat je je temp opneemt, dus lastig zeg. Ik zou geen kruidvat testen nemen, die geven soms vals positief aan hoorde ik, en ikzelf heb er vorige week ook 2 positieve mee gekregen, terwijl ik een week later pas mijn ovulatie had. Ik zou ze bestellen hier op de site. In jouw geval is het wel handig om ze te gebruiken.

Nou, hier mijn kaartje, krijg een een kruis van ff, en gewoon een dik kruis ook nog eens, dat had ik niet verwacht! gelukkig maar zeg...

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hai wies,
    is echt lastig zo idd, ben zo blij dat ik nu weer in mijn rtme zit, dus gewoon normaal kan tempen en godzijdank geeft het deze maand niet,want we gaan volgende maand pas ''voor het echie'' maar toch word ik er behoorlijk onzeker van :(

als er mensen ideeen of meningen hebben verder nog, heel graag!

maaike

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Jippie ik had vandaag mijn ei teken op de persona en een pos ovutest dus meteen ingevuld (ik heb voor t gemak ook maar ingevuld dat we vanavond klussen HAHA hij kan er niet onder uit vanavond...(geintjuh natuurlijk he))

12. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    Goeiemorguh all,

@ IMD, Nou dat wordt idd klussen, en neem aan dat het stiekum geen grapje is :D .

@ Wies, Yeah een kruis!

@ Majkuh, Tsja het is natuurlijk lastig als je zo onregelmatig getempt hebt. Je temp zegt dan niet zoveel... Je zou idd nog ovutesten kunnen doen om te kijken. Maar als je ei al wel is geweest dan heb je er niet meer zoveel aan! Ik denk dat je maar gewoon heeeeeeeel veel moet klussen en dan kun je de volgende ronde gewoon een nieuwe start maken met tempen. Of niet :D

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

... ik blijf erbij dat mijn ei op CD17 is gesprongen ... en dan zit ik op 7DPO

Ik heb besloten dat ik volgende maand eens niet ga lopen stressen met die temp en het eens niet ga doen. Ik wordt een beetje gestressed van het feit dat die temp momenteel zo gek doet, en het geeft me alleen maar een onzeker gevoel. Dus volgende cyclus maar gewoon zonder temperatuur of testen. Ik weet ongeveer hoe mijn cyclus nu loopt en dan geeft het ook niet zoveel stress meer tussen de lakens. Go with the flow dus.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    poohbear: fijn dat je echo goed was... berg je termometer maar goed op.

wies: jaaaa daar is je kruis dan eindelijk... goed zo eitje!!

IMD: succes ;)

suus: misschien wel verstandig om een ronde niet te tempen, niet te testen.. en gewoon weer samen lekker spontaan...

mijn kaartje

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    houmar:

dat ik dit ei mis vind ik niet zo erg ;)
    als ik maar een ei heb! daar maak ik me een beetje druk om......
    ik blijf gewoon braaf doortempen en we zien wel heb weinig keus ...

16. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik had vanmorgen weer een ei staan op de persona! :D
    Super! ben helemaal blij.
    Maar een vraagje, wanneer zou hij nou kunnen springen als ik gister en vandaag een ei heb staan?
    Vandaag of morgen? Wanneer het beste klussen (hoe laat enz) of maakt dat niet uit? (we klussen wel elke dag)

Hier mijn kaartje:

@IMD, super dat je ook een ei had staan! Lekker aan de klus! :D

@Majkuh, ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik heb dit ook 2 maanden gehad. Nu dan eindelijk een ei, wel laat maar het is er een.

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    tessa: goed zo, weer een ei-symbool. volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing wanneer je ei dan kan springen.
    ik dacht tussen 12 en 48 uur (maar kan ook 12-24 uur zijn)

18. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @marloes80, ja er staat binnen 1 tot 2 dagen.. Maar omdat het nu de 2e dat is dat het ei symbool er staat.. snap ik het niet helemaal :oops:
    (beetje dom hihi)

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Vandaag of morgen dan ;)

20. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Spannend.........! :D
    Dus klussen vanavond zou wel zin hebben denk ik :)

Deel Deze Pagina