Jent (Joyce), bedankt voor je reactie. Zwanger kan ik niet zijn want ik heb Primolut geslikt waarna ik ongesteld ben geworden, gisteren was mijn laatste ongie dag. Mijn huisarts is ook op vakantie heelaas, dus ik zal wel moeten wachten tot zondag en dan die vraag voorleggen. Ik ben benieuwd hoe hoog mijn temp morgen is.
@Ikdus: al meer dan 10 jr geleden gestopt met de pil, dus daar kan het niets mee te maken hebben. Ik heb wel vruchtbaar slijm gehad rond de 20e dacht ik. Het zou ook aan slaapproblemen kunnen liggen toch? De duur van mijn slaap wisselt heel erg. Ik temp op hetzelfde tijdstip elke dag, maar de ene keer heb ik 4 uur slaap gehad en de andere keer 9 uur... Toch maar aan de ovu-test!
Tijgertje, jeetje meid dat is zeker heftig en dan nog die rot ongi erbij Dikke knuffel voor je meid ! Roosje, echt die vraag voorleggen hoor want vind je temp wel hoog eigenlijk.. Hoe temp je eigenlijk? Misschien heb je een nieuwe thermometer nodig
Hmm oke, en niets anders gebruikt waar je net pas mee bent gestopt ofzo? Weg vaag ! En ik slaap ook erg wisselend, maar dat had nooit heel veel invloed op mijn temp. Deze maand nogmaals tempen en ovutesten gebruiken, is het weer zo een kaartje gewoon na de dokter gaan !
Wow, ik denk dat ik het weet! Ik meet met een oorthermometer en heb net een topic gelezen over hoe onnauwkeurig die zijn! Had naïef gedacht dat zo'n prijzig apparaat beter zou zijn dan een goedkope. Dus morgen met de gewone verder tempen (vaginaal kan daar toch ook mee?) en hopelijk spot ik dan een ei!
ja vaginaal kan dat ook ! Hahaha ja oor temps zijn niet goed hoor.. Zo had ik met de gewone temp in me reet een temp van 37,1 en met de oor temp 35,5
Cd 1: 37.8 Cd 2: 37.8 Cd 3: 37.9 Cd 4: 37.8 Cd 5: 37.8 Cd 6: 37.6 Cd 7: 37.4 Correctie dames, doordat ik alleen maar achten heb gezien zag ik gisteren de 6 voor een 8 foutje hahah. Vandaag stond ie weer op 37.4 hoor dat zo dames? Dat ie steed lager gaat? Ikdus, ik meet gwn anaal met de normale thermometer iedere ochtend voordat ik mijn bed uitkom zoals het hoort.
ik slaap ook erg wisselend in het begin van mijn cyclus deed ik steeds op dezelfde tijd meten en aan het eind steeds als ik gewoon wakker werd (of dat nu 6-7 of 8 uur was) dat laatste was bij mij nauwkeuriger als het eerste je moet een beetje kijken wat bij jou past. Ja zo'n oording vertrouw ik echt 0,0 heb ik hier ook gehad (gehaald voor onze kleine) maar rectaal werkt nog altijd het beste (en het betrouwbaarst) en dat vragen ze ook als je met je kindje bij de dokter komt. Weet je wat ik nu zo gek vind he, FF zegt helemaal geen innestelingsdip te hebben gevonden maar op dag 5 zie je een MEGAdip, zie maar http://www.fertilityfriend.com/home/IMD dat is het dan toch geweest , ik las iets over dat FF pas vanaf dag 7 dat in de gaten houd als je dus een vroege innesteling hebt controleert hij dat niet (is toch raar?)
Goede morgen allen, He tijgertje, wat is dit balen! En sorry houmar, ik heb inderdaad de namen door elkaar gehaald. Dom dom dom. Dames, willen jullie vandaag eens naar mijn kaartje kijken? Ik heb een grafiek van vorige maand en deze maand. En wat gaat het goed! Voor de MK bijna nooit een mooie temp en eisprong en nu... Blijkbaar had mijn lichaam echt een stimulans nodig om het weer te gaan doen. Ook al is het weer een lange cyclus! Ben blij blij blij...
Ziet er goed uit Melisa ! Hier heeft me temp meter het half begeven, de cijfers zijn niet meer zo duidelijk zag volgens mij 37,3 staan maar weet het niet zeker. Dus het houd op
Hoi, Ik moet van de fert.arts mijn temp bij houden deze ronde om te kijken of ik een eisprong heb. (wel altijd pos.ovu.test maar dat zegt blijkbaar niet zo veel). Nu heb ik deze keer een hele lange cyclus voor mijn doen maar volgens mij heb ik mijn ei gevonden, 2 dagen na 2x een pos.ovu.test. Willen jullie (als experts) even een blik werpen op mijn (eigengemaakte) kaart in album? Alvast bedankt! Liefs Dib
Ik zou zeggen...je hebt je ei gevonden hoor! Even een vraagje gelijk aan jou: Ik ben ook een paar keer bij de gyn geweest maar heb helemaal geen samenlevingstest gehad. Wat is dat precies? Heb alleen follikelmetingen gehad, bloedonderzoek, sperma-onderzoek een een hsg (baarmoederfoto). Dan kijken ze of je eileiders goed doorgankelijk zijn. Gelukkig was bij ons alles goed. De 19e moeten we nog voor een afrondend gesprek. Dan zou ik misschien kunnen vragen voor een samenlevingstest. Of is dat echt speciaal ergens voor? Alvast bedankt voor je antwoord en succes!
Hoi zeehondje, Wij hebben ook al een zaadtest, echo voor baarmoeder en eileiders, 2x bloedtest (chlamidia en hormonen), slijm weg laten halen en laten testen en dus de samenlevingstest gedaan. Samenlevingstest: De avond vóór de afspraak met de fert.arts gezellig klussen, dan kijken zij de volgende dag met behulp van een eendenbek en een spuitje of de zaadjes nog rondzwemmen . Dit was zó grappig om te zien! Ze zuigen gewoon wat slijm uit de vagina (spuit zonder naald) en leggen dat onder de microscoop. Ik mocht ook even kijken. Doet totaal geen pijn. Maar wanneer de s.l. test niet positief uitvalt wil dit nog niet zeggen dat het zaad niet goed rondzwemt hoor, heel veel ziekenhuizen doen dit niet meer omdat de zaadjes niet altijd te vinden zijn. Bij mij toevallig wel. Ik zou ook nog wel een follikelmeting willen laten doen (hoezo onzeker!). p.s. zou ik mijn kruis op de kaart goed hebben staan? Liefs Dib
lijkt me toch wel vreemd om daar met "oud" sperme te liggen en dat die dokter dan precies weet wat jullie hebben gedaan de dag ervoor (heel apart) maarja wat moet moet natuurlijk maar lijkt mij heel apart!
@dip: je kunt voor de zekerheid eens je temp bij fertilityfriend invullen? Dan kun je het vergelijken. Maar het ziet er zo goed uit. Groetjes.
hoi dames, tijgertje en wies: ontzettend balen dat het niet gelukt is. Tijger is de volgende ronde nu met IVF en bij jou Wies, nog 1 IUI? dib: je eitje is wel geweest hoor... Ik wil al je gegevens wel eens in mijn FF zetten hoor.. dan weet je of je je kruis goed gezet hebt. hier zijn we ook weer bijna in het klusseizoen aanbeland. temp is heel erg stabiel... hier is dus echt elk kaartje anders.
Hmmm Tijgertje, das erg balen zeg! Dikke knuff. Misschien kunnen we samen zwanger worden in september?
Ha ha ha, dat was ook wel erg apart ja, gewoon je verstand op nul zetten! Ze heeft ook wel 3x gevraagd of we wel "gemeenschap" hadden gehad de avond ervoor! Maar de beloning was wel leuk; ik zag ze als een kip zonder kop (zaadjes) rond zwemmen! Wat aardig van jullie dat je mijn temp wel even in een FF schema willen plaatsen. Is FF eigenlijk gratis? Anders wil ik ook wel lid worden. Liefs Dib
hi, fertilityfriend.com is gratis, alleen wel in het engels. Als je eenmaal ingelogd hebt dan lukt het wel. Ander vraag je hier maar. Heb vanmiddag te horen gekregen van m'n zus dat ze zwanger zijn van de tweede! Oeh, dat was wel even slikken en een heel dubbel gevoel. Heel blij voor hun, maar je wordt wel weer even met je neus op de feiten gedrukt. Bij ons is het al ronde 14! Zij hebben de eerste keer er 7 rondes over gedaan en nu was het ook nog eens in 1x raak. Gelukkig wisten zij wel dat wij al lang bezig zijn en vertelde ze het rustig en heel lief. Hoop nu wel dat wij deze ronde ook zwanger zijn! Misschien dat de pendel gelijk heeft?