Mieke; Jeetje meid balen, had het eerlijk gezegd niet verwacht ik denk die zegt op een gegeven moment; meiden ik ben zwanger. Maar kop op en ga voor februari! Mijn temp is nog redelijk hoog hoop dat ie zo blijft! Liefs shirley
Die Etos-pillen zijn met name om je cyclus te reguleren. Maar als je gewoon een redelijk regelmatige cyclus hebt en een eisprong, dan hoeft dat toch niet? Ik vind die vitex agnus castus (monnikspeper) die erin zit, nogal een vreemd ingrediënt.
Ik weet wat het is, maar die Vitex is een tricky ingrediënt. In bepaalde doses werkt het als "de pil" en in bepaalde doses bevordert het 't zwanger worden. Ik blijf er daarom dan liever vanaf, maar goed, dat is ieder voor zich. Als je een hele lange of onregelmatige cyclus hebt, dan kan het anders liggen.
ik begrijp je. ik gebruik hem wel nu bijna een maand en moet even kijkenw at het voor mij doet. tot nu toe voel me er goed bij. maar net wat je zegt, ieder voor zich
Hey meiden ook ik ben ongesteld geworden vanacht, ik ga nu met persona werken. Dus zal waarschijnlijk niet meer tempen. Ik kom hier natuurlijk wel zo vaak mogelijk lezen. Kijken of er nog zwangere bij komen natuurlijk. Ik ga dus heeeel hard voor jullie duimen!
Persona is een anticonceptie eigenlijk. Maar die geeft dus met een computertje aan wanneer je niet moet vrijen en wanneer je je eisprong hebt. Nou wij gaan dus wel vrijen op de dagen dat het niet mag haha.. En fleur ik zat er inderdaad aan te denken, om misschien deze maand nog te tempen. Alleen denk niet dat het nodig is. Ik heb tot 3 keer toe pijnlijke tepels gehad tijdens mijn eisprong. Dus ik denk en hoop dagt het deze maand ook zo is! Ik heb ook deze maand dus steken gehad aan de linker kant, dus misschien heb ik ook gevoeld dat hij op springen stond. Ik zet in iedergeval geen wekker meer, en ik kijk wel of ik temp of niet.
ik temp trouwens vaginaal, zit daar evrder nog verschil in iegenlijk? en wie doet het nog meer op deze mnaier?
Vaginaal ligt bij mij zo'n 0.3-0.5 lager. Ik temp vanaf 1-11-2007 en ga er gewoon mee door, lijf beter leren kennen. @Ikdus, wat jammer.
@Blondsteenbokje: Vaginaal is prima, zolang je gewoon de hele cyclus dezelfde methode aanhoudt! Je kunt gewoon zo doorgaan dus. @IkDus: Je kunt je Persona resultaten bij FF invoeren bij Monitor! Groene dagen = low Rode dagen = high Ei-symbool = peak Het is niet helemaal 't zelfde apparaat, maar je kunt het wel zo doen. Zo kun je dus een mooie combi maken tussen tempen en Persona, mocht je dat willen.
Ik heb net ook even op internet gekeken voor de Persona. Klinkt wel goed ook als voorbehoudsmiddel na de zwangerschap. Er zitten alleen wel een hoop maars aan vast.