Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik lees vaak dit topic (en leef met jullie allemaal mee!) en ik heb even een vraagje.
    Ik zie vaak dat jullie bij ff ook het deel over afscheiding invullen.
    Nu heb ik voor mijn gevoel weinig afscheiding maar ik probeer er nu wat meer op te letten.
    Nu vraag ik me af, dat als je regelmatig klust (wij om de dag), hoe je dan het verschil kunt zien tussen afscheiding en sperma wat er eventueel uit komt.

Groetjes Mosa

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    How can I tell the difference between fertile cervical fluid and semen?

If you find that you have more watery or eggwhite days than you would expect and that these often follow days or nights that you had intercourse, then you may be mistaking seminal and cervical fluid. They have similar properties because they share the same function: transporting and nourishing sperm. You will find, however, that fertile cervical fluid (eggwhite) is more clear and stretchy and shiny. It will stretch a couple of inches without breaking. Semen may be more whitish and is more likely to break when pulled.

If you are in doubt and it is near your fertile time, always record eggwhite cervical fluid, even if it may be obscured by seminal fluid. This way, you will not miss a potentially fertile time. Emitting semen immediately after intercourse by doing kegel exercises (which is sometimes recommended for people who are charting to avoid pregnancy so that cervical fluid is not obscured) is not recommended when you are trying to conceive. While most sperm reach their destination within your reproductive tract quite quickly after intercourse, you don't want to sacrifice your chances of conception to have a perfect chart.

3. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

@marloes: hahahaha, wat goed dat je dat nog weet joh! Geweldig! zozo je temp blijft dus nu hoog na het meten ondanks lichaamsbeweging 8) zozo dat zou wel eens goed kunnen uitpakken.....

@zeehondje: klopt... ik heb anderhalf jaar getempt en ben toen gestopt. Daar kon je na verloopt van tijd echt een analyse op los laten hahahaha.. Dames ... let maar eens op na een paar maanden (alhoewel ik natuurlijk hoop dat het niet zover komt bij jullie ;) )

@Wendy: je hebt het helemaal goed. Als je net begint, kun je ook niet met zekerheid zeggen, wanneer je eisprong is. Maar als je een aantal kaartjes verzamelt, dan merk je het op een gegeven moment. Kijk maar eens in mijn album (de kaartjes zijn dan wel oud, maar je ziet na verloop van tijd een patroon). Als je een cyclus van 27/28 dagen hebt, dan gaat men er normaal van uit, dat je op dag 14/15 je eisprong hebt. Als je dit niet zeker weet kan je vanaf dag 10 om de dag klussen tot ca. dag 20. Dan weet je zeker dat je in de vruchtbare fase genoeg hebt geklust (wij doen het echter wanneer we er zin in hebben, dus dat kan weer afwijken).
    Ik gebruik naast de temp methode ook ovu testen, die bevestigen alles dan weer.

@roosje: oh dan kan het natuurlijk zo zijn dat jouw normale lichaamstemp idd zo hoog ligt. Ben benieuwd hoor!

@myprecious: helemaal geen probleem.... vind het wel leuk om te analyseren (alhoewel ik er natuurlijk wel eens naast kan liggen)

4. [​IMG]

ben benieuwd wat mijn temp de komende dagen gaat doen..

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Spannend Desiree! Duim voor je :D

6. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    En wat denken jullie ervan meiden. Heb ik mijn ei gehad?

xxx Joyce

7. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Joyce...ik denk dat je je ei hebt gehad en dat FF je morgen
    je coverline geeft. :)

8. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Mijn kaartje ziet er wel mooi uit maar dat heb ik wel vaker
    gehad en toen zei het niks dus weet niet wat ik moet
    denken maar hoop natuurlijk wel op een wonder. :)

9. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Je moet nog zo lang wachten zie ik, maar het ziet er wel erg positief uit. Jammer dat je vaker zo'n mooie kaartjes hebt en dat je dan toch ongi wordt. Maar deze temp geeft goede hoop. Nessy lees ik het goed dat je al 19mk hebt gehad?

xxx joyce

10. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Ik heb 19 vlindertjes ja....zaten wel een paar keer tweelingen bij
    dus het komt neer op 15 miskramen(week5-14) en
    1 doodgeboren baby na 23/24 weken.
    Ik heb overigens wel 3 zwangerschappen gehad die
    goed zijn verlopen en we hebben daar 4 tieners uit(we hebben dus ook
    een tweeling)Onze oudste(19) is al zelfs de deur uit.We weten nu wel
    waarom ik de miskramen bleef krijgen.Dit weet ik trouwens pas sinds
    vorig jaar.Ik heb namelijk schildklierproblemen en een bloedstollings
    probleem.Neem nu medicatie en ook dagelijks 2 injecties om mijn bloed
    goed te houden en we hebben nu dus wel goede hoop.
    Neemt niet weg dat ik vorige maand toch weer een vroege miskraam had
    maar ik ben ook 41 en zie het nu als een foutje van de natuur en niet als
    een fout omdat mijn lichaam raar doet.We willen het nog 2 jaar geven en
    als het niet meer lukt dan houd het op.Maar we blijven toch voor nu
    hopen op een wonder.Moet eerlijk zijn dat als er uit de onderzoeken
    niks was gekomen dat we het allang hadden opgegeven. :(

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    jent: ik denk het ook... nu weer afwachten maar.

nessy: had je verhaal al op je website van FF gelezen. Pfff dat is niet niks! hopelijk gaat het toch nog lukken.

mijn kaartje weer...
    twijfel over welke temp ik in moet vullen.
    Ik meet altijd om 8 uur...

vandaag
    06.20: 36.2 daarna snel naar de wc geweest
    08.00: 36.6

wat zouden jullie doen? Heb nu voor de eerste temp gekozen en kreeg dus een open bollete

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    marloes, als je nog hebt geslapen na de 1e temp, zou ik de 2e aanhouden, maar dan wel met een open rondje.

13. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Hoi Marloes,

Je kan ook de tempcorrector op FF gebruiken.
    Ga naar de pagina waar je je info op je chart invult.
    Klik links op Data en dan temperature corrector en vul
    daar je normale temptijd in en daaronder de temp en tijd
    van vandaag dan berekend hij hoe het gemiddeld rond
    de gewone tijd had moeten zijn.Ik doe het altijd en vind
    dat goed werken. :)

14. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Boh wat een elende Nessy, wel fijn dat je nu wete wara het aan ligt, maar kan me voorstellen dat je de vierde dus al wel gehad had kunnen hebben en dat je nu zoiets hebt we weten waar het aan ligt en dat probleem is opgelost en we gaan ervoor. Groot gelijk heb je, hopelijk lukt het jullie nog.

Marloes moeilijk om te zeggen welke temp je moet pakken maar ik ga uit van de laatste of het gemiddelde van die 2.

Wies hoe is ie met jou?

xxx Joyce

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    joyce, het gaat wel ok, kom net terug uit het zh voor een echo, en we hebben een mooi eitje, dus woensdag hebben we de laatste iui. Hopelijk gaat dit hem worden, ik schijt hem nogal voor ivf,haha. maar goed, we hebben weer goede hoop, gaan nog lekker op vakantie in de wachtperiode, dus komt hélemaal goed! En met jou? ben je een beetje hersteld van de BBZ? Voel je je ok verder, lijkt me erg moeilijk het een plekje te geven. Het moet toch een keer goed komen hè, zowel voor jou als voor mij!

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    nee die raadt FF zelf af. en mijn vip is afgelopen... dus kan die niet meer gebruiken.

De dames van FF (van het forum) zeggen, neem je eerste temp en zet er de tijd bij en de omstandigheden... FF is slim genoeg om dan toch de juiste info eruit te halen....

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    nou wies, dan draaien de duimen voor jou extra hard.
    en voor joyce natuurlijk ook

eigenlijk voor iedereen, maar na zoveel rondes net als jullie mag je wel een keertje geluk hebben

18. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Wies zet hem op. Het gaat jullie de ze maand ook lukken. Ik hoop dat het deze maand nog raak is al zeg ik het zelf we hebben voortreffelijk geklust. Nu de temp omhoog hihi.
    En ja met mij gaat het moet ik zeggen wel goed, weet wel iig dat ik deze keer weer mijn ei aan de rechterkant heb gehad.Had echt last van die kant op de dag dat mijn ei sprong, is dus wel heel erg gevoelig, maar ja we zien het wel ik heb nu lekker vakantie en zijn flink met verbouwing nog bezig dus kom mijn tijd op het wachtbankje wel door denk ik.

Iedereen heel veel succes en idd wies ik vind wel dat we de volgende mogen zijn die gezond zwangerraken en na 9 maandjes een gezonde beeb mogen hebben.

xxx Joyce

19. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

heb ik net een heel verhaal geschreven (voor iedereen een postje) knalt mijn internet eruit... BALEN!

Afijn: bij deze duim ik dus gewoon voor iedereen deze ronde...
    Yent: volgens mij heb jij je ei gehad. Denk dat FF morgen de coverline zet
    marloes: ik houd me ook altijd aan de eerste temp ook al val ik weer in slaap. Ongeacht de temp die die aangeeft (is soms idd ook verwarrend).

diegene die deze week IUI hebben: SUCCES...

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goeden middag dames, hier ben ik weer. Ben een weekend weg geweest en dus niet getempt.

@sylvia: en wat zeggen de testen nu? Of heb je niet meer getest?

Dames die hun ongie weer hebben gekregen. Op naar de volgende ronde helaas!

Deel Deze Pagina