Miepie, ik zie steeds vaker dat de ovutest ook na de ovulatie nog positief zijn en net daarvoor nog niet. Dus dat kan ook hoor.
Hmm, ik had het nog niet eerder gehad (wel de dag na de + test overdag gelijk mijn ei, dus wel snel). Benieuwd wat mijn temp morgen doet dan... in elk geval hebben we goed geklust
Mieke: heb net even getemp om een soort beeld te krijgen en hij was gelijk met gisteren dus heb dat even ingevuld.
Vergeet je positieve test niet in te vullen dit heeft FF wel nodig! En je negatieve ook. Of heb je dat gedaan? Zie ze niet op je kaartje.
@SheDevil: Thanx, Ik hoop zo dat bij jou alles goed gaat, deze keer! @Marieke: jammer.... @Zico: wel (over een paar dagen?) stoppen met tempen, hoor, anders maak je jezelf helemaal gek! Het blijft heerlijk dat je weer zwanger bent! @Mieke: mmm, dat komt slecht uit. Maar op Valentijnsdag moet je toch juist de liefde bedrijven? 's ochtends doen? @Charlie: dat is fantastisch nieuws! Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat je ze iets kunnen geven, zodat je progesteron op een goed peil blijftt! Ik hoop toch zo dat je over een kleine 9 maanden een gezond kindje in je armen houdt! @Steenbokje: tempen heeft nu inderdaad geen zin meer. Als je één keer vergeet is dat geen ramp, maar het is wel lastig als je zo dicht bij de eisprong zit. Ik zou in eerste instantie geen temperaturen verzinnen. Dat kun je altijd nog doen, als je bijv. geen kruis krijgt van FF. Dan kun je inderdaad een gemiddelde invoeren tussen gisteren en morgen, zoals Mieke ook al aangeeft. Oh, ik net lees dat je nog getempt hebt. Ik zou wel even een aantekening maken dat je al op was toen je deze temp nam. Ik ben het zelf vanochtend trouwens ook vergeten. Ik was mijn bed al uit geweest om het raam dicht te doen, toen terug in bed en toen dacht ik: "tempen!" Ik heb het nog gedaan.... 36.47 C, lijkt redelijk normaal. Maar ik zit gelukkig nog maar in het begin van de cyclus. @Miepie: misschien was je LH-piek eergisteren al begonnen, kort na je vorige (negatieve) ovulatietest. Ik had vorige maand ook eerst een verhoging en toen nog 2 posi ovu-testen! Vanochtend mijn eerste blik op de Fertility Monitor (FM): "Low fertility, dag 4." Tot nu toe geen nieuws dus.... Zaterdag vraagt-ie als het goed is om zijn eerste teststaafje...
Saaie dagen hè, die eerste week :-? Denk idd dat het toch wel mijn eisprong al is geweest... zit nu nog naar een ovu-test die ik net gedaan heb te kijken, maar die gaat écht niet meer positief worden in die 10 minuten . Maar goed dat ik er gisteravond toch nog 1 tegenaan gegooid heb .
Aquilegia, kun je deze FM vergelijken met de monitor gegevens die je kunt invullen bij FF? Je hebt deze toch besteld vanuit Amerika, bijzonder hoor. Ben zeer benieuwd naar hoe deze werkt. Niet dat ik er zelf mee wil gaan werken, hahaha werken, dat klinkt wel heel erg professioneel om zwanger te worden. Ziet het er ongeveer zo uit als de persona? EN ja de ochtend kan natuurlijk heel goed, zal het begin volgende week even overleggen. Als ik daar nu al over ga beginnen raakt ie vast al in de stress, haha.
Bij OPK vul je bij de dagen een - in als deze negatief was en een + wanneer positief. Dus in je grafiek op de dag klikken waar je wat wilt invullen.
Hoi Mieke, Ja, de monitor komt uit de VS... cadeautje van mijn vriend, nog voor mijn verjaardag. Je kunt de gegevens in FF invullen bij Monitor (Low / High / Peak). Het is wel wat extravagant om zo'n ding te kopen, maar dat houdt de lol er een beetje in voor mij. Nieuw speeltje Het is een "omgekeerde Persona" dus hij lijkt er zeker op. De gebruiksaanwijzingen lijken ook behoorlijk op elkaar, voor zover ik dat kan beoordelen. Ik moet alleen elke maand 10 staafjes gebruiken in plaats van 8. En als je dan nog niet bij Peak bent, vraagt hij er nog 10 (hopelijk is mijn cyclus kort genoeg om dat niet te hoeven....) Ik ga er ook gewoon Persona-staafjes in stoppen. Hij wordt gemaakt door dezelfde fabrikant als Persona. Ik heb op internet op diverse sites gevonden dat de staafjes exact hetzelfde zijn, maar het apparaatje zelf is dat niet helemaal. De FM geeft met High en Peak aan dat de kans om zwanger te worden groot is. Terwijl de Persona natuurlijk rode dagen geeft, ook als er een kleine maar aanwezige kans is om zwanger te worden. Ik zou zeker niet te vroeg beginnen over een "ochtend-date". Dat werkt meestal niet bevorderlijk...
Hee meiden, Vanmorgen gebeld met de afdeling gynaecologie. Had bijna gelijk bonje met die assistente, ze beweerde dat je pas vanaf 8 weken wat kan zien op een echo Eerder doen ze het gewoon niet, punt uit. Kon op mijn kop gaan staan. Door de carnavalsvakantie kan ik pas op 13 februari terecht. Dan ben ik precies 8 weken. Jammergenoeg bij een gyn die ik niet ken, maar het is niet anders. Hele preek over dat vroeger een echo laten maken niks garandeert. En dat ik ervan uit moet gaan dat alles goed zal gaan. Lekker makkelijk l*llen Ik krijg ook nog een zooi infofolders opgestuurd over leefregels enzo. Alsof ik dat nodig heb, zucht. Maar wat ik eigenlijk wilde laten zien: Mijn gekke kaartje, 2 cyclussen dus samen getrokken. Heb van mijn zogenaamde ongi, spotting gemaakt zodat hij doorloopt. Iemand een mening hierover? http://www.geocities.com/starstof/namk.jpg
Ik ben ook al een oktober mama van m'n zoon 1995, ik ben nu 3 dagen voor z'n verjaardag uitgerekend Kan het niet laten. Heb nog 4 testen liggen Ik geloof het gewoon niet
Meiden, dit is mijn kaartje tot en met vandaag. Het bewijs dat je met rare temperaturen en zonder rood kruis toch zwanger kan zijn.
Mupkuh, stoer he! Wat een gedoe was het toch zo de eerste 2 weken hier met je kaartje idd. En dan gewoon zwanger! GEFELICITEERD!
Echt geweldig Mupkuh! (ik ben nu al 2 keer zwanger zonder rood kruis bedenk ik me net... alleen op research krijg ik er 1, en laat ik nou gisteren net 5 dagen VIP hebben gekregen :-D)
freesia je bent gewoon niet echt ongi geweest denk. Je bent hartstikke zwanger.......................
Freesia, ik vroeg me al af hoe jouw kaartje er nu uit zou zien. Gek, hoor, je temp daalt dus WEL met die spotting. Kennelijk daalt je progesteron-niveau, maar heeft het vruchtje zich weten te handhaven... Gek, hoor. En hoe ziet-ie er op reseach uit? Vreemd dat je geen echo mag met 6 weken ofzo. Kun je niet aan de VK vragen of zij het voor je aanvraagt? Of je gyn? Je hebt toch wel gezegd dat je laatste menstruatie wat onduidelijk was? Snappen ze nou niet dat je gerustgesteld wil worden? Beetje bot. Zodra ik zwanger ben, wil ik een vroege echo. Ik vind dat ik dat wel verdiend heb, na alle verliezen die we hebben geleden. Hoe sneller ik dan gerustgesteld word, hoe beter.... Al is het geen garantie.
freesia: en een andere gyn? ik zal dit trouwens wel melden als je er bent want dit slaat nergens op. jouw een beetje een schuld gevoel aanpraten door het feit dat je zekerheid wilt. mieke: gevonden hoor blond he...