Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

:oops: nou dan moet me lichaam naar jou luisteren hahah. En hopelijk heb jij gewoon wèl een eisprong gehad. Dan wil ik ook voor beide goed nieuws.

Ik had ook nooit van ontpillen gehoord.. Wou dat ik ervan gehoord had, dan was ik eerder met de pil gestopt want we hebben het 2 maanden gerekt om de vele verjaardagen die 9 maanden later kwamen. Had wel erg last van ontpillen met die bloedtroep elke dag! Gelukkig is dat weg zeg.

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ja gelukkig heb je dat niet meer zeg!
    lijkt me ook grrr, en inderdaad je lichaam moet naar mij luisteren en de mijne naar jou...dan hebben we allebei goed nieuws :D

ik ga denk ik even een nieuw msnadres aanmaken ( mijn anonieme :) ) voor de msners onder hier, lijkt me wel gezellig

3. MyPrecious

Haha :) ik snap eigenlijk niet waarom de meesten zo anoniem willen zijn. Inclusief ik ;). Maar zou het niet véél handiger zijn als wij gewoon erover konden praten dat we zwanger willen zijn. Het is net alsof er een taboe op heerst zeg. Durf het tegen niemand te zeggen, erg is dat.
    Maar toen ik de Etos zwanger worden pillen kocht stond ik wel te stralen bij de kassa toen het meisje me aan keek. Niemand mag het weten maar zij weet het wel haha.

4. MyPrecious

Ga even op de bank hangen, heb al 3 dagen last van me stuitje net alsof die gekneusd is :( . Dan krijg je met een hele harde stoel achter de pc + dit verslavende forum! :)

Fijne avond

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    hahaha ja stom he! het liefst wil ik er de hele dag over praten ofzo haha
    en zoiezo hier ben ik bang dat er iemand meeleest :)

maar als je wil kan je me toevoegen op msn...heb hem onder t kopje msn gezet :D ( en de rest natuurlijk ook :) )

ik ben koken..

liefs

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje, ik kom weer hier, zijn er weer een paar nieuwe pagina's bij gekomen, dus ik verwacht erg goed nieuws maar dat was het niet ;)
    Gezellig hoor, dat geklets van jullie!

@ Hanna, fijn dat je weekendje weg leuk was! Allemaal gezellige vrouwendingen gedaan lees ik!

@ Springmuis, ik betaal niet voor ff. Ik vind het wel verleidelijk, maar eigenlijk vind ik dat je het belangrijkste gratis ook wel kan doen. Anders ben ik bang dat ik mezelf alleen maar gek maak met het vergelijken met andere kaartjes met die van mij :)

@ MyPrecious, als ik erg kort slaap voor ik temp, is mijn temp veel lager dan normaal. Dus het zou kunnen dat dat ook bij jou het geval is.
    Ik ben benieuwd of je inderdaad morgen ongi word, maar dan heb je inderdaad wel een normale cyclus mét eisprong. Dat zal hoop geven voor de nieuwe cyclus lijkt me!
    Ik had trouwens 72% kans op zwangerschap ;)

7. MyPrecious

@ Springmuis. ja ik wil het liefst er ook de hele dag over praten. Dat is wel te merken aan onze berichtjes hier denk ik wahah. :p

@ Mosa, ookal zoveel procent kans! Nou als die calculator nou eens gelijk had! :D Ja als ik nu normaal ongie wordt dan heb ik idd meer hoop voor de volgende ronde.

Meiden matcare heeft nu ook een fertility thermometer die is nauwkeuriger alleen vind 'm nog wel prijzig (voor een thermometer :().. Wat vinden jullie?

Nieuw! Mat Care Fertility Thermometer (BTT)
    €15.99 €11.99
    Bespaar: 25% http://www.matcare.nl/

8. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Ha meiden,

Hier nog onveranderd. Zie dat er bij een ieder van alles aan de hand is, is wel heel boeiend om te lezen. Te zien dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

@Mosa: ja, ik wacht tot woensdag met testen. Dan ben ik weer samen met m'n man. Wil dit hoogtepunt (wat ik hoop dat het is) samen meemaken. Als het dan onverhoopt toch een dieptepunt mocht zijn (stel dat we negatief testen), dan zijn we ook lekker samen.

Ik ben 20 dagen geleden in het ziekenhuis geweest en op de echo was een ei van 22mm (eiblaasje eigenlijk...). Daarna weer 2 dagen later geweest en toen was het eiblaasje verdwenen. Per direct was ook mijn temperatuur gestegen (die was eigenlijk die dag ervoor al gestegen met 0.4 graad).

Totaal geen indicaties dat ik ongi zou worden...'t is wel spannend hoor.

Groeten!

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Watervlinder, ik denk dat het er heel goed voor je uitziet, maar toch weet je het pas zeker als je een positieve test in je handen hebt. Maar als 18 dagen geleden je eisprong in ieder geval geweest is (wat ook heel duidelijk aan je temp te zien was), dan kan het volgens mij eigenlijk niet anders dan dat je zwanger bent. Maar ik wil je geen valse hoop geven :)

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, My Precious, volgens mij maakt het niet uit wat voor thermometer je gebruikt. Het is wel beter om een thermometer te gebruiken met 2 cijfers achter de komma, maar die heb ik ook niet.

11. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    @Mosa: dank voor je hoopgevende woorden, lief :D

Zie dat het bij jou ook spannend is, wanneer ga jij testen? Ben je hoopvol gestemd?

Het is nu 19 dagen geleden dat m'n eisprong was (bevestigd door zowel echo als temperatuur). Hebben jullie hier vaker gehoord dat iemand toch menstrueerde 19dpo?

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Watervlinder, ik werd de vorige keer op 18 dpo ongi, maar volgens mij is dat al érg lang. Dus met 19 dagen zit het lijkt me wel goed. Maar misschien dat iemand anders het wel eens gehoord heeft?
    Omdat het de vorige keer zo lang duurde voor ik ongi werd, wil ik nu niet te vroeg testen. Dus waarschijnlijk ergens volgend weekend, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel over.
    Mijn temp is niet echt hoog, dus ik denk dat ik gewoon ongi word.
    Maar ja, ik wacht het wel weer af ;)

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    hahaha ja

14. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Hoi Mosa,

Zat jouw kaartjes net even te bekijken. Die van nu ziet er toch prima uit? Je temp hoeft toch niet echt hoog te zijn wil je zwanger zijn? De stijging is iig goed zichtbaar.

Vwb jouw vorige cyclus van 18 dpo menstruatie: was jouw ovulatie niet wellicht een paar dagen later? Je zag toen namelijk ook weer een lage temp en een stijging...ik weet het niet (ben ook geen expert 8) )

Maar vroeg het me af....

Wat me bij mijn temp erg opvalt: de stabiliteit. Er zit amper variatie in in de afgelopen 10! dagen. Hele tijd rond 37 of 37,1. Weet jij of dat ook wat zegt?

Sterkte meid met wachten...'t is apart spannend zoiets he?

15. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    @Springmuis: wanneer was jouw ovulatie dan? Op hoeveel dagen zit jij nu? Heb naar je temp kaartje gekeken, maar kon hem niet helemaal goed interpreteren?

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik zit nu op 35 dagen :D heb nog geen ovulatie gehad ;) ja of misschien een mysterieus onzichtbaar ei :D zou wel leuk zijn, maar aan mn temp te zien is er nog geen ei geweest :(

17. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Aha...vandaar ei = zoek? Humor :D

Zou graag meezoeken als ik je kon helpen :)

Gebruik je clomid oid?

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    haha dat is lief ;) maar helaas kan dat dan weer niet he Chipsie :( :p

Nee ik gebruik geen clomid oid, ik wacht eigenlijk een beetje op mijn ongi want dan gaan we naar de HA.

maar ben natuurlijk veel liever nu zwanger :)

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Watervlinder, het zou kunnen dat mijn eisprong de vorige keer een paar dagen later was, het was niet echt een duidelijk kaartje toen. Nu twijfelde ik ook wel weer hoor, dus ik ben blij dat jij een duidelijke stijging ziet.
    Ik hoop ook dat het nu een goed teken is, dat hij er anders uitziet. Mijn vorige twee leken in ieder geval erg op elkaar.
    We hebben deze keer wel meer geklust rond mijn eisprong dan de vorige keren, ik hoop dat het helpt.
    Maar ik heb verder eigenlijk helemaal geen kwaaltjes, dus ondanks dat ik weet dat dat ook niet hoeft, denk ik dat het niet raak is.

En stabiliteit kan juist een goed teken zijn. Pas was hier iemand, weet even niet meer wie, die had ook zo'n stabiel kaartje en zij bleek zwanger te zijn. Maar dat is het lastige met tempen, de één heeft een perfect kaartje en is niet zwanger en de ander met een minder mooi kaartje is wel zwanger.
    En het wachten is inderdaad spannend, alhoewel ik er minder mee bezig ben dan in het begin (dit is ronde 5).
    Maar ik kan me niet voorstellen om op een gegeven moment (ik hoop tenminste dat het gebeurt) een positieve test in handen te hebben!
    Misschien heb je het al verteld, maar hoelang ben jij al bezig?

20. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    @Springmuis: dat hoop ik ook voor je. Het moet iets geweldigs zijn :D

@Mosa: oh ja hoor, vind de stijging in jouw kaartje nu wel erg duidelijk. Ook het feit dat hij nu weer een beetje omhoog is gegaan. Maar je kunt er nu nog eigenlijk te weinig van zeggen. Nog een aantal dagen te gaan.

Wij staan eigenlijk al 1,5 jaar open voor een kindje, eigenlijk sinds we getrouwd zijn. Toen ben ik gestopt met de pil. Nog een keer of 4 ongesteld geworden en ineens: geen ongesteldheid meer. Wij al helemaal blij, maar 3 testen bleven negatief. Toch geen ongesteldheid meer, heel vreemd. Op een gegeven moment toch maar naar HA gegaan, die me heeft doorverwezen naar gyna. Deze constateerde dat de eitjes wat lagen te slapen en heeft Clomid voorgeschreven. Dat is nu 3 maanden geleden. Eerste kuur 50mg: geen enkel resultaat, geen eisprong. Tweede kuur 100mg: idem. Dacht dat ik gek werd. Maar derde kuur (dus nu): 150mg en ineens: een prachtig groot ei (dus 19 dagen geleden nu). Groeide prachtig stabiel door van 13mm naar 22mm en is vervolgens gesprongen. Elke dag met elkaar naar bed geweest :D ! :D We hebben vorige maand trouwens ook zaadonderzoek bij m'n man gedaan. Dat zag er meer dan goed uit volgens gyna, zeer veel en zeer beweeglijk.

Hoe is dat bij jouw vriend/man? En jij bent met ronde 5 bezig?

Deel Deze Pagina