Ik heb ook nog wel een beetje hoop hoor, maar gisteren was toch wel een teleurstelling. Hoe gaat het met jou?
Mja, kan me je teleurstelling goed voorstellen... Wanneer wil je weer gaan testen? Hier alles oke. Zwangerschap vordert gestaag. 9 weken is toch al behoorlijk wat, haha! Morgen intake bij de vk...
Ik denk niet dat mijn ei vandaag komt. Mijn BMM is helemaal laag en gesloten. Ik denk zelf het ei op dag 24, omdat ik gisteren niet heb getemp, en wellicht vandaag het beroemde dipje? We zullen niet anders kunnen doen dan afwachten... Maar het is ook mogelijk dat ik weer een cyclus over de 40 dagen heb, want dat had ik na de eerste miskraam ook.
@ Marb, de komende dagen moet ik werken en ik wil het wel doen als ik vrij ben, dus wordt einde van de week (als het dan nog nodig is natuurlijk ) Succes morgen bij de vk! @ Melisa, dag 24 zou inderdaad ook kunnen. ik hoop het voor je! Hopelijk heb je in ieder geval snel duidelijkheid!
@ Klussertje, lf is luteale fase, de tijd tussen je eisprong en je nod. Gemiddeld is deze 14 dagen, maar hij kan varieren tussen 10 en 18 dagen.
Hoi, Heb net weer een ovu-test gedaan. Die is eigenlijk net zo donker als gisteren geloof ik. Raar, misschien toch nog doortesten deze dagen. Het lijkt wel of eitje wil springen maar steeds niet springt. Ik had van dag 8 tot en met dag 12 ook al zulke duidelijke testen. Nou ja raar, temp. is ook ineens in een dip geraakt. Nog even geen duidelijkheid nu.
Oke dan kan ik op die vraag niet echt antwoord geven omdat ik dat gewoon nog niet echt wwet normaal volgens mij 16 dagen Maar ik ga sluiten me man en ik gaan ff lekker uit XXX Klussertje
Ik heb nog een vraagje over ff. Ik zie dat er bolletjes helemaal blauw zijn en er zijn zeg maar blauwe rondjes met wit erin. Kunnen jullie me volgen. De temp. bolletjes bedoel ik. Waarom is dat verschil?
@ Wendy, bij de één duurt de LH-piek (wat een ovutest meet) langer dan bij de ander, dus misschien is hij bij jou langer. En een dip zegt meestal ook wel wat. Je hebt best kans dat je temp morgen iets stijgt en daarna verder stijgt. In dat geval zou je eisprong ook morgen kunnen zijn.
@ Wendy, om je tempcurve zo betrouwbaar mogelijk te krijgen, is het belangrijk dat je iedere dag op dezelfde tijd tempt. Als je dat doet, geeft ff een dicht blauw bolletje, als je op een afwijkende tijd tempt, geeft hij een open bolletje. Maar het is dus erg belangrijk dat je op dezelfde tijd tempt, ook in het weekend. Hier gaat de wekker standaard om 6.15 uur, omdat ik doordeweeks op die tijd er uit moet.
Oke dank jewel mosa. Dat doe ik dus niet. Maar af en toe wisselende tijd is niet zo heel erg denk ik he? Is niet elke dag hetzelfde tijd werken vandaar. Vaak 6 uur opstaan maar ook soms 4 uur opstaan. Maar bedankt voor de tip.
hallo allemaal, heb even snel weer mijn kaartje ingevuld maar ben nu helemaal de weg kwijt. We klussen maar gewoon door. Heb zojuist wel nog een pendeluitslag ontvangen en dat was maart 2009 een meisje. Nou dat viel me even tegen maar of ik het geloof ?! Ga nu even alles lezen en waarschijnlijk kan ik dinsdag of morgen laat pas reageren op iedereen. doei, fijne dag nog
@Mosa: Wat knap dat je nu af gaat wachten. Ik hoop dat dit wachten beloond gaat worden! Wel fijn dat je gaat werken, dat is een goede afleiding vind ik altijd. @Djaar: Jammer van die dalende temp nu weer. Moeilijk te doorgronden kaartje heb je. Ik heb ook een pendeluitslag maart '09 meisje Maar ook nog een andere: dec'08 jongen. Daar gaan we eerst maar voor hier. Maart kinkt nog zo ver weg! @Dib: Bedankt voor je reactie. Wel fijn om te horen dat er nog meer meiden zijn die na een positieve ovutest wat langer moeten wachten op de eisprong. En... dan ook gewoon zwanger raken. Wie weet he deze maand..... want we houden daar nu natuurlijk wel goed rekening mee
@hanna1974; Ik snap zelf ook helemaal niks van mijn kaartje. Ik bespeur soms wat slijmpropjes (echt dikke gele bolletjes) en heb al twee/drie dagen steekjes links en rechts in mijn buik. Ook ben ik erg moe en al drie dagen erg emotineel. Misschien ben ik er ook wel gewoon teveel mee bezig. Ik hoop niet dat de pendel klopt. Maart duurt mij veel te lang. Zal ook maar niemand meer vragen om voor mij te pendelen.
@Djaar: Die steekjes zouden best weleens met je eisprong te maken kunnen hebben denk ik. Hopelijk heb je morgen weer een fijn hoge temp! Ach en ja... er veel mee bezig zijn... sommige mensen zeggen dat ook tegen mij. Mijn standaard antwoord is tegenwoordig: Hoe kan ik nu niet bezig zijn met iets wat ik heel graag wil. Zo is het toch? Ik temp elke dag, dat geeft veel inzicht en ik doe de ovulatietesten. Dat is gelukkig maar een paar dagen per maand, want het niet drinken 4 uur lang is niet zo handig. Door dit te doen ben je er ook mee bezig, maar ik weet zeker dat het zo wel gaat lukken! Hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden?
@hanna; door al die signalen is het ook zo lastig nu. Ik ben sinds juni gestopt met de pil en in sept/okt voorzichtig begonnen. dieze cyclus is de eerste dat mijn vriend ook echt bewust meewerkt. Dus ik ben er wel veel mee bezig. Dus niet zo lang als vele anderen hier. Het maakt de wens er niet minder om maar het feit dat anderen al zo lang bezig zijn maakt me soms wel eens bang. Ik en vriend zijn ook niet meer de jongste (34 en 31) en zouden toch graag voor mijn 35ste ouders zijn van 2 kindjes. Daarom hoop ik niet zo lang te moeten wachten. maar niets in het leven is te plannen en zeker niet het mogen creeeren van een nieuw leven.
@Djaar: Ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken ! De wens is inderdada niet minder als je nog maar kort aan het proberen bent om zwanger te worden dat klopt. Mijn man en ik zijn allebei 34, dus ook niet meer zo piepjong voor het eerste kindje. Het is wel zo dat hoe we er nu over denken we voor 1 kindje gaan. Ook gezien onze leeftijd, maar ook wel een beetje uit praktische overwegingen. Ik was zwanger in februari, maar dat is helaas misgegaan. Nu zit ik bijna aan mijn uitgerekende datum en nog niet zwanger, dus dat maakt het voor mij nu extra moeilijk. Maar... positief denken..... de vorige keer was ik in 7 rondes zwanger en dit is weerd e 7e ronde na de MK. Dus wie weet!
Hoi, Ik denk ook heel veel aan de leeftijd. Nu ben ik op zich nog wel jong (29 jaar) maar mijn man wordt al 47 jaar. Nu zeggen ze dat het voor de man anders is, maar ik denk ook verder dan alleen zwanger raken. Laat staan dat het nog even duurt, wil hij op z`n 50e nog wel papa worden zeg maar. Hij is jong van geest en lichaam zoals ze dat altijd zo leuk zeggen, maar toch. Mijn man ziet er ook helemaal geen 47 uit en ze schatten heb meestal zo rond de 35, erg leuk is dat altijd. Voor mij wordt het mijn 1e kindje. Mijn man heeft al 2 kinderen (11 en 18 jaar) bij z`n 1e vrouw en hij is ook donor-papa van een lesbi-stel van ons en dat kindje is nu 2 jaar geworden.