Hoi Lientje, Ik had verwacht dat FAM het kruis op dag 35 zou zetten, maar hij zet hem op dag 24. Ik denk niet dat dit klopt. Ik denk dat je hem toch het beste terug kunt zetten op Advanced, want je bent nu al 20 dagen na je eisprong volgens FAM. Dan zou je OF positief moeten testen, OF ongesteld moeten zijn (geweest). Ik hou het bij dag 35, maar ik weet het niet zeker natuurlijk. Je hebt wel een paar open rondjes, heb je toen (veel) eerder of later getempt? Oh ja: het verschil: FAM en Advanced zijn interpretatie-methodes. FAM is een simpel "3 over 6 principe"--> 3 hogere temperaturen na 6 lagere temperaturen (met nog bepaalde uitzonderingsregels). Advanced is wat geavanceerder. Meestal kun je FF het beste op Advanced laten staan. Maar soms is het interessant om te kijken wat FAM er van maakt (of reseach als je VIP bent). Succes!
Aquilegia, Heel erg bedankt. Bij die open rondjes is dat ik later ben opgestaan,maar wel evenveel slaap als anders heb gehad. Is het misschien beter dat ik elke morgen op hetzelfde tijdstip meet? Ook al heb ik dan veel minder lang geslapen? Dikke kus
@Ikdus: ja dat kan, zeker de eerste maand, omdat hij je cyclus dan nog moet leren kennen. Maar de meiden van het personaforum weten hier meer vanaf. Heb je wel een dikke rechterstreep gehad? @Lientje: het verschilt per vrouw, de één heeft een meer accurate meting na een bepaald aantal uren slaap. De ander heeft een meer accurate meting op 't zelfde tijdstip. Ik probeer zelf zoveel mogelijk rond dezelfde tijd te meten, ook als ik later naar bed ben gegaan. Echt uitslapen werkt verstorend (bijv. normaal temp je om 7.00 uur en dan een keer om 10.00 uur, dat is niet aan te raden).
goed,dan zal ik vanaf dit weekend mijn wekkertje zetten op hetzelfde tijdstip. Heel erg bedankt voor je hulp (ben nog een groentje ) Dikke kus
Nou wel weer een streep maar geen vet posi streep, die krijg ik gewoon echt nooit. Zo raar. Heb nu wel wat krampjes, voel normaal nooit mijn eisprong, zou dat het kunnen zijn? Dat zal wel uit mijn temp dan blijken straks.
Mijn rechterstreep is alleen maar dik geweest. Alleen niet altijd even duidelijk zichtbaar. Gister en eergister was die andere lijn vrij licht. En die LH-lijn even donker als die andere. En nu is die LH lijn bijna niet meer te zien, nog wel dik. Maar die andere lijn is weer erg duidelijk.
Dat dacht ik dus ook al met zo een lage temp, 36,5! Moet gewoon mijn temp de aankomende dagen afwachten.
okee zet ik elke ochtend 8 uur mijn wekker... maar moet ik niet eerst ff wakker zijn en onder de dekens weg want anders ish et toch veel te warm? tenminste las dat sommigen tempen en verder slapen maar als ik eenmaal uit mijn bed stap dan slaap ik niet meer verder...
Hallo dames heeft t zin om vandaag nog een ovu test te doen omdat mijn temp nog laag is of zal ik gewoon mijn temp afwachten? Heb zondag en maandag lichte streep op ovu test gehad en wil graag weten of ik nu wel of geen ei heb gehad omdat ik al op dag 16 cyclus zit en normaal gesproken al ei zou hebben gehad.
Je zou het kunnen doen. Is er geen streepje te zien weet je genoeg. Vaak testje zo'n 7-8 x voorafgaand aan je ovulatie?
Nee niet doen. Gewoon meteen tempen. Gewoon onder je kussen die meter houden. En zodra je wakker word meteen in je kont douwen. Ik zelf heb als ik al even wakker ben en rustig op bed blijf liggen mijn temp lager is dan als wanneer ik meteen wakker word.
Bedankt voor je reactie! Ben vorige week woensdag al begonnen met ovu testen en had dus alleen zondag een licht streepje en maandag iets donkerder en dinsdag helemaal geen streepje.
Ben jij trouwens niet een beetje jong om moedertje en vadertje te spelen Goudvis! Je bent nog maar één jaar. Sorry flauw grapje