Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Afscheiding hoort volgens mij bij zwangerschap.
    Niet teveel piekeren meis, is niet goed voor jouw en je kindje. ;)

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    owja, en niet blijven door tempen als je zwanger bent, word je alleen maar onzeker van ;)

3. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Oh ik hoop het zo Springmuis. Ik ben nu zo onzeker!
    Voel me echt anders, maar wil gewoon een vette test hebben!

4. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Nou meiden, ik stop met het temperaturen, het heeft niet zoveel zin.

Ik ben vanmiddag bij de gynaecoloog geweest en heb een inwendige echo gekregen. Daarop was te zien dat in ieder geval 1 eierstok een redelijk typisch PCO-beeld gaf. De eiblaasjes lagen als een soort ketting, waardoor ze elkaar in de weg zitten, ofzo.. De gyn. gaf dus aan dat het mogelijk PCO kon zijn.

Het zag er ook niet naar uit dat ik een eisprong had gehad of dat ik een eisprong zou krijgen. Mijn baarmoederslijmvlies was wel mooi dik.

Ik heb bloed laten prikken en wordt op alles wat met hormonen te maken heeft, getest. 22 januari mag ik terugkomen dan krijgen we de uitslag.

5. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hey meis,
    Ik denk ook dat de digi van cb meer hcg nodig heeft. Je streepjes (album) zijn mss vaag, maar tis wel een hele duidelijke vage streep. Ik zie um zonder mn ogen te hoeven inspannen....

Je bent gewoon zwanger meid, geloof er in en geniet er lekker van. En anders moet je gewoon een beetje hoop putten uit de verhalen van de meiden die pas een week na NOD posi testen.... Die vette streep komt nog wel hoor :)

6. Niet meer actief

Wow mies, dat is helemaal niet zo leuk allemaal zeg.
    Was je sinds je pil-stop nog steeds niet ongi geworden?
    Is daarom je temp. ook zo wisselvallig?
    22 januari is nog zo ver weg zeg.
    Nou een dikke knuffel van mij.

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ja, het temperaturen mocht ik ook mee stoppen.

Ik heb sinds de pilstop geen eigen bloeding meer gehad, wel een onttrekkingsbloeding door de Primolut.

Ik ben wel wat opgelucht omdat ik wel heel serieus genomen werd.. Ik 'hoop' ook dat uit het bloedonderzoek komt dat het PCO is, omdat er dan volgens de gyn. redelijk 'simpel' wat aan te doen is..

8. Niet meer actief

Nou dan hoop ik ook dat het bloedprikken echte duidelijkheid geven.
    ja fijn he als je serieus wordt genomen, daar twijfel je al snel aan als je wordt weg gestuurd.
    Nou ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
    22 Januari is nog ver weg, maar nu kan je het een beetje loslaten en dat is wel zo fijn met de feestdagen.
    Het is natuurlijk niet wat je wilt, maar je snapt me denk ik wel dat je het een beetje los kan laten.
    Nu hoef je ook niet elke morgen weer de wekker te zetten voor de temp., lekker uitslapen in het weekend. ;)

9. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik vind het inderdaad fijn dat ik het nu naast me neer kan leggen. Als het inderdaad PCO is dan hoef ik niet hoop te hebben dat ik binnenkort een eisprong heb. Dus ook geen ovutesten, temperaturen, hopen, letten op tekenen van ongi, etc.

En lekker uitslapen ja hahaha :)

10. Niet meer actief

Zo is dat, er zit toch een beetje een voordeel aanvast. ;)
    Nou ik hoop dat je lekker snel zwanger mag worden als je eenmaal weet wat je hebt, en dan gaat het misschien nog wel sneller dan bij ons.
    Nu maar even lekker rustig genieten van niets te hoeven bijhouden en lekker de kerstdagen enz. :oops: ;)

11. Niet meer actief

Wendy, bij maakte het heel veel uit hoeveel uur ik sliep.
    Ik moest altijd een gelijk aantal uren slapen om een normaal kaartje te krijgen.
    Dus vroeg naar bed als je er vroeg uit moet.

Misschien helpt het jou?

12. Niet meer actief

Makkelijker gezegt dan gedaan.
    Ik heb weekelijks veel dingen te doen in de avond dus ben soms van cursus of bijeenkomsten pas om 11 thuis. ;)
    Maar ik zal er eens proberen op te letten.

Hoe gaat het met jouw en het ukkie?

13. Niet meer actief

Met met ons ukkie gat het volgens mij wel goed.
    Ik heb volgens mij al last van beginnende bekkeninstabiliteit.
    Woensdag de eerste afspraak bij een bekkentherapeut.
    En dan afwachten wat daar uit komt.

Verder veeeeel duizelig, misselijk en 24 uur per dag kokhalzen haha.
    Maar voor ons kleintje heb ik dat wel over.

14. Hallo,

Ik wil graag mijn kaartje in m'n onderschrift zetten, of hier in dit topic, maar ik weet niet hoe het werkt :oops:
    Ik las de tekst op deze eerste pagina, maar ik weet niet waar in FF staat waar je je kaartje op je computer (of op deze site in je onderschrift) kunt zetten.

Kan iemand mij helpen? Ik heb een vraag over mijn kaartje...

Alvast bedankt! :D

15. Loveable123

Loveable123 Actief lid

6 nov 2008
    410
    0
    0
    @Leonie1982: Dan ga je op FF naar je "chart" en daar heb in balkjes erboven ergens staan: "Home Page Set Up".
    Daar klik je op en dan heb je helemaal bovenin een link staan.
    Die kopieer je en plaats je op dit forum in je onderschrift in je profiel.
    Hopen dat het duidelijk is zo? ;)

16. Hoi!

Dank je wel voor je duidelijke uitleg!

Als het goed is staat nu in mijn onderschrift een link naar mijn kaartje.

Mijn vraag:
    Mijn cyclus na pilstop was 65 dagen. Ik zit nu in m'n 2e cyclus, maar ik vind mijn temperatuur erg schommelen! Ik meet oraal en ik heb gelezen dat je ook vaginaal kunt meten.
    1) Is vaginaal meten beter als oraal?
    2) Wat vinden jullie van mijn kaartje? Schommelt de temp. niet erg?

Ik weet natuurlijk niet precies wanneer mijn ei komt en of deze uberhaubt wel komt, omdat ik nog maar in de 2e ronde ben...

Kan iemand mij meer duidelijkheid geven?

17. Loveable123

Loveable123 Actief lid

6 nov 2008
    410
    0
    0
    Ik vind persoonlijk rectaal het beste en betrouwbaarste omdat dit een fijne stabiele temperatuur geeft ;)

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    het kan zijn dat je lange cyclussen hebt, kan ook zijn dat ze korter worden (ontpillen) helaas niets van te zeggen. Blijf tempen, wanneer je temp goed stijgt, weet je dat je ei is geweest. Wil je weten wanneer hij komt (vantevoren dus) dan zul je ovulatietesten moeten gebruiken. Helaas is dit in het begin best duur wanneer je lange cyclussen hebt. Maar misschien het proberen waard...

Mijn temp schommelde ook best wel. Als je gewoon zoveel mogelijk hetzelfde tijdstip tempt, is het goed. Meer/beter kun je niet doen.

19. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hallo dames

even een ego bericht heb even geen tijd om allse terug te lezen

heb wel gezien dat dames met hele mooie kaartjes toch ongi zijn geworden echt balen djaar dikke knuffel voor jou!

en leonie welkom welkom, je kan het best rectaal temperaturen en dan elke dag op dezelfde tijd, sochtends als je net wakker word. maar dus wel elke dag de zelfde tijd nemen, desnoods je wekker zetten!

wie weet helpt dat :)

verder mijn ego bericht sorry sorry! maar khep even lopen puzzelen met ff , had afgelope nacht rot geslapen dus die temp was niet echt goed, heeft ook een open rondje, en eergister had ik echt pas om 10.00 getempt terwijl ik dit altijd om 6.30 doe dus die is oo kniet echt geldig

maar nu geeft ff wel een misschien eitje aan op morgen al mn temp hetzelfde blijft als die vandaag of als ie hoger word.

kdenk zelf niet dat het dan mn ei geweest zou zijn, maar wie weet zit ie dr wel aan te komen, zou wel leuk zijn zo'n vroeg ei, maarja dan zou ik 2 dagen voor dat misschien eitje niet geklusd hebben....das natuurlijk niet zo goed...

maar goed dit is allemaal maar denken denken, gewoon morgen afwachten! hahah

sorry meiden dat ik niet op iedereen reageer kussies en tot morgen!

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Jeetje zeg, wat is er veel gekletst :D

@ MyPrecious, dat begint toch echt te lijken op een echte ongi! Als ik je een (misschien moeilijke) tip mag geven, probeer er niet van te voren al te veel over na te denken, maar gewoon afspraak maken en goed bedenken wat je zelf wilt zeggen. Volgens mij word je echt niet afgescheept hoor! Je kunt nu wel allerlei doemscenario's gaan bedenken, maar voor hetzelfde geld neemt hij je gelijk serieus en gaat hij er werk van maken. Dan heb je je voor niets zoveel zorgen gemaakt.

@ Tessa, ziet er nu weer goed uit! Hopelijk is hij morgen ook weer hoog!

@ Hanna, mooi zo! En, is de kerstboom mooi geworden?

@ Maar, hopelijk komt je eisprong deze keer wat eerder! Hihi, ik moest lachen om je ovulatietest verhaal! Heb ik ook weleens, dan vergeet je het ineens. Heb je hem inmiddels al gedaan?

@ Djaar, nogmaals, wat balen zeg! En dan ook nog je schoonzus zwanger, dat komt dan net op het verkeerde moment hè?! Sterkte!

@ Afrola, fijn dat je ei er aan komt!

@ Springmuis, dus nu gaat het voor jullie echt beginnen in de mm. Alvast heel veel succes met alles, ik hoop dat dit net het laatste zetje is dat jullie nodig hebben!

@ Sylvia, ik denk dat hij zo klopt. Morgen dus al op 14 dpo! Nu maar hopen dat hij niet verder daalt! Ik ga voor je duimen!

@ Britt, hm...kan een goed teken zijn dat je niet lekker werd natuurlijk! Ik dacht, wat doet ze voor werk dan dat je met de douane te maken hebt, maar ik snap het ;) Wanneer is je nod precies?

@ Wendy, ik denk dat als je altijd vaginaal tempt, dat je kaartje wel betrouwbaar is hoor. Als je maar niet afwisselt. En al helemaal niet met dezelfde thermometer natuurlijk ;)
    Ik temp zelf ook rectaal, went wel!

@ Annie, gewoon over een paar dagen nog een keertje proberen! Dan heb je meer HCG in je urine. En inderdaad, doe de thermometer weg!

@ Dazwa, jeetje zeg, dat is schrikken! Gelukkig lijkt het er wel op dat je een eisprong hebt! Sterkte, hopelijk valt het allemaal mee!

@ Tinkerbell, poeh, nu al mogelijk bekkeninstabiliteit! Laat er inderdaad maar goed naar kijken, dat is wel belangrijk!

@ Nadja, spannend! En je hebt een heel mooi kaartje!

@ Leonie, rectaal tempen is inderdaad beter. Ook kan het schommelen van je temp met ontpillen te maken hebben, maar de één heeft het sowieso meer dan de ander. En duidelijkheid over wel of geen ei en wanneer kunnen wij helaas niet geven, dat blijft afwachten. Maar het kan ook zo zover zijn hoor, dus succes!

Zo, dat was een hele zit :) Fijne avond allemaal! Ik hoop dat mijn temp morgen minimaal 36.9 is voor een kruis op dag 16!

Deel Deze Pagina