Simone, afhankelijk van mijn LF want die schommelt wel, maar als ik uitga van gewoon 14 dagen dan is het 23 januari! (zie avatar ) MupKuh, ik denk dat het gewoon blijdschap is meid! want na zo'n domper is dit toch wel fijn nieuws. Tijgertje, ik begin nu ook wel te twijfelen over je kruis, helemaal gezien je positieve ovulatie testen... dat kan na je ei nooit meer posi zijn volgens mij? maar schiet me lek als het wel zo is hoor
Denken jullie dat mijn ei al is geweest of moet hij toch nog komen? Ik zit erg te twijfelen namelijk.. Heb wel pijnlijke tepels enzo
Ja, weer 5 dagen zoals ik al dacht! Ik was al met me zelf aan het afspreken, dat deze cyclus ook 5 dagen korter zou worden. Nou als ik mijn ei dus heb gehad is het gelukt . Ik ga vanmiddag nog wel even tempen, voor het geval ik koorts heb, want dan moet het natuurlijk niet mee gerekend worden.. Stiekem hoop ik eigenlijk niet dat het mijn ei is gezien, het niet goede vrijen. Wij doen het altijd 's nachts, maar ik weet dus niet of ik het toch nog 5 januari heb gedaan of dat het toch al 6 januari was. 8 januari was het net een half uurtje ofzo misschien minder, dus als mijn ei 's avonds gesprongen zou zijn zou dat fijn zijn. En ik vraag me het zelfde af als jij eigenlijk, komt die lage temp doordat je eitje gaat springen of al gesprongen is :S
De gyn van Tijgertje kan toch niet in FF een kruis voor haar zetten? De ovulatiedip - die sommige vrouwen hebben maar niet allemaal - wordt veroorzaakt door hoge concentratries oestrogeen die je dan in je bloed hebt. Oestrogeen verlaagt je temperatuur. Pas na de eisprong komt er progesteron vrij. Dit verhoogt je temperatuur. Dus pas als je een tempstijging ziet, is je ei de dag ervoor gesprongen. Volgens mij staat je kruis gewoon goed, je kunt weer op de wachtbank. Je LH-piek kan 24-48 uur aanhouden en overlapt vaak met je eisprong. Je kunt dus een positieve ovulatietest hebben op de dag van je eisprong en als je 's ochtends test (personastaafjes, digitale ovu-test), zelfs de dag erna nog! Als je een posi ovulatietest hebt, kun je het beste dezelfde dag nog klussen en evt. de dag erna ook. Ik heb zelf vaak mijn posi-test op de dag van mijn eisprong. Dus ik moet niet wachten tot de dag erna.
@IkDus: jouw eisprong kan ook op dag 19 zijn geweest, als ik naar je temperatuur kijk. Ben je zeker van je W-slijmwaarneming? Heb je de andere dagen slijm waargenomen? Hoe zag dat eruit?
IkDus, je hebt toch prima geklust? Dank je Aquilegia. Soms is het zo ingewikkeld, dan lees je er over of legt iemand het voor je uit, maar daarna is het net alsof dat weer verdwenen is en je weer opnieuw moet beginnen. Kan ook aan mezelf liggen hoor
Nou, ik denk dat mijn ventje zijn zaad zo slecht is dat het maar 1 dag overleeft, hahaha.. Ik probeer de slijm wel altijd waar te nemen maar dat lukt nooit zo, verlies te weinig slijm. Al had ik gister wel eggwhite. Maar je krijgt toch geen eisprong als je temp stabiel ? Vorige keer had ik een hele mooie dip. En mijn temp was dus dag 19 vrij hoog hoor, voor 5 uurtjes slapen. Terwijl ik tegenwoordig, tussen de 8 en 10 uur slaap.
Owja buiten dat, ik dus vorige keer een dip had. Mijn bmm was hard en vrij laag. De dagen daarvoor was hij zacht maar ook niet echt hoog of laag, maar wel zacht. En nu is hij hoog en hard. Dus ik moet hem of nog krijgen of hij is 7/8 jan geweest, gewoon ff afwachten wat me temp morgen doet
Je hebt gelijk denk ik, als ik morgen en overmorgen ook 37 invul en die eggwhite erbij zet, komt mijn kruis inderdaad op dag 19. Dus hopelijk blijft me temp zo hoog. Want ik begon wel 8 januari pijnlijke tepels te krijgen en steken in mijn rechter kant. Dus je hebt denk ik inderdaad gelijk dag hij op dag 19 is geweest, of misschien toch nog moet komen. Ik wacht wel wat mijn temp morgen doet.
Hoi dames Ik had het verkeerd gedaan ik had bij de tuning override de opk ingevuld daarom dat ik een blauwe kruis kreeg en ik dacht van als ik nog een posi test invult word ie vanzelf rood dus niet Weer wat geleerd hi hi maar ja iid ik mag op de wachtbank Wie nog meer? Hier is me kaartje met rode kruis Liefs Tijgertje23
ik wil mijn tempkaartje ook graag laten zien want vraag me af wanneer ik nou een eisprong heb gehad maar het is een excel bestand en weet niet hoe het moet. is er iemand die het mij in een pb-tje uit wil leggen? Groetjes Brit