Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

2. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi mamaria,

welkom bij deze topic. Als je een account aanmaakt op www.fertilityfriend.com kun je je temp bijhouden en dan krijg je een mooie curve. Wij noemen die site hier FF. FF geeft ook aan als je een eisprong hebt gehad dmv een rood kruis. De meeste van ons hebben een linkje in hun onderschrift. Kun je zie hoe het eruit ziet.
    Het is wel een engelse site, maar met vragen kun je hier altijd terecht.

Tempen idd elke ochten om dezelfde tijd, dus in het weekend je wekker zetten ;) Liefst rectaal meten, das het betrouwbaarste.
    Na je eisprong gaat je temp met minimaal 0.2 graden omhoog en blijft minimaal 3 dagen hoger dan je basale temp (gemiddelde temp voor je eisprong). Je ziet met tempen dus pas achteraf of je een eisprong hebt gehad. Daarom gebruiken veel van ons ook ovutesten.

Nou, ik hoop dat je hier een beetje mee uit de voeten kan en anders horen we het wel :)

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    die is 40 plus :oops:

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

@ Leonie, hopelijk wijst het eggwhite op een eisprong!

@ MyPrecious, het lijkt mij ook dat de huisarts je meteen doorverwijst naar de gyn en dat die inderdaad een inwendige echo gaat doen om te kijken of alles goed is.
    Lastig van je vriend! Ik weet niet zo goed wat je kan doen om hem het beter te laten begrijpen. Misschien dat hij juist door de stap naar de huisarts gaat inzien hoe zenuwslopend dit allemaal is voor jou?

@ Anoniempjuh, ik kan me jou ook herinneren! Heel rot dat je nu weer een miskraam hebt gehad!

@ Hellen, niet leuk van die vrouw van de afvalpoli! Het zal best zo zijn dat je wat meer risico hebt, maar om dat dan zó te benadrukken, daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten.

@ Kweb, als meer klussen bij jullie niet goed is voor de sfeer, dan zou ik het zeker niet doen! Als het echt móeten wordt bij één van jullie, dan is het ook niet leuk meer. En om de dag moet écht genoeg zijn.

@ Pookie, ik ben (denk ik) ook nog steeds wachtende op een ei (dag 25 al!), is inderdaad altijd een drama van te voren!

6. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Hey Mosa,

Ja die instelling heb ik ook wel, maar wil niet met een posi test, niet klussen zeg maar. Tis maar een paar dagen in de maand, dus daar kunnen we ons ook wel overhee zetten. Zou alleen leuk zijn, als vriendlief ook een beetje meewerkt. Nouja, we zien het wel....maar wat zou jij zeggen, issie posi?

7. Kweb, die is posi hoor! Ook als ik 'm vergelijk met vorige maand!
    Wordt dus toch nog even niet slapen vanavond voor je mannetje ;)
    Succes, zet 'm op!

Liefs

8. Loe

Loe Niet meer actief

Kweb, hartstikke positief..........

@ all, willen jullie aub even duimen dat mijn temp eindelijk morgen eens iets anders is dan 36.9 of 37, maar dat hij nou eens hoger gaat zijn?

We gaan vanavond denk ik weer klussen voor de zekerheid, we hebben beiden weinig puf meer. En als ik nou nog een ei heb..........zucht........ik word er zo moedeloos van. Blazen aub!

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Kweb, volgens mij is hij zeker positief! Dan zou ik even kijken of je vriend vanavond wil en zo ja, dan gebruik maken van de situatie ;)

@ Loe, *BLAAS* *BLAAS* Blaas jij dan voor mij ;) Met 36.9 zou ik al heel blij zijn!

10. bereke

bereke Niet meer actief

Kweb, je had gelijk hoor. Heb info over afscheiding weggelaten en als ik dan morgen en overmorgen 36.3 ingeef krijg ik idd een volle lijn. Nu maar duimen dat mijn temp. morgen wat hoger is en hoger blijft. Dikke merci voor de tip! Enne, veel succes met klussen ;) . Mijn mannetje dwarsboomt ons kluspatroon ook soms hoor owv vermoeidheid,... ;)

Voor de rest is er superveel gereageerd en omdat ik jullie nog niet ken, is het moeilijk om te reageren. Maar goed, ik ga jullie nog wel leren kennen hé :D

11. mamaria

mamaria Bekend lid

4 nov 2008
    510
    0
    0

0.2 graden maar?
    Ik had tussen vandaag en gisteren al 0.2 graden verschil. Tjeemp dat is maar weinig dan.
    Ik heb een account op FF ja. Bedankt.

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Bereke, je leert ons inderdaad nog wel kennen, maar hopelijk niet té goed! Hopelijk ben je voor die tijd (en wij natuurlijk ook) al weer weg hier ;)
    Mooi stijgend lijntje heb je al hoor!

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Oei, daar zit ik nog wel wat onder.
    Maar nog altijd is het niet al te aardig van de mevrouw van de afvalpoli!
    Niet te veel van aantrekken en wel gewoon doorgaan met gezond eten en bewegen!

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Zo er is hier lekker gebept haha maargoed voordat ik weer terug naar bed ga (lag er om 8 uur al in zo moe, moest net ff nog de honden uitlaten hihi was ik vergeten *FOEI MUIS* gelukkig ben ik nog even wakker geworden ;) )

@Mosa, Jemig jij nog geen ei :eek: dat ben ik helemaal niet van jou gewend joh! ik blaas je temp even omhoog hoor *PFFFFFFF*

@MP: Knuffel!

@Hellen: Nou zeg, wat een nare reactie bij de poli :( knuffie!

@Nijntje: Temp is 37.1 ;) BM nog steeds keihard en hoog..

@All..Weet even de rest niet meer, Slaap lekker en tot morgen!

Liefs!

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee Springmuis..ik kan die spanning niet langer meer aan. Wanneer ga je nu toch eens testen ? ;)

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ja Muis, nog een keer testen!
    Jouw kaartje is veel te mooi...............

17. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Goedemorgen allemaal,

Nou gister niet geklust. Had een emodipje en had zelf ook geen zin meer. Vriendlief lag al in bed, heb nog wat tv gekeken. Temp was vanmorgen weer wat gestegen, dus denk nog niet dat ei komt vandaag. Hopelijk vandaag weer een posi test en dan vanavond toch maar klussen.
    Was gister voornamelijk verdrietig over de houding van mijn vriend. Hij is een beetje passief. Uiteindelijk heb ik maar gezegd, we slaan wel over vanavond. En dan zegt hij gewoon nog: Weet je het zeker? (nee natuurlijk niet, maar als ik op jou moet wachten) Ik zeg: nouja, ik vind verplicht klussen met een moet gevoel niet leuk. Zegt ie: ja maar das altijd rond je eisprong. Ik zeg: Ja, maar we kunnen het ook alle2 wat leuker proberen te maken.

Dus ik denk: Nou die zet zich er wel over heen he... Maar nee hoor, meneer ging gewoon naar bed.

Nouja, ik laat het maar ff zo en zie vanavond wel hoe z`n pet staat.

Spreek jullie later
    Liefs

18. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    testen zou volgens mij woensdag kunnen want dan zit ik op 14 dpo maar ik houd vrijdag aan (heb al een paar keer te vroeg getest voor mijn gevoel)

19. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    @MP: de HA zal vragen hoe lang je al bezig bent (mag je best een beetje ruimer noemen hoor) en als je dan zelf aangeeft dat je aan het tempen bent en je kaartjes laat zien zal hij je een verwijsbriefje moeten geven voor de Gyn. That's it. Als hij niet uit zaichzelf het verwijsbriefje geeft (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan moet je er gewoon om vragen en zeg er maar bij dat het je niet lekker zit.. Komt goed!
    Bij de Gyn krijg je dan eerst een inleidend gesprekje met vragen over je gezondheid etc en dan plannen ze een echo in en eventueel een bloedtest.
    DIKKE KNUFFEL!

20. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemorgen allen!

@ kweb: ik voel met je mee. Vind het sneu voor je. Tja, je probeert dat toch het meest positieve te doen, de relatie voorop stellen. Jammer dat ze dat niet altijd doorhebben. Meid, ik heb precies zo'n vent, je moet echt wel een hint geven om hen het gevoel achter je actie te laten weten. Maar dat doe je dan ook niet altijd he. Hele principe weg.
    Ik hoop dat hij vanvond positief erover is en dat het soepeltjes tot klussen komt!

@ all: kijk naar mijn kaartje! Ik heb een kwartiertje te vroeg getempt, is dat een probleem? Anders vind ik dit er mooi uitzien he! Maar willen jullie dan voor morgen nog een keer blazen, het heeft dus echt geholpen!

@ Springmuis, zoals Hellen zegt: wanneer nu testen?

Deel Deze Pagina