Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @MP; goed dat je gaat en dat het er op lijkt dat je vriend er nu goed van op de hoogte is en je steunt. Wanneer je het aan anderen vertelt is jouw keus en dat is goed zo.
    Daarnaast wens ik je heel veel sterkte met je oma. Misschien raar dat ik het zeg. Maar bezoek haar (alleen als je kan) en vertel haar je zorgen. Lucht jouw hart en wellicht ben je later erg blij dat je het in elk geval oma hebt laten weten (ook al is ze in een coma, men zegt dat mensen in een coma nog wel dingen kunnen meemaken)
    Doe wat je gevoel je ingeeft en weet dat je gevoel je beste raadgever is.

big hug

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

@ Springmuis, hopelijk daalt je temp niet echt! Als ik slecht slaap (zoals dus ook vannacht) dan is mijn temp vaak wat lager dan hij anders zou zijn, dus dat kan bij jou ook het geval zijn natuurlijk. ik duim voor je dat hij morgen weer wat stijgt! O, nu lees ik over je spotting :( Wat jammer zeg, en dat met zo'n kaartje! Het zou zo mooi geweest zijn natuurlijk! Toch blijf ik nog even duimen tot het zeker is!

@ Loe, dank je wel voor het blazen :) Ik heb er alleen zelf niet meer zoveel vertrouwen in, zo laat is mijn eisprong echt nog nooit geweest. De meeste keren tussen dag 14 en 17, dus dit is wel érg laat!
    En over dat vele plassen, is het niet pijnlijk (blaasontsteking?)?

@ Bereke, als je temp maar boven de lijn blijft is er niets aan de hand hoor! Voor hetzelfde geld is je temp morgen weer hoog.

@ Klussertje, 10 februari dus de eerste afspraak. Lijkt nog lang weg hè?! Hopelijk gaat de tijd snel!

@ Sylvia, ik hoop dat die daling van vandaag niets zegt! Hopelijk morgen weer een stijging!

@ Kweb, fijn dat je eisprong waarschijnlijk vandaag is geweest, dan hebben jullie in ieder geval precies goed geklust! Gelukkig voel je je vandaag ietsjes beter, maar het blijft natuurlijk klote! Positief proberen te blijven is altijd goed, en hopelijk valt het iets mee maandag!

@ Wendy, jammer dat je ovulatietest toch negatief was! Dit leek zo'n mooi ei-dipje. Maar even afwachten wat je temp en de test morgen doen!

@ Berbel, balen dat je ongi bent geworden! Heel veel succes in de nieuwe ronde, ik hoop dat dit jouw ronde wordt!

@ MyPrecious, jeetje, wat rot van je oma! Dus het is toch weer helemaal verkeerd gegaan? Wat vervelend, sterkte!
    En mijn kaartje gaat inderdaad op die van jou lijken :( Doe dan maar een ongi, zodat ik weer verder kan!

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Kweb En MyPrecious,

Ik wil jullie even snel heel veel sterkte wensen vanwege de slechte gezondheid van jullie vader of oma. Neem de tijd om op jullie eigen manier met deze moeilijke tijd om te gaan. Praat met je vriend en je familie en huil als je daar behoefte aan hebt.

Een hele dikke knuffel vanaf hier!

(Sorry voor de rest ben illegaal aan het lezen hier en ga nu weer heel hard werken)

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Foei Afrola ;)
    Maar zometeen heb je lekker weekend toch?!
    Geniet er maar van!

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Even een vraagje, ik had altijd het idee dat je clomid alleen maar kan krijgen via de gyn (in combi met inwendige echo's om alles in de gaten te houden) en niet via de huisarts, weet iemand of dat zo is?
    Als het via de huisarts zou kunnen (dus niet de mm in), dan zou ik het misschien wel willen als dit (en de volgende) zo'n lange (of ei-loze) cyclus zou worden.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Volgens mij is Clomid een middel dat je enkel via de gyn kan krijgen. Als je een lange ei-loze cyclus hebt is het misschien aan te raden om idd naar gyn te gaan, ten minste als dit vaker voorkomt ...

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dank je wel Strijkkraal! Ik zou het ook niet meteen willen hoor, maar als mijn volgende cyclus weer zo raar zou zijn, dan ga ik er over nadenken.
    Maar eerst maar kijken hoe deze cyclus verder gaat en of ik nog een eisprong krijg.

8. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

@kwebbeltje, gefeliciteerd meid, fijn dat de test donkerder is, nu op naar een goede echo.
    ======
    bereke*dacht dat die het was....* volgens mij bedoel je klussertje ipv kwebbeltje :p
    en voor wie het vroeg 10 feb lijkt nog ver maar tis dichterbij dan je denkt

9. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Poeh meiden wat is er veel gekletst zeg!

@ Kweb en MP, heel veel sterkte! En een hele dikke knuffel!

@ Springmuis, dat hadden we niet afgesproken!

@ Mosa, van CLomid weet ik niks van, sorry, kan je dus niet verder helpen.

@ Djaar, je kaartje ziet er steed sbeter uit!

@ Klussertje, toevallig heb ik ook 10 feb mijn eerste afspraak bij de VK. Duurt nog lang he? Vooral voor je gevoel dan...

@ all, Ik ben pas zondagmiddag weer terug op het forum, want morgen ga ik naar The Sound of Music en gaan we het 's avonds aan mijn schoonouders vertellen. Zondagmorgen aan mijn ouders en oma, druk weekend dus voor de boeg...

Allemaal een fijn weekend!

Groetjes, Nijntje

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoe weet je zo zeker dat je geen ei hebt? :) Anders moet je aan je ha vragen of je mag prikken voor progesteron. Als dat te laag, is, dan maak je idd geen ei aan ... en dan kan je alsnog een afspraak maken met de gyn ...

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dit was aan mij gericht neem ik aan?
    De vorige keren had ik wel een eisprong, meestal tussen dag 14 en 17 (en dan een lf van 16/17 dagen). Toen had ik ook wel een tempstijging, maar deze keer nog helemaal geen tempstijging gehad, dus daardoor denk ik dat ik geen eisprong heb deze keer (zie linkje).
    Het vreemde is, is dat ik wel de buikpijn enzo heb die ik normaal wel na mijn eisprong heb. Dus als ik niet zou tempen, zou ik echt denken dat ik een eisprong gehad zou hebben.
    Maar ik wacht het in ieder geval deze cyclus en de volgende af, maar ik vroeg me af hoe het precies zat met clomid.
    We zijn sinds mei bezig, maar ik zou nog niet de mm in willen, maar clomid klinkt wel goed (alhoewel dat ook geen pretje hoeft te zijn!).

12. Klussertje80

want morgen ga ik naar The Sound of Music
    =====
    nijntje een hele goede keuze :) ik ben er pas 18keer geweest :p :oops:
    als je geld in je zak wil houden kan ik ook jou de hele text mailen*ken hem intussen uit me hoofd*

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hihi, Klussertje, toen ik dat las moest ik ook gelijk aan jou denken :)

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, Nijntje, heel veel plezier met het vertellen tegen je ouders en schoonouders! Mooi moment lijkt me dat :D

15. Klussertje80

Hihi, Klussertje, toen ik dat las moest ik ook gelijk aan jou denken
    =====
    hoe kan dat nou ik ben heus niet een verslaafde ofzo :p

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Verslaafd niet met 18 keer nee ;)
    Maar leuk toch dat je er nog steeds zo van kan genieten!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yes, was nav van jou berichtje, maar het gaat hier soms zo snel, dat je het niet meer kan bijhouden ;)

Het schijnt voor te komen dat je soms een ei-loze cyclus hebt. Behalve als het errug lang duurt zal een ha je dan alsnog naar de gyn sturen.

Persoonlijk denk ik, maar dat is mijn mening, als je dit soort "agressieve" medicijnen kan vermijden (het zijn tenslotte hormonale medicijnen), dan zou ik dat toch proberen. Ik zal ongetwijfeld in mijn IUI aan die troep moeten, en ik zie er best tegenop.

18. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ik heb dat in oktober al geboekt of zo, maar kwam het hier inderdaad regelmatig tegen (klussertje...) Ik heb er zeker in, dus verheug me er al een tijdje op! En een andere bijkomstigheid: dan gaat de tijd sneller en is het sneller avond, zodat we het kunnen gaan vertellen!

Groetjes en tot zondagmiddag!

PS: Niet te veel kletsen, want dan kan ik het allemaal niet meer bijhouden....

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik weet inderdaad ook dat je weleens een eiloze cyclus kunt hebben, maar twee cyclussen geleden had ik ook ineens een cyclus van 40 dagen. Ik baal nog niet eens zozeer van het feit dat ik nog niet zwanger ben, maar meer van die cyclussen waar geen pijl op te trekken valt.

En ik weet ook wel dat clomid slikken ook niet niks is hoor! Liever ook niet natuurlijk, maar als het uiteindelijk zou helpen om mijn cyclussen regelmatiger te maken, dan zou het misschien wat zijn.
    Het was meer zeg maar een hersenspinsel van mij, dan dat ik er al serieus over nadenk.

En ik kan me helemaal voorstellen dat je er tegen op ziet om aan de clomid te moeten, maar als je een 'normale' cyclus hebt met een goede eisprong, dan kunnen ze toch ook IUI in je eigen cyclus doen, of niet?

Bedankt in ieder geval voor je reactie :)

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik kan mij voorstellen dat ze de omstandigheden zo goed mogelijk willen hebben voor een inseminatie, dus zullen ze eisprong ook willen controleren. Mijn ei springt doorgaans ergens tussen CD 14 en 19 (mijn korste cyclus was 24 dagen, mijn langste 30) , dus die bandwijdte is best groot (voor gyn-begrippen dan he ;) ). In ieder geval het de gyn het over IUI met stimulatie ...

En de wijze koppen zijn er nog niet over uit of mijn progesteron wel goed is. Het is geprikt op 29, de waarde moest zijn 30, maar ik hoor dan weer andere verhalen over dat een waarde van 15 ook OK zou moeten zijn. Ach, we zien het wel, ik bereid me op het "ergste" voor.

Deel Deze Pagina