@loe... je gyn vind het niet nodig om je te helpen? Wat is dat nou weer voor iets? Lekker zo'n gyn! Maar je zegt dat je niet naar de andere kant van het land wilt rijden voor een andere gyn? Ik welke uithoek van nederland woon jij dan? Zijn er geen ziekenhuizen in de buurt waar je eventueel heen kan? Ik woon bij Rotterdam, dus had ze voor het uitzoeken, maar ik zou er alles aan gedaan hebben om een ander te vinden hoor, als deze me niet bevielen. En trouwens, ik was er dan wel zo, maar moest gemiddeld een uur wachten voor een 2 minuten echotje..en dat 3x per week! Dus vertel mij niets over wachten en moeite moeten doen! Ik kan het plafond, de stoelen en het zeil uittekenen van de achtkamer. Om maar niet te praten over het leesvoer wat er al maanden lag!
hoi dames hier was ik weer vandaag nog niets byzonders in de temp... ik hoop wel dat mn ovu test donkerder word, maar eigenlijk denk ik dat het niet zo is... misschien is het wel gwoon zo dat ik altijd een 2e streepje heb maar nog niet helemaal donkderder. vorrige ronde begon ik precies op het goede moment met de ovu testen, 2 dagen getest en toen echt mn posi ovu test.. maarja zal lekker irritant zijn, wantaj als je dus altijd een 2e streepj hebt, weet je dus ook niet wanneer hij donkerder gaat worden.. en om vanaf nu al heel mn cyclus elke dag met die ovutesten te gaan chekken.. dat lijkt me nogal een dure zaak...aangezien dat mijn cyclussen best lang kunnen duren... dus ik kijk het maar es ff aan groetjesssss
@leonie volges mij mag je niet later tempen en dat dan als de goede temp rekenen, want volges mij word het altijd warmer hoelanger je slaapt.. en wie weet is die lage dip wel een pre-eitjesdip? dat kan heel goed hoor!
@ Loe: dat zou voor mij ook een reden zijn om een andere gyn te zoeken. Als ik daar een uur voor zou moeten rijden ... so be it. Het gaat mij niet zozeer om het wel of niet op internet te verkrijgen is (hoewel ik dat echt belachelijk vind), ik heb er meer moeite mee dat er wordt gedacht dat je "zomaar" een pilletje neemt en dat je dan onmiddelijk zwanger raakt. Er kunnen zoveel redenen zijn dat een eisprong niet gebeurd: - PCO - verklevingen - endometriose - vervroegde overgang - overgewicht en zo is er nog wel een heel lijstje te verzinnen. Clomid op de bonnefoi nemen en je hebt onwetend bovenstaande aandoedingen ... dat kan goed verkeerd aflopen hoor. Dus die troep uit wanhoop nemen ...? nee, daar kan ik weinig mee. Sterkter, ik vind het eigenlijk een beetje een belediging aan het adres van de dames die al een hele lange tijd in MMM zitten en nu eindelijk, na een lange reeks van soms pijnlijke en vervelende onderzoeken, pas een behandeling "mogen" gaan beginnen met medicatie. Zo'n lolletje is dat niet ... Maar misschien is dat meer mijn probleem dan dat van anderen. (even voor de duidelijkheid: ik beschuldig niemand, ik geef alleen mijn mening )
Goedemorgen meiden, Ik snap ook niets van mijn temp...ja op zich wel van mn temp maar niets van ff...wat ik ook voor temp morgen invul, hij blijft een kruis aangeven op dag 17....ik vind het echt niet logisch gezien ik op die dag een posi test had en daarna geen tempstijging Alleen als ik er eggwhite bij zou zetten op dag 19, geeft ie daar wel een kruis...en als ik alles aan ovutesten weg haal, geeft ie al op dag 15 een kruis.... zo weet ik toch nooit wanneer het zou kloppen? @loe, op het moment dat je je berichtje typt kun je geen smiley kiezen (alleen als je de combinatie kent) maar daarna kun je wel als je bericht er eenmaal staat op wijzig klikken en dan nog smileys toevoegen. @wendy...wat gek dat ff dat kruis zo vroeg neerzette...maar als het klopt, zou je nu wel een hele mooie innesteldip hebben...even afwachten nog maar Over het Clomid, zeg ik niets....daar heb ik zo geen verstand van...maar lijkt me idd niet dat je het zonder recept zou moeten gebruiken. Anders was het ook wel bij de drogist te koop ipv lugubere aanbieders op internet. euhmmm verder, heb ik niet zo ver terug gelezen...gister helemaal niet in kunnen haken (verjaardag en daarna visite), dus heb te veel gemist.
@sannehai, Ik heb ook altijd een 2e streepje op de ovu-testen en wacht ook altijd toch het donkerder wordt. Lekker irritant is dat soms, je denkt ja hij wordt donkerder maar toch niet. @kweb, Ik heb bij FF al het eegwhite weg gehaald en dan zet hij nergens een kruis, dus laat het maar even zo en kijk wat hij dan doet. Anders zou het inderdaad wel een hele hele mooi innestelings-dip zijn geweest.
wendy...daar wordt je toch een beetje suf van? Had je wel eggwhite of niet? Snap echt niets meer van ff....
Vreemd hoor. Ik zat zo eens naar je kaartje te gluren en ik snap wel waarom FF een kruis neerzet op CD12 met eggwhite. Alle temps na CD 12 liggen hoger dan de "hoogste lage temp" (als je begrijpt wat ik bedoel ) en FF berekent een ovulatiedag als een temp min. 3 dagen hoger is dan die hoogste laagste temp. Maar ik vind 'm best vroeg op CD 12. Maarrrr, alles is mogelijk en het is was Kweb zegt, als je ei idd op die dag is geweest, kan dit zomaar een hele fraaie innestelingsdip zijn. Ik gebruik geen ovu testen meer juist omdat ik geen donker streepje kreeg. En daar werd ik vreselijk onzeker van.
Ja ik snap FF ook wel hoor als ik zo kijk naar de temp. Ja ik heb gisteren een "bijna" posi-ovu-test gehad dus ik denk dat het toch gisteren een eitje is geweest. Als het op dag 12 was, is dit wel heel een mooi kaartje natuurlijk. Ja ik heb wel eegwhite toen gehad en daardoor ben ik zo vroeg gaan testen want ik dacht dus zelf ook dat eitje eraan kwam. Maar ik kreeg geen duidelijke 2e streep op de testen. Dus ja wat doe je dan.... gewoon doortesten tot de testen op zijn en dat was gisteren. Ik wacht het allemaal maar af, en houd de 27e januari ook maar in de gaten, want als ik dan ongi wordt was het dus echt dag 12.
@ Strijkkraal en poohbear: ik woon op de veluwe daar zijn niet veel ziekenhuizen. En daarbij weet je niet vantevoren of ze daar wel het beleid hebben om een laag progesteron te behandelen......helaas. En waarom ik er geen energie voor heb: ik heb helaas een stuk minder energie dan de gezonde holllandse dame: heb hartritmestoornissen, een pacemaker, fibrmyalgie, astma en een neurologische stoornis. Dus dan tol ik echt rond na een paar uur van vermoeidheid. Misschien kunnen jullie het dan wel begrijpen dat dat voor mij niet zo'n simpele optie is. @ sannehai en kweb: ik hoop dat jullie eisprong is geweest! Kweb, dat zou wel mooi zijn, fijn vroeg. @ all: wij zijn bezig het hele huis uit te ruimen van kleding; veel esprit en h&m. We willen proberen om dan met koninginnedag (voor het eerst in mijn leven) een standplaatsje te krijgen! we hebben zoveel kleding! Brr..best eng hoor, ik ben niet zo'n handelaar. Gaat mijn man in de rij staan, dat trek ik dus ook niet om 6.00 in de ochtend! Hoop dat het lukt! @ all: ik heb pas 1 keer in de zes maanden bij een cyclus zo'n hoge temp gehad, ben zo benieuwd wat ie morgen doet. Kan haast niet hoger zijn, dus wel lager denk ik, maar als tie maar 37.2 blijft ofzo, ben ik super blij.
oja : suzy q, belediging aan het adres van de dames die in de mmm zitten? weetje wat nog erger is: als je in de MMM zou willen zitten, maar ze willen je niet helpen, omdat de gyn net even andere referentiewaarden heeft als de rest van het land! Dat vind ik nou erg! Dat je uberhaupt dus niet geholpen wordt.....en nogmaals, ik heb alleen gezegd dat ik het nooit zou doen, maar dat ik het me in een enkel geval kan VOORSTELLEN.
Wat een ellende zeg loe...kan me goed voorstellen dat je niet zoveel energie hebt....hoop ook zo voor je dat het deze ronde raak mag zijn. tja...ik weet niet zo goed waar ik van uit moet gaan...moet ik mn testen laten staan, moet ik ze weg halen..op deze manier weet ik niet welke dag nu juist is geweest...
@ Loe: ik vind het ontzettend erg voor je dat je gyn zo doet en persoonlijk voor mij zou dat een reden zijn om afscheid van die persoon te nemen. Juist met jouw achtergrond zou een gyn daar anders tegenaan moeten kijken. Ik heb ook niet gezegd dat jij het zou doen ik heb alleen gezegd dat ik het in geen enkel geval kan voorstellen danwel goed zou praten.
@ kweb, thanks Ik zou je testen laten staan. nu is je temp nog een beetje te springerig, maar als er zometeen nog wat meer lijn in komt, kan het wel zijn dat FF ook je pos. test in acht neemt.......
Goedemiddag allemaal, Lekker uitgeslapen vanochtend en daarna lekker ontbeten. Inmiddels ook al schoongemaakt en nu met de laptop op schoot en ondertussen ook naar het WK sprint (schaatsen) kijken. (Ik ben idd wel een beetje een schaatsfan, doen en kijken ) Ik hoop ook zo dat onze ijsbeeb blijft en dat ik volgende week posi mag testen . @ Leonie, je eerste temp 35,7 is de meest betrouwbare... Bij Maar waarom die zo laag is kan ik je ook niet vertellen. Heel misschien een pre-eidip? Soms weet je het ook gewoon niet @ Wendy, goed dat je lekker genoten hebt gister, drankje kan nu nog niet echt kwaad lijkt me Je temp kan door de alcohol vandaag wel iets hoger zijn uitgevallen... Maar hij lijkt me ook weer niet overdreven hoog vandaag! @ Kweb, waarschijnlijk zet ff je kruis over 1 of 2 dagen op de goede plek. Kruis op dag 17 lijkt me ook niet logisch, maar voor het goede kruis is het voor ff nog te vroeg, komt vanzelf! @ Klussertje, veel plezier met 'verbouwen' vandaag, hoop dat het mooi wordt/is geworden @ Sannehai, hopelijk wordt je ovutest snel donkerder, maar meer als afwachten kun je er niet aan doen, maak het je ondertussen maar wel gezellig met je lief ! @ Strijkkraal, flinke stijging, zou je ei zijn gesprongen, of is het daar nog te vroeg voor? @ Loe, wat goed dat jullie het huis aan het uitmesten zijn! Hopelijk kun je veel verkopen, al is koninginnedag nog ver weg! En wat betreft jou situatie, ik hoop voor je dat je uitjezelf snel zwanger mag raken! Zo niet dan zullen ze je in het zkh vast wel een keer gaan helpen! Wat ik me afvroeg is of ze bij jou misschien wat voorzichtiger zijn omdat jij al zoveel ziekten hebt. Dat het starten van het medische circuit voor jou een grote aanslag op je lijf zou hebben. En dat de artsen dat eigenlijk proberen te voorkomen, en dat ze je daarom wat langer laten wachten? Dat zouden ze dan wel goed naar je moeten communiceren maar ik weet uit onderzoek via mijn werk dat dat vaak een probleem is... @ clomid discussie, volgens mij zijn hier (in dit topic) geen meiden die er werkelijk toe over gaan om clomid via zo'n website te kopen. Maar je mag er best over praten over wat het is en wat het doet. Zo´n website zou trouwens verboden moeten worden. Maar ws is het ook zo´n rare buitenlandse site en die moet je nooit zomaar vertrouwen! @ all fijne dag allemaal!
@kweb heel irritant jad at je het zo dus ook echt gwoon niet weet.. misschien dat het over een paar dagen duidelijker word, ik ehb wel eens gehad dat ff ook mijn kruis verzetten maar na een paar dagen verder zette hij hem toch ergens op en verandere toen niet meer... dus misschien gewoon afwachten. en wat ook kan dat had ik ook vorrige ronde, had ik op dag 24 een posi ovu test en pas op dag 27 ging mijn temp omhoog, als ik de posi ovu test weghaalde op dag 24 gaf ff een stippeltjes kruis op dag 26, wat mij veel logischer leek, maarja moest ik dus wel die posi ovu test weg halen, anders gaf hij hem standaard op dag 24.... en bij jou zou het dus ook goed kunnen dat je eitje na 2 dagen sprong, net als bij mij en dat het dan dus dag 19 geweest moest zijn ipv dag 17, dag 15 lijkt mij niet... aangezien je temp nou dames ik ga zo nog maar es ovu testen kben benieuwd, maar denk eigenlijk echt dat hij niet donkerder word.. jullie horen het zo weer groetjess
hee afrola, volgede week misschien al testen als het goed is zijn de kruidvat testen er weer dus inslaan zou ik zeggen! heb je al klachtjes of dat nog niet echt..?
nou dames net ovu test gedaan, en wat ik al dacht echt niet duidelijker dan die andere... ik denk dat ik gwoon altijd zo'n licht 2e streepje had staan, had ik gelijk na mn posi ovu test ook en dat was toen ook niet opgehouden, maarja toen was ik dan ook zwanger natuurlijk dus dat kan dan ook weer daar van komen. maarja ik vind het nogal stom, dat dat ovu testen het je makkelijker hoort te maken, en natuurlijk kan ik ook mn eitje dr wel uit halen ( als ik er 2 dagen bij op tel) maar wel irritant dat ik dan nu ook al 2 streepjes zie, en dan denk ow die zal wel donkerder gaan worden... en dat dat dus niet zo is. dusja hoe moet ik dan weten wanneer ik er door mee moet gaan.. naja ik laat het nu denk ik gwoon ff paar dagen doen en dan begin ik nog wel op dag 20 ofso...we klussen toch om de dag dus moet wel goed zijn.. groetjesss