Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    dames, mijn BMI is geloof ik 28-29 dus te hoog maar niet dramatisch overgewicht. Ben nu 5 maanden bezig en heb zeer onregelmatige cyclus.
    gisteren bij ha geweest en omdat ik het had over het 20kg aankomen na stoppen met roken en stoppen met pil ging het gesprek ook over afvallen, het ingaan van de mmm was al besproken en ingezet (ik hhad de papieren al in de tas) dus mijn gewicht is tot nu toe geen isseu, onze leeftijden zijn nu 31 en 34, en we zijn 5 maanden bezig. Mijn huisarts is voortvarend bezig met mij, weet niet of ik zometeen bij een gyn terechtkom die dat anders ziet. Dan zal het toch op assertiviteit neerkomen van mij en mijn huisarts. Ik hoop echter dat het nooit zover hoeft te komen en dat alles toch nog natuurlijk gaat lukken.

Vindt wel dat als je kinderen wilt je heel bewust om moet gaan met roken (wat dan ook), alcohol, verdovende middelen en je voedingspatroon. Als het niet meteen lukt om zwanger te raken ga dan eerst eens op die gebieden proberen je levensstijl aan te passen al dan niet met hulp van de huisarts.

Maar; leef je leven zoals jij dat wilt en laat je niet door anderen leven. jij en je partner zijn het belangrijkst en niet de wereld om je heen

2. Loe

Loe Niet meer actief

Wat een discussie.........ik ben t eens met sannehai over jong zijn en toch geholpen willen worden. Maar wat ook zo is, als je de dertig gepasseerd bent, word je niet sneller geholpen hoor. Ik ben 33 en moet gewoon wachten, net als ieder ander. Als er een jaar van wachten opzit, hoor je gewoon geholpen te worden, jonger of ouder..........toch! Iedereen gelijk zou ik zeggen. En wat betreft overgewicht: ik vind ook dat je dan gewoon geholpen moet worden, dat ze niet eisen dat je eerst afvalt, maar dat je probeert af te vallen tijdens het helpen door de arts. Eigenlijk kan het natuurlijk niet dat het van het ziekenhuis afhangt of je geholpen wordt! Belachelijjk!

Ik zou niet zo snel zeggen 'ik wil geholpen worden want ik betaal zorgpremie' , maar misschien ga ik dan ook maar doen. Vind t nogal bot, maar ja, zij (de artsen) zijn minstens net zo bot.

Ik ben zo DEBIEL geweest om een zwangerschapstestje te doen, vanzelfsprekend NEGATIEF. Totaal niks. Had gelezen dat als er een innestelingsbloeding zou zijn, je per dag 5 mg (og mcg of andere maat, dat weet ik niet) hcg aan zou maken. Dus dacht na drie dagen haha, ik probeer t met de kruidvat. Niks. Tuurlijk.
    Mijn temp wil ook niet erg omhoog, zoals je bij velen wel ziet (echt een stuk van de streep van het kruis af). Heeft vast te maken met mijn lage progesteron. Ik schat mijn kansen laag in, probleem is alleen dat je toch elke maand weer zo'n hoop hebt...........

3. Loe

Loe Niet meer actief

Wat een discussie.........ik ben t eens met sannehai over jong zijn en toch geholpen willen worden. Maar wat ook zo is, als je de dertig gepasseerd bent, word je niet sneller geholpen hoor. Ik ben 33 en moet gewoon wachten, net als ieder ander. Als er een jaar van wachten opzit, hoor je gewoon geholpen te worden, jonger of ouder..........toch! Iedereen gelijk zou ik zeggen. En wat betreft overgewicht: ik vind ook dat je dan gewoon geholpen moet worden, dat ze niet eisen dat je eerst afvalt, maar dat je probeert af te vallen tijdens het helpen door de arts. Eigenlijk kan het natuurlijk niet dat het van het ziekenhuis afhangt of je geholpen wordt! Belachelijjk!

Ik zou niet zo snel zeggen 'ik wil geholpen worden want ik betaal zorgpremie' , maar misschien ga ik dan ook maar doen. Vind t nogal bot, maar ja, zij (de artsen) zijn minstens net zo bot.

Ik ben zo DEBIEL geweest om een zwangerschapstestje te doen, vanzelfsprekend NEGATIEF. Totaal niks. Had gelezen dat als er een innestelingsbloeding zou zijn, je per dag 5 mg (og mcg of andere maat, dat weet ik niet) hcg aan zou maken. Dus dacht na drie dagen haha, ik probeer t met de kruidvat. Niks. Tuurlijk.
    Mijn temp wil ook niet erg omhoog, zoals je bij velen wel ziet (echt een stuk van de streep van het kruis af). Heeft vast te maken met mijn lage progesteron. Ik schat mijn kansen laag in, probleem is alleen dat je toch elke maand weer zo'n hoop hebt...........

4. Loe

Loe Niet meer actief

oeps, 1 keer is genoeg, sorry...

5. Loe

Loe Niet meer actief

oja, en ik ben al 22 dagen gestopt met roken!

6. bereke

bereke Niet meer actief

Ben ik het dus helemaal mee eens!

Jammer dat je test negatief was loe maar waarschijnlijk toch gewoon te vroeg? Ik blijf duimen voor je hoor!
    Enne, proficiat met het stoppen met roken! Is niet niks hé!

7. Loe

Loe Niet meer actief

Bereke, wanneer ga jij evt testen? je loopt als ik het goed heb gezien, 1 dag voor op mij. Maar mijn lf wisselt van 9-11 dagen........dus vrij kort. Ik denk dat ik zondag nog een keertje ga testen........ik kan het toch niet langer volhouden haha!

8. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Loe; ben het ook eens met je, wat een discussie. Maar heb wel even mijn verhaal erbij gezet om te laten zien dat het dus ook echt anders kan.

Voor jou hoop ik dat er snel een positieve test gaat komen hoor, enne inmiddels weten we ook dat ik niet kan wachten met testen (hoewel ik nu niet in de verleiding kom gek genoeg)

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai meiden zouden jullie mijn kaartje ook nog eens willen bekijken?

en dan vraagje he mijn lf is gemiddeld 11 dagen volgens ff betekend dit ook dat je eerder zou kunnen testen of niet? zie namelijk ook bij veel van de zwangerenkaartjes al een posi test vanaf dag 7.

10. woops

woops Niet meer actief

Goede middag allemaal,

Wat hebben jullie veel gepraat zeg.
    Eer ik alles terug heb gelezen, moet ik weer naar bed. ;)
    Discussie of dik en dun zijn, heb ik gezien
    Discussie over wel of niet roken en drugs.

Ja ja het is allemaal wat.
    Ik let persoonlijk wel op wat ik eet, en probeer nog wat kilo`s te verliezen voordat het eventueel raak is.
    Dugs gebruik ik niet en m`n mannetje ook niet.

Mannetje is trouwens gestop met roken dit jaar dus die is ook goed bezig.

Ik ben 1,68 lang en weeg nu 76 kilo en wil weer graag onder de 70 kilo zitten, dus ik moet nog wat afvallen.
    68 kilo zou een mooi en gezond gewicht zijn, heb vorige jaar 63 kilo geweest, maar helaas wat aangekomen. :cry: :cry:
    Maar als ik na ga dat ik 2006 nog 105 kilo woog, vind ik dat ik heel netjes in kilo`s weeg. :) :) :) :)

Komt allemaal goed zullen we maar denken. ;)

11. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Hi meiden!

Ben vandaag bij de nieuwe Gyn geweest en heb gelijk Clomid mee gekregen om mijn cyclussen te verkorten... (jippie!)
    Heeft een van jullie ervaring met Clomid? Ben vandaag al begonnen - dag 5

12. woops

woops Niet meer actief

Ik weet niet wat het is en wat het doet.
    Maar volgens mij, ben jij er wel blij mee, dus helemaal toppie. :)

13. woops

woops Niet meer actief

Zijn mijn cyclusen eigenlijk een beetje normaal, of eigenlijk best lang?

Als ik er wel eens met mensen over heb schrikken ze dat ik soms wel een 36 heb en 39 dagen en nu waarschijnlijk weer 36.

Wat vinden jullie?

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is niet zo heel erg abnormaal volgens mij. Niet iedereen heeft cycli van 28 dagen :) . Onregelmatig wordt het als er verschillen in zitten van meer dan 7 dagen. Bij mijn zussen is het bv. 2 weken op, 2 weken af ... bij mij schommelen mijn cycli ergens tussen de 24 en 30 dagen. Is voor mijn gyn nooit een reden geweest om dat eens te onderzoeken in ieder geval.

Maar, zoals met alles, misschien zou je het eens met je HA kunnen overleggen ...

15. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    @Wops: vandaag zei mijn Gyn dat een "normale cyclus" max 35 dagen is.

Clomid zorgt ervoor dat de eisprong wordt opgewekt, bij mij zal het met name mijn cyclussen verkorten.

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Hier een hele spannende dag, mijn moeder moest pas een mammografie laten maken omdat ze pas 50 is geworden en daar hadden ze iets op gevonden. Afgelopen dinsdag een stukje weggenomen, maar godzijdank ik alles goed! Ik ben nu zó opgelucht!

@ Sanne, bij jou lijkt het wel een eisprong-dipje te zijn. Lastig soms hè, dat klussen. Als je naar mijn kaartje kijkt, dan zie je dat ik ook telkens dacht, vandaag is hij vast écht en dan toch maar weer klussen. Alleen zo vaak hou ik ook niet vol, dus nu maar om de dag. Ik durf er nu alleen nog niet mee te stoppen, bang dat het toch weer anders gaat bij mij.

@ Bereke, hopelijk morgen weer een mooie tempstijging!

@ Klussertje, jammer dat je morgen alleen naar de gyn moet! Ik ga voor je duimen dat alles goed is!

@ Kweb, mooi kaartje! Hopelijk ging het werken vandaag goed! Stom dat niemand er eerder aan dacht, maar hoe was de uitslag van je vader eigenlijk afgelopen maandag als ik vragen mag?

@ Loe, wat jammer van je negatieve test :( Maar ook al zou je zwanger zijn, dan was de kans nog best groot dat je negatief zou testen. Probeer dus nog een beetje hoop te houden! Maar wat goed dat je bent gestopt met roken!

@ Alecia, jeetje, dan ben je al een tijd bezig! Wat ontzettend jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt met de huisarts!

@ Suzy, dat is een mooie tempstijging! Wachten duurt inderdaad lang, vooral als je allerlei kwaaltjes hebt!

@ Mamasuus, mooi innestelingsdipje zeg :D Maar ene kortere lf betekent niet automatisch dat je eerder kan testen. Het beste is om toch iets langer te wachten.

@ Sylvia, fijn dat je clomid hebt gekregen van de gyn, hopelijk helpen ze je!

@ Pookie, hoe gaat het nu met de lekkage met de regen? Hopelijk valt het mee!

@ Afrola, ook weer een dagje overleeft?

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Sylvia, wat ik bij jou apart vind, is dat je eerste 5 cyclussen wel 'normaal' waren, pas erna werden ze veel langer.

Ik heb deze keer ook een cyclus van 44 dagen, ook wel lang. Het lijkt nu wel om en om te gaan (lange en dan een kortere). Onder de 30 kom ik sowieso nooit denk ik, omdat ik een lf van 17 dagen heb.

18. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Is het ook...
    Maar dat schijnt dus zomaar te kunnen...

19. woops

woops Niet meer actief

Oke dank jewel voor de uitleg.

Wij gaan binnenkort toch naar de huisarts terug als we niet zwanger raken in een van deze ronde`s.
    Dan zal ik m`n kaartje en alle cyclussen laten zien en kan ze kijken.

20. woops

woops Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik daar dus ook net aan zat te denken.
    Bij mij is het ook de ene keer korter de andere keer langer.
    En zo op en af, raar eigenlijk. :(

Deel Deze Pagina