@bereke, Volgens mij houd FF er wel rekening mee ja. En hij toont het idd alleen maar als je vip bent helaas. @Mosa, Dankjewel! En wij zijn ook blij met de goede uitslag van de zaadjes van mijn man. Nu hopen dat het allemaal goed komt en hopen dat het bij mij niet fout zit. Wat vervelend dat jij nog niet ongi bent Wat gek dat je zo'n lange dpo hebt @Strijkkraal, Jij ook dankjewel! Ik vind het ook wel spannend eigenlijk. Wat raar van die gyn.. Je mag toch vragen!? Daar heb je toch recht op? Dan mogen ze je niet lastig vinden, dan moeten ze maar een andere baan zoeken. Want idd voor haar is het begrijpelijk maar voor jou (en anderen) misschien niet?! Goed dat je vragen gesteld hebt hoor! Dat is je recht. Spannend maandag weer een meting en dan woensdag waarschijnlijk de inseminatie!
nou meiden, we zijn vandaag allemaal geloof ik erg lang van stof hahaha wel gezellig hoor. Maar ik heb een stukje bijgeschreven bij NOD Maart, dus ga daar maar eens kijken, dan zie je dat ik niet echt schrik van de uitslag van vanmorgen
@ Suzy, hartstikke goed van je dat je wel veel vragen hebt gesteld hoor! Het is jouw lichaam en dan is het wel belangrijk om te weten hoe of wat! Gewoon ermee doorgaan hoor, dat is toch ook onderdeel van haar werk! Spannend dat het volgende week waarschijnlijk allemaal gaat gebeuren! @ Tessa, ik weet niet of ik nu op een ongi hoop of dat ik toch nog stiekum hoop zwanger te zijn. Ik had namelijk vorige week drie dagen bruinverlies, waardoor ik weer meer hoop kreeg. Dus het blijft nog even afwachten. Maandagavond had ik een negatieve test, missschien dat ik het dit weekend nog een keer probeer. En als ik eind volgende week nog geen duidelijkheid heb, dan denk ik dat ik de huisarts maar een keer bel. @ Djaar, soms kunnen ze beter weten wat er aan de hand is, dan kunnen ze er ook beter wat aan doen! Maar wel vreemd dat je het toevallig hoorde omdat er iemand in opleiding bij was!
@djaar: Bij mij is het woord PCO ook gevallen terwijl ik geen enkel kenmerk hiervan heb (geen cysten, goede bloedwaardes, laag testosteron, geen overmatige haargroei en geen overgewicht). Wel heb ik lange cyclussen opeens gekregen... Ik zit nu aan de Clomid en heb zowaar een "normale cyclus" (ja! het kruis staat vanaf vandaag in mijn FF). De bijwerkingen vielen mij erg tegen, heb een mega migraine gehad en verder 4 dagen hoofdpijn, maar dat was weer over na de Clomid pillen. En niet iedereen krijgt bijwerkingen...
Hmm, zou dat bij mij dan ook kunnen, PCO? Ik heb ook vreemde cyclussen. Ik heb verder ook niet de kenmerken die Sylvia opnoemt (alhoewel ik natuurlijk de bloedwaardes niet weet). Als mijn volgende cyclus ook weer zo lang is, dan wil ik toch eens langs de huisarts. @ Sylvia, wel fijn dat je nu een 'normale' cyclus hebt, maar die bijwerkingen zijn wel heel vervelend natuurlijk! Maar gelukkig zijn ze nu weer over! Wat ik trouwens ook nog aan jou wilde vragen. Dat jullie voor je eisprong om de 3 dagen klusten, was dat omdat je wist dat je eisprong toen nog niet was, of was dat op aanraden van de gyn? Soms vraag ik me af of we niet te veel klussen rond mijn eisprong. Meestal is dat iedere dag, nu om de dag.
@Mosa: om de 3 dagen? dat is puur toeval... ik had liever ook nog op CD15 willen klussen, maar dat kwam er niet van...
Nou bij mij zijn/waren dus alle bloedwaarden goed, ik kan niet zeggen dat ik overmatige haargroei heb en dat overgewicht... 1.76 met 88 kg dus dat kan beter (ben in 2 jaar tijd door vanalles en nog wat 20 kilo aangekomen en ik krijg het er bijzonder moeilijk af). Maar ik zit in en viceuze crkel geloof ik. ik hoop dat ik geen medicijnen nodig ga hebben maar wat moet dat moet en dan kan ik alleen maar hopen dat ze snel werken.
klus; gewoon meenemen en als je later wat vergeten bent gewoon gaan bellen (assistenten weten vaak ook een aantal vragen in te vullen)
@djaar: ik ben een stuk relaxter nu ik aan de Clomid ben en ik in een normaal ritme zit. Voelt beter dan de onzekerheid van de lange cyclussen
dat heb ik nu ook wel een beetje. Het maakt het zelfs weer fijner om sex te hebben. Het voelt minder als moeten omdat je nu door echo's weet wanneer de kans reeel is en ik anders echt weken om de dag vol wilde houden omdat je nooit wist wanneer het eitje er is. Nu krijg ik dmv echo's tenminste wat info over de groei van het follikel(s). Ik ga nu zelfs na vanmorgen tegen vriend zeggen dat we beter morgen kunnen klussen (zaad even kans om te bekomen en eisprong waarschijnlijker) Rust maakt zoveel uit ! 8)
Hey mEIden! Hoe vinden jullie mijn nieuwe avatar?! lachen he! (ik was die ezel... ) Ik heb ff geen tijd om bij te lezen...maar hier even een klein ego-berichtje... Ik ben zelf ook niet echt gerust op die 1 1/2 dag ongi, maar aangezien mijn temp laag is, is er zeker geen sprake van een zwangerschap. Ga dus maar fris en fruitig de nieuwe ronde in en hopen dat snel een eitje tegenkomen
Hoi meiden Wil ff zeggen dat ik er ook weer ben. Zie dat er, jammer genoeg, nog veel bekende namen zijn. Jammer meiden..... Wij moesten ff een cyclus overslaan, omdat ik een cyste had, maar afgelopen zaterdag zijn we weer opgestart met de IUI en de medicijnen. Zaterdag heb ik weer een fm en denk dat het einde volgende week wel weer plaats zal vinden. Spannend hoor........ Djaar: ik heb eerst ook Clomid gehad, maar daar groeide me eitje niet echt van. Had verder geen bijwerkingen hoor. Daarna overgegaan op Menopur, een hormoon om in te spuiten. Ook geen echte bijwerkingen. Mijn dochtertje, hieruit voortgekomen, heeft ook geen "afwijkingen" ofzo hierdoor. Is me ook nooit verteld dat er een risico zou zijn. Het enige is, dat het schadelijk zou zijn voor de ongeboren vrucht en je dus pas mag opstarten als het zeker is dat je niet zwanger bent. Als je eenmaal zwanger bent slik/spuit je natuurlijk niets meer.... Klussertje: zie dat je vandaag naar ziekenhuis bent. Succes. En ik neem altijd briefjes met vragen mee, anders vergeet ik de helft! Ingemoppie: tja meis...... grafiek lijkt duidelijk, dat is wel balen hoor! Iedereen weer heel veel succes Twinny
@ Klussertje, ik hoop dat je een goed gevoel hebt bij je afspraak vanmiddag! @ Djaar en Sylvia, ik ervaar het ook wel een beetje zoals jullie. Ik heb telkens van die vage kaartjes waardoor je altijd twijfelt over je eisprong. Dan wil je ook doorgaan met heel regelmatig klussen omdat je bang bent dat je hem mist. Dus ik herken het wel! @ Maar, hihi, zeker een leuke avatar! Vervelend dat je twijfelt over je ongi, maar als je temp laag is, dan zal het wel niets zijn. En blijf je twijfelen, dan misschien voor de zekerheid een testje doen?