Temperatuurkaartjes 3-1-2008

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik zat al een beetje te wachten op je verhaal, fijn dat je het weer achter de rug hebt!
    Rot dat er nog geen goede eitjes waren, dus binnenkort toch aan de clomid. Jammer, maar dan heb je tenminste wel (als het goed is!) een vroegere eisprong. Spannend hoor!
    Ook fijn dat je vriend zich nu een stuk beter voelt, het is ook allemaal niet niks natuurlijk!
    Een dikke knuffel van mij in ieder geval, het zal een spannende tijd worden!

2. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @mosa; bedankt :thumup:

3. bereke

bereke Niet meer actief

Djaar, eindelijk weet je dan waar je aan toe bent! En die clomid lijkt me geen lachertje maar goed, als het maar helpt hé! Ben blij voor je dat er schot in de zaak komt! En super dat je man ook bij gepraat is en het ok vindt!

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Succes de komende weken Djaar, spannend. kan me voorstellen dat je er wat dubbel tegenover staat, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen!
    En fijn dat je vriend nu goed is "bijgepraat".

5. Loe

Loe Niet meer actief

@ Djaar, wat fijn dat er schot in de zaak komt.

@ Mosa, hoe ist nu met jou, hoop dat deze thermometer je meer gelukt brengt dan de vorige!~

@ Suzy, spannende tijd.

@ all, weinig bijzonder hier he. Zie temp haha. Druk geweest met ziekenhuis. moet morgen fietsen en deze week moest van de 1e harthulp ook de pacemaker worden uitgelezen en niemand heeft gebeld voor een afspraak, dus we gaan morgen netjes doch dringend verzoeken dat te gaan doen. Vrijdagmiddags is daar namelijk al niemand meer! Echt belachelijk........

Vanavond maar weer klussen he voor ons :) Baarmoeder voelt heel hoog, ken d'r bijna nie bij haha. Maar nog niet helemaal open, dus mijn ei zal toch nog wel even duren........

Die ovutesten, pff raak ik nog steeds moeilijk wijs uit, tenminste die van babyboom. Heb die testen in mijn album bewaard, kan ik ze telkens vergelijken of ik al de donkerste heb. T gaat er redelijk tegenaan zitten, maar denk nog niet helemaal.
    Als ze op zijn, neem ik sensitest! Die was goed toch? (die witte staafjes).......of was dat matcare? oh gut, nou weet ik het niet meer, iemand een idee?

Post van het ziekenhuis vandaag binnen: giga vragenlijst voor hub en een voor mij. Helemaal ingevuld, dus klaar voor de start, haha nou nog wachten tot 1 april.

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    @ Loe, met mij gaat het goed hoor :) Ik heb nu een mooie stabiele temp, dus het eitje mag springen ;)
    We lopen nu gelijk op!

Succes alvast morgen met fietsen! En vreemd dat ze nog niet gebeld hebben om je pacemaker uit te lezen! Morgen inderdaad maar zorgen dat je een afspraak krijgt!
    Ik weet niet welke ovulatietesten goed zijn, misschien iemand anders?

7. Loe

Loe Niet meer actief

Gezellig Mosa! Nou, zet m op. Doe ik dat ook ;)

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat vinden jullie van mijn nieuwe avatar :)
    Een half uur aan het zoeken geweest :rolleyes:

Nu snel naar bed, morgen weer een lange werkdag! Alvast een fijne dag allemaal en Suzy, succes morgen en Loe, jij ook nogmaals succes met fietsen!

9. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Oeps foutje van mij ...... ik heb VIP en ging ervan uit dat men het altijd kan instellen...... scuse me...

mosa: leuke avatar...

@All... ik duik me bedje in... tot gauw...

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klus, sterkte!

Djaar, fijn dat er nu duidelijkheid is, ook voor je vriend.

Mosa, mooie avatar :D

Momhairy, gezelli ;)

Euhmmm ... sorry globaal bijgelezen.

Hier gaat t zn gangetje. Wel nogal 'sleep deprived', Mirre is weer aan het spoken snachts *pakt luciferhoutjes*.

Temp boven coverline, maar ik heb al een paar dagen een ongi-gevoel ...
    http://www.fertilityfriend.com/home/18afb0

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik begrip werkelijk niets meer van die temperatuur van mij :(
    Mijn vriend en ik willen graag een kindje, net als iedereen hier. In september ben ik met de pil gestopt.
    Ik ben deze maand begonnen met temperaturen, gewoon om een beetje inzicht te krijgen. Tot en met gisteren had FF een prachtig kruis gezet bij maandag 2 februari. Voor mij ook logisch. Ik had de dagen voor 2 februari last van pijn en steken in de buik, en pijnlijke borsten. Na die twee februari was die pijn in mijn borsten (even) weg, en de buikpijn ging over in een dof gevoel.
    Plus dat ik die 2 februari een boel "eggwhite" verloor, iets dat ik tnt elke maand heb zo rond dag 15. Sowieso heb ik elke maand ongeveer halverwege de cyclus ovulatieklachten.
    Maar nu heb ik al drie keer een temp onder de coverline, en dus heeft FF het kruis weer weggehaald.
    Die hogere tempen vielen ook wel in een periode dat ik ziek was.
    Nu heb ik een aantal vragen:

1. Wat denken jullie? Wel of geen eisprong?
    2. Kan je wel een eisprong hebben zonder die hogere temp?
    3. Kan het zo zijn dat je de ene maand wel en de andere maand geen eisprong hebt?
    4. Kan je wel eggwhite / vruchtbaar slijm verliezen zonder eisprong te hebben?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

[sorry voor het ego-berichtje]

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    LIES, pfff ... moeilijk hoor. Ik kan er ook niet echt wijs uit worden. Ik zou gewoon doorgaan met tempen. Echt iets ervan zeggen kan toch pas achteraf. En je niet direct zorgen gaan maken.

1. Geen idee, misschien wel misschien pas later
    2. Niet alle vrouwen worden wijzer van tempen, de tempverschillen kunnen bijv heel klein zijn
    3. ja
    4. weet ik niet, denk het wel (maar bij mij was waterig altijd goede indicatie, nu niet meer, ik denk door borstvoeding)

Succes!

13. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi Liesben,

Ik kan je ook niet echt helpen omdat ik zelf nog maar pas bezig ben met tempen. Heb je kaartje bekeken en het lijkt idd alsof er nog geen ei geweest is obv je temp. Maar hoe temp je? En altijd op hetzelfde uur?

En ik heb idd al op een aantal fora gelezen dat vrouwen van de huisarts of gyn. te horen hebben gekregen dat het vrij normaal is als je een maand zonder eisprong hebt af en toe.

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik doe het met een oorthermometer, en (bijna) elke dag op hetzelfde tijdstip.
    Ik heb wel eens "gecontroleerd" en rectaal kwam er het zelfde uit. Dus daar zit het verschil niet.

15. bereke

bereke Niet meer actief

Nochtans worden oorthermometers sterk afgeraden. Maar goed, als je rectaal hetzelfde resultaat krijgt, zal het daar idd niet aan liggen.

Goh, ik denk dat je enkel kunt afwachten. Missch. moet je ei toch nog komen en heb je over een paar dagen terug een vet kruis!

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Om persoonlijke redenen temp ik liever niet rectaal. Maar ik heb het net nog een keer "gechecked" en nu heb ik zowel met de oorthermometer als rectaal 37.2
    (Ik ben geneigd nu die 36.7 te vervangen voor 37.2, maar dan zou ik valsspelen ;) )

17. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

zo hehe eindelijk weer tijd om wat neer te kwakken.....

eigenlijk weinig op geschoten gisteren aan de foon..... alleen een boze dokter b. en dan niet op mij maar boos op dokter g. dokter g is de dokter die alles door elkaar gooide.......
    dokterb heeft mij gezegt dat hij me voortaan gaat helpen..... dat zal betekenen dat ik alleen nog maar op donderdag naar het ziekenhuis kan en dus de zangles naar een ander tijdstip moet of andere dag.... maar goed moet nu rustig deze cyclus afwachten. donderdag ff het bloed laten afnemen zoals gezegt is. maar hij vermoed dat het wel goed zit want een eitje van 20,4 mm is gewoon een degelijk ei. maar goed eerst maar afwachten zo rond de carnaval kan ik testen. dus ben heeeeeeeeeel benieuwd.....
    -=-=-=-=-=-
    djaar wat fijn dat jij al weer verder kan met medicatie. hoop voor jou heeeeeel snel een goede eisprong.

Momhairy welkom*terug*

uuuhm ben ik iemand vergeten sorry daar voor ben net wakker :oops:

18. bereke

bereke Niet meer actief

Dan ligt het dus echt daar niet aan hé, als de twee exact hetzelfde aangeven! Zul jij een goede oorthermometer hebben!
    En idd niet "vals spelen" hé want helpt je niet vooruit ;)

19. bereke

bereke Niet meer actief

Klussertje, wel vervelend dat je je zangles moet verzetten maar wel super dat die dokter je nu voortaan altijd gaat helpen. Geen verwarrende en tegenstrijdige berichten meer dus! En hopen dat je rond carnaval een positieve test in handen krijgt!

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oorthermometers luisteren nauw met hoe je ze "inbrengt". Gelukkig ben ik verpleegkundige en gebruiken we ze op het werk ook, en weet ik dus wel hoe ik ze moet gebruiken.
    En nee, ik zal niet valsspelen 8)

Wat me nu nog te binnen schiet, ik was om 04.30 uur wakker, en heb tot over 0500 wakker gelegen. ben toen in slaap gevallen en om 0600 (toen wekker vriend ging) heb ik getempt. Ik heb maar even sleep deprived aangegeven, niet dat ik er dan weer een kruis bij krijg. Maar toch.

Deel Deze Pagina