My Precious! meid, ik snap dat je gespannen bent! En bang! En dat je je rot voelt. Allemaal heel normaal denk ik. Ik hoop dat je het van je af kan praten. Tygertje: mooie buik Sammie: das een mooi kaartje. en dat is het. Hier heb ik ens zitten spelen met FF. Op cyclusdag 13 en 14 heb ik later getempt dan "normaal". Nu weet ik dat als ik later temp mijn temperatur altijd twee of drie tienden hoger is. (ervarings-wijsheid, ik heb het een paar keer uitgeprobeerd) Nu heb ik die twee temperaturen eens met 1-tiende verlaagd, en dan geeft FF wel weer een mogelijk ei aan. Ik weet het, of het helemaal eerlijk is weet ik niet, maar omdat ik elke maand (en ook deze maand) zoveel klachten heb rond ovulatie, denk ik zelf toch echt dat ik hem toen ergens gehad heb. En deze maand is toch al niet erg betrouwbaar door ziekte. Volgende maand word tempen niet echt een optie denk ik, omdat mijn vruchtbare periode precies in mijn vakantie valt. En we gaan skieen! Dus dat word gewoon flink aan de slag die week ALs het nog nodig is ga ik die maand daarop wel weer tempen.
MP, ik kan me voorstellen dat je je zo voelt! Maar nu ga je hulp krijgen en hopelijk heel vlug zwanger raken! Tygertje, mooie buik hoor! Sammie, wat een kaartje! Wordt vast en zeker een super valentijn! Liesben, nou da's niet echt vals spelen . Nu ben je tenminste zeker (of toch vrij zeker) dat die eisprong wel geweest is hé! En als het nu niet raak is dan wordt het vast en zeker een wintersport-baby! Sylvia, alvast veel succes met je volgende gesprek! Strijkkraal, spannend allemaal nu hé seg! Salapio, hopelijk is Mirre vlug van haar eczeem af ocharme.
@ Sammie: wow - fraai kaartje ... @ Tijgertje: rond en gezond noemde mijn zus dat toen ze zwanger was mooi buik hoor @All: temp is redelijk gelijk gebleven. Niets spannends dus vooralsnog.
Goedemorgen, @ Loe, fijn dat je gisteren gelijk terecht kon bij de arts! Hopelijk gaat het nu inderdaad beter! Spannend volgende week woensdag! Tuurlijk duimen we voor je Dat is zeker een hele leuke verrassing, een weekendje weg! Heerlijk hoor, gezellig met z'n tweetjes is altijd leuk! En ook nog een ovulatietest die donkerder wordt, fijn zeg! Boemse! @ Klussertje, tuurlijk snap ik dat je niet aan de avatar toe gekomen was, je hebt wel belangrijkere dingen aan je hoofd! Vandaag moet je bloedprikken om te kijken of je een eisprong hebt gehad toch? Succes! @ Sylvia, wat een mooie tempstijging zeg! En alweer op 10 dpo, spannend! De duimen gaan draaien voor je! Gefeliciteerd met je vriends nieuwe baan! Nu jij nog! Dat je door mag voor het tweede gesprek, is natuurlijk al een goed teken! Is dat de baan waarbij je moet leiding geven aan 40 mensen? @ Suzy, het is gelukt met een nieuwe avatar zie ik Leuk! Spannend dat de spuit pregnyl erin zit! Hopelijk krijg je er geen (of niet te erge) bijwerkingen van! En dan morgen de IUI, spannend! @ MyPrecious, lieverd, wat rot voor je Het is natuurlijk ook heel spannend, en op zo'n forum lees je natuurlijk een hoop positieve maar ook negatieve verhalen. Hoe moeilijk ook, je moet echt proberen een beetje positief te blijven! De kans is zoveel groter dat er iets aan de hand is, waar wat aan te doen is. Maar ik snap je gevoel. Ik vind het zo sneu voor je! Een hele dikke knuffel! Ik zal je later vandaag weer een pb-tje sturen! @ Salapio, wat een vreemd kaartje heb je toch! Weet niet goed wat ik ervan moet denken eerlijk gezegd. Maar even afwachten of je daadwerkelijk ongesteld gaat worden Wat zielig dat Mirre eczeem heeft! Succes bij de HA! @ Djaar, ik duim met je mee dat je snel ongesteld wordt! Zitten jullie nu iets meer op één lijn? @ Tijgertje, nou nou, dat is al een flinke buik Mooi hoor! Verder alles goed met je? @ Maar, mooie lage temp heb je inderdaad! Hopelijk inderdaad een teken dat je eisprong eraan zit te komen! Duim duim duim! En succes met werken @ Sammie, mooi kaartje 8) Ook al weer op 10 dpo! Ik duim al wat af, maar ook voor jou ga ik duimen! Valentijnsdag is een mooie dag om positief te testen! @ Maar, kom ik je nu alweer tegen, ga eens aan het werk @ Liesben, ik denk dat het kruis zo ook wel klopt hoor! Nu zou het fijn zijn als je temp weer wat omhoog gaat! *BLAAS* *BLAAS* @ Bereke, nu wordt het toch echt wel tijd dat je eisprong komt hoor! @ All, mijn temp was weer 36.6 Zou ik dan toch eergisteren mijn eisprong gehad hebben? Daar zou ik wel heel blij van worden (mooie cyclus!) maar ik wacht eerst nog even af hoe mijn temp de komende dagen is. Allemaal een fijne dag toegewenst!
Dag lieve temp-meisjes, Na deze week een klein berichtje aan klussertje te hebben verstuurd (sorry dat het niet duidelijk genoeg was meis), wilde ik toch even wat aan jullie kwijt....... Ik zal me even eerst een klein beetje voorstellen; Mijn naam is dus Esther en ik ben al heel wat jaartjes mee aant doen in de gekke en verwarrende wereld van het proberen zwanger te worden. In vogelvlucht: In 2002 trouwde ik en mocht ik ook naar de gyn. Daar bleek mijn hormoonhuishouding zo van streek te zijn dat mijn lichaam eigenlijk riep: je mag niet zwanger worden want je geeft borstvoeding........ben je mooi klaar mee. Diverse onderzoeken, medicijnen etc later......geen effect. Na 1,5 jaar gescheiden, aangezien meneer zich in een keer bedacht dat lichamelijk mishandelen ook wel leuk was.....voor hem misschien, maar ik persoonlijk vond het wat minder.... Nu inmiddels een hele lieve vriend die me behandeld als zijn eigen koningin! Ik ben nu een jaar van de pil af en mijn hormonen hebben zich vanuit het niks zonder hulp helemaal hersteld. Alsof mijn lichaam wist dat mijn ex zo'n was. Ik zit inmiddels in de "ik moet geduldig wachten" fase en heb natuurlijk alle mogelijke klachten die je nerveus kunnen maken........ Nu is het zo dat ik ondanks dat ik eigenlijk nooit meeschrijf, wel zo dat ik al die jaren dus al meelees. Dus ook jullie groepje volg ik al een hele tijd. En ik moet toch echt even iets tegen jullie zeggen: WAT ZIJN JULLIE SCHATJES!!!!!!!!!!! De manier waarop jullie er voor elkaar zijn, klaarstaan en helpen is buitengewoon! Jullie steun voor elkaar is gewoon ongelooflijk mooi! En dat terwijl jullie elkaar kennen via een forum, dat maakt het eigelijnlijk nog net wat mooier! Ik kan niks anders hebben dan respect voor jullie allemaal. Nou, dit wilde ik gewoon even zeggen. Ik vind ook wel dat dat gedaan mag worden door een buitenstaander. Jullie stralen met z'n allen zo veel warmte uit, dat ik bijna geen verwarming meer nodig heb hier....... Dus dames, blijf doen wat jullie doen voor elkaar, en blijf de hoop houden! Ik kan niet garanderen of ik mee zal gaan schrijven want ik word er zo zenuwachtig van (jaja, ken mezelf), maar weet dat ik vanuit deze kant van het scherm zo ongelooflijk keihard zit te duimen voor jullie allemaal! Dank jullie wel voor jullie mooie verhalen! Dikke knuffel Esther
Wat een prachtig verhaal zo Esther, en wat fijn dat je alsnog je koning hebt gevonden! Dat al jullie wensen maar uit mogen komen.
hoi dames was ik ook weer ff @esther wauw mooi verhaal goed dat je nu een lieve vriend hebt die je goed behandeld, en hopelijk is het bij jullie ook snel raak @mosa.. .jajaja meid ik denk echt dat je ei geweest is hoor heerlijk zou dat zijn, weer wat duidelijkheid en een mooi cyclus! ik duim voor morgen dat ie weer zo hoog is als vandaag @liesben tzou natuurlijk gwoon kunnen dat je eitje wel geweest is.. je zit dan al lekker een aantal daagjes na je ei :d bijna test tijd zou het dan zijn! @sammie meid, ik denk echt dat je zwanger bent, wat een heerlijk kaartje! en echt leuk op valentijsdag testen: @mp meid ik snap dat het allemaal rot en niet leuk is. ik hoop echt dat je hier gwoon je ei kwijt kunt wantja, die mannen snappen natuurlijk niet alles @loe joepie toch een positieve ovu test gehad deze maand kon ik er bij mij ( ook babyboom) ook geen wijs uit, ben dr maar mee gestopt. @all.. iemand kweb nog eens gezien? of heb ik dat nou gwoon niet gezien...*schaam schaam* owja, verder bij mij gwoon weer 36,8 maarja, die thermometer doet dr echt zo lang over voordat ie es gaat piepen, dan denk ik hij doet het gwoon niet, dusja.. vandaag piepte die dus weer niet.. dus wie weet was mn temp eigenlijk hoger maar ik had geen geduld meer! irritant ding. hahaha. meiden ik ga werken groetjes!
@Esther15; DIKKE KNUFFEL voor jou! @Mosa;wij zitten wel weer meer op één lijn hoor. Het gaat erg goed. Na twee dagen provera en 1 kilo aankomen (onverklaarbaar) werd er meteen gezegd; kom op meid het zijn hormonen die in je lijf zitten om je ongesteld te doen worden en je word altijd zwaarder als je ongesteld wordt, je houd gewoon vocht vast. Blijf volhouden en dit is wat we wilden. Dus dat zit wel goed. Ben zelf alleen bang gezien mijn geschiedenis dat een depressie om de hoek ligt. Heb jij daar profesioneel ervaringen mee ?
@ Esther, wat een verhaal zeg! Wat heb jij veel meegemaakt, maar gelukkig ligt die rotperiode nu achter je en heb je nu een hele lieve vriend! Fijn dat het met je hormoonhuishouding nu wel goed zit, hopelijk ben je snel zwanger! Dan kun je de rottijd helemaal afsluiten en een nieuwe en mooie fase van je leven in gaan! En verder, wat een ontzettend lief bericht Als je wel zin/behoefte hebt om mee te kletsen, dan kan dat natuurlijk altijd! @ Sanne, irritant hè, zo'n thermometer Maar in ieder geval zit je temp nog boven het lijntje! Kweb wilde trouwens wat meer afstand nemen, omdat ze er te veel mee bezig was. Daarna (helaas) niets meer van gehoord. Als ik het goed herinnert heb, ging ze deze cyclus ook niet tempen. @ Djaar, fijn dat jullie nu meer op één lijn zitten, dat zal jou ook meer steun geven! Vanuit mijn werk heb ik inderdaad ervaring met depressie, maar bij jou is dat op deze manier moeilijk in te schatten. Het is goed dat je het in je achterhoofd houdt, dat de kans er is dat het terug komt. Maar je moet er ook niet te bang voor zijn! Als je wilt, maar je me pb-en waar je precies bang voor bent!
Hey mEIden, daar ben ik weer! (sorry Mosa, maar heb gewoon écht geen zin vandaag... ) Esther, hoe knap om al jaren mee te lezen en nooit een berichtje achter te laten!!! haha. Je ziet dat dat dus niet echt mijn sterkste kant is... (EN DIE VAN JOU OOK NIET, MOSA!!! ) Maar heel bijzonder dat je lichaam je heeft "beschermd" (letterlijk en figuurlijk) tegen die loser! Hopelijk is het nu een mooi nestje aan het maken is voor jullie prinsje of princesje. Ben benieuwd en hopelijk ben je snel zwanger! Nou, ik ga toch maar weer ff werken.... 8-[ Laterzzz!