Temperatuurkaartjes 5-7-2007

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    tja vanaf woensdag steeds minder en tussendoor stopt het ook halve of bijna hele dagen. Het is heel typisch als ik veel gedaan heb dan verlies ik op dit moment meestal wat bruin oud bloed en als ik niets doe dan gebeurt er ook niets. Dus het is allemaal beetje vaag en ik blijf lekker op de weegschaal fout/goed zitten.

xxx joyce

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Meiden,

Even een vraagje. Uit nieuwsgierigheid ben ik ook gaan tempen en natuurlijk om eisprong te vinden :)

Ben dus 3 dagen geleden begonnen, 1e dag van mijn cyclus. Maar zit vandaag nog steeds op 37 graden en na 2 dagen is mijn ongi ook al bijna weer over. Wanneer zakt je temp meestal tijdens je menstruatie?

Groet Snoozie

3. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen/middag eigenlijk al!
    Daar ben ik weer, heb gelijk mijn kaartje bijgewerkt en geplaatst, ziet er volgens mij goed uit niet?

Ik ben er vanmiddag weer bij !
    Praten we dan vereder!

Liefs shirley

4. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Dat is voor iedereen verschillend meestal als de menstruatie begint maar kan ook na een paar dagen zijn. Maar je krijgt er pas meer zicht op als je een paar cyclussen getempt hebt, dan hoop je dat je een beetje weet welke tempen bij je horen en wanneer jou temp gaat dalen. In principe moet je tempen zien als een hulpmiddel om je ei te vinden. Alles wat je verder uit je kaartje kunt halen is mooi meegenomen.
    xxx joyce

mooi kaartje houdt die lijn zo hoog! Dan is een testje over een paar dagen de moeite waard.

5. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu wel had het zelf ook door! Maar bedankt!

6. hey shirley! mooi kaartje hoor :D spannend:D
    beter als die van mij hahaha

liefs marieke

7. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marieke ik maar duimen, maar waarom stijgt ie nou niet bij jou!
    Helpt het duimen niet hahahaha, maar ik blijf duimen hoor voor je!
    Liefs shirley

8. haha misschien werkt t duimen juist averechts ;)
    ik heb gewoon een vaag kaartje deze maand dus FF is niet duidelijk over mn ei... als t gewoon de allereerste optie is dan heb ik gewoon pech... hebbe de 31e savonds geklust en heb dan dus de 3e mn ei gehad dus dan ga ik ervanuit dat t zaad dan wel dood is haha
    we wachten dus maar rustig af tot de ongi komt dan kunnen we weer door en dan is t zo december voordat we weer terug mogen komen bij de HA...

ik duim ook voor jou! hoop dat je snel posi test!
    liefs marieke

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi
    ik heb een vraag je vorigjaar zijn mijn vriend en ik begonnen met proberen om zwanger teraken ik ben in dat jaar 31kilo afgevallen in verband met een onregelmatige cyclus nu is hij vrij regelmatig maar mijn temp is van 36.6 naar 36.8 gegaan dit is voor de eisprong kan dat iets te maken hebben met het lijnen en ik zal ook mijn kaartje hier ff neer zetten als het lukt :) [img=http://img528.imageshack.us/img528/4109/kaartjesepjpgkz4.th.png]

hoop dat het gelukt is :D
    groetjes

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Meetje: als ik je kaartje zie, denk ik niet dat je ervan uit moet gaan dat je al geovuleerd hebt. Het zou misschien kunnen, maar echt heel overtuigend is de verhoging niet. Klussen dus!

@Marieke: vreemd hoor, jouw kaartje. Wel balen dat je temp zo omlaag is gegaan.

@Freesia: ik kan me wel voorstellen dat FF nog geen kruis zet bij jou. Hij doet dat pas bij 3 hogere temperaturen. Als je morgen weer 36.8 hebt, zet hij waarschijlijk het kruis op dag 14. Gewoon rustig afwachten dus...

@Snoozie: je temp daalt vanzelf in de loop van de cyclus. De temperaturen tijdens de eerste dagen zeggen nog niet zoveel, die zijn soms hoog, soms laag en soms wisselend. Nog even rustig doortempen.

@Shirbeuk: mooie stijging!

@Minimuis: sorry, geen idee. Zou misschien kunnen?

12. @ Aquilegia, jij hebt een mooie stijging, nog wel wat vroeg maar hopelijk blijft ie hoog :D

mijn kaartje is en blijft idd vreemd!
    heb sinds net opeens enorme ongi krampen, zat nu nog nix op t wc papier maar ga ervanuit dat ik dan een dezer dagen, misschien vandaag al wel, spotting krijg en ongi word!

liefs marieke

13. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    dames daar ben ik weer!

Aquilegia, idd mooie stijging nu hoog blijven hoop ik!

14. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is hier wel weer erg rustig of is iedereen aan het eten of weekend aan het vieren!

15. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    misschien komt het omdat het vandaag eindelijk weer eens mooi weer is ;)

16. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is misschien de reden, ik moet ook wel zo weg naar de zoveelste verjaardag deze maand! ( zijn echt veel mensen jarig in september)
    Ik zie het morgen wel weer wie er allemaal zijn!

17. Meetje

Meetje Lid

13 sep 2007
    15
    0
    0
    Rotterdam
    Even twee vraagjes.
    Ten eerste: Een ovulatietest, als deze positief is geweest is het dan zeker dat je een eisprong hebt gehad? En hoeveel dagen duurt het dan ongeveer totdat het 'LH-streepje' echt niet meer zichtbaar is?

Ten tweede: Als je temperatuur na je 'waarschijnlijke' eisprong telkens dipjes heeft... kun je dan wel een ovulatie hebben gehad? Waarschijnlijk heb ik mijn ovulatie gehad op dag 15. Als ik naar mijn afscheiding kijk en als ik een aantal dagen hierna hoog invul, dan geeft ff een kruis bij dag 15. Toch lijkt het alsof mijn temp elke keer een dip krijgt. Ik vraag me af hoe vaak je temp onder het rode lijntje mag komen om ervan uit te gaan dat je een ovulatie hebt gehad.....ahum, snappen jullie me nog?
    :(
    Gr. Meetje

18. Meetje

Meetje Lid

13 sep 2007
    15
    0
    0
    Rotterdam
    Even voor de handigheid mijn kaartje.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee. Als een ovulatietest positief is, is het wel zeer waarschijnlijk dat je binnen 12-48 uur gaat ovuleren. Het is echter niet 100% zeker. Een temperatuurstijging achteraf moet de positieve test bevestigen.

Soms heb je 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest, soms maar 1 dag. Daarna is het streepje vrij snel weer weg.

Aan de hand van jouw kaartje zou ik niet zeker weten of je geovuleerd hebt of niet. Je temperatuur mag best 1x of 2x een dipje hebben, maar de meeste temperaturen moeten toch wel boven de coverline blijven. Jij hebt wel een aantal hogere temperaturen, maar ook een aantal lagere. Ik zou het nog even aankijken en - gezien je statistieken van een latere ovulatie - nog even doorgaan met klussen.

20. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hai dames,
    ben weer even wezen gluren.
    het is voor mij niet intressant om nu al mijn kaartje te plaatsen, maar lees wel mee hoor.
    zie een paar spannende kaarten voorbij komen en hoop dat die temperaturen lekker hoog blijven!

en joyce het blijft spannend he.
    misschien heb je het al wel verteld hoor, maar wanneer heb je een echo?
    wel fijn denk ik dat t iets rustiger wordt?

trusten dames

Deel Deze Pagina